В САЩ е нормално най-старите коли да са много евтини. Защото ремонта започва от 60$ на час, а в по-скъпите сервизи (разбира се, не за евтините коли) е по 120$ на час. И това само труд и без частите.
Сега, може да си го пресметнеш, ако купиш някоя кола за 50$, но вътре има да се сменя скоростна кутия, едно друго, не знам си какво, може накрая за да я повкараш малко в движение да се бръкнеш не 1000, а 3000$. Отделно от това, понеже колата е много стара и карана, пак може да ти изкиха нещо съвсем друго и ново.
Ето затова има коли по 50$.
Освен всичко, като сметнеш, че минималната надница, дори и метач да си отива към едно 70$ на ден, хората нямат време да се дупят под колата за да я оправят сами. Отделно от това, не знам за щатите, но в Канада е абсолютно забранено да ремонтираш кола на улицата. Ако имаш собствен гараж, ок, ако не, на улицата не може. Само ако някой съсед те мерне с отворен капак и да ровиш вътре, звъни веднага в полицията, те идват и ти съставят глоба.
А, да, и сега се сетих. Ако тая 50 доларова кола ти изкиха някъде по магистралата, само за да я разчистиш от там (а това е задължително), ще ти идат едно 500-700$. На доста от градските магистрали даже няма аварийна лента. Развали ли ти се колата, блокираш движението. Това се следи с камери (има едни електронни табла, на които пише "ако имате проблем, стойте си в колата, ние ще дойдем веднага"), та само да ти спре колата на магистралата, и моментално се изсипват 2-3 влекача + 2-3 патрулки да разчистят. И познай колко струва разчистването.