Малък списък с емблематични игри на NWO тематика и/или със силни мотиви за извънземни, конспирации, свръхразвити технологии и дистопия/антиутопия:
- Сагата Mass Effect (Mass Effect 1, 2 & излизащата тази година 3-ка, която е точно на тема... извънземна инвазия на Земята!)
- Сагата Deus Ex (Deus Ex 1 & 2 & Deus Ex 3: Hum/-\n Revolution) -- пълни с NWO, масонски, окултни и киберпънк препратки, които реално са сърцето на целия сюжет; трансхуманистичната елитотехнократска пропаганда и масовите протести срещу властимащите и социоикономическото състояние на народните маси са лайтмотив пък на излязлата миналата година 3-та част (кибернетични импланти, генно инженерство, купервойници с псиумения и т.н.)
- Сагата Half-Life (Half-Life 1 + expansions, HL2 (особено тази част!) + епизодите -- има си всичко: тайни военнопромишлени научноизследователски проекти с експериментални технологии и материали, извънезмно нашествие, водещо във втората част до извънземна тирания с полицейщина, налагана с тиранични диктаторски киборги, произвеждани на конвейер, точно в стил хардкор съветски "комунизъм" + хардкор (пост)капиталистическа извънземна трансхуманистична елитотехнокрация, с портали между измеренията, пътуване във времето и пространството, зомбита, антигравитационни технологии, портални технологии (Portal 1 & Portal 2 са много добри игри тип интерактивни 3D пъзели). Главният дизайнер на нивата на HL2 пък е българин и затова дистопичните локации из City 17 толкова приличат на софийските панелни квартали и българските и екссоцградовете като цяло.
- Поредицата Assassin's Creed (особено последните излезли игри) - поради вече споменати във форумната тема причини
- Lef4Dead 1 &2 -- нещо като тренинг за зомби апокалипсис, предизвикан например от биохимическо оръжие като някой нов вирус, изобретен в тайни лаборатории за зловещи цели
- Старата, но яка игричка тип класически pont'n'click куест (приключение-пъзел) Beneath a Steel Sky - вече се предлага и за безплатно официално теглене -- развива мотиви за дистопия, за рязко социоикономическо разслоение, за всемогъщи корпорации и подземни конспиратори, засяга и роботите като теми
- X-Com игрите, игрите по Star Wars (вкл. използването на "Силата", т.е. псиумения), особено SW: KotoR, SW: KotoR 2, SW: KoToR the MMO (май излезе наскоро)
- Battlefield & Call of Duty поредиците -- силно застъпени елементи на predictive programming в по-новите части, вкл. тайни операции и бъдещи военни конфликти в Близкия изток, шпионаж, политически заговори и конспирации
- TimeSplitters, Area 51, S.T.A.L.K.E.R., Metro 20**, F.E.A.R. 1 и 2, Second Sight и редица други шутъри / ешън приключенски игри
- Metal Gear серията...
- и много други...
Иначе някои от гореизброените игри наистина са класически шедьоври в жанра си и в историята на компютърните и видео игри въобще, но това не променя факта що за теми, мотиви и сценарии за бъдещето рекламират или показват (донякъде проекции на общочовешките страхове пред неизвестното за бъдещето през 21.-22. век, донякъде поради това кой е собственикът или спонсорът, и съответно какви цели на влияние на мисленето на геймърите-играчи имат архетипните мотиви във видео игрите и масмедийните "продукти"...).
Облъчването и пропагандата набират сили, особено в масмедиите, вкл. филмите и музиката. Както забелязвате, игрите също не са изключение и стават все по-брутални и изпълнени с насилие с всяка изминала година. Което иде да каже, че имат за цел и да desensitize-зират, т.е. да притъпяват сетивата и да карат хората да приемат насилието и агресията за нещо обикновено, дори тривиално "нормално". Някои игри направо са като тренажор за учене как да трепеш хора (макар и донякъде нереалистични в много отношения, което пък ги прави и още по-опасни и вредоносни). Разбира се, това не се отнася за всички видео игри, а предимно за военните шутъри (пуцалки).
Ефектът на пристрастяване, индоктринация, дезинформация, predictive programming, subliminal messages, и десоциация на личността на подличности между реалност и фантазия пък като метод за програмиране на съзнания и контрол над съзнанието чрез внушения (който е централна част от ВСИЧКИ видове масмедии и масови изкуства, както и в PR/рекламния "бизнес") просто няма да го коментирам, защото е пределно ясен като замисъл (макар не и откъм точно описани технологично приложение и техники) на посещаващите този форум.