Автор Тема: Самолетоносачи от лед  (Прочетена 2500 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Rado

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 143
    • Infernal Works
Самолетоносачи от лед
« -: Октомври 16, 2011, 12:22:36 pm »
В самият разгар на Втората световна война - на 15 август 1943 г в канадския град Квебек се събират вишсши началници от американския и английския генерален щаб.Съвещанието е посветено на на на координиране на военните действия и набелязване на плановете за бъдещето.Съвещанието преминава обичайно и вероятно няма да влезне в дебрите на историята ако... В края на заседанието английският адмирал лорд Чарлз Маунбатън иска думата, за да направи извънредно съобщение.Той има славата на аристократ, марски офицер и късмет защото немските подводници вече за втори път потапят кораба му,В заседателната зала са вкарани две "еднакви" къса лед.Единият е прозрачен а другият мътен.Без много думи Маунбатън демонстрира здравината им стреляики по тях.Прозрачният се разпръсва, лордът стреля и по следващият къс лед.Но без резултат.Парчето лед в което рекушира куршума остава непокътнато.На въпроса как ще обясни поведението си  той казва "Току що ви демонстрирах материала, с чиято помощ ние ще  спечелим войната"Проекта е озаглавен "Авакум" , неговата цел е:
-Изготвяне на такъв вид лед в кратки срокове, за направата на айсберг който от своя страна ще с лужи като самолетоносач.Отначало адмиралите изпадат в шок.От една страна проблема с такъв "непотопяем" самолетоносач е решен.А решението е прекалено абсурдно... След разнищване на случая става ясно че лорд Маунбатън получава пакет с архиви и разработки около 320 страници с автор Джефри Пайк.Идеята от негова страна да се използват айсбергите като самолетоносачи е оригинална, но скъпо струваща.Като цяло самата обработка е скъпа, трудна.Трябва да се има в предвид че самият транспорт е труден, айсбергите който са от северния полюс се топят лесно, ... мисията невъзможна.


Работата по проекта започва от чак през 1943 когато Френсис Марк и Валтер Хоенщайн, създава този много устойчив вид лед.За целта използват памук и целулоза с подсладена вода.Здрвината е налице, но  трябва да се изисква още.Все пак Маунбатън стреля по леда с пистолет, а немците както се досещате няма да си „играят” с пистолети.По-късно лорд Маунбатън споделя проекта с Уинстън Чърчил и премиерът приема проекта.В следващите дни проекта се обсъщда от адмиралите и съветници.Едновременно е започната работата по първия кораб с дължина около 20 метра.При това в леденият корпус са издълбани отвори, през които с помоща на хладилен генератор се подърща кораба за да не се разтопи.Технологията е  „ елементана”
С промоща на хладибник се подържа студеният въздух и др.Планира се на този тип самолетоносачи да се намират около 200 самолета.Техният ремонт, зареждане, подръжка и други трябва да се извършват в хангари, издълбани в самия айсберг.А самите самолети ще трябва да се издигат със специялни съоражения ( нещо като асансьори  ) на горната пауба откъдето да излитат.Nace а?След подробен анализ се оказва че подобен кораб дори и със система за управление се управлява трудно.А да не говорим че кормило с доста големи размери.Машините, и на първо място хладилните генератори трябва да са с огомни мощности, все пак не се знае колко е дълготраен ледът в топили води, настрещно течение и прочие.Според разчетите който са представени за изработката на един такъв самолетоносач са необходими приблизително 80 милиона.Идеята е представена на Франклин Рузвелт който възлага на Венивър Буш да направи подробен анализ на проекта.В отговор получава „Идеята е откровенно глупава”.През октомври 1943 г. Англичаните успяват да построят такъв самолетоносач на Азорските острови.Макар и скептицизва и отхвърлянето моделът е построен


...Infernal Works...

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27