Автор Тема: Пропагандата  (Прочетена 3718 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Пропагандата
« -: Април 05, 2009, 09:16:45 am »
Методи на пропагандата

"Пропагандата е организирано убеждаване и включва разпространението на пристрастни идеи и мнения, често чрез лъжи, заблуждаване, преувеличаване и цензура.Тя представлява предлагането на дадена гледна точка - морална, аморална или неморална, чиято крайна цел е този, към когото е насочена, да приеме доброволно гледището на пропагандатора...Когато думите се използват като оръжия, истината обикновено е първата жертва.Затова няма нищо чудно, че понятието прапаганда носи негативен смисъл."

Хенри Консерва

Според Гьобелс: "Функцията на пропагандата е да привлича последователи, да опрости мислите, да представи сложните процеси, характерни за политическия и икономическия живот, в прости термини, които да подаде на улицата и да ги забие в мозъка на малкия човек."


-целите на пропагандата се постигат, когато се манипулират страстите, инстинктите, страховете и въжделенията на хората чрез умело прилагане на комбинация от тактики.
-за да има успех пропагандаторът, той трябва да знае как да манипулира именно тези инстинкти и емоции, да шокира тълпата чрез тактика.
А именно:

1.Вербално атакуване на опонента, неудобния човек или институция чрез: обиди, ругатни, оклеветяване, демонизиране, компромати и др.
-целта е да се дискредитира неудобният човек, да бъде представен като неадекватен и ненадежден източник на информация, без изобщо да се дискутират фактите, неговите разкрития или пък гледната му точка, като се разчита на емоционалното въздействие на квалификациите върху аудиторията.
-полезни думи: "корупция, двуличност, демагогия, радикални, провал/неуспех, предателство, некомпетентност" и др.
-полезни негативно-асоциативни думи: "параноик, луд, лъжец, фашист, терорист" и др.


2.Използване на бляскави определителни и обощения.
-обратна на горепосочената техника.

-полезни думи: "патриотизъм, демокрация, свобода, прогрес, просперитет, грижа, деца, избор, отговорност, здрав разум, дълг, упорита работа, Вярваме в..., Борим се за..." и др.


3.Евфемизми.
-чрез тях се манипулира общественото мнение, като се избягва наричането на нещата с истинските им имена, прикриват се грозни и опасни факти и същността на това, за което става дума.В действителност не представляват измама, а понякога са чиста лъжа.

полезни шаблони:
-тоалетна - баня
-сляп - незрящ
-война/агресия - мироопазваща операция/интервенция
-цивилни жертви - колатерални/съпътстващи щети
-убийство - ликвидация, неутрализиране
-нападение - отговор на предизвикателство
-бомбардировки - удари
-обстрели - наказания
-лъжа - неточно представяне
-присвояване - усвояване
-тракторист - оператор на трактор

Съпътстващи техники:
-двойнствен отговор - целта му е да придаде тежест на празнословието.
« Последна редакция: Април 05, 2009, 10:30:51 am от Спорт-Здраве4 »

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Re:Пропагандата
« Отговор #1 -: Април 05, 2009, 09:37:59 am »
4.Символи.
-простодушните хора приравняват еднозначно символа към това, което изразява на пръв поглед, и го свързват с думата или събитието така, както са подадени от пропагандатора.Символът въздейства на подсъзнателна емоция, което го прави толкова ефикасно средство за оказване на влияние.Почти като музикалиня фон.

В социалната психология има цяло научно направление, което е ангажирано с разработване на символните аспекти на социалните взаимодействия (всички символи на илюминати са съобразени с това направление)

Доц. Руси Маринов: "...символите могат да бъдат както знаци, цифри, факти, картини, образи, така и цели предсатвени по определен начин събития...За да бъде ефективен манипулиращият символ, той трябва да кореспондира с доминиращия инстинкт за дадена епоха...Според Лимпман представите, мислите, чувствата, стереотипите на хората често изграждат една изопачена действителност.В този смисъл съвременният човек е също толкова суеверен и податлив на внушения, колкото и този от Средновековието..."
(Това означава, че ако отново дойдат извънземни на земята, но използват различни символи от миналия път, отново ще ги сметнем за богове и ще повярваме в бог, защото символите, които ще ни повлияят сега, са се изменили, но не и механизма на мозъка ни).

*Ритуалите са много мощно средство за манипулиране на ума и емоциите и за затвърждаване на вярата в каквото и да е.
(Не е нужно обезателно да има реално енергийно действие.И тъкмо това според мен е основинят смисъл на постоянните ритуали на илюминати и прочие общества - в действителност не става кой знае какво( законите на енергийния трансфер са си естествени), но по-скоро по този начин запазват собствените си редици.)


5.Създаването на враг.
Думи на Чомски: "...трябва да отвлечете вниманието на обърканото стадо, защото ако то започне да забелязва какво става, може и да не го хареса.Възможно е да се окаже, че гледането на Сепуркупата и комедийните сериали не е достатъчно.Налага се да го стреснете с врагове.Един след друг непрекъснато трябва да се появяват все нови и нови врагове..."


6.Лозунги.
-представляват кратки твърдения, които изразяват в концентриран вид основните политически цели на пропагандния източник, без да дават представа за истинските идеи, скрити зад тях, както и за каузата, която защитават или усмиват.Важно е да са емоционално заредени, оригинални, лесно запомнящи се и да се повтарят често, за да оказват своето въздейстиве върху масите и тълпите.


Допълинтелни техники:
-игра на думи - генерална промяна или ГЕНЕРАЛна ПРОМЯНА.
-апели "близо до народа" - "хляб за всички", справедливост/работа за всички" и др.
-свързани със страх
-апели за приобщаване - "промяна, спарведливост, сигурност", "заедно да спасим България", "обединена България в обединена Европа" и др.


7.Непрекъснато повторение.
Хитлер: "Цялата ефективност на пропагандата трябва да се ограничи до няколко прости потребности и след това да бъде изразена в няколко стереотипни формулировки.Последните трябва да бъдат непрекъсанто повтаряни, защото само непрестанното повторение в края на краищата успява да впечата една идея в паметта на тълпата... Интелигентността на масите е малка.И способността им да забравят - голяма.На тях трябва да им се казва едно и също нещо хиляда пъти."
« Последна редакция: Април 05, 2009, 10:36:19 am от Спорт-Здраве4 »

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Re:Пропагандата
« Отговор #2 -: Април 05, 2009, 09:55:59 am »
8.Дезинформация, фалшификации и лъжи.
-скриване на истински факти, премълчаване на неудобни истини, представяне в изопачен вид и едностранно на информацията, свързана със събитията.
Доц. Руси Маринов: "...Главният фактор за развитието на народите никога не е била истината, а лъжата.Тълпите не са жадни за истини, те се отвращават от неизгодната им очевидност и предпочитат да обожествяват грешката.Който умее да ги заблуждава, лесно ги завлазява..."


Хитлер: "Обикновените хора вярват повече на голямата лъжа, отколкото на малката.Те знаят, че в малкото и те могат да излъжат, но да излъжат на едро - това вече ще ги засрами.Една голяма лъжа просто няма да им дойде в главите.Ето защо масата не може да си представи, че и другите могат да са способни на прекалено чудовищна лъжа.И дори когато им обяснят, че става дума за лъжа с чудовищни размери, те все още ще продължават да се съмняват и ще са склонни да мислят, че все пак тук има зрънце истина."

9.Цензура.
-не се дава трибуна и достъп до националин медии на тези, които магат да направят нежелани разкрития.
-автоцензура.

10.Създаване на контролирана опозиция.


11.Двоен стандарт.
Н. Чомски пише: "Политическите термини по начало имат двойнствен смисъл.Единият се описва в речниците.Другият е необходим за обслужаване на власта.Той е доктриналният смисъл.Да вземем например думата "демокрация".В обобщения й смисъл дадено общество е демократично дотолкова, доколкото хората могат да участват съзнателно в управлението на собствените си дела.Доктриналинят смисъл на думата "демокрация" обаче е различен - става дума за система, в която решенията се взимат от определени среди на деловата общност и свързаните с тях елити.Публиката в случая е единствено "зрител, наблюдаващ действието", но не и "участник" в него, както ни обясняват водещи теоретици на демокрацията...Ако някои сектори от публиката излязат от апатията си и започнат да се организират с цел да се явят на публичната сцена, това вече не е демокрация.В техническия смисъл на думата това е заплаха, която трябва да бъде отстранена по един или дру гначин..."

/Драги родолюбци, вие кой смисъл на словосъчетанията "Българска държава" и "Български народ" разбирате? Речниковия или доктриналния? б.Спорт-Здраве4/
« Последна редакция: Април 05, 2009, 10:39:26 am от Спорт-Здраве4 »

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Re:Пропагандата
« Отговор #3 -: Април 05, 2009, 10:16:13 am »
12.Обобщение.
-прикирване и замъгляване на важни факти относно истинските проблеми.

13.Интерпретация.
-предлагане на аргументация, състояща се от интерпретация на събития и цифри, вместо състояща се от самите факти.

14.Трансфер(убеждаване чрез асоциация).
-посланието, което манипулаторите искат да бъде прието от таргетната група, се пернася върху човек или институция, явяващи се овторитет за много хора.


15.Да бъдеш на страната на победителя/умния.
-залага се на стадния манталитет.

16.Използване на абстрактни, двусмислени или с неясно съдържание думи или изрази.
- добър, лош, свобода, Бог, демокрация и тн.


17.Опростяване.
-сложна идея се представя само с няколко думи за сметка на съдържанието, за да бъде схваната бързо от масите.
-"С навлизането на България в ЕС ще бъдат решени много проблеми."

18.Специално апелиране към чувствата и емоциите - положителни (любов, надежда, състрадание, алтруизъм и др.) или отрицателни( страх, гняв, омраза и др.)
-може да се експлоатират едновременно различни емоции, както правят култовете със своите последователи.

19.Свещени крави и табута.

-понятия, с които се борави внимателно, защото хората са чувствителни към идеите, които изразяват, което пречи на логическата им и разумна оценка.

20.Полуистини, селективно цитиране на информация, изопачаване.

21.Политически митове.
-чрез тях се обясняват по опростен начин причините за социални и политически събития - бедност, ограничени политически права, икономическа безизходица и тн.
-"Има бедни, защото не искат да работят", "Не ни трябва тежко въоръжение, защото се приобщаваме към НАТО", "Ангажираме се във война, за да спасим едмокрацията" и др.

22.Избиране на изкупителна жертва.

-...за оправдаване на определена политика.Саддам Хюсеин, Слободан Милошевич, арменските християни по време на Първата светован война, Холокост и тн.

23.Избягване на преки отговори.
-...на неудобни въпроси и на повдигане на теми за дебат чрез усуквания, смяна на темата, инсинуации, аналогии и други от този арсенал - редовно и широко прилаган похват.

24.Открито извършване на действия, които прикриват истинскта цел.
-цел да се отвлече вниманието и да се притъпи бдителността на обществеността.
-друга техника: отклоняване на вниманието от наболелия проблем и съсредоточаването му върху нещо маловажно или нарочно създадена друга зона на напрежение.

25.Посяване на семето на съмнението.
-ефикасен и коварно действащ метод на основата на недоизречени съждения, намеци и др.


26.Преувеличаване на последстивята.
-"Ако България не влезе в НАТО, ще бъде изключително уязвима за външни врагове".

27.Полюсно представяне на ситуацията.
-патриот или предател, лош край или добър изход, вярващ или неверники др.
« Последна редакция: Април 05, 2009, 10:47:00 am от Спорт-Здраве4 »

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Re:Пропагандата
« Отговор #4 -: Април 05, 2009, 10:25:15 am »
28.Цитиране извън контекста.

29.Манипулиране на статистики.

30.Фалшива дилема.
-тенденциозно представяне само на две алтернативи.

31.Невролингвистични техники.
-впечатляващи команди (не е задължително да са телесни).Например според изследванията жестовете с лявата ръка достигат по-лесно до дясната мозъчна половина.Днес има специални екипи, добре запознати с всички стари и нови техники в това отношение, които обучават много политици по света как да държат своите речи и как да се държат и да жестикулират, така че да ви предразположат да приемете техните идеи, внушения и политика.В комбинация с останалите методи на пропагандата, този метод става изключително успешен.

32.Други:
-подвеждащи изказвания и въпроси
-блъфиране
-търсене на прости отговори
-структуриран отговор (поредица от въпроси, изискващи един и същи пологжителен или отрицателен отговор)
-подтикване към представяне и фантазии (визуализация на страхове или желания)
-слухове и мълви
-обещания и предлагания на утопии
-"човек от народа"
-предизвикателство към егото и ласкателството на публиката



Из книгата на д-р Атанас Гълъбов "Окована свобода, технология на глобалния контрол"
« Последна редакция: Април 05, 2009, 10:49:04 am от Спорт-Здраве4 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27