Автор Тема: Дигитално бъдеще на Европа : ЕС -стратегия за Изкуствения Интелект  (Прочетена 1921 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
Бялата книга за изкуствения интелект вече е отворена за обществено обсъждане до 19 май 2020 г. Комисията също така иска становища относно стратегията си за данни .

"Искаме всички граждани, всички работници, всички предприемачи да имат справедлив шанс да се възползват от цифровизацията", заяви изпълнителният вицепрезидент за Европа за цифровата ера Маргрет Вестагер. „Независимо дали е да направим шофирането по-безопасно или по-малко вредно за околната среда чрез свързани превозни средства, или дори да спасим живота с методи, базирани на AI, които позволяват на лекарите да разпознават болести по-рано от всякога.“

Еврокомисарят Тиери Бретон, който отговаря за вътрешния пазар, каза: „Нашето общество генерира множество индустриални и обществени данни, които ще променят начина, по който произвеждаме, консумираме и живеем. Искам европейските компании и нашите много МСП да имат достъп до тези данни и да създават добавена стойност за европейците - също чрез разработване на приложения за изкуствен интелект. Европа има всичко необходимо, за да остане пред състезанието за големи данни и да запази технологичната си независимост, лидерството в индустрията и икономическата конкурентоспособност в полза на европейските потребители. “

Стратегията е да се даде възможност на Европа да въведе най-новите цифрови технологии и да засили своите възможности за киберсигурност. Европа трябва да запази своето отворено, демократично и устойчиво общество - цифровите инструменти могат да служат на тези принципи. Ето защо Европейският съюз ще намери собствен път към глобално конкурентоспособна, базирана на стойността и приобщаваща цифрова икономика и общество, като остане отворенo, но базиранo на правила na  пазарa и ще продължи да работи в тясно сътрудничество със своите международни партньори.

Финансиране на предложенията за ИИ и стратегията за данни в новия бюджет на ЕС
За Horizon Europe Комисията предложи да инвестира 15 милиарда евро в цифрови, промишлени и космически пътувания, като AI е една от най-важните области, които трябва да бъдат подкрепени.

 Като част от програмата „Дигитална Европа“ Европейската комисия планира да инвестира около 2,5 милиарда евро във въвеждането на платформи за данни и приложения на ИИ. От това 2 милиарда евро биха могли да бъдат инвестирани в европейски проект за европейски стаи с данни, включително надежден и енергийно ефективен обмен на данни и  инфраструктури.

Сървърите за дигитализация и Green Deal трябва да станат неутрални по отношение на климата до 2030 г.

Дигиталните технологии са ключова предпоставка за Зелената сделка - новата стратегия на ЕС за растеж, която има за цел да стане първият в света климат-неутрален континент до 2050 г. Например, те могат да повишат енергийната ефективност, като проследят кога и къде е най-необходима електричеството. Интелигентното отопление може да спести еквивалента на 6 милиона тона петрол и фермерите могат да използват по-малко пестициди и торове благодарение на данни и изкуствен интелект. За да има дигитализацията обаче своите предимства, ИКТ секторът трябва да премине през собствена зелена трансформация. Информационните центрове и телекомуникациите трябва да станат по-енергийно ефективни, да използват повече възобновяеми източници и да станат неутрални по отношение на климата до 2030 г.

Европа като пионер за надежден изкуствен интелект



Това включва работа с държавите-членки и изследователската общност за привличане и запазване на талант.

Тъй като AI системите могат да бъдат сложни в определени условия и могат да представляват значителни рискове, жизненоважно е да се изгради доверие. AI системите с висок риск изискват ясни регулации, без да излагат излишен стрес на по-малко рискови системи.

Все още важат строгите правила на ЕС за защита на потребителите, които са насочени срещу нелоялни търговски практики и защитават личните данни и неприкосновеността на личния живот.

При случаи с висок риск,  например в областта на здравеопазването, полицията или транспорта системите за ИИ трябва да бъдат прозрачни и проследими.
 Човешкият надзор трябва винаги да бъде гарантиран. Властите трябва да могат да проверяват и сертифицират данните, използвани от алгоритмите. За да се гарантира, че високорисковите системи могат да функционират правилно и че се гарантира спазването на основните права, по-специално недискриминацията, се изискват истински, неутрални данни.

Понастоящем използването на разпознаване на лица за отдалечена биометрична идентификация като цяло е забранено и може да се използва само в адекватно обосновани и пропорционални изключителни случаи при защитни мерки и въз основа на законодателството на ЕС или националното законодателство. Комисията би искала сега да започне широк дебат относно това кои обстоятелства могат да оправдаят изключения в бъдеще.

За приложения за ИИ с по-нисък риск Комисията предвижда доброволна система за етикетиране, ако такива приложения отговарят на по-високи стандарти.

Всички приложения на AI са добре дошли на европейския пазар, стига да отговарят на регламентите на ЕС.

Европа като пионер в управлението на данни

Количеството данни, генерирано от компании и публични органи, непрекъснато нараства. Следващата вълна от данни за индустрията ще промени начина, по който произвеждаме, консумираме и живеем. Техният потенциал обаче до голяма степен все още не е изчерпан. Европа има всичко необходимо, за да заеме водеща роля в тази нова икономика на данни, а именно най-силната индустриална база в света, като МСП са неразделна част от индустриалната тъкан, технологии, умения и сега са ясна цел.

създава вътрешен пазар на данни, за да се освободят неизползвани данни в полза на компании, изследователи и публични администрации и да се осигури безплатен трафик на данни в рамките на Европейския съюз и в различните сектори. Гражданите, както и компаниите и организациите трябва да бъдат снабдени с необходимите ресурси, за да могат да вземат по-добри решения въз основа на знания от нелични данни. Такива данни трябва да са достъпни за всички, независимо дали са публични или частни, стартиращи или гигантски.

За тази цел Комисията първо ще предложи да се създаде подходящата правна рамка за управление на данните, достъпа до данните и повторната им употреба между дружествата, между дружествата и органите и в рамките на администрациите. Това включва създаване на стимули за споделяне на данни и установяване на практически, справедливи и ясни правила за достъп и използване на данни, които са в съответствие с европейските ценности и права като защита на личните данни, защита на потребителите и законодателство за конкуренцията. Това също означава, че данните от публичния сектор ще станат по-широко достъпни чрез отваряне на висококачествени набори от данни в целия ЕС и също така позволявайки да бъдат използвани повторно за иновации.

Второ, Комисията иска да подкрепи развитието на технически системи и инфраструктури от ново поколение, които ще позволят на ЕС и всички участници да се възползват от възможностите на икономиката на данни. Той ще допринесе за инвестиции в европейски проекти с високо въздействие за европейски стаи с данни и надеждни и енергийно ефективни  инфраструктури.

И накрая, той ще предприеме специфични за сектора мерки  в областите на промишленото производство, зелените сделки, мобилността или здравето.

Комисията ще работи и за по-нататъшно намаляване на разликата в цифровата грамотност сред европейците и ще проучи как гражданите могат да определят по-добре кой може да получи достъп до своите генерирани от машината данни.  :D

Следващи стъпки

Както е очертано в стратегията, представена днес, Комисията ще представи Закон за цифровите услуги и европейски план за действие за демокрация по-късно тази година. Предвижда се също преразглеждане на eIDAS, наредбата на ЕС относно електронната идентификация и доверителните услуги за електронни транзакции на вътрешния пазар. Киберсигурността трябва да бъде засилена чрез създаване на независим, съвместен център за кибер услуги. Въз основа на своите регулаторни правомощия, изграждане на капацитет, дипломация и финансиране Европа ще продължи да изгражда съюзи с глобални партньори и ще насърчава европейския модел на дигитализация.

Бялата книга за изкуствения интелект вече е отворена за обществено обсъждане до 19 май 2020 г. Комисията също така иска становища относно стратегията си за данни . Въз основа на получените вноски Комисията ще предприеме допълнителни мерки в подкрепа на развитието на надеждна ИИ и икономика на данните.

https://ec.europa.eu/germany/news/20200219digitale-zukunft-europas-eu-kommission-stellt-strategien-fuer-daten-und-kuenstliche-intelligenz_de



Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
П.П.
 Пускам тази тема, защото колкото и предимства да има ИИ, пред това да опитоми "човека", то не ми се иска да бъде изпуснат края и да живеем, в някакво нереалистично пространство от киборги и машини.
Да летят дронове разнасящи пощата около  нас,  вместо птици. Да освободят магистралите от колите, като ги заменят с летящи такива електромобили, летящи влакчета, пикиращи между бетонни небостъргачи ( Имах пътуване във времето и видях за какво става на въпрос).
Ето ви и мечтата за Тесла - технологиитена чист български една " тесла"    :D

Та първото, което искам да попитам, за идеи, как да се освободим на този етап от " ОНЛАЙН" , обучението на децата примерно и " услугите", зад които стои ИИ, без човек  ;)

Неактивен Konito

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 2
Здравей Норис , хубава тема Галке .Целта да се освободим е кагато се отречем от технологията.Ние сами сме творци на реалността ,за да минем към 5 D реалност ....Галактическата федерация атакува всички сателити на Мъск , както и плана на Бил Гейтс за чип над човечеството.Плановете им няма да могат да бъдат осъществени благодарение на високите вибрации на Планетата и връзката с Висшия Аз и Бог

Неактивен Konito

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 2
Здравей Норис , хубава тема Галке .Целта да се освободим е кагато се отречем от технологията.Ние сами сме творци на реалността ,за да минем към 5 D реалност ....Галактическата федерация атакува всички сателити на Мъск , както и плана на Бил Гейтс за чип над човечеството.Плановете им няма да могат да бъдат осъществени

Неактивен paci1

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 261
 :D
Цитат
Та първото, което искам да попитам, за идеи, как да се освободим на този етап от " ОНЛАЙН" , обучението на децата примерно и " услугите", зад които стои ИИ, без човек  ;) 

Ми предполагам чрез несъгласие с "нововъведенията" им. Оттам нататък си "отива" където трябва, демек Божа работа. Метода е ефективен/работещ. Поне за мен, де.
 :hi:



Неактивен Tusken

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 9
Това би довело до още повече цензура .
Може и да доведе и до края на интернет неутралността.

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
Много ви благодаря за мненията, защото всичките са верни!  :)

И е Божа работа, а не на политически формации, които формират временно "Изхода" си. ( Политическите формации се ползват до време)

Прочетох тази глупост днес и тъпотия в един форум и реших тук да отговоря !

цитат:
Цитат
Напоследък си мисля, че контролът не е крайната цел, а средство, за да се предотврати тотален хаос в резултат на свръхнаселението и борбата за ограничените ресурси и свръх население.

Няма такова нещо, като ограничени ресурси , а има незнание как да ги извлечеш от Земята!

Няма и свръхнаселение на ЗЕМЯТА !

И точно  това невежество oт страна на човека за Земята и планетата, цели Дигиталното  управление именно  на ресурсите и човека :XXX:


« Последна редакция: Юни 20, 2020, 15:55:03 pm от Noris »

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
https://forbesbulgaria.com/2020/06/12/%d0%b4%d0%b8%d0%b3%d0%b8%d1%82%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%b7%d0%b0%d1%86%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d1%81%d0%ba%d0%be%d1%82%d0%be-%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b0/

Българските училища също подходиха проактивно към новата реалност, възприемайки възможните инструменти за дистанционно обучение. След като бяха обявени мерките за социално дистанциране и беше ограничена възможността за придвижване, само за няколко дни Министерството на образованието и науката (МОН) в сътрудничество с Microsoft България и Telelink IT успя да осигури безпроблемното започване на дистанционно обучение и препоръча Microsoft Teams като платформа за дигиталното образование в национален мащаб.

Що се отнася до дистанционното обучение, някои училища се оказаха по-подготвени от други. ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ в Хасково е сред най-предпочитаните училища за продължаване на обучението след 7 клас на децата от региона. В момента там 51 учители обучават 721 ученици.

„При нас дистанционното обучение стартира веднага след обявяването на извънредното положение, като нямаше стрес при въвеждането му. Учениците ни са свикнали с работата с Office 365 за образователни продукти. Просто добавихме още едно приложение“, разказва Гергана Петрова, директор на училището.

Ученици и учители успяват да си сътрудничат от разстояние, да задават въпроси и да получават отговори, да споделят домашни и да комуникират един с друг, като същевременно личните им данни остават напълно защитени.

„Microsoft Teams е лесен за употреба и комбинира всички останали инструменти, които са в облака, затова се спряхме на него. Както в реалността, така и в дигиталния свят, трябва да избираме най-защитената среда“, уточнява тя.

Решението коя точно образователна платформа за дистанционно обучение да се използва беше оставено на учителите, защото те познават възпитаниците си по-добре от всеки друг.



Да преподаваш на по-малки ученици и да задържиш вниманието им е по-голямо предизвикателство. СУ „Васил Левски“ e най-голямото учебно заведение в община Елин Пелин. В него учат деца на различна възраст – от 1 до 12 клас.

„В интерес на истината в самото начало беше много трудно за малките деца. Срещнах извeстнo недоволство, но то бързо премина в ентусиазъм, когато колегите, родителите и учениците се обучиха за работа с платформата и осъзнаха нейните удобства и предимства”, споделя Мариета Христова, директор на училището.

Безпрецедентната ситуация наложи повишаване на електронните компетенции на част от учителите, като те трябваше да се възползват максимално от силата на дигиталните технологии.

“Колегите направиха дигитална революция и уменията, които придобиха, ще са им полезни и по-нататък. Същото важи и за учениците и техните родители. Промяната е пълна и необратима”, допълва Христова.

България е част от световните процеси за дигитализация на обучението, причинени от пандемията от COVID-19. По данни на Microsoft учители, ученици и персонал от близо 183 000 образователни институции в 175 държави остават свързани благодарение на Microsoft Teams for Education.

Пандемията отвори вратите за т.н. хибридно образование в бъдеще. Гергана Петрова е убедена, че трябва да се помисли как да се регламентира дистанционното провеждане на част от занятията, „защото поддържането на дигитална култура в XXI в. е необходимост.“

Страната ни е в позиция да се възползва максимално от дистанционното обучение и уменията, придобити от преподавателите – да използват модерни методи, за да ангажират учениците си, както и приложения като Minecraft, които правят учебния процес по-достъпен за деца с увреждания. За учителите ще бъде и много по-лесно да адаптират работата си към хибридно образование, което се радва на положителен отзвук и сред ученици, и сред родители.

Валери, баща на второкласник, споделя, че би бил доволен, ако част от образованието на дъщеря му се прехвърли онлайн в бъдеще.

„Лично аз намирам за рационално теоретичните занятия да се провеждат дистанционно, като присъствието на място да е задължително за практическите занимания.“

Работата онлайн сега е увеличила т.н. компютърна грамотност на дъщеря му, добавяйки допълнителна стойност към дистанционното ѝ обучение. Дигитални умения и компетенции, които са били от значение за ученици в технологичните паралелки или за тези, които е трябвало да покрият определен хорариум по компютърни науки, днес са приоритет за целия образователен спектър. Още повече че тези познания ще увеличат конкурентоспособността на младото поколение на пазара на труда.

Директорът на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ е убедена, че дигитализацията на образованието помага и на учениците, и на учителите. Според Гергана Петрова електронната система за управление на обучението, която ползват от повече от 2 години, подпомага работата на администрацията, адаптивна е, лесна е за употреба и поддръжка. Благодарение на нея може да се проследи напредъка на всеки ученик, като има и още предимства.

„След като внедрихме административните дейности в облака, употребата на хартия падна с до 50%“, допълва тя.

За тази учебна година учениците повече няма да се върнат в класните стаи. Надеждите са, че през следващата училищата отново ще посрещнат възпитаниците си. Когато го сторят, образованието в България няма да изглежда така, както преди. Възможно е този огромен разрив да ускори по-задълбочената трансформация на системата и някои от най-добрите практики на дистанционното обучение да бъдат запазени и интегрирани в бъдещата учебна програма. В тази нова реалност преподавателите, подкрепени от технологиите, ще имат възможност да създадат по-гъвкава и приобщаваща учебна среда.





*****
p.p.

Ще ползвам този цитат от статията, за  родния ни макрайсофт, как учителите на  Microsoft ще дигитализират децата, блгодарение на  това, че България е част от световните процеси за дигитализация на обучението, причинени от пандемията от COVID-19. По данни на Microsoft учители, ученици и персонал от близо 183 000 образователни институции в 175 държави остават свързани благодарение на Microsoft Teams for 12 юни 2020, 14:17Education.) 

Цитат
България е част от световните процеси за дигитализация на обучението, причинени от пандемията от COVID-19. По данни на Microsoft учители, ученици и персонал от близо 183 000 образователни институции в 175 държави остават свързани благодарение на България е част от световните процеси за дигитализация на обучението, причинени от пандемията от COVID-19. По данни на Microsoft учители, ученици и персонал от близо 183 000 образователни институции в 175 държави остават свързани благодарение на Microsoft Teams for Education.

Статията е от този месец 12.07. 20220

И следва цитат от статията:

Цитат
След като внедрихме административните дейности в облака, употребата на хартия падна с до 50%“, допълва тя.


И ще попитам тези дигитални служители на обучение, след като са натоварили облаците с админстративна дейност и са спрели дейността на хартията, как ще се отрази, това на новото население на Земята, които от първи клас се дигитализират.
Или въпросът ми е може ли " облака и администрцията му да поеме изхранването дигитално на населението '

Т.е. дигитализиран ученик, ще може ли в бъдеще сам без Microsoft Teams , да оцелее.









Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
Защо хартията, трябва да се замени дигитално.. :D

( като цяло и аз съм против производството на хартия, но и против дигиталазирането на подобни теории, за сметка на хартията.

Microsoft Teams

И какво е хартията: ?....?

Хартията е тънък, плосък материал във формата на лист, използван за писане, рисуване, печатане, пакетиране, почистване и др. Произвежда се чрез пресоването на влажни растителни влакна, съдържащи целулоза. Когато влакната изсъхват те остават слепени обиковено без допълнително свързващо средство, основно благодарение на водородните връзки и донякъде на това, че те са преплетени. За добиването на целулозата най-често използваният материал е дървесна маса от подходящи дървесни видове – с мека дървесина като например смърч, ела, бор, но могат да се използват и други растителни влакна – от памук, лен, коноп и оризова слама. За производството на хартия се използват видовете дървесина от култивирани гори, които са по-точно отпадъчен дървен материал и трудно могат да бъдат употребени за друга цел. Така тази непотребна част от дървения материал се използва като суровина за хартиената промишленост. Втората важна суровина за производството на хартия е рециклиран или вторичен влакнест материал, получен от отпадъчна хартия и използван картон.

Хартията и процесът на производство от целулоза е открит в Китай в началото на II век по време на династията Хан[1] Производството на хартия достига до пределите на средновековна Европа през Ал Андалус (днешна Испания и Португалия) през X век. Подобряването на качеството на хартията по-късно допринася за успеха на Йоханес Гутенберг в създаването на модерното книгопечатане.

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B7%D0%BA%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82

Тези дни си направах голям експеримент /рискован и за мен с т.н. Изкуствен Интелект, как се справят " Интегентните  Машини и Разум" с хората, ако им отговорят, хорта на писмата.
И установих, че ако им пишете глупости, в същая стил ,каквито и да са " Т.н. Интелигентет Разум ", автоматично са съгласява с Вас  :lol: и ви праща.още 100...е-мейла със съгласието си.


Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
Продължавам по темата за дигитализацията .

Пишейки тук , случайно или не получих , е-майл от SSI, за онлайн курсове
( Apnoe Tauchen)
Или преведено.на чист български:
Фридайвинг е
свободно гмуркане, свободното гмуркане, гмуркането със задържане на дъха или гмуркането с кожа е форма на подводно гмуркане, което разчита на задържане на дъха до възстановяване на повърхността, а не на използване на дихателни апарати като подводно оборудване.
....


И се питам?!
Как дигитално, можеш да се научиш , да дишаш под вода след като никога не си виждал вода и не си изпитал това преживяаване...
........

И се питам, защо НСР, не въведе в началното обравование този ПРЕДМЕТ..на народите :writer:,като
 знание, а ги занимава с фармациия и болници..

(  Предложение за Министерството на Образованието)
 ;)

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290
Последният ми пост е свързан с тази статия:
https://www-bgonair-bg.cdn.ampproject.org/v/s/www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/188520-darzhavata-e-porachala-200-dihatelni-respiratorni-aparati/amp?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA%3D%3D#aoh=16084839903003&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%D0%9E%D1%82%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.bgonair.bg%2Fa%2F2-bulgaria%2F188520-darzhavata-e-porachala-200-dihatelni-respiratorni-aparati


П.п.
Вместо да научиш народа да " Диша правилно и свободно  в началното образование, е по добре да го съживяваш с Дихателни апарати и ваксини, котато е твърде късно за него ""

Неактивен Noris

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 290

В линка, който пускам има и клип на български, където нещата са представени и в картинки, как да спрем дигиталната деменция и ампутиране на мозъка ни към смартфона, и всички дигитални устройства на ( AI ), как да се спре и късогледството на децата от ранна възраст(новата болест и професия на века (офталмология) .

 Ето тук :

https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=bg&id=16733&date=2020-07-07


В Европа и по света политиката и бизнеса са поставили за цел дигитализацията на учебните занятия, чрез интегриране на смартфони, лаптопи, таблети и т.н. като неразделна част. Някои политици дори изискват всеки ученик да получи таблет още от основното училище. Целта на това развитие е, разбира се, да подкрепи нашите деца и техното обучение. Резултатите от опозицията и изследванията относно ефектите от дигитализацията за съжаление се пазят в тайна от власти и медиите, поради което си поставихме за цел ние да Ви информираме за това в предаването ни. Чуйте тези гласове против и формирайте собствено мнение. Това ви дава възможност да сравните, проверите и прецените сами това, което наистина ви убеждава.

Един от гласовете срещу рекламираните предимства на дигитализацията показва, че чрез използването на дигитални медии очевидно се пренебрегва изучаването на ръкописа. Според мозъчния изследовател проф. Манфред Шпитцър, мозъкът бива стимулиран и трениран чрез сензорни отнасящи се до сетивата и двигателни стимули. „Чрез почерка се тренират моторните умения и това е основата за нашето мислене.“ Особено при изучаването на ръкописа двигателните умения биват особено насърчавани и съответните мозъчни ариали се активират и свързват. Отново и отново движението с пръст и писането със същото движение на ръката върху стъклена повърхност, като на смартфон, таблет и др., не предлага нови стимули и това предотвратява по-високите мисловни процеси.„Ръкописът е, така да се каже пътят в паметта ни и точно затова изобщо е важен […]. На практика си ампутирам сам мозъка, когато уча без двигателни и сензорни умения. "

Създайте собствено впечатление за видимо по-високата мозъчна активност на ученик на 10 г., който чрез определени упражнения в сесия по кинезиология активира интеграцията на очите, ушите и мозъка си. Ефектът е показан във втората песмена проба, само 1,5 часа по-късно, която показва много по-ясна картина на ръкописа.

Проф. док. Манфред Шпитцер казва: „Няма данни, които да показват, че някой става по-умен на компютъра.“ и стига чрез проучвания до заключението, че образованието е най-важният здравен фактор за предотвратяване на деменцията в напреднала възраст. Използването на всички сетива при обучението на децата комуникира с много области в мозъка, което от своя страна води до уплътняване на фината мозъчна структура. Колкото повече е изградена мозъчната структура в ранна детска възраст, толкова по-дълго продължава настъпването на забележима деменция, което от няколко години започва все по-рано. Поради тази причина проф. Шпитцер предупреждава да не се използват дигитални медии за обучение в детската градина и началното училище, защото големи области на мозъка остават неизползвани, понеже нивото на обучение е ограничено до движение на пръст и натискане на клавиши. Той нарича следствието от това „дигитална деменция“. Според неговите резултати важи следното: „Колкото повече игри с числа и пръсти играят децата в детската градина, толкова по-добре са на 20 годишна възраст по математика. Ако искате да имате добри ИТ специалисти, не трябва да им давате лаптоп в детството, а игри за пръстите.

С този силен насрещен вятър срещу констатациите възниква въпросът, дали нашите деца не трябва съзнателно да бъдат водени към „дигиталната деменция“. Защото „когато хората знаят, кое е добро и лошо, те обикновено са в състояние сами да решат, какво е добро за тях. Но докато преди всичко чуваме колко невероятен е смартфонът и че няма проблеми с него, не можем да вземем разумни и отговорни решения. “ Това по думите на Проф. д-р Манфред Шпитцер.

В своите доклади проф. Шпитцер обяснява освен всичко друго и тревожните нарушения в развитието на очите, като честа последица от използването на смартфони при децата. В Южна Корея, откъдето идват повечето смартфони, късогледството вече е очевидно при 95% от всички младежи, 80% в Китай и от 30 до 50% в Европа, с бързо нарастваща тенденция. Проф. Шпитцер коментира: „Развитието на мозъка, подобно на развитието на очите, не бива да се нарушава от дигиталните медии, които безпроблемно нарушават до такава степен развитието.“ Дали родителите така лекомислено биха купили смартфон на децата си, ако знаеха това? Тези факти все още се пазят публично в тайна и твърде едностранно се посочват положителните предимства на смартфона.

За разлика от това, ако искате да им осигурите добро детство, имате нужда от много спокойствие и време, за да ги напътствате, придружавате, учите, а също и да вземате решения за децата си.

Според детския и юношески психиатър д-р. мед. Михаел Винтерхоф възрастните са се заделбочили в дигитализацията в средата на 90-те и при това несъзнателно са премахнали детството. Следното изказване на този психиатър описва това точно: „Превърнахме децата в малки възрастни, защото господства представата: С говорене и обясняване може да се възпитава.“
Винтерхоф формулира ефектите от това, както следва:
- В случай на препятствия, реакцията на децата е отказ или прекомерна амбициозна работа.
- В социалната област определат предимно децата.
- При конфликти, те не виждат реалистично собствената си част от вината. Винаги са виновни други или обстоятелствата.
- Детето не обръща внимание на сравнения.
- В живота важи преди всичко принципа на удоволствие и настроение.

Винтерхоф още:
„Ние, възрастните, не сме успели да изискваме и практикуваме психологически функции при тези хора в детството. Затова те ги нямат. [...] Имаме все повече деца и юноши, които показват нивото на зрялост на малки деца."
Това от своя страна излага обществото ни на риск.
Също едно голямо немско проучване, проведено от педиатри, показва плашещи взаимовръзки, които хвърлят съвсем различна светлина върху силно възхваляваната дигитализация, от тази на публикуваните по-рано от медиите и политиката:
• Две до четиригодишни деца се научават да говорят по-лошо, когато боравят много с дигитални медии.
• Майките, които използват смартфоните си, докато кърмят, имат крещящи деца през нощта.
• Осемгодишните деца получават нарушения на вниманието поради честата употреба на смартфони
• 13-годишните губят контрол при използването на смартфони.

В Китай вече стигат дори толкова далеч, че под претекст за насърчаване на способността на децата да учат, учениците в едно основно училище постоянно се наблюдават и контролират. За тази цел техните мозъчни вълни се измерват с "лента за глава" зад ушите и на челото и информацията веднага се изпраща на компютъра на учителя и на централния компютър на правителството. Допълнително родителите редовно получават върху своите смартфони актуална информация за напредъка на обучението и способността на детето си да се концентрира. Здрави деца се използват тук, като опитни зайчета за проучвания и се събират възможно най-много данни, за да може Китай да стане лидер на световния пазар в областта на контрола на ИИ(изкуствения интелект). Инсайдъри виждат това като план, в близко бъдеще да може се контролират и повлияват мислите на всички хора. Но къде остава тук интуитивният човек със сърце и душа?

Проучване при лондонски таксиметрови шофьори показа, че областите на мозъка, отговорни за ориентацията, са значително по-големи в сравнение с тези на други хора. Заключението на Елеонор Магуайър, професорка по невронауки и автор на това изследване гласи: "Човешкият мозък може да се оформя дори в зряла възраст и да се адаптира, когато научаваме нови неща." В доклада си за „дигиталната деменция“ проф. Шпитцер заключи: "Ако вече не използваме собствената навигационна система на мозъка, защото я имаме в колата, тогава я оставяме да навигира за сметка на собствената си способност за ориентация."
Ние искаме да се застъпим за това, за да гарантираме, че тази способност се развива оптимално и при нашите деца, например като им позволим да ни навигират и предположат, каква е сладващата етапна стъпка при пътуване.

С оглед на всички тези резултати, констатации и гледни точки възниква решаващият въпрос: Трябва ли наистина децата да бъдат подготвени за дигиталната епоха?
Позицията на Винтерхоф по този въпрос е ясна: Нито едно дете не трябва да бъде подготвено за бъдещето, защото това не е възможно. Ако дадем на децата си сравнима психика, която ние все още имаме, те биха могли да се справят с всичко като възрастни.
Дигитализацията е една технология и нищо повече! Ако успеем да управляваме тази техника, така че да имаме повече време за себе си и децата си, тогава ще спечелим. Затова младежският психиатър Винтерхоф съветва възрастните да се грижат редовно за своята емоционална и социална психика. Трябва да има шанс да се регенерира, регенерацията чрез сън не е достатъчна. Да бъдем сред природата и в гората, да търсим тишина, да сме стъпили на земята. Така имаме здрава психика и интуиция и сме ясни и разграничени.
Апелът на юношеския психиатър Винтерхоф към родителите е следният:
„Отделете време за почивка, уверете се, че сте стъпили на земята, грижете се за инстинкта на децата си. Не устройството определя над Вас, освободете се от робството на дигитализацията! [...] Направете това, което сами сте преживели заедно с децата си: природа, гора, походи, дори ако детето в началото няма желание за това. Отидете на почивка без мобилен телефон за всички."

Това звучи като истинска подготовка за живота, нали?









 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27