Автор Тема: Геймърите усещат поразяване от куршум и удар  (Прочетена 5418 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Със симулатори, създадени от медици, геймърите усещат поразяване от куршум и удар с бухалка

"BusinessWeek"   4 март 2008  , 54 стр.

Всеки делничен ден д-р Марк Омбреларо влиза в операционната в 8 сутринта. 46-годишният съдов хирург има частна практика в Белвю, Вашингтон. Колкото повече операции прави, толкова повече научава как тялото реагира на физически травми. Познанията, които натрупва, помагат и в хобито му: Омбреларо създава аксесоари за високотехнологични видеоигри, които засилват преживяванията от играта. Те дават на геймърите усещането за поразяване от куршум или юмручна канонада.

Омбреларо е в крак с най-новата тенденция в сектора с видеоигри на стойност $18 млрд. Най-страхотните игри пресъздават в детайли гледките и звуците от бойното поле и боксовия ринг. Но геймърите, пристрастени към тръпката на свръхреалистичните симулации, искат и да участват в сцените с възможно повече сетива. С технологията хептик - виртуално докосване, те вече усещат силен удар, без да чувстват болка, като закрепват жилетка или шлем, снабдени с миниатюрни компютризирани въздушни бутала.

Медиците откриват доходоносна ниша в революцията на виртуалния допир. Дългосрочната им цел е да симулират усещания от докосване до ефекта на удар с бухалка върху кост. TN Games, която е част от осемгодишната компания на Омбреларо в Редмънд, Вашингтон - представи на пазара една от първите хептични жилетки в края на 2007. Първата партида вече е разпродадена. През декември TN Games подписа договор с гиганта Activision, производител на Guitar Hero и други популярни видеоигри, който комплектова аксесоара за $170 с военната игра Call of Duty 2. TN Games планира продажбите на хептичен шлем, ръкави и панталони до края на 2008. Приносът на медицината във видеоигрите не се ограничава с ефекта от куршумите. Друга технологична компания - Novint Technologies в Албъкърки - вече разработва симулационни системи за Lockheed Martin, Chrysler и Chevron. През 2003 фирмата стартира усъвършенстването на медицински софтуер с д-р Джон Уилс, анестезиолог, който ръководи катедрата по спешна медицина в University of New Mexico. Novint създаде симулатор за обучаване на лекари в поставяне на деликатни инжекции чрез имитацията на съпротивлението, с което иглата се сблъсква, когато навлезе в плътта. На базата на този софтуер Novint предложи през юни 2007 игралния контролер Falcon, снабден с необичайна дръжка с формата на глобус. Устройството предава фини сигнали при натиск към върха на пръстите на играча. В играта The Ship то позволява на геймърите да почувстват какво усещат враговете, когато им се инжектира смъртоносна отрова.

Ако такава зловеща технология се предаваше единствено от лекари на играчи, обществото щеше да сбърчи вежди. Но тя излиза от игралната зала и влиза в операционната, фирмата BreakAway, която се занимава с разработването на игри в Мериленд, създава симулации за компании, обслужващи националната сигурност, като Northrop Grumman и Boeing, както и софтуер за видеоигри на Electronic Arts и Microsoft. Последният й проект Pulse, спонсориран от правителството, е симулация за медицинско обучение, позволяваща на лекарите да се упражняват в хирургични процедури. Тествана в университетите Yale и Johns Hopkins, симулацията разчита до голяма степен на стимулите, които се използват във видеоигрите -стажантите се възнаграждават с точки. "Добавянето на осезанието към дигиталната болница предстои", твърди изпълнителният продуцент на Pulse Eд Флечър.


Една стъпка по-близо до създаване на виртуална реалност  ;)

Неактивен Vader

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 289
Цитат
Една стъпка по-близо до създаване на виртуална реалност 
А дали не живеем в такава  :--- Представете си виртуална реалност във виртуална реалност...във виртуална реалност  :D
Brotherhood of the Intergalactic Federation of Bulgaria Bulgaria on three seas,mango to Saturn!

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Цитат
Една стъпка по-близо до създаване на виртуална реалност 
А дали не живеем в такава  :--- Представете си виртуална реалност във виртуална реалност...във виртуална реалност  :D
Да, има подобни теории и сме ги разисквали мисля в езотеричния форум, аз лично мисля че те са доста логични като се има  предвид че осовните параметри на "живота" са кодирани.

Ето една от темите  http://www.xnetbg.com/new/forum2/index.php/topic,2475.0.html
« Последна редакция: Март 04, 2008, 17:02:43 pm от Alien »

Неактивен jediguardian

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 571
    • Сериалът Heroes
Честно казано въпреки, че съм върл геймър това ми се струват само играчки за богаташчета. Not interested.

Неактивен Vader

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 289
А и то с играта си разпускаш,пък като почни да боли....поне няма да играят цс.
Brotherhood of the Intergalactic Federation of Bulgaria Bulgaria on three seas,mango to Saturn!

Неактивен rofl

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 164
http://news.ibox.bg/news/id_548889450

Геймърите ще управляват игри с мисълта си
NIA


Компанията OCZ Technology обяви официално началото на серийно производство на невроустройство за геймъри на проведения в Хановер технологичен форум CeBIT 2008.
С помощта на това устройство, наречено от създателите си Neural Impulse Actuator (NIA), играчите могат да управляват персонажи със силата на мисълта.

Според представители на OCZ Technology устройството позволява да се играе без помощта на клавиатура и с минималното използване на мишка.
Движенията на персонажите се управляват чрез електроди, които смъкват електроенцефалограми, както и датчици, които проследяват състоянието на очите.

Устройството представлява подобие на превръзка за главата, в което са вградени въглеродни датчиции е свързано с компютър с помощта на USB 2.0 интерфейса.
Цената на NIA е около 300 долара.

Продуктът става първия голям конкурент на шлема Epoc, разработен от австралийската компания Emotiv.

Източник: Saga Technology
Някой доста упорито ми трие съобщенията ;-)

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
хммм...интересно че точно преди няколко дни бързайки за една среща се бях замислил въху точно същата концепция...
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен ulgen

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 67
Това е бъдещето, интерактивността като начин на живот ще става все по активна, динамична и използвана.И всички ще го ползваме, клон на развитие, ще се ползва за всевъзможни неща.

Неактивен Ashaman

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 816
На мен това нещо не ми харесва.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27