Автор Тема: Превозни средства задвижвани с алтернативна енергия  (Прочетена 46466 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
Re:Превозни средства задвижвани с алтернативна енергия
« Отговор #75 -: Февруари 02, 2009, 23:05:37 pm »
Според създателя му с едно зареждане машината ще може да работи около 100 години




Инженери от цял свят се опитавт да създадат по-икономичен, по-обикновен и по-евтин двигател. Идеята за вечен двигател винаги е била в главите на учените. Американският изобретател Лорен Кулесус (Loren Kulesus) решил да предложи свой вариант на автомобил, който има много голям пробег.

За момента той не е евтин, но пък е икономичен и с невероятно дълъг пробег. Cadillac World Thorium Fuel (WTF), който напомня автомобил само по наличието на колела, работи с атомна енергия. Според автора с едно зареждане машината ще може да работи около 100 години.

Изобретателят е мислил не само за източника на енергия. Все възли на WTF са конструирани, така че да издържат дълъг пробег. Ядреният миниреактор се намира на мястото на багажника.

Колелата на втмобила не са 4 както изглежда на пръв поглед, 24. На мястото на обикновенната гума има разположени 6. Всяко колело има специално покритие, което помага да се сменя след като изминат пет години. За сега няма изобретени гуми за зимни условия.

Двигателят не може да се сменя, но това не е проблем за собственика на автомобила, а за неговите наследници.







http://www.bgfactor.org/index_.php?cm=4&id=18003
« Последна редакция: Февруари 02, 2009, 23:40:13 pm от H. »

Неактивен Alien

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 6 668
  • WATCHER
Re:Превозни средства задвижвани с алтернативна енергия
« Отговор #76 -: Февруари 02, 2009, 23:13:50 pm »
Бе то хубаво ама ако по някаква причнина като катастрофа, нападение, повреда и т.н реактора гръмне какви ще са последиците за околните  :-\ Кола камикадзе   ;)

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
Re:Превозни средства задвижвани с алтернативна енергия
« Отговор #77 -: Февруари 02, 2009, 23:18:06 pm »
Идва времето на кулминацията в ерата на Тероризма - коли-бомби с ядрен заряд. ;)  Точно както е предвидено да стане, само че вместо да избухват мини атомни бомби в куфари, скрити в багажниците, ще избухва двигателя. ;D
« Последна редакция: Февруари 03, 2009, 00:12:41 am от Mirotvorec »

Неактивен Human mind

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 2
Re:Превозни средства задвижвани с алтернативна енергия
« Отговор #78 -: Февруари 05, 2009, 17:13:48 pm »
Ако искаме по-добри условия за живот ,трябва генерална промяна в начина на мислене на човечеството.Планетата има толкова много ВЕИ ресурси с които можем да напреднем в технологиите и да щадим природата,но уви ние сме дорасли за това.Ключът за нашето спасение е в самите нас.Докато големи корпорации и фирми държат монопола на енергийните източници,ние ще бъдем съучастници в унищожението на планетата.

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
Прототипът използва фотоелектрическите свойства на пирита



Шведският производител на супер коли Koenigsegg представи модел на своя концептуален соларен автомобил Quant на автосалона в Женева. Според компанията, масовият модел ще може да изминава почти 500 км (300 мили) и ще се зарежда за по-малко от 20 минути.
 
Автомобилът използва изключително добрите фотоелектрически свойства на минерала пирит, които наскоро бяха разработени в комерсиална соларна технология от шведската компания NLV, партньор на Koenigsegg при проектирането на прототипа на Quant.

Пиритът е известен още като "фалшиво" злато, поради златистия си металически цвят. Пирамидални клетки от пирита се нанасят във формата на филм върху всяка повърхност, превръщайки аеродинамичния Quant в масивен подвижен соларен панел.

Слънчевата енергия се събира и запазва в специалната акумулаторна система, съставена от 4-волтови клетки. От фирмата твърдят, че системата не съдържа тежки метали, така че вероятно става дума за много сложен пакет литиево-йонни батерии.

Два електрически двигателя в задната част ускоряват автомобила до 100 км/ч за 5.2 сек. Той е четириместен, с две врати-крила.

http://www.technews.bg/info.php?id=11778
-------

До колкото знам Швеция бяга от нефта и до 10 година ще са изцяло на алтернативна енергия ;)

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131


Миналата седмица Tesla най-накрая пуснаха на пазара дългоочаквания  електрически седан Model S. Колата е направена за по-нормалните потребители, които могат да си позволят да похарчат $50 000 за семеен автомобил.


Автомобилът има доста по-приемливи характеристики от Tesla Roadster-a.

Пробег от 480 км. Нистина повече от достатъчно за повечето нужди. Това е при положение, че си поръчате най-голямата батерия. Стандартният модел ще има пробег от 260 км. Другата възможност е батерия с пробег от 370 км. Очаква се в началото от Tesla да предлагат батериите на лизинг, докато не се изгради мрежа от презареждащи станции. Интересното при тази батерия е, че ще може да се сменя за около 5 мин., подход който използват и Project Better Place.

Зареждане за 45 мин. Да са постигнете такава скорост ще е необходима доза от 480V, а стандартните 240V ще отнемат 4 часа. Наистина доста голяма разлика, но въпреки това значителен напредък. При дълги пътувания единственият приемлив вариант остава замяната на батерията, в случай че има такава възможност.

5 пътника + 2 места за малки деца. Напълно достатъчно място за едно нормално семейство. Като добавим мястото, спестено от малкия по размери мотор, автомобилът ще има достатъчно пространство за багаж.

Ускорение до 100км/ч. за по-малко от 6 сек. Напълно типично за електрическите автомобили—мощен мотор, с пълна тяга при най-ниски скорости.

Цена от $57 500 или $50 000 след държавна помощ. Въпреки че съм сигурен, че цената в Европа ще е по-висока. Може би около 60 000 Евро на стандартна конфигурация, което не е евтино, но ще отнеме известно време и капитал от Tesla да свалят цената.

http://greentech-bg.net/?p=2945

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314
в. Ню Йорк Таймс
18 Април 2009

    Китай се включва в надпреварата при електрическите автомобили

 
     Китайският електрически автомобил Сайбао може да се превърне в един от лидерите на пазара и да измести американските си конкуренти. Снимка: Сайбао

     Китайските ръководители приеха план за превръщане на държавата във водещ производител на хибридни и изцяло електрически автомобили до три години, и в световен фактор на този пазар по-нататък. Начертанието, което тръгва от най-висшите ешелони на китайското правителство, не звучи особено обнадеждаващо за Тримата големи от автомобилния Детройт, които и без това се задъхват да оцелеят в жестоката конкуренция.

     “За Китай има добри изгледи да води на този пазар”, казва Дейвид Тъласкъс, директор на Отдела за отношения с китайското правителство в Дженеръл мотърс. Може да се каже, че Китай успява да превърне едно слабо място в цяло предимство. Китай изостава спрямо САЩ, Япония и други страни при задвижваните с бензин возила, но прескачайки днешните технологиии, ще може да яхне гребена на вълната при следващото поколение технологии.

     Япония е големият играч днес при хибридните машини, с модели като “Тойота Приус” и “Хонда Инсайт”. САЩ изостават в алтернативните автомобили. “Шевролет волт” на Дженеръл илектрик трябва да бъде пуснат на пазара догодина и ще бъде сглобяван в Мичигън, като батериите марка Ел-джи (LG), ще се внасят от Южна Корея.

     Китайците, освен, че възнамеряват да изградят индустрия от световна величина, която ще осигури работни места и износна търговия, се надяват също да намалят замърсяването в градовете и зависимостта си от близкоизточния петрол, който се доставя по маршрути, контролирани от Военноморските сили на САЩ.

     Електрически коли, обаче, не могат да помогнат чак толкова много за прочистването на затъмненото от смог небе над китайските градове или да окажат съществено въздействие върху намаляването на парниковите газове. Три четвърти от електричеството в Китай се добива от въглища и това причинява много повече сажди и парникови газове, отколкото употребата на което и да е друго гориво.

     Доклад на Маккинзи и компания от миналата есен предвижда, че смяната на бензиновите с електрически автомобили ще намали парниковите замърсявания с едва 19 процента. Очаква се забележим ефект и видимо облекчаване на градското замърсяване, тъй като източник на смог ще останат само електроцентралите, които се намират извън градовете.

     Освен със самото производство, китайското правителство се ангажира със субсидии до $8800 за всеки закупен автомобил от таксиметрови превозвачи и местни правителствени агенции в 13 града. Държавната електрическа компания има поръчка да изгради станции за зареждане в Пекин, Шанхай и Тиянджин.

     Правителствените помощи за научни изследвания в тази област бележат забележителен ръст. Също така, държавна комисия  планира данъчни облекчения за потребителите закупили алтернативни возила.Китай иска да повиши годишната си производствена мощност с до 500 000 хибридни или изцяло електрически автомобила до края на 2011, като за миналата година те са били само 2100, по думите на китайски представители и автопроизводители.

     В сравнение, Сий-ес-ем уърлдлайд (CSM Worldwide), консултантска фирма, която изготвя прогнози за автомобилната индустрия, твърди че Япония и Южна Корея, взети заедно, ще произведат 1,1 милиона алтернативни автомобили за същия срок, а САЩ - 267 000. Департаментът по енергетика на САЩ има своя програма за разработване на изцяло електрически коли с бюджет от 25 милиарда долара и ще получи допълнително 2 милиарда за усъвършенстване на технологиите на електрическите батерии, по програма на Конгреса за икономическите стимули.

     Министър-председателят Вън Цзябао даде ясен знак за оценяването на важността на електрическите автомобили със своя неочакван избор за министър на науката и технологиите, преди две години: Лан Ган, роденият в Шанхай инженер работил за Ауди в Германия, който по-късно стана главен научен съветник в правителствената агенция за електрическите автомобили.

     Лан е първият министър за последните поне три десетилетия, който не е член на комунистическата партия. А министър-председателят Уен има лично отношение към автомобилната индустрия. Той е роден и израснал тук, в Тиянджин, столица на китайската батерийна индустрия. Тиянджин процъфтява през последните шест години, откакто Уен е министър-председател. Градът разполага с първата високоскоростна жп линия (свързана с Пекин), новооткрита фабрика на Еърбъс и отлично ново летище. Тиянджин получава и солидни инвестиции за научни изследвания предназначени за частния бизнес, като например компанията за електрически автомобили Тиянджин-кингюан.

     Електрическите автомобили имат няколко практически предимства в Китай. Междуградското каране се случва рядко. Маршрутите обикновено са кратки и на ниски скорости, заради задръстванията. Така че ограниченията на електрическите коли - последните китайски модели достигат максимална скорост от 100км/ч и вървят без презареждане на разстояния от 190км - не представляват особена пречка.

     Около четири-пети от потребителите на китайския автомобилен пазар ще закупят лека кола за първи път и съответно не са обременени с навиците на каране на коли с бензин. Но и тук индустрията на електрически коли си има своите трудности. Повечето градски жители в Китай живеят в апартаменти и няма как да включат колата да се зарежда директно от дома. Ще се наложи да се открият множество станции за зареждане.

     Презареждащите се литиево-йонни батерии пък, имат лоша слава в Китай. Често употребяваните фалшиви батерии за мобилни телефони понякога експлодират и причиняват наранявания. А отделно, на Сони се наложи да изтегли от пазара оригинални литиево-йонни батерии за лаптопи през 2006 и 2008, след като някои прегряваха и се случи или да пламне преносимия компютър, или да експлодират. Такива проблеми с безопасността съществуват при литиево-йонните кобалтови батерии, но не и при по- химически стабилните литиево-йонни фосфатни батерии, които вече биват адаптирани за автомобилната индустрия.

     По-сериозното предизвикателство е, че литиево-йонните батерии излизат доста скъпо, независимо дали са с кобалт или фосфат. Това ще бъде спънка предвид пестеливите китайски потребители, особено ако цените на горивата се задържат ниски в сравнение с рекордните увеличения миналото лято.Китай се справя с предизвикателствата по същия начин, по който съумя да ускори индустриализацията си и да организира олимпийските игри: с огромни количества енергия, пари и хора.

     BYD разполагат с 5000 автоинженери и същото количество ел. инженери по разработката на батерии. Повечето от тях живеят в централата на фирмата в Шенжен, в квартал с 12 жълти жилищни сгради, всяка на по 18 етажа. Младшите инженери печелят по малко от $600 на месец, включително със социалните придобивки.

     Когато Тиянджин-Линюан пусне на пазара изцяло електрическата лимузина “Сайбао” идната есен, ще се използва каросерията на лимузина,  на цена от $14600, във варианта й на бензинов автомобил. Но мястото на двигателя и на резервоара ще заемат електрически мотор и батерия, които заедно струват $14000, заявява Лу Жиксин, главният мениджър на фирмата. Това означава, че крайната цена ще нарасне близо два пъти, близо $30000. Дори и правителството да даде максималната субсидия от $8800 на купувач, цената остава твърде висока.

     Масовото производство може да снижи разходите за батерията и мотора с 30 до 40 процента, но и в този случай електрическите коли ще бъдат по-скъпи от бензиновите, казва Лу. Ала Лу разполага с достатъчно пари, за да търси начини. Той прекъсна интервюто, което провеждахме в главния офис на компанията, за да отговори на телефонно позвъняване; любезно отклони предложение на търсещия го и затвори. “Директорът на една държавна банка се обади да пита дали имаме нужда от заем”, обясни той.

http://e-vestnik.bg/6009

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314

Слънчевите машини

Транспортът на бъдещето

     Не от вчера инженерната мисъл на човечеството е ангажирана с усъвършенстване на слънчевите батерии, за да могат реално да заменят енергийните източници, които замърсяват жизнената среда. Процесът върви сравнително бавно, но върви напред. Вече имаме отделни траспортни средства, които осъществяват далечни пътешествия само с енергията на слънчевата светлина.
     Неотдавна швейцарско-френският екип Планетсолар се захвана с построяването на катамаран със същото име - PlanetSolar, който за първи път ще обиколи Земята на слънчева енергия.
     Сумарната площ на неговите слънчеви батерии е 470 кв. метра, като част от панелите му ще са складови. При КПД от 22% клетките в слънчев ден ще дават до 103,4 киловата мощност. А това ще е достатъчно за захранване на двата маршови електромотора с мощност - всеки от по 10 киловата, годни да въртят винтовете, да захранват бордовото оборудване и да зареждат батериите за движение през нощта и в мрачен ден. Екипажът на катамарана Планетсолар ще е от двама човека: това са ръководителят на проекта Рафаел Домян и неговият помощник Жерар Дабовил, който ще е навигатор. „Сухопътната“ част на екипа обаче брои пет човека.
     Читателите, които са в темата, ще кажат, че „това е стара работа“, започнала още през 2006 година, и ще са прави само дотолкова, доколкото „това“ тогава са били намерения. Сега обаче екипът е започнал да реализира намеренията. При това техният морски съд вече е с по-големи размери. Излишната върхова мощност на слънчевите панели и солидният обем на акумулаторите трябва да осигурят спокойно пътуване и стабилност на придвижването във всякакво време.
Екипът смята, че Планетсолар ще бъде най-големият морки съд в света, който ще се движи изключително на слънчева енергия. И нещо по-важно: той ще бъде нещо като „стартова площадка“ за създаването на по-модерна технология и далеч по-големи съдове, които ще могат да транспортират и товари. Всички досегашни опити в това отношение са били „малка помощ на другия мотор за придвижване“, докато при този катамаран ще са единственият източник на енергия.
     Околосветският воаяж на Планетсолар е определен за 2010 година. Средната скорост на съда ще достига 8 възела или 15 км/ч, така че маршрут от 40 000 километра, да речем, ще бъде пропътуван за 120 дни. Разбира се, екипът на Рафаел Домян не е почнал на чисто, ползвал е и ползва всичко, постигнато от предшествениците му. Катерите на слънчеви батерии, които прекосяват езера и пътуват до близки морски острови, не са новост. Нали през 2007 година малък швейцарски съд за пръв път в света прекоси Атлантика. И тъй като в океаните напоследък се завръщат платноходите, много скоро ще заплават и слънчевите платноходи. Това ще са транспортни съдове със слънчеви криле.
Слънчеви криле ще видим и във въздуха.
И тук имаме история... Първият слънчев самолет е на инж. Лари Мауро и е създаден още през 1979 година. През 2003 и 2007 г. швейцарски инженери проектираха пилотиран слънчев самолет - Соларимпулс и така светът видя поредица от експериментални машини, движещи се от светлина. Но тук говорим за единствения слънчев самолет, който сега се намира в експлоатация. На изложбата в германския град Фридрихсхофен e-flight expo - първото и единствено засега шоу на електрически летателни апарати - Electric aircraft, са показани машини, чиито винтове се въртят от електромотори, захранвани от топлоелементи, акумулатори, кондензатори, слънчеви батерии... На същата изложба швейцарската компания Solar Flight показа уникален апарат Sunseeker II, който е единственият в този момент действащ пилотиран слънчев самолет. Ерик Раймонд, основателят и президентът на фирмата, започва работа над този апарат още през 1986 година. Първият вариант на Сънсиикър със слънчеви батерии е лека машина, способна да лети с вградените в корпуса акумулатори, захранващи електромотор от 2,5 конски сили. С него през 1990 година изобретателят пресече САЩ, изкарвайки за 21 полета 121 часа във въздуха. Дванадесет години по-късно Ерик и фирмата му създадоха на Сънсиикъра нови крила с по-голяма площ и с по-плавна интеграция на клетките на слънчевите батерии. С това бе положено началото на еволюцията на фактически нова машина, която има нова опашъчна част, нова бордова електроника и т.н. Тя се нарича Sunseeker II.
Сегашният апарат, уверява Раймонд журналистите на пресконференцията, притежава най-големият прелет в света сред всички пилотирани слънчеви машини. И е готов да го докаже. След шоуто той се отправя на турне из Европа. Ще прелети Италия, Франция, Испания, Германия, Швейцария, Австрия, Унгария и Словения. Това ще е най-дългият прелет от времето на американския.
Така създателите на тази модерна слънчева летателна машина привличат вниманието на световната общественост към предимствата на „зелените“ технологии и в тази насока.
Соларимпулс независимо от временния застой - заради икономически съображения - продължава да подготвя машината, да усъвършенства конструкцията, да търси нови спонсори, защото задачата на колектива, работещ над проекта, е далеч по-сложна от задачата на Сънсийкъра и останалите слънчеви авиатори. Соларимпулс трябва да подготви машината така, че тя да съумее да обиколи Земята без спиране, което значи да лети ден и нощ, ден и нощ и т.н. Сегашните пилотирани самолети на слънчеви батерии не издържат нощните полети, акумулаторите им се изтощават бързо, а да се поставят допълнителни батерии и акумулатори, означава и по-голямо тегло на самолета. Разбира се, засега практическата полза от тези слънчеви самолети е равна на нула, но се разчита, че в близко бъдеще слънчевите батерии ще стават все по-съвършени и по-леки, което означава и по-ефективни, а акумулаторите - по-леки и по-мощни. Така слънчевите самолети ще станат транспортни.
http://nezavisim.net/2008-06-04-07-59-08/7702-2009-04-17-10-51-21

Неактивен insomnia1304

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 314

Неактивен Razotevski

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 9

Неактивен invio

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 125

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Ще ме извиняват създателите, ама това си е чиста порнография. Под голяма критика са както външният вид, така и параметрите на това несполучливо подобие на кола.
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен lokmar

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 239
Ще ме извиняват създателите, ама това си е чиста порнография. Под голяма критика са както външният вид, така и параметрите на това несполучливо подобие на кола.
Аха ;D ;D

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
еех и вие ...
На български кон зъбите не се гледат. Нали така беше поговорката?

Това миниатюрче е само 5000 евра. Тъпия смарт е същата гледка. А струва няколко пъти повече (и аз не знам колко)
С тия показатели, ако имаш гараж спокойно ще можеш през нощта да го държиш да се зарежда, а всеки ден ще можеш да изминаваш до 120км градско.
45км/ч стига за градското, както и 120те км.

Само дето не са писали разхода колко е, но съм сигурен е по-малко от карта за транспорта.

Чудя се дали се води лек автомобил, какви са данъците, гражданската, винетката, и най-вече могат ли да те спират ченгета, и какво става ако го караш пиян ...

Като някакви кусури може да споменем - може да се разшири леко, че да побира 2ри човек. А също и максималната от 45 да бъде 60.
Едва ли ще се оскъпи и усложни чак толкова системата.
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
А аз очаквах нещо повече, не поредната количка за голф състезания :(

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27