Автор Тема: Масонски паметници в Русе  (Прочетена 24688 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Масонски паметници в Русе
« -: Март 10, 2007, 00:04:59 am »
Първият масонски български град, със забележителна виенска архитектура.

По-долу е възпоменателния паметник на първият български масон (по официални данни) - Иван Ведър, наричан "Спасителят на Русе". Някой ми беше казал, че там е и гроба му, аз лично не вярвам, прекалено бедно и постно за масонските вкусове, при положение, че той е българската икона. Интересен е латинския надпис, ако някой може да го преведе.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #1 -: Март 10, 2007, 00:08:51 am »
.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #2 -: Март 10, 2007, 00:13:46 am »
Интересното за следния паметник, който е на самият център на Русе, е че такъв като него има само 3 в света. Дарение на франкмасоните. Другия е в Ню Йорк, третия забравих къде е, но ще питам ако някой се интересува.
Символизира Изида.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #3 -: Март 10, 2007, 00:20:34 am »
Човек, борещ се с влечуго, точно пред горния франкмасонски паметник. Това всъщност е фонтан.
В случая - май влечугото е крокодил... Абе може и случайно да е, само че на мен ми изглеждаше много не на място (ако трябва да гледаме непредубедено). Може би си има история защо точно това е сложено, ако някой я знае нека каже. Дотогава ще ми стои странно.

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #4 -: Март 10, 2007, 01:02:49 am »
Цитат
Интересното за следния паметник, който е на самият център на Русе, е че такъв като него има само 3 в света. Дарение на франкмасоните. Другия е в Ню Йорк, третия забравих къде е, но ще питам ако някой се интересува.
Символизира Изида.
А дали и другите два имат в основата си руски православен кръст?
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #5 -: Март 10, 2007, 04:14:52 am »
Не, защото са строени по "различни поводи".

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #6 -: Март 10, 2007, 10:38:11 am »
Благодаря :)

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 658
  • In Lies We Trust...
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #7 -: Март 10, 2007, 11:35:26 am »
Да, Пантеона е на няколко метра от паметника на Ведър. Интересно дали има скрита геометрия в разположението на сградите, като се има предвид какъв град е Русе.

Heinie

  • Гост
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #8 -: Март 11, 2007, 19:04:31 pm »
http://www.rousse.bg/static-roussemap.html

Ето картата на Русе, ако някой има желание нека поработи. Ако открия нещо интересно ще свиркам.

Неактивен P.E.A.C.E.

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 500
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #9 -: Март 12, 2007, 19:50:55 pm »
Аз стм от русе и Пантеона винаги ми е бил грозен, има нещо гадно в него, не само на външен вид.
Имам чувството че затвор за душите на хората чиито кости лежат там...

Неактивен benoni

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 183
Re:Масонски паметници в Русе
« Отговор #10 -: Август 30, 2010, 13:19:46 pm »
Цитат
"Момчето с хидрата"

Христо Йорданов, 9 г, гр. Русе | 2006-08-07
В центъра на Русе има няколко шадравана, изграждани през различни години. Най-старият от тях, макар и малък, е и най-красив и често влиза в кадрите на филми, снимани в Русе. “Момчето с хидрата” е изграден в средата на 30-те години на миналия век от скулптора Владимир Владимиров и пресъздава легендата за борбата на Херакъл със змея. Направен е бил от мозайка и поради неблагоприятното въздействие на времето и водата един от символите на Русе бе сериозно увреден и преди около 1 месец бе демонтиран. Скулпторът Георги Радулов изработи бронзово копие на фигурата, като за да се предаде автентичност на материала, металът е бил състарен изкуствено и в сряда тази подновена скулптура замени оригиналната и шадраванът отново работи и радва хората с красотата си.
http://www.az-deteto.bg/momtcheto-s-hidrata/1601/view.html

Цитат
Ние знаем, посредством прецизни доказателства в древните анали на Тсур, че главният празник на Мал-карт, въплъщението на Слънцето в зимното слънцестоене, провеждано в Тсур, е наречено негово прераждане или негово събуждане  и че то се е чествало чрез погребален огън, на който се е предполагало, че бог с помощта на огъня, отново е достигал до нов живот. Този празник се е чествал през месеца Перитиус (Барит), вторият ден от който е отговарял на 25 декември. Кур-ум, цар на Тир, казва Мувърс, пръв е изпълнил тази церемония. Научаваме тези факти от Йозефус, Сервиус от Енеидите и Дионисиакс от Нонус; и чрез съвпадение, което не може да е случайно, същият ден се е падал в Рим на Dies Natalis Solis, празничният ден на непобедимото Слънце. Под това наименование, Херкулес, Хар-аклес, е бил боготворен в Тсур. По този начин, докато са издигали храма, смъртта и възкресението на Бога Слънце ежегодно се е представяло в Тсур, от съюзника на Соломон, в зимното слънцестоене, от погребалния огън на Мал-карт, Хараклес на Тсур.

В един папирус, публикуван от Шамполион, този Бог е титулуван “Хароери, Господарят на Слънчевите духове, благотворното око на Слънцето.” Плутарх го нарича “Хар-пократес”, но в йероглифните легенди няма следа от по-късната част на наименованието. Той е синът на Озирис и Изида; и се представя седящ на трон, подкрепян от лъвове; същата дума, на египетски, означава Лъв и Слънце.
http://otves.org/bg/index.php?option=com_content&task=view&id=116&Itemid=28&limit=1&limitstart=3

Неактивен benoni

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 183
Re:Масонски паметници в Русе
« Отговор #11 -: Август 30, 2010, 13:28:00 pm »
Цитат
Лъв

В Египет Лъвът е представян ту с козина от желязо, ту от бронз, ту от камък. Принасян е в жертва на Озирис, Богът на Подземното царство. Лъвът е животното на анатолийската Богиня Кибела. – Богинята майка, черната земя. Тя е изобразявана седяща в колесница, теглена от два лъва. В гръцка среда е свързан е един от подвизите на Херакъл, който изгубва един пръст в борбата си с Немейския Лъв, За гърците Лъвът е символ на сила. Древните съвсем заслужено му отреждат място на небето, редом с другите животни.
http://bg.astronomy.wikia.com/wiki/%D0%9C%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5_%D0%B7%D0%B0_%D0%B7%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D1%81%D1%8A%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B8%D1%8F


Неактивен benoni

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 183
Re:Масонски паметници в Русе
« Отговор #12 -: Август 30, 2010, 13:53:16 pm »
Стр. 374-375 от „Откровението на Сион” с автори Клайв Принс и Лин Пикнет.
   
Цитат
Сред съществените особености в Приложението, което Плантар пише през 1962 г. към „Тамплиерите са сред нас” на Жерар дьо Сед, и на „Червената змия” е ударението, което се слага върху Изида, друга ключова фигура, която е свързвана с Мария Магдалена. Както вече видяхме, освен това Плантар свързва дръзко с Изида и Черната Мадона в Европа.
   Но защо точно Изида, а не някоя друга богиня от древността, например Диана, Астарта или Артемида? Дали древноегипетската религия играе съществена роля във възгледите на Ордена, или това е просто завръщане към „египетските ритуали” в масонството от XVIII в.? Изида може би е избрана, защото и досега често се възприема като върховно въплъщение на свещеното женско начало с изключително трайно въздействие в различните култури. Но дали орденът употребява името и съвсем между другото, като екзотична хапка, с която да примами преситените съвременници?
    С език, необичайно прям за човек от Ордена, Джино Сандри откроява колко важни са за организацията женското начало като цяло и ролята на Изида като архетип в частност:
    „На основополагащо равнище то[женското начало] е същностна точка, за съжаление добре скрита. Повечето общества за посветени често пъти са само карикатура и за това свидетелства дремещото в тях женомразство. Не съм в състояние да се разпростирам върху темата и ще предоставя на вас да я осмислите. В много ритуали кандидатът е поставян в присъствието на смъртта и на прераждането. На смъртта и преображението! А в египетската митология единствена Изида е в положение да събере отново разпилените части от тялото на Озирис.”

Неактивен blade

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 467
Re: Масонски паметници в Русе
« Отговор #13 -: Август 30, 2010, 16:46:37 pm »
Аз стм от русе и Пантеона винаги ми е бил грозен, има нещо гадно в него, не само на външен вид.
Имам чувството че затвор за душите на хората чиито кости лежат там...
Доколкото знам преди Пантеона е имало църква която е била разрушена за да бъде построен пантеона.След това до колко е вярно не знам,но архитекта загива в катастрофа.
“And neither do I! I want to have a wife, children & a home, I want to live! But it's all for nothin

Неактивен Sirius

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 155
Re:Масонски паметници в Русе
« Отговор #14 -: Август 31, 2010, 18:57:08 pm »
Да, Пантеона е на няколко метра от паметника на Ведър. Интересно дали има скрита геометрия в разположението на сградите, като се има предвид какъв град е Русе.
Всъщност Пантеонът на Възрожденците беше построен точно и със същата ориентация, върху петното на бивш православен храм, разрушен още по време на соца. Църквата бе украсена със стъклопис и невероятно красив олтар. И досега в града ни се носи легендата, че хората, отговорни за събарянето й, са достигнати от божие наказание. Друга част от тази градска легенда пък говори, че новостроящата се църква в другия край на същия парк, би трябвало да прекрати прокобата, преследваща родовете на бившите местни партийни величия и че строежът е тяхна инициатива. Колкото до гроба на Ведър, в парка има няколко гробници в масонски стил, чиито вид ме кара да настръхвам винаги, когато минавам покрай тях. В същия парк е руското гробище от времето ва ВСВ, както и Руското консулство. Преди 40 години, там се правеше търлата - панаирът по време на празника на града. Прав си Хорус, като казваш че градът е застроен в европейски стил, по-точно в виенски, по време на управлението на вилаета от Мидхат паша, който е виден турски управник от онова време, както и член на франкмасонска ложа, чиито член е и самият И. Ведър. Панаирът или търлата, както се нарича тук това колоритно мероприятие си има история, свързана с последните дни на робството. Относно И. Ведър, ето вкратце, какво пише в Уикипедия: Иван Ведър, с рождено име Данаил Николов, известен още с псевдонимите си Яни Ингилиз, Джони Инглиш (англ.: Johny English), Ованес Ефенди, Денкооглу (от Деню, Данаил), е роден в Разград през 1827 г. Той често е посочван като основател на масонството в България. Владеел е много европейски езици, латински, и различни арабски наречия. Негов внук е известният български реторик Йордан Ведър. преводач е в турски учреждения в Цариград, Преподава езици в Измир на синовете на турски първенци (включително Мидхат паша). През 1863 г. в цариградския клон на Ориентал Лодж е посветен във масонството. Успява да достигне до 33-ата степен, последна според Стария и Приет шотландски ритуал. Следва още по-пъстър живот — работи по първата жп линия Русе-Варна, после като търговски представител в Манчестър, оженва се за дъщерята на уважаван русенски архитект, преподава в Робърт Колеж, кореспондент е за различни европейски вестници. Мидхат Паша го назначава за „секретар по вънкашната кореспонденция“, което му позволява да контактува често с чуждестранни дипломати. Подпомага финансово няколко въстания и революционното движение в Русе, измежду чиито среди вече е установил другарски връзки. Ходатайства за Захари Стоянов да стане библиотекар в читалище Зора. Негово лобиране отменя решението на Делавер паша да изколи голяма част от русенското население през 1877 г./С което събитие се свързва и градския панаир - търлата. Ето и историята: в края на август руските войски ожесточено атакуват турската махала в Русе, която почти сриват със земята. Това озверява турските управници и те решават да изтребят цялото българско население в Русе — всички са изведени в полето при Владиковата бахча (днес Парк на Младежта), където прекарват няколко денонощия. Ведър успява да излезе от обградената си къща, като плаща торба злато. Отбива се при италианския консул Енрике де Губернатис, с когото поканват влиятелния турчин хаджи Мехмед Алия да се качи с тях до хълма Левента, за да лобират при Делавер паша, командващ египетските войски разположени около града. Когато влизат при пашата, и тримата правят масонски знак с ръка. Разбирайки, че говори с по-висш по степен брат, той обещава на Иван братско съдействие. Когато се връща от Левента, делегацията заварва населението на града обградено от египетски аскери, които ги пазели от черкезите и башибозуците. Резултатът е спасение от сигурна смърт на 4000 русенци и от опожаряване на сградите в града/. След Освобождението, Иван Ведър инсталира първата българска редовна масонска ложа Балканска Звезда (Etoile des Balkans) в Русе през 1880 г., измежду членовете на която са Никола Обретенов, Захари Стоянов, Иларион Драгостинов, Тома Кърджиев, и която е била посещавана икогнито от бъдещия княз Александър Батенберг. Следва учредяването на ложи във Варна (където закратко е първата Велика ложа), София, и още няколко града, но през 1887 г. Ведър се принуждава да „приспи“ всички ложи, заради опасността дейността им да се опорочи от политическите и междуличностни борби, характерни за младата и неопитна държава.


Паметник на Свободата в Русе

Паметникът на Свободата в Русе е построен в началото на XX век от италианския скулптор Арнолдо Цоки. С течение на времето е придобил значение като един от символите на града и е част от герба му.

Композицията е пирамидална. Статуята на върха представлява фигура на жена, която държи меч в лявата си ръка, сочейки с дясната посоката, откъдето са дошли освободителите. Единият от двата бронзови лъва при основата разкъсва с уста робските вериги, а другият пази Меча и Щита на Свободата. На пиедестала има релефни изображения на опълченски сцени. Текстът на главния надпис гласи: "На поборниците и опълченците, които са взели участие за Освобождението на България през 1867 - 1977 г." В задната част на основата са поставени 2 оръдия.

Източник: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BD%D0%B0_%D0%A1%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B0_(%D0%A0%D1%83%D1%81%D0%B5)



Поставиха скулптурата на "Момчето с хидрата" сега
02 Август 2006

В момента приключва наместването на новата бронзова скулптура "Момчето с хирата" в най - стария русенски фонтан /на снимката/. Близо 3 месеца скулптурът Георги Радулов работи по отливане и оформяне на статуята заедно с Иван Ковачев и екип от общо 8 помощници. Между 400 и 500 килограма бронз са използвани за произведението на изкуството, която е изкуствено състарена. 15 000 лева даде Община Русе за възстановяването. От вътрешната страна скулптурата е куха, за да може алуминиева тръба със специална изолация да отвежда водата от каменния постамент към отворената уста на хидрата. Г-н Радулов коментира, че данни за създаването на фонтана няма и посочи като ориентир 1936 година за изграждането му. По думата на Георги Радулов преди близо 70 години Владимир Владимиров е пресъздал легендата за борбата на Херакъл със змея от мозайка. За съжаление, поради неблагоприятното въздействие на времето и водата, един от символите на Русе бе сериозно увреден и преди около 1 месец бе демонтиран.

Г-н Радулов поясни, че старата фигура в момента е в ателието му. Той не сподели каква ще е съдбата и. Възможно е, предвид на нейната негодност за експониране, частите да бъдат продадени за спомен на русенското гражданство.

Източник: http://www.ruseinfo.net/news_10070.html
« Последна редакция: Август 31, 2010, 19:19:10 pm от Sirius »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27