Автор Тема: Свръхсетивната човешка еволюция  (Прочетена 7987 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 793
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Re:Свръхсетивната човешка еволюция
« Отговор #15 -: Октомври 17, 2010, 10:21:52 am »
Твърде несъвършен творец съм, за да се сравнявам с Него, затова и творенията ми са несравними като съвършенство с Неговите.

       Децата  ти  са  създадени  по  твой  образ  и  подобие  нали!  Е  те  теб  ли  са  или  ти  си  тях!!  О  не,  различни  сте!   
И все пак сме еднакви в различията си.   ;)
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:Свръхсетивната човешка еволюция
« Отговор #16 -: Октомври 17, 2010, 12:45:36 pm »
Създава се само формата. Същността проявяваща се чрез формата не може да бъде създадена – тя е вечно-съществуваща. Всички различия са в проявения свят. По своята същност всяко живо същество не само е идентично с, но е Абсолюта, Безкрайното (Брахман, Бог). Разликата между живите същества в проявление е само в степента в която проявяват своята безпределна същност. Това са различия във формата, а Духът е един и същ.

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re:Свръхсетивната човешка еволюция
« Отговор #17 -: Октомври 17, 2010, 14:36:22 pm »
       Ирис,  застъпваме  две  различни  тези!  Не  вярвам,  че  можем  да  се  убедим  в  правотата  на  едната  или  другата  теза!
       "Създава се само формата."
       Формата,  ако  говорим  за  живата  такава  се  ражда,  и  се  развива  на  холограмен  принцип!
       "Същността проявяваща се чрез формата не може да бъде създадена – тя е вечно-съществуваща."
       Не,  веднъж  създадена  от  Абсолюта,  същноста  (душата)  е  вечно-съществуваща  докато  не  се  слее  с  Него - така  смяташ  ти!  Аз  виждам  нещата  по  различно! 
       Защо  е  нужно  Бог  да  ни  отделя  и  после  да  се  сливаме  отново?  Даже  да  достигнем  нирвана  ние  не  се  сливаме  с  Бога,  а  продължаваме  самостоятелно  съществуване,  защото  веднъж  придобили  индивидуалност  ние  не  можем  да  съществуваме  без  нея.  Няма  капки  в  океана!
       "Всички различия са в проявения свят."
       Не  е  така!  Когато  си  отидем  от  този  свят  и  материалното  остане  в  миналото  различията  изпъкват  много  по-отчетливо.  Тези  различия  се  базират  на  интелекта.  Нали  няма  да  твърдиш,  че  всички  сме  с  еднакъв  интелект?       
       "По своята същност всяко живо същество не само е идентично с, но е Абсолюта, Безкрайното (Брахман, Бог)."
       Идентични  с  Абсолюта  сме  като  Дух  и  Съзнание  макар  и  безкрайно  малки  фрактали.  Ние  обаче  се  различаваме  по  своята  индивидуалност,  по  това,  че  имаме  душа,  че  имаме  активно  съзнание,  че  имаме  възможноста  да  съществуваме  като  личности  в  дуален  свят  и  т.н.       
"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен Iris

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 922
Re:Свръхсетивната човешка еволюция
« Отговор #18 -: Октомври 17, 2010, 20:35:30 pm »
      Ирис,  застъпваме  две  различни  тези!  Не  вярвам,  че  можем  да  се  убедим  в  правотата  на  едната  или  другата  теза!
Че защо е нужно да убеждавам когото и да било в тезата си или да я съпоставям с нечия чужда теза (в случая твоята)?
      

Цитат
      "Същността проявяваща се чрез формата не може да бъде създадена – тя е вечно-съществуваща."
       Не,  веднъж  създадена  от  Абсолюта,  същноста  (душата)  е  вечно-съществуваща  докато  не  се  слее  с  Него - така  смяташ  ти!  Аз  виждам  нещата  по  различно!

Защо  е  нужно  Бог  да  ни  отделя  и  после  да  се  сливаме  отново?  Даже  да  достигнем  нирвана  ние  не  се  сливаме  с  Бога,  а  продължаваме  самостоятелно  съществуване,  защото  веднъж  придобили  индивидуалност  ние  не  можем  да  съществуваме  без  нея.  Няма  капки  в  океана!
 
Смятам, каквото написах: същността е вечно-съществуваща, т.е. не е създадена от никакъв Абсолют, а сама по себе си е Абсолюта. Отделеността е илюзия на съзнанието. Няма сливане с Абсолюта така, както няма и отделеност. Има осъзнаване на единството и неделимостта на всичко съществуващо.
      
    
Цитат
 "Всички различия са в проявения свят."
       Не  е  така!  Когато  си  отидем  от  този  свят  и  материалното  остане  в  миналото  различията  изпъкват  много  по-отчетливо.  Тези  различия  се  базират  на  интелекта.  Нали  няма  да  твърдиш,  че  всички  сме  с  еднакъв  интелект?      
Защо ограничаваш проявения свят до видимия за всички грубо-физически свят. Мисълта не е ли проявена форма? Или емоциите ни? Всичко, което притежава форма (дори и абстрактна) е проявено. Всичко, което може да бъде назовано е проявено. Интелектът също е част от проявения свят.


      
Цитат
"По своята същност всяко живо същество не само е идентично с, но е Абсолюта, Безкрайното (Брахман, Бог)."
       Идентични  с  Абсолюта  сме  като  Дух  и  Съзнание  макар  и  безкрайно  малки  фрактали.  Ние  обаче  се  различаваме  по  своята  индивидуалност,  по  това,  че  имаме  душа,  че  имаме  активно  съзнание,  че  имаме  възможноста  да  съществуваме  като  личности  в  дуален  свят  и  т.н.      

Фракталите също се отнасят до формите и до проявения свят. Същността е това, което се проявява посредством формите, а последните изразяват единствено различни нейни аспекти. Аз мога да развия и да проява в живота си всички качества, които и ти можеш да развиеш и да проявиш. Същностно, като напроявен потенциал между тебе и мене няма разлика. Разликата е в това, което аз и ти действително ще развием и проявим като качества в живота си. Потенциалът е единствен, неизменен и безкраен, а разликите са в проявлението. В проявлението се наблюдава и аналогичността (идентичността), т.е. имаме подобие в някои аспекти и различие в други, но не и еднаквост. Еднаквостта е в същността, в потенциала.
« Последна редакция: Октомври 17, 2010, 20:37:23 pm от Iris »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27