Автор Тема: Вегетарианството  (Прочетена 307814 пъти)

0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен zaio

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 127
Re:Вегетарианството
« Отговор #135 -: Февруари 20, 2006, 12:44:37 pm »
Аз лично за себе съм разбрала, че всичко което е прекалено е вредно. Дори и да  става въпрос само за растителна храна. Ако човек се отдаде на крайности е загубен.Ако всичко е в баланс тогава нещата са добре.
Най-добрата рецепта за щастие е- да използваш парите си не за да трупаш вещи, а преживявания!

Дъвиан

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #136 -: Февруари 20, 2006, 12:47:46 pm »
Да, ако балансираш растенията с плодове е прекрасно!  :D
Но да ги балансираш с "месце" - извинявай, няма смисъл!  :)

Неактивен zaio

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 127
Re:Вегетарианството
« Отговор #137 -: Февруари 20, 2006, 12:52:02 pm »
За месцето знам, но аз съм все още загубена и неукрепнала душа която не може да се пребори с месоядството.
Най-добрата рецепта за щастие е- да използваш парите си не за да трупаш вещи, а преживявания!

Дъвиан

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #138 -: Февруари 20, 2006, 12:57:54 pm »
Ами ако искаш да се отървеш от това месоядство мога да ти кажа само, че според мен това става с автосугестия, самовнушение, което предполага цялостно разбиране Защо не трябва да се яде месо и оттам развиване на лични, вътрешни качества за това осъществяване. А това става с четене на подходяща духовна литература, за да може Душата ти да се въздигне и да се освободи от оковите, притеснали я в този наш свят. Макар че най-правилния подход е тъкмо обратния - първо се изчиства тялото, а след това се работи с Душата, и накрая с Духа. Но при нас, както винаги, трябва първо да се развие вътрешното, за да има то стимул да излезе и навън. Макар това да се нарича инволюция - слизане, а не възкачване.
« Последна редакция: Февруари 20, 2006, 15:43:13 pm от Дъвиан »

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 581
Re:Вегетарианството
« Отговор #139 -: Февруари 21, 2006, 14:08:05 pm »
Не считам, че има нужда да се преборваш с месоядството. Начинът на хранене е пряко отражение на нивото ти в еволюционен план и е естествено на по-ниските нива да ядеш месо. Духовитостта на "укрепналия във вярата" семинарист не е за възхищение, особено ако с нея започне да извинява всичките си митарства - крачката към това е много лесна. Иначе, вярно, на Бога по-драг няма да станеш с едно насилствено поддържано вегитарянство. Но също така с месце, па и "по-малко" и "невинно", просто ти се отрязва достъпът към по-висшите селения на реалността. Там се изисква чистота на плътта, точно като чистотата в химическите лаборатории за високи технологии... Извинителното балансиране на Зайо няма да му донесе нищо друго, освен повърхносност и блуждаене в преддверията на Великото. Също така, упорството на приятеля с консервите боб и отказа му от скарата, ако не е съпроводен от подобаваща нравствена красота, няма да му донесе нищо друго, освен язва, анемия или друго подобно.

Насилственият отказ от месо води до разстройство на организма и дава аргументи на "прасетата", че без месо не могло да се живее. (Познавам дузина дзенски монаси, също толкова йоги и бели Братя, които с години не са туряли в устата си никаква мазнотия и се радват на такова здраве, каквото никой месояд не може и да си представи!)
Успокоението, че всичко "трябва да се балансира", чрез което правим да не достигнем до пълното изминаване на който и да е Път, ни превръща в средни хора, със средни разбирания и със средни възможности - средни, в смисъла на "среден (3)" - малко над двойката!

И така, повече нямам какво да кажа по отношение на тая боза за месото и за вегетарианството. А, само едно: разбира се, че ще се извиняваш - на всяка ябълка ще се извиняваш преди да я захапеш, на всяка тревичка, на всяка вдишана капка въздух; на всичко ще се извиняваш, защото сегашното ти тяло с нуждата му от твърда храна и с произвежданите смърдящи изпражнения, е чудовище! За всичко ще се извиняваш, докато напълно не заглушиш шума в главата си и не издигнеш тези телеса до естественото им предназначение - да бъдат Божий храм, захранващ се само с амброзия, слънчева светлина и музика! Това е пътят.
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

Неактивен zaio

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 127
Re:Вегетарианството
« Отговор #140 -: Февруари 21, 2006, 15:50:03 pm »
FlyDragon  извинявай, но в думите ти намирам доста добре скрита агресия. Не мисля, че ако ти си толкова извисен/а имаш място между нас смъртните и грешните. А ако се смяташ за вид учител/ка за това кое е правилно или не- не се справяш много добре защото истинския учител би посочил правилния път със спокойни наставления , а не със нападки  и високомерие към тези, които нищо не разбират от високия си трон.
Честно казано сравнението, че понеже ям месо това ме принизява със червеите  и ще се пържа във ада не ми беше много приятно.
Най-добрата рецепта за щастие е- да използваш парите си не за да трупаш вещи, а преживявания!

coroviev

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #141 -: Февруари 21, 2006, 17:52:52 pm »
Цитат
Познавам дузина дзенски монаси, също толкова йоги и бели Братя, които с години не са туряли в устата си никаква мазнотия и се радват на такова здраве, каквото никой месояд не може и да си представи!)
   Мда, това е факт, но нали не се опитваш да кажеш,че в момента в който станеш вегетарианец ,започваш с ракетна бързина да се извисяваш духовно?
  За извинението към ябълките:Това ми напомня за тезата"Заченат и роден в грях",която аз не възприемам.Не виждам смисъл да се извинявам на храната и въздуха ,защото не се извършва нищо лошо.Освен това,съществува и една друга "езотерична" теория,че растенията се радват,когато ни даряват с плодовете си и по-скоро трябва да благодарим,отколкото да се извиняваме.


 Та така,вегетарианството не е право пропорционално на духовно извисяване ,както и месоядството не е критерий за духовен упадък.По-скоро приемането на принципите на вегетарианството водят при някои до лицемерно самочувствие за висша одухотвореност.Това се наблюдава в голям мащаб при т.нар."Бели Братя",които със своя фанатизъм опорочават думите на Дънов. Да не говорим,че всички нормални планинари изпитват ужас, ако се засекат с компания "Бели Братя".

  П.С. Думите на студента от духовната академия ги приеми с хумор,това е много готина шега.Освен това, показва състоянието на сегашното духовенство.
   П.П.С.
Цитат
защото сегашното ти тяло с нуждата му от твърда храна и с произвежданите смърдящи изпражнения, е чудовище!
   Приемам,че твоето тяло е на едно друго ниво.Миризмата е  на "Шанел №5","Фаренхайт" или на най-проста прана?
« Последна редакция: Февруари 21, 2006, 19:14:44 pm от coroviev »

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 581
Re:Вегетарианството
« Отговор #142 -: Март 06, 2006, 15:50:23 pm »
 
Zaio, не се комплексирай! Демократичната идея за скастряне на всичко, което изказва някаква превилегирована позиция, водои до премахването на онези, които по някакъв начин са по-напред. Не твърдя че съм от тях, просто показвам до какво може да доведе твоят тип негодувание.

Coroviev, прочети по-добре текста ми и недей да заменяш смисъла му. Никъде не съм говорил за каквото и да е противоестествено премахване на месарията, но продължавам неотстъпно да твърдя: тя е упадъчна.

А иначе, извинявайте за острия тон. Вземам тези неща като твърде ясни, за да се предъвкват толкова много и раздразнението, което таи месоядът в мен, се отприщва. Със здраве!...

Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

coroviev

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #143 -: Март 06, 2006, 17:52:32 pm »
Цитат
прочети по-добре текста ми и недей да заменяш смисъла му.
Ох , три пъти го четох , немисля ,че заменям смисъла.
Цитат
Никъде не съм говорил за каквото и да е противоестествено премахване на месарията,
Не твърдя такова нещо.

Цитат
тя е упадъчна.
Не съм съгласен . Ама е дълъг диспут.
Цитат
А иначе, извинявайте за острия тон.
Няма нищо , с риск да те засегна , мен ме забавлява такъв вид говорене !
Цитат
раздразнението, което таи месоядът в мен, се отприщва.
  Бил съм две години вегетарианец. Започнах съвсем доброволно и без насилие ,нито защото така е "по-духовно". По време на тези 2 години нито веднъж не съм изпитал нужда от месо(не лъжа) , нито съм изпитвал раздразнение. В момента в който почуствах нужда от луканка , просто проядох.След луканката не съм се насилвал , самобичувал, или самообвинявал за решението да мина на  "тъмната" страна. Така ,че ако наистина
Цитат
раздразнението, което таи месоядът в мен, се отприщва.
, значи имаш проблем.

  П.С. Въпросът за миризмата , а именно:
Цитат
произвежданите смърдящи изпражнения
продължава живо да ме вълнува ! Очаквам отговор за връзката м/у вегетарианството и не смърдящите изпражнения !
« Последна редакция: Март 06, 2006, 18:45:30 pm от coroviev »

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re:Вегетарианството
« Отговор #144 -: Март 06, 2006, 20:57:46 pm »
ами ето ти отговора - яденето на месо е съпроводено винаги с отлагане на непреработваеми елементи по стените на червата, и най-вече в стомаха. С годините се натрупва луга, която лепне и не може да се отдели по никакъв начин, освен чрез клизма...Няма да навлизам в подробности относно смръднята на тази луга, само ще спомена един случай с момче, което от години не яде месо, направил си клизма и отвътре излязло нещо което той не могъл да повярва, а да не ви разправям как цялата стая замирисала..
 Чернилката, която остава в тялото на човека когато се храни с мъртва плът е неговото задочно наказание за един начин на поведение, непризнаващ опозиция...Не само изпражненията, а и потта има различна структира, ама хайде толкова засега!...
musica universalis

coroviev

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #145 -: Март 06, 2006, 21:55:55 pm »
Цитат
яденето на месо е съпроводено винаги с отлагане на непреработваеми елементи по стените на червата
  Искаш да кажеш , че целулозата е преработваема ?Нали знаеш, че целулоза се съдържа във всички растения? Темата за изпражненията е адски тъпа ,защото ,ако едно нещо се абсорбира 100% , то няма да има нужда да ходиш до тоалетна.Щом ходиш , значи има баласт ,щом има баласт-смърди. И смърдела не се дължи  толкова на храната , колкото  на метаболизма на бактериите ,които разграждат тази храна. Не съм против вегетарианството , но такива тези ,които граничат с народни приказки могат само да разсмеят човек.Има си съвсем просто научно обяснение за вегетарианството. Има доста лекари писали задълбочени книги по въпроса , например Пол Брег. Има там за незаменимите аминокиселини и т.н. и т.н....
  А за духовния аспект вегатарианец-извесисен дух , ще го сравня с нещо друго. Много ми харесват китаристите.Голяма работа са !Стойки ,чупки и т.н. ит.н.Купувам си  "Fender Stratocaster" за 5000 US- Това прави ли ме равен на Ерик Клептън? Свиря 20 години, това означава ли ,че ще достигна нивото на Ерик Клептън? Не ,не означава , означава само ,че свириш на китара от 20 години.Познаването и изпълнението на всички акорди не те нарежда сред китаристи като Клептън.Същото е с вегетарианството.Като станеш тревопасен , не означава , че автоматично ставаш равен на Дънов например.Може цял живот да си хрупаш марули и да не мръднеш на йота от състоянието от което си започнал. Не съм ли прав?

Дъвиан

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #146 -: Март 06, 2006, 22:57:03 pm »
     БУДА (Шакямуни Сидхарта Гаутама, 623-544 г. пр. Хр.) - един от най-известните днес религиозни източни реформатори, родоначалник на будистката религия, смятан наред с Хермес, Моисей, Орфей, Питагор, Платон и Христос за един от просветлените учители на човечеството:


    “Да станеш вегетарианец, е като да стъпиш в поток, който води към нирвана.”


     ПИТАГОР (ок. 580-500 г. пр. Хр.) - един от най-големите гръцки мъдреци. Запознат с египетските и източните учения. Основал т. нар. Питагорова школа. Известен днес най-вече с приноса си към геометрията и математиката. Той е и един от най-известните древни привърженици на вегетарианството. Ето неговата позиция по този въпрос:


    “Хора, стига сте се сквернили с храна непозволена. Ние имаме златокласи ниви, сочни плодове, които превиват клоните с тежестта си, лози, зеленчуци - крехки и вкусни. Чистата млечна каша и благоуханният мед също са ви предоставени. Обилно, щедро всички блага ви дава земята - без жестокости, без убийства и без кръв. Само дивите зверове утоляват глада си с живо месо и то не всички. Много от дивите животни се хранят с растения. Само свирепите хищници - лютите тигри, жестоките лъвове, алчните вълци обичат да проливат кръв. Какъв престъпен обичай! Как можем с месо и кръв на твари и нам подобни алчното си тяло да гоим и с убийство на други живи създания да подкрепяме живота си? Не е ли срам за нас, окръжените щедро с даровете на благодатната земя страстно, с жестоки зъби да късаме раздрани трупове като люти диви зверове? ...
    Човек, който, слушайки жалкия предсмъртен рев, коли невинно теле, който убива агнето, ревящо като дете, който птицата небесна бие за забава или за да яде, той не трудно ще се реши и човек да погуби. На този жесток обичай само човекоядството прилича. О, свестете се, не убивайте, недейте, братя! ... Смъртни - смъртните щадете! Хранете се с това, което е позволено и достойно за любящата и чиста душа на човека.”


    КОНФУЦИЙ (ок. 551-479 г. пр. Хр.) - древнокитайски просветител, философ и педагог:


    “Следвайте неотменно вегетарианството и се пазете да не отнемате живот.” (Вижте книгата “365 основателни причини да бъдете вегетарианец”.)


     СОКРАТ (ок. 469-339 г. пр. Хр.) - бележит древногръцки философ. Дава образец за един здравословен град, като при това определя за гражданите храна, която се състои от плодове, житни храни и зеленчуци. Отговаряйки на едного, който мисли, че такава храна е съвсем проста, Сократ казва:


     “Струва ми се, че описаният град е истински и, така да се изразя, здравословен град. Но ако искаш да изнамерим и град, който страда от болести, нищо не ни спира да направим това. Изглежда че някои хора не ще се задоволят с храната или начина на живеене, който описахме и ще искат да имат в добавка много мебели и вещи, а също така и месо.”
    По-нататък Сократ описва защо смята употребата на месо за начало на много нещастия за хората и цялото общество. Той смята, че войните и болестите са далечно, но действително последствие на месоядството. (От прощалния диалог на Платон “Републиката”.)


 
    ПЛАТОН (427-347 г. пр. Хр.) - гръцки философ. Смятан за един от най-значителните философи на човешката история. Ученик на Сократ. След смъртта на Сократ, Платон започва да пътува. В тези си пътувания възприема знания от мъдрите в Мала Азия, пропътува Египет, преминава обучение за жрец в Египет, при което постига там най-висока степен на посвещение.


    Той е бил ученик на Питагор и като питагореец се е придържал към растителна и безмесна храна през целия си живот. В своето произведение “Тимей” той открито заявява, че вегетарианската диета има божествено одобрение. (Вижте книгата “Знаменити вегетарианци” на Рин Бери.)
 


    ЛУЦИЙ АНЕЙ СЕНЕКА (ок. 4 г. пр. Хр. - 65 г. сл. Хр.) - живял в Рим по времето на апостол Павел и станал жертва на Нероновата ненаситна жестокост. Той казва:


    “Растителните храни са достатъчна храна за стомаха, в който сега ние натъпкваме скъпи същества.”
    “Категорично реших да не ям плът на умряло животно и накрая на първата година въздържанието ми се превърна не само в навик, а и в приятно занимание.” (Вижте книгата “365 основателни причини да бъдете вегетарианец”.)


 
     ПЛУТАРХ (ок. 46-120) - знаменит старогръцки писател и историк, чиито произведения се издават и днес. Освен своите много по-известни произведения, Плутарх е написал и съчинение върху месоядството, защитавайки вегетарианските принципи:


     “Най-често се разстройва храносмилателният орган след месна храна, защото тя скоро го затлачва и оставя лоши последици. За човека ще бъде най-добре да не яде никак месо, защото земята ни дава достатъчно много предмети, които ни служат не само за храна, но и за наслада. Но човек от алчност се нахвърля върху всичко, за да задоволи прищявките на своя апетит, опитва всичко, вкусва всичко и сякаш, търсейки това, което трябва да е за него, става едно всеядно животно. Той употребява месо не защото има нужда или необходимост, а от сластолюбие и пресищане, понеже вижда, че му се дава да прави свободен избор между тревите и плодовете, чието изобилие е неизчерпаемо. Той търси и намира нечиста и неудобна храна, която се доставя с цената на убиването на живи същества. И по такъв начин излиза по-жесток от най-кръвожадните диви зверове. Кръвта и месото на убитото животно могат да нахранят ястреба, вълка и змията, но за хората те са излишни храни.”
    “Вие ме питате на какво основание се е въздържал Питагор от употребяването месото на животните. Аз пък от моя страна се чудя какво чувство, мисъл или причина е ръководила оня човек, който пръв е решил да оскверни устата си с кръв и е позволил на устните си да се допрат до месото на убитото същество; който е наредил на своята трапеза обезобразените форми на мъртвите тела и е поискал да има за всекидневна храна това, което преди малко е било същество, надарено с движение, чувство и глас.”
    “Защо хулите земята, че уж тя не е в състояние да ви нахрани и напои?”
    “Вие наричате хищни и жестоки лъвовете, тигрите и змиите, когато сами вие никак не им отстъпвате по варварство. И все пак за тях убийството е едничкото средство да съществуват, а за вас то е излишен разкош и престъпление. Всъщност ние не убиваме и не ядем лъвовете и вълците, което ние бихме сторили за самозащита, а напротив, оставяме ги спокойни, а преследваме и убиваме невинните, домашните, безпомощните същества, които са лишени от оръдие за самозащита.
     Горко на нашето дивашко човечество! Страшно е да се видят трапезите на богатите, заобиколени от тези, които простират върху тях убитите тела - касапите и готвачите. А още по-страшна гледка представлява същата трапеза подир пира, защото оголените мощи са по-грозни, след като бъдат оглозгани.”
    “Ако въпреки всичко, вие все още твърдите, че природата ви е предназначила за такава храна, тогава убивайте поне сами това, което вие искате да изядете, но вършете това само с вашите природни оръдия, без да употребявате нито ножа на месаря, нито брадва, нито сопа. И така, както вълците, лъвовете и мечките убиват сами всичко, с което те се хранят, така и вие убивайте кравата или вола, като ги захапвате с вашите челюсти, като гризете свинята с вашите зъби, като се хвърляте върху заека или овцата и ги разкъсвате на парчета, без да търсите време и място. Като извършите сами всичко това, тогава седнете на вашата трапеза. Но ако вие чакате някое живо и мислещо същество да бъде лишено от живот от други хора, и ако на вас самите е противно да изтръгнете сърцето на своята жертва и да пролеете нейната кръв, то защо вие, питам ви аз, в разрез с природата, се храните със същества, надарени със съзнателен живот?
    Нещо повече: даже след като са убити вашите жертви, вие не ще ги ядете в тоя вид, в какъвто са доставени от кланицата. Вие ги варите, печете и съвършено ги изменявате с огън и подправки. Вие напълно видоизменяте убитото животно, като употребявате десетки хиляди миризливи треви и зеленчуци, за да излъжете по тоя начин вашия естествен вкус и да го приготвите да приеме неестествената храна.”


 
    ЛЕОНАРДО ДА ВИНЧИ (Leonardo da Vinci, 1452-1519) - знаменит италиански живописец, скулптор, архитект, инженер, изследовател и изобретател:


    “Аз се отказах от употребата на месо от ранна възраст и ще дойде време, когато хората ще считат убийството на животни също толкова престъпно и отвратително, както сега гледат на убийството на хора.”


 
    Граф ЛЕВ НИКОЛАЕВИЧ ТОЛСТОЙ   (1828-1910) - най-известният руски писател и драматик, мислител. Признат за един от най-великите писатели на всички времена. Създател на религиозно-философско учение (толстоизъм) за непротивене на злото с насилие:


    “Човек може да бъде здрав и без да убива животни за храна. Затова, ако яде месо, той взема участие в отнемане на живот, за да задоволи своя апетит.”
    “Ако някой истински и сериозно иска да направи живота си по-добър, първото нещо, от което той би се отказал, ще бъде употребата на плътта на животните за храна, понеже това е неморално и включва извършването на действие - убийство, което е несъвместимо с моралното чувство.”


 
    ДЖОРДЖ БЪРНАРД ШОУ (George Bernard Shaw, 1856-1950) - забележителен английски писател от ирландски произход, световноизвестен драматик и публицист:


    “Жестокостите са не по-малко жестокости, когато се случват в лаборатории и биват наричани медицинско изследване.”
    “Човешките същества са единствените животни, от които аз съм напълно и истински уплашен.”
    “Средната продължителност на живота на месоядците е 63 години... Аз съм на прага на 85 и все още работя толкова упорито, колкото мога. Аз съм живял достатъчно дълго и се опитвам да умра, но просто не мога да го направя. Една единствена пържола би ме довършила, но не мога да се принудя да я погълна. Аз съм заплашен от вечен живот. Това е единственият недостатък на вегетарианството.”
    Запитали Шоу защо не яде месо и с присъщото му чувство за хумор той отговорил: “Животните са мои приятели, а аз не ям приятелите си.”


 
    МАХАТМА ГАНДИ (Махандас Карамчанд Ганди, 1869-1948) - наречен от индийския народ Махатма - “Велика душа”. Сочен като една от най-големите политически фигури на XX век, виден деец на индийското националноосвободително движение, реформатор, хуманист:


    “Величието на една нация, нейният морален прогрес може да се определи според начина, по който тя се отнася към животните.”
    “Според мен животът на агнето е не по-малко ценен от този на човешко същество. Аз не бих искал да отнема живота на агне заради човешкото тяло.”
    “Аз не приемам месната храна като необходима за нас на никакъв етап и в никакъв климат, в който е възможно за човека по принцип да живее. Аз смятам месото за неподходящо за нашия вид. Ние грешим като се държим като по-низшия животински свят, ако сме по-висши от него.”


 
    АЛБЕРТ ШВАЙЦЕР (Albert Schweitzer, 1875-1965) - германски лекар, философ, теолог, музиковед и общественик. Основава със собствени средства и ръководи болница за тропически болести в Ламбарене, Габон. Получава Нобелова награда за мир през 1952 г. Вероятно през последните 10 години от живота си не е бил вегетарианец (вижте книгата “Знаменити вегетарианци” на Рин Бери). Но преди това е бил вегетарианец и е имал честта през този свой по-добър период да изкаже следните мисли:


    “Разумният човек трябва да застане срещу всички жестоки обичаи, независимо колко дълбоко вкоренени в традицията и доколко заобиколени от ореол са те. Когато имаме избор, трябва да избягваме да причиняваме страдания и болка в живота на друго, дори и най-низше същество. Ако не правим това, си навличаме вина, която нищо не оправдава.”
    “Това е съдбата на всяка истина - да бъде обект на присмех, когато за пръв път е изказана. Някога се е смятало за смешно да се предположи, че чернокожите са наистина човешки същества и че би трябвало да се третират като такива. Това, което някога е било смешно, сега е неопровержима истина. Днес се смята за преувеличение да се прокламира постоянно уважение към всяка форма на живот като сериозно изискване на рационалната етика. Но идва времето, когато хората ще бъдат удивени, че човешката раса е съществувала толкова дълго преди да осъзнае, че неразумното посягане на живота е несъвместимо с истинския морал. Моралът в своята абсолютна форма обхваща отговорността към всичко живо.”


     АЛБЕРТ АЙНЩАЙН (Albert Einstein, 1879-1955) - признат за един от най-великите учени на всички времена. Гениален физик - никой освен него, от Нютон до днес, не е извършвал такъв огромен прогрес във физиката. В началото на XX век той преобръща из основи човешките представи за Вселената. Най-известен с прочутата си формула Е = m.c2, със специалната и общата теория на относителността. Носител на Нобелова награда за физика. Изявява се и като борец срещу всякаква форма на насилие чрез оръжие.
    Смята се, че Айнщайн не е бил вегетарианец. Включваме го тук от уважение към способността му да мисли независимо и прозрението му по отношение на вегетарианството:


    “Нищо няма да допринесе за човешкото здраве и да повиши шансовете за оцеляване живота на земята толкова, колкото еволюцията на вегетарианското хранене.”


    РОМЕН РОЛАН (Romain Rolland, 1866-1944) - Нобелов лауреат за литература през 1915 г.:


    “Хиляди животни (сега милиони) са убивани всеки ден без сянка на разкаяние. Това плаче за отплата върху цялата човешка раса.”
    “За човека, чието съзнание е свободно, има нещо дори по-нетърпимо в страданията на животните, отколкото в страданията на човека. На второ място е поне признанието, че страданието е зло и че човек, който го причинява, е престъпник, но хиляди животни са безполезно избивани всеки ден, без ни най-малко съжаление. Ако някой обърне внимание на това, би бил сметнат за смешен. И това е неизвинимо престъпление.”


     ВИНСЕНТ ВАН ГОГ (Vincent Van Gogh, 1853-1890) - нидерландски живописец постимпресионист:


    “Откакто посетих кланниците на Южна Франция, спрях да ям месо.”


     ХЕНРИ ДЕЙВИД ТОРО (Henry David Thoreau, 1817-1862) - американски писател и философ:


    “Аз не се съмнявам, че част от съдбата на човешката раса в нейното възходящо развитие е да се откаже от яденето на животни.”


      НИЙЛ БЪРНАРД - президент на Лекарския комитет за отговорна медицина:


    “Месодобивната индустрия е довела до повече смъртни случаи на американци, отколкото всички войни на този век, всички природни бедствия и всички автомобилни катастрофи, събрани заедно. Ако месото е твоята идея за “храна за истински хора”, по-добре е да живееш наистина близо до много добра болница.”

www.vegetarianstvoto.hit.bg

Дъвиан

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #147 -: Март 06, 2006, 22:57:57 pm »
     ЕМАНУЕЛ КАНТ (Emannuel Kant, 1724-1804) - германски философ и учен:


    “Ако човек не иска да потъпче своите хуманни чувства, той трябва да проявява доброта към животните, понеже този, който е жесток към тях, става такъв и в отношенията си с хората. Ние може да съдим за сърцето на човека според отношението му към животните.”


      МАРК ТВЕН (Mark Twain, псевдоним на Самуел Лангхорн Клемънс, 1835-1910) - американски белетрист реалист:


    “Не искам да зная дали вивисекцията дава резултати, които са печеливши за човешката раса или не. Болката, която това причинява на животните, е основата на моята враждебност срещу това и тя е за мен достатъчно оправдание за враждебност, без да отиваме по-нататък.”


       ДЖЕЙМС КРОМУЕЛ (James Cromwell, 1940) - американски киноактьор (“Babe”, 1995):


    “Ако някое дете разбере какво се случва във фабричното фермерство, то никога повече не би докоснало месо. Аз бях толкова разтърсен от интелигентността, способността да се забавляват и личността на животните, с които работех върху филма “Бейб” (за този филм той бе номиниран за “Оскар”), че до края на филма вече бях вегетарианец.”


      МОБИ (Richard Melville Hall, 1965) - американски музикант, една от най-дискутираните фигури в областта на техно-музиката:


    “Бихте ли изяли вашата домашна котка или бихте ли накарали психически недоразвито дете да влезе в печката? Ако не, тогава защо е в реда на нещата да се ядат крави и да се тестват продукти върху чувствителни животни? Аз вярвам, че да се извършват съзнателно действия, които причиняват или извиняват страданията, е крайно осъдително. Аз ви призовавам да бъдете състрадателни и да се отнасяте към другите така, както искате да се отнасят към вас. Ако не искате да бъдете бити, хвърлени в затвор, убивани или измъчвани, тогава вие не бива да извинявате подобно поведение спрямо някого - бил той човек или не.”
    “Ако вие прегледате учебник по западна история, ще видите, че ние бавно даряваме основни права на всички. Преди много време само кралете имали права. Впоследствие правата били разширени към заможните бели мъже. След това - към всички мъже. След това - жени, после - деца. След това - на умствено изостаналите. Сега ние се мъчим да разширим основните права и към хомосексуалисти и животни. И най-накрая трябва да приемем, че всички чувстващи същества заслужават основни права. Аз определям като основни права следното: възможността да притежаваш живот, без да има някой, който нежелано да оказва насилие над тебе. Или както създателите на конституцията посочват: възможността да имаш “живот, свобода, постигане на щастие”. Но чрез какъв критерий може да оправдаете отричането на основни права за някое живо същество? Разберете, че какъвто и критерий да използвате, някой би могъл да отрече вашите права, ако се противопостави на вашия вид, сексуално предпочитание, цвят, религия, идеология и т. н.”
    “Основно ние трябва да спрем тези действия, които разрушават околната среда, другите същества и нас самите и да открием нови начини за съществуване.”
    “Има осъществими (и обикновено по-добри) алтернативи на това да се употребяват животни за храна, спорт, облекла и експерименти. Аз ви моля да прекъснете всякакви действия, които биха могли да причинят или извинят мъчение, злоупотреба или убийство на животни.”


     Сър ПОЛ МАККАРТНИ  (Paul McCartney, 1942) - английски музикант (певец, китарист). Един от водещите музиканти на групата “Бийтълс”:


    “Не мисля, че трябва да убиваме други видове. Ние мислим, че сме толкова по-добри! Аз не мисля, че сме. Аз казвам на хората: Ние сме подчинили всички животни на земята, така че сме истински победители във всяка битка между видовете. Не бихме ли могли да бъдем великодушни? Аз наистина смятам, че е време да станем добри. Няма нужда да продължаваме да потъпкваме животните. Аз мисля, че трябва да покажем, че сме добри.”


    РОБЪРТ ЛУИС СТИВЪНСЪН (Robert Lewis Stevenson, 1850-1894) - английски белетрист неоромантик:


    “Ние консумираме труповете на същества, които имат апетит, страсти и органи като нашите и изпълваме ежедневно кланиците с викове на болка и страх.”


     ТОМАС МУР:


    “Утопистите смятат, че убийството на нашите приятели - другите същества, постепенно разрушава чувството на състрадание - най-финото чувство, на което човешката природа е способна.”


     Д-р УИЛЯМ С. РОБЕРТС - доктор по медицина, редактор на American Journal of Cardiology (американско списание за кардиология):


    “Когато убиваме животни, за да ги изядем, те накрая убиват нас, понеже тяхната плът никога не е била предназначена за човешките същества, които са растителноядни по природа.”


     РАЛФ УОЛДО ЕМЕРСЪН:


    “Току-що сте се нахранили, но колкото и старателно кланицата да е скрита на благовидно далечно разстояние от много мили, съучастничество има.” (Вижте книгата “365 основателни причини да бъдете вегетарианец”.)


 
     БЕИНСА ДУНО (Петър Константинов Дънов, 1864-1944) - една забележително светла фигура в българската история. Противоречивите мнения за него през XX век не са успели да засенчат ореола му на мъдрец и учител. Пред светлината на неговите слова са се поклонили и извън пределите на България такива личности като: Алберт Айнщайн, Папа Йоан XXIII (преди това кардинал Анджело Ронкали), Пако Рабан и много други. У нас и в чужбина неговите книги са търсен източник на дълбоко познание за всички области на живота.
    Този автор е говорил толкова обширно за храненето и в частност за вегетарианството, че има публикувани цели книги за храненето с извадки от негови лекции. Тук представяме само някои негови мисли, които (по наше мнение) отразяват принципно отношението му към вегетарианството. Тъй като извадките никога не представят мнението на автора в неговата цялост, то следващият текст няма такива претенции и е добре поне той да бъде възприет като едно цяло:


    “Помнете: бъдещето на човека се определя от храната, която употребява. Колкото по-чиста и по-здравословна храна употребява, толкова по-велико и светло бъдеще си приготвя той.”
    “При сегашните условия на живота, за предпочитане е човек да бъде вегетарианец. Месната храна внася в организма на човека отрицателни елементи, с които той мъчно се справя. Те се отразяват вредно върху физическия и психическия му живот.”
    “За низшите животни месната храна е необходима, но за един по-висок живот, какъвто е човешкия, месната храна е вредна. Тя спъва човека в процеса на неговата еволюция. С каквато храна се храни човек, такива елементи внася в кръвта си. Нечисто е месото на сегашните млекопитаещи, с което човек се храни. Като знае това, той трябва да пази чистотата на своята кръв, защото от нея зависи здравето, от нея зависи и психическото му състояние.”
    “Месоядството води към страдания, нещастия и болести. За да се излекува от тях, препоръчват на човека вегетарианска храна. Следователно вегетарианството не е нищо друго, освен метод за лекуване.”
    “У някои хора се явява известно стълкновение в стомаха и те казват: не ни понася нещо вегетарианството. Човек трябва да бъде вегетарианец по убеждение. Тогава той ще може да асимилира правилно храната, която приема.”
    “Има хора, които не ядат месо от рождение. Никой не ги е убеждавал. Те носят това убеждение вътре в себе си.”
    “Едно от големите противоречия в човешкия живот се дължи на храненето. Месната храна оказва влияние не само върху организма на човека, но и върху неговия психически живот.”
    “Де е Бог? Аз съм го виждал във вола, който пъшка и тегли ралото, в кокошката, в мухата, на която отрязвате главата, и съм се разговарял с Бога в тях. Какво ще стане с нас, ако не колим агнетата и кокошките? Светът ще се оправи. Вие можете да ядете жито, зеленчуци, плодове. Може да ядете и месо, но ще знаете, че Бог не е с вас. Той не може да ни обича, когато отнемаме живота на по-малките от нас. Страданието на едно животно е страдание на Бога. Само така ще разберете Христа.”
    “Аз говоря по въпроса за храненето от принципиално гледище, а не от вегетарианско гледище. Смешно е да ме наричат хората вегетарианец. Никакъв вегетарианец не съм. Аз мисля върху първичната храна, която Господ ни е дал за новия човек.”
    “Аз отричам месната храна, защото зная, че всички престъпления се дължат само на нея. Тази е причината, за да не се яде месо. Месото носи всички престъпления в себе си. Който яде месо, непременно ще пострада. С докосването си до месото, ти вече възприемаш лошото в него.”
    “Не може животинската или човешката кръв, пролята насилствено, да не донесе лоши последствия за човека. Това е строг, неумолим закон на природата.”
    “Месната храна е внесла такива отрови във вашия организъм, че днес той представлява сбор от нечистотии. Ако бихте имали непокварено обоняние, вие бихте странели далеч един от друг – такава смрад се носи от ония, които ядат месо. Като ми каже някой, че боледува, първото условие за подобрение е да промени храната си.”
    “Човек трябва да употребява такава храна, която доставя необходимите елементи за организма, която продължава живота и го прави приятен и която помага за развитието на неговите добродетели.”
    “Ако обърнете погледа си към природата, ще видите, че хранителните елементи, които се съдържат в месото на млекопитаещите, се срещат в зеленчуците и плодовете, даже в по-голямо количество, в по-чисто състояние. Човек трябва да знае как да използва енергията на природата, да я приема от нейния първичен източник, а не от животните. Днес животните възприемат първичната енергия от природата, а хората от тях. Друго щеше да бъде здравословното състояние на човека, ако той по един разумен и съзнателен начин сам би използвал енергията на природата.”
    “Засега най-чистата и хигиенична храна е растителната.”
    “Най-чистата храна е житото.”
    “Хлябът съдържа в себе си всички хранителни материали. Човек може прекрасно да живее само с хляб, плодове и вода. Важно е да се дъвче много добре и да се яде с любов, благодарност и разположение. Хората направо се осакатяват, като си угаждат в яденето и като набързо се нагълтат, без да дъвчат. Да ядат не знаят, да спят не знаят, да гледат не знаят, да дишат не знаят, а искат да са здрави.”
    “Сега всички от вас, които са вегетарианци, нека ме разберат добре, да не стават фанатици. Някои от вас мислят, че и мляко не трябва да ядем. Не, можем да ядем и мляко.”
    “Под “вегетарианска храна” аз не разбирам непременно чисто растителна или строго плодоядна храна, но вегетарианска храна бих нарекъл храната на съпоставянето, храната на разумния живот. Вегетарианска храна наричам онази, чиито трептения напълно съответстват с трептенията на нашите мускули, т. е. на органическата материя.”
    “Човек може да развие в себе си таланта да познава кои храни са най-добри. Всеки организъм се нуждае от специфична храна, която ако човек познава, може да помогне за развитието си, не само физически, но и умствено, сърдечно и духовно. Това показва, че не е достатъчно човек само да яде, за да задоволи глада си, но от голямо значение за него е каква храна да употребява.”
    “Някои мислят, че може и без храна или поне с по-малко храна, и то безразлично каква. Не, ще храните и тялото, и ума, и сърцето си, и то с първокачествена храна. Не ги ли храните, те ще се откажат да ви служат.”
    “Злото не седи в яденето, но в лакомията на човека – много да яде. Когато ядете, пазете следното правило: сладко яжте, но никога не преяждайте. Винаги оставайте по малко гладни. По-добре да станете от трапезата недояли, отколкото преситени. Който обича да изяжда всичко в чинията си, до последната трошица, той не успява в живота си.”
    “Яжте само това, което обичате и което подхожда на вашето естество.”
    “Не сте ли разположени, не яжте. Не обичате ли една храна, не я яжте. (...) Когато възприемате всичко с любов, внасяте живот в себе си.”
    “Най-важното нещо при храненето е да ядеш с благодарност.”
    “Вие трябва да разрешите въпроса с физическата храна, а после и с духовната. Физическата храна трябва да бъде разнообразна, но и природосъобразна. При това, колкото по-високо стои човек в развитието си, толкова по-чиста храна трябва да употребява. Също така, човек трябва да обръща внимание и на духовната храна, която се изразява в неговите мисли, чувства, желания и вярвания.”


 
    ПЕТЪР ДИМКОВ (1886-1971) - един от най-известните и уважавани български природолечители. Автор на многотомния труд “Българска народна медицина. Природолечение и природосъобразен живот” и на др. книги. В книгата “Живейте 100 години” той съветва:


    “Вегетарианският хранителен режим е за предпочитане, защото има реални предимства. Той предлага на човека храни, които се усвояват лесно, не създават трудности на храносмилането, внасят в организма достатъчно енергия, достатъчно необходими за здравето и живота вещества.”
    “Предпочитайте вегетарианската храна пред месната, защото тя е по-лесно усвоима от организма и съдържа всичко, което е необходимо. Предпочитайте да не ангажирате стомаха си с храненето постоянно – това е здравословно и пряко облекчава работата на мисълта, тъй като не задържа голямо количество кръв в корема (както е при хранене с месо). Не допускайте из стомаха и червата ви цяла нощ да се въргаля мършата на месото, облекчавайте храносмилането си.”


 
    Акад. д-р АСЕН ЗЛАТАРОВ  (1885-1936) - завършва химия в Женева, специализира в Мюнхен, доктор на Гренобълския Университет, професор и доктор в СУ:


    “Чисто вегетарианският режим на хранене може да бъде напълно пригоден за физиологическите нужди на храненето.”


 
    ВЛАДИМИР ДИМИТРОВ - МАЙСТОРА (В. Д. Поппетров, 1882-1960) Известен български живописец и график. Роден на 1.02.1882 г. в с. Флорош (Кюстендилско). Завършва Художествената академия - София, при проф. Иван Мърквичка през 1910 г. Един от най-ярките представители на Движението за родно изкуство, свързано с българското народно изкуство.


    С дълбоко разбиране и любов отразява труда, празниците, обичаите и бита на трудолюбивите и хубави български селяни предимно от района на Кюстендилско. Често на фона на цветя, жито или узрели плодове на овощни дървета рисува образи на българи, олицетворение на жизненост, трудолюбие, красота и вътрешна чистота. Майстора е бил непосредствен, общителен, щедър, милостив и е спечелил сърцата на хората в селата, където е рисувал и живеел. Селяните са го чувствали като свой и говорят за него с обич и преклонение пред неговата човечност. Желан гост на селските делници и празници, Майстора непрестанно е търсел в образите душата на този народ, когото уважавал и обичал. Една споделена обич дала много и на трите страни - на художника, на неговите модели и приятели, и на всички нас, които долавяме магията на неговото изкуство. Картините на Владимир Димитров днес са образец и символ на българското изобразително изкуство.

     Повече от 24 години Майстора е работил и живял в село Шишковци - едно процъфтяващо Кюстендилско село. Ето какво пише Владимир Алексов в книгата си “С Майстора в рая”: “Много често и аз съм слушал от по-възрастните хора в нашето село (Шишковци) да казват за Майстора: “Ех, ех, да са всички като него!” Тези думи, казани от обикновените селяни, познаващи много добре Майстора, (...) говорят за характера, душата и сърцето на този истински човек.

    Действително Майстора беше много обичан в нашето село. Не си спомням да е имало сватба, на която да не е бил поканен. Това беше голяма чест за семейството и младоженците, на сватбата да присъства Майстора. Той не отказваше на нито една покана, не пропускаше нито една сватба, въпреки че рядко някой го е виждал да вземе нещо за ядене. Обикновено на сватбите се готвят най-хубавите ястия, но всички те бяха с месо. Някои по-съобразителни се досещаха и поднасяха на майстора някакво безмесно ядене, но и тогава той похапваше малко, като гледаше да не пропусне нещо интересно.

     Независимо че за Майстора се определяше видно място, като за близък, за свой човек, той никога не сядаше в центъра. Избираше си такова място, откъдето да може всичко да вижда, макар и него да не го виждат всички. Заставаше наравно и с любопитните селянки, за да види даровете (чеиза) на момата. (...) Радваше се на сполучливите съчетания на цветовете на домашнотъканите черги. Възхищаваше се на нежните дантели на чаршафите, на шарените и с вкус изработени бродерии на покривките. (...)

    Почти винаги на сватбите Майстора отиваше със своя скицник, веднага скицираше всичко онова, което му правеше впечатление.”

    От същата книга на Владимир Алексов разбираме, че художникът е бил пословично работоспособен - не е рисувал само когато е бил болен. Често е рисувал рано - още преди изгрев слънце и когато момичетата-модели на картините веднъж го запитали защо толкова рано излизат да ги рисува, той шеговито им отговорил: “Като минават работниците, ние да сме излезли преди тях, та да ни викат “добро утро”. И слънцето като изгрява, на мен такива лъчи ми трябват. Лъчите разни бои пущат - сини, червени, всякакви. Аз такива бои използвам.” Майстора обичал и музиката - пеел и слушал с удоволствие народни песни и обичал да свири на гъдулката си понякога.

    Евга Димитрова Стоянова е била една от девойките-модели на Майстора. В нейните спомени тя споменава: “Майстора много обичаше постен боб, защото месо никога не ядеше”.

    Веднъж децата го запитали защо не яде месо и той, обръщайки се към бащата на едно от тях, казал: “Ето, Кольо, ти сега ще запрегнеш кравите и ще отидеш да работиш с тях, ще докараш отавата. Друг път ще ходиш да ореш, да си прекараш ябълките, гроздето или пък да свършиш някаква друга работа. Те са ти първи помощници. Даже вечер, когато заедно сте грохнали от работа, ти ще ги запрегнеш в колата, ще се качиш в нея и те ще те докарат до дома. През това време ти си почиваш, а те продължават да работят. Дават ти мляко, от което получаваш масло, извара и сирене - помагат ти в изхранването на семейството. За всичко това, за благодарност ти ги заколиш и изядеш. Не ти ли е съвестно? Аз не мога така, на мен ми е съвестно. Не е честно спрямо животните. Защо да не ползваме от тях само млякото, маслото, сиренето, яйцата? Защо да не се храним само с това, което ни дава земята - плодове и зеленчуци?” Тук майсторът споменал за нещо името на Толстой, но свидетелят на разговора не разбрал точно за какво.

    “Според разказа на Лиляна Кирилова, внучка на дядо Нико, първият хазяин на Майстора, той живеел много скромно. Месо не ядял, не употребявал никакви спиртни напитки. Хранел се че

Дъвиан

  • Гост
Re:Вегетарианството
« Отговор #148 -: Март 07, 2006, 07:45:42 am »
Бил съм две години вегетарианец. Започнах съвсем доброволно и без насилие ,нито защото така е "по-духовно". По време на тези 2 години нито веднъж не съм изпитал нужда от месо(не лъжа) , нито съм изпитвал раздразнение. В момента в който почуствах нужда от луканка , просто проядох.

Мдаа, това не може лесно да се разбере. Откакто престанах да ям месо, не само че не ми се прияда, но дори чувствам отвращение от миризмата му. А всичко останало е просто част от спомените. Затова ако наистина нито веднъж не си изпитал нужда от месо, направо се чудя как може да ти се е прияло луканка и да си проял. Ами точно това е било изпитание на твоето вегенарианство, точно това е трябвало да превъзмогнеш още един път!

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 581
Re:Вегетарианството
« Отговор #149 -: Март 07, 2006, 14:31:28 pm »

Никoй нищо не е необходимо да превъзмогва, никoй с нищо не е необходимо да се преборва. Всичко идва и си отива, а с неумолимото въртене на еволюцията умъртвяването на живо същество, за да се изяде трупът му, ще се отмие.


Coroviev, само един последен въпрос: замислял ли си се защо месоядите ядат най-вече тревопасни животни и почти се въздържат от кучета, вълци и други хищни зверове? Ще ти дам моя отговор: защото са разбрали, че месото на месоядните същества е отвратително - за това!
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27