Форум за конспирации, уфология и мистика.

Духовно => Религия => Темата е започната от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 13:51:54 pm

Титла: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 13:51:54 pm
Чия е ръката, която държи ножа в "Тайната вечеря" на Леонардо? Вгледайте се в групата в ляво от Иисус.
Какво означава това? Предположения...?
На този адрес е картината.
(http://mystudios.com/art/italian/davinci/da-vinci-last-supper-copy.jpg)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 14:18:02 pm
Чия е ръката, която държи ножа в "Тайната вечеря" на Леонардо? Вгледайте се в групата в ляво от Иисус.
Какво означава това? Предположения...?
На този адрес е картината.
http://mystudios.com/art/italian/davinci/da-vinci-last-supper-copy.jpg

Искам и да допълня още нещо, на картината има изобразени две жени, така че явно тук има не дванадесет ученика, а десет ученика и две ученички -  жената седяща в дясно от Исус Христос, с червената наметка (предполага се че е Мария Магдалена) и другата жена  също в дясно от Него - с червената рокля, коя ли е била тя....А за ръцете, да така е, ръката държаща ножа идва някак в повече...
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 14:22:12 pm
За втората фигура от ляво на дясно ли говориш, че е другата жена?
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 14:25:20 pm
Да, това със сигурност е също жена. Досега не бях вниквала в тези детайли.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 14:32:43 pm
Да бе! И аз не бях забелязала тази втора женска фигура, която ми посочи. Нямам думи! Наистина прилича на жена.
Голям еретик е бил този Леонардо! Как не са го усетили от Ватикана по-рано?
Но някакви предположения за ръката с ножа - защо е там и на кого е? :-\
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Mirotvorec в Януари 22, 2007, 14:34:27 pm
Има ли жени с бради? Щото ми се вижда такава на лицето...   :-\
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 14:37:19 pm
Според мен, този, който говори с Мария и е изправен, е обърнал китката си и така ножа изглежда хванат някак от друга ръка, но май това е обърната ръка. Вероятно  е  Леонардо  да Винчи  да е  дал намек за личността на Юда Искариотски и за бъдещото предателство.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 14:39:34 pm
Има ли жени с бради? Щото ми се вижда такава на лицето...   :-\

Не, не е. Увеличи си го от линка на Гностик и ще видиш, това е отстрани типично женска коса висяща от двете страни на лицето, както вероятно са имали обичай по онова време да носят. Жените много ясно се открояват с по-голяма нежност на лицата.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 14:48:01 pm
   Официалната версия за композицията е следната / да си кажа, че не и вярвам-вярвам на очите си!/:

 * Вартоломей, Яков Зеведеев и Андрей Първозвани образуват композиция от три фигури; и тримата изглежда са изненадани. Двете ръце на Андрей Първозвани са в знак "стоп!".
    * Юда Искариотски, Петър и Йоан образуват друга тройна композиция. Юда е в сянка, току-що разбрал, че планът му е разкрит. В ръцете си държи малка торбичка със сребро, която е получил като отплата за предателството. Петър изглежда ядосан. Той държи нож, който е насочен далеч от Исус. Най-младият апостол, Йоан, изглежда, че губи съзнание.
    * Тома, Яков Алфеев и Филип образуват следващата тройна група от персонажи. Ясно се вижда, че Тома е разтревожен; Яков Алфеев изглежда имумен; ръцете му са във въздуха. Филип сякаш иска допълнително обяснение.
    * Матей, Юда Яковов (Тадей) и Симон Зилот също са обединени като тройна композиция. И Тадей, и Матей са обърнати към Симон Зилот, вероятно за да разберат дали той няма отговор на въпросите им.

През 19 век е намерен ръкопис с имената на присъстващите; преди това само Юда, Петър, Йоан и Исус са идентифицирани точно. :-\????
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Eon в Януари 22, 2007, 14:54:01 pm
Да, това със сигурност е също жена. Досега не бях вниквала в тези детайли.
Не е жена. На други платна е с ясно виждаща се брада.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 15:04:32 pm
Този, който е прав и говори с Мария е ядосан и е Юда Искариотски. Момента, който отразява художника е този, когато  Мария излива алабастрения съд с миро на главата на Исус и с това предизвиква гнева на Юда. Той се разгневява на Мария като претендира, че скъпото миро, вместо да се похабява по този начин е можело да се продаде и да се раздадат парите на бедните. Вероятно ножа в ръката е именно подсилване на факта и отразява по-ярко емоцията и решенията на Юда впоследствие.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 15:07:14 pm
Но си права, и аз така зная, че тази, която ни прилича на жена - Мария Магдалена, всъщност се оприличава официално с най-младия от учениците - Йоан.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 22, 2007, 15:19:04 pm
По тази снимка на фреската нещата са по-различни, но въпросът с ножа си остава...от изображението излиза, че Петър е с три ръце.
На това изображение пък втората женска фигура я виждам по-скоро зад гърба на Тома и Филип. :-\

http://www.wga.hu/art/l/leonardo/03/4lastsu2.jpg
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 15:24:28 pm
Това Петър ли е? Аз го мислех за Юда... Много е странно тогава.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Eon в Януари 22, 2007, 15:26:14 pm
Юда е тъмничкия с кесията, по-горе пише.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 15:36:35 pm
Ами да де, точно той държи ножа, Юда,  с бялата коса, нали?
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Eon в Януари 22, 2007, 15:38:18 pm
Юда е тъмничкия с кесията, по-горе пише.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Albinoni в Януари 22, 2007, 15:42:23 pm
хахахха, да бе, така де - ТЪМНИЧКИЯ, С КЕСИЯТА :P, упс, ама и аз къде гледам , хехе, благодаря, нещо се разсеях ;)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: portentosum_mare в Януари 22, 2007, 18:55:39 pm
Ножът  според мен е в обърната китка на Петър, който съзаклятнически говори на Мария или Йоан, кой както му харесва. Бройката ръце е точна-Йоан е скръстил(a) своите, лявата ръка на Юда сякаш иска да се притегне към Йоан, а точно Петър е този с ножа в лявата ръка и дясна към Йоан. :-\ Май в тази композиция всички знаят нещо, което или се опитват да скрият от Христос, или се опитват да му кажат.Определно ме смущава този \"коалиционен блок\"
Интересна символика наситина, ще се пробвам да намеря сполучливо качена картина и да и направя един анализ :)
Да забием Дан Брayн,а?
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: asdfghjkl в Януари 23, 2007, 01:53:54 am
Ножа го държи този с бялата коса (който и да е). Просто си е обърнал китката, все едно когато се подпирате на кръста и си обръщате ръката.
 Шерлок Холмс аз съм го обучавал.   ;)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Януари 23, 2007, 08:50:24 am
Няма как, учителю на Шерлок Холмс, ръката с ножа да е на Петър. Ако увеличиш изображението и на двете снимки ще видиш, че той спира /хванал е тази ръка. А другата му е пред лицето на Йоан/Мария.
Така че, тук въпросът вече е какво е скритото послание на Леонардо. Знаем, колко е бил прецизен в композиционно отношение. Нещо загатва....какво...? :-\ С тази ръка вповече...
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: DreamCatcher в Януари 23, 2007, 15:43:44 pm
Въртете го, сучете го трудно ще се разбере какво е искал да загатне.

Трябва да започнем по обратния ред - какво е можел да знае Леонардо, че да го загатне. И отново навлизаме в мътни води и територии на разни тайни братства.

Другият вариант е да помислим какво знаем ние за отношенията между христовите учиници и да видим как отговарят на картината. От там да проверим можел ли е Леонардо да е имал същата информацията като нашата, че и по-достоверна и да я е загатнал в картината.

Та какво знама аз за христовите ученици и изобщо христовото учение.
Важното във връзка със описаната ситуация на разединение в картината е, че такова май наистина е имало сред тях. Като начало Христос е имал две паралелни групи ученици. Едната съставена от жени, другата съставена от мъже. Пробовядвал е, че всички човешки същества сме братя, т.к. звездният ни отец е един и същ. В този смисъл не е правдиво жените да се поставят на второ място в обществото. Част от учениците от мъжки пол са го разбирали, друга час просто не са могли да възприемат подобен светоглед. Петър е един от вторите, даже най-активния. В Библията това не го пише, т.к. основните и части са писани от ученик на Павел, под негова диктовка, а той е имал същите виждания по този въпрос като Петър, ако не и по-закоравели.
Разединението станало още по-сериозно, когато станало ясно, че жените в по-голяма степен възприемат основните положения на христовото учение - все пак любовта е нещо типично за жеската същност. Мъжете ученици започнали да изпитват и завсит, особено онази част от тях, коята все още считала, че ученичките трябвада си знаят мястото, както другите жени в еврейското общество.
Истинската разлика си проличала след възкресението. Петър така се въодушевил от факта, че Христос се е върнал от отвъдното, че е победил смъртта, че забравил изобщо за основната идея на учението му - всички хора сме братя и трябва да се обичаме като такива. Вместо това Петър и неговият кръг от ученици съсредоточили своите проповеди върху фактът на възкресението. Именно петрови и павлови последователи пък и те самите направо, полжили основите на съвременната църква. За това до днес най-великият християнски празник е Възкресение христово и ние си го празнувама без да се сещама за основаните идеи на Христовото съзнание. Просто все едно, че почитаме един езически бог. Понеже в много митологии има такива образи, завърнали се от смъртта. Тъкмо поради тази причина и Петрово-Павловото христийнство навлязло толкова лесно в Римската империя.
Какво обаче станало с другите христови ученици. Тази част от мъжете, които не били съгласни с Петър и Павел. Те се разотишли и водили доста отчелнически живот, като проповядвали основните Христови идеи. Някои от тяхс стигнали до доста далечни земи, както знаем. Съдбата на жените също не била особено розова. Те водили своят живот така както ги бил учил училтелят, но естествено след неговата смърт и възкресение постепенно били смачкани от обществото.

И така, разделението в картината се вижда ясно. Ясно се вижда и чичко Петър Който има доста злобна физиономийка насочена към Мария Магдалена - най-изявената от женските му ученички, която после е описана в библията като някаква курва. На всичкото отгоре е хванал и нож, който само допълнително разяснява отрицателните му намерения. Женските образи, един или два, все тая, са определено загатнати. Все пак Леонардо е рисувал за същата онази църква, която е отричала тяхното съществуване. Колкото до това Христос, човекът е разперил ръце и сякаш се опитва да въдвори мир и спокойствие, но не успява. Въобще картината е просто гениална и който знае за какво става въпрос може да оцени истинското майсторство на Леонардо.
А, че може да има някаква конспирация за някакъв бокал, това също е възможно, но основно според мен картината изразява тези по-скоро идеологически различия сред учениците, задълбочили се след възнасянето на Христос.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Gil-Galadh в Януари 23, 2007, 15:58:51 pm
Петър по принцип си е бил женомразец и ясно се вижда заплашителния жест към Мария Магдалена.В "Евангелие от Магдалина" се казва нещо от рода на:
 И Магдалина Му рече:
"Страх ме е от него,защото той ме заплаши и мрази моя пол".С други думи Петър е бил лееко в лево

А ръката с ножа наистина е излишна или по-скоро допълнителна...
Вторият мъж от дясно наляво е самият Леонардо.Той често се изобразява в картините си,и още по-често отвърнат от Христос.
А Юда е не онзи с кесията,а онзи със показалец щръкнал в жеста на Йоан Кръстител.

Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Февруари 26, 2007, 15:15:21 pm
Още един поглед към "Тайната вечеря"

Чудото в “Санта Мариа делле Грацие”

За пет века “Тайната вечеря” се е превърнала в най-разрушения щедьовър на изкуството. Какви ли не вмешателства е претърпяла фреската в манастира “Санта Мария делле Грацие” - Милано. “Претърпяла” е най-точната дума, защото всяко от тези вмешателства е отнемало от картината по нещо невъзвратимо. Най-страшни са били периодичните монашески “освежавания” на картината с “блажна боя”. Безбожно е било пробиването на врата през стената (и през картината) за по-голямо удобство при преминаване от едно помещение на манастира в друго. Това е ужасно, но почти същото е сполетяло фреската и при някои професионални реставрации, главно поради пълно непознаване на Леонардовите геосферични и космични конструкции, скрити под боите на “Тайната вечеря”.

В наши дни около фреската в Милано стават и добри чудеса. Една влюбена в картината жена се вглежда отвътре в живописния пласт на шедьовъра и с най-съвършени средства отстранява всичко наслоено от времето и чуждо на Леонардовата живопис. Този доста труден процес продължава вече 16 години. Картината бавно и постепенно придобива първоначалния си блясък. Тази дама, посветила толкова години на “Тайната вечеря”, е госпожа Пинин Брамбилла Барчилон. Както всички по света, така и ние в България желаем изключителен успех на нейния апостолски труд. Но трябва да признаем, че ние в България очакваме най-много от работата на професор Брамбилла Барчилон. Ние се надяваме, че тя първа непосредствено ще открие следите на деликатните Леонардови геометрични конструкции под боите на “Тайната вечеря”. Уверени сме в това, защото тези конструкции съществуват и някъде дори отчетливо се провиждат.

Само за сведение на читателя трябва да кажем, че по-голямата част от невидимите конструкции под боите на фреската постепенно стават видими за компютъра в българското изследване на Леонардовата картинна геометрия. Компютърът възстановява стабилно цялостната геометрична система на Леонардовата перспектомагика в “Тайната вечеря”. “Перспектомагика” е най-точното определение на Леонардовата картинна геометрия, която събира в хармонично единство повече от 15 разновидности на древната, обратната и ренесансовата перспектива. Това обяснява вековни загадки в тази област и е най-голямата и най-приятна изненада за всички, които обичат тази наука.

Компютърът в българското изследване прави своите добри чудеса. Той свободно “преминава” през стената на фреската и влиза в пространството на “Тайната вечеря”. Отначало “стъпва” на меката ленена покривка на масата на апостолите. След като измери точно ширината на масата, която досега беше трудно измерима, поради перспективата, преминава зад фигурата на Христос и уточнява до милиметър разстоянието между масата и отсрещната стена в картината, където светят трите прозореца. Всъщност прозорците са два, а между тях се намира огромна стъклена врата. Компютърът установява, като първа задача, точната форма и големина на полузакритото стъкло зад фигурата на Христос. То представлява изправен във височина “златен правоъгълник”. Компютърът определя намясто неговите действителни размери “до милиметър” и после ги смалява до размерите на перспективния образ на това стъкло в картината. След установяване точните размери и на цялата стъклена врата зад Христос, заедно с полукръглия фронтон над нея, както и размерите на страничните два прозореца, компютърът “преминава” вдясно към ярко осветената странична стена в залата на “Вечерята”. Когато се “провира” между “колоните” на тази стена, компютърът установява, че апостолите Матей, Тадей и Симон се намират зад “колоните” и заедно с определена част от масата са вън от залата на “Вечерята”. Тук за компютъра и за нас започва едно от чудесата на Леонардовите пространства в “Тайната вечеря”. Уж с очите си виждаме цялата маса със всичките апостоли вътре в залата, пък излиза, че това не е съвсем така. Компютърът бързо “се пренася” по масата наляво към другата стена и установява, че по законите на симетрията, и първите трима апостоли - Бартоломей, Яков Младши и Андрей - също са вън от залата на “Вечерята”, заедно с част от масата. Тука нашият компютър “разбира”, че е попаднал в друго измерение на Леонардовите пространства - така нареченото философско “четвърто измерение”. Компютърът е сигурен в кода на това ново измерение, защото е компютър, но нас ни кара силно да се замислим: Кой преди Леонардо е дръзнал да измерва тайните на многомерната Вселена? А във “Вечерята” Леонардо да Винчи кодира девет измерения на Пространството. Това няма аналог в неговото време, нито днес.

Компютърът дешифрира за първи път сложните Леонардови “геосферични” формули и построява точно “златните” модули на геокосмичните конструкции в “Тайната вечеря”. Тези транспространствени ходове на нашия компютър са възможни само защото той единствен “прочита”, направо от картината, автентичните Леонардови златни числа, с които геният на Ренесанса е пресмятал и оразмерил всичко в пространството на “Тайната вечеря”.

 Над боите, в боите и под боите на “Тайната вечеря” компютърът открива огромна и многомерна вселена, създадена от един невероятен Леонардо, останал непознат и в самия Ренесанс. Според нас, това е истинският Леонардо да Винчи. Може би затова дори и бомбата, долетяла до манастира “Санта Мариа делле Грацие” през Втората световна война, не е могла да разруши стената на фреската, защото “Тайната вечеря” е едновременно и библейско, и Леонардово геокосмично чудо.

Истинският Леонардо не може да си отиде от планетата, без дори да знаем, че е идвал.

Цветан Цеков - Карандаш


За детайлно разглеждане на картината :

http://milano.arounder.com/da_vinci_last_supper/fullscreen.html
 (http://milano.arounder.com/da_vinci_last_supper/fullscreen.html)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Heinie в Февруари 27, 2007, 18:03:48 pm
На голямата сника се вижда, че ножът е в ръката на Петър.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: miamotobg в Март 02, 2007, 18:04:22 pm
При това съвсем ясно се вижда, че именно Петър държи ножа с острието назад
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Joro Velev в Март 04, 2007, 05:35:08 am
Явно картината от първия линк е репродукция на тази от втория. Поне аз така я виждам.
Обаче има няколко различия.
Перспективите на двете са различни.
Има различия в предметите по масата.
Синия цват е заменен с зеленикав.
Третия отляво му е сменена главата.
Главата на петия герой е в различно положение и израз.
Вероятно има и още, но да не си играем на "открийте разликите".
Според мен са запазени жестовете, положението на ръцете и пръстите. Вероятно е някаква символика позната и на репродуктора.
"Излишната ръка" си е все там.....
Вероятно сте чували тезата, че учениците са били 13? Защо на картината са 12?
Това го пише и в "Евангелието на Юда", допускам да е споменавано и другаде.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Gil-Galadh в Март 04, 2007, 20:15:01 pm
Истината,която така и не намери място в Библията:http://www.youtube.com/watch?v=L_UDgYm7Nrg (http://www.youtube.com/watch?v=L_UDgYm7Nrg)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: DreamCatcher в Март 05, 2007, 11:56:41 am
 ;D Гил, това е старо и златно, ама не знам дали му е мястото тука. Иначе хубаво си го изровил.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: zahary в Март 17, 2007, 20:59:47 pm
Да, Юда е този с кесията, а ножът е символичен елемент и съответства на КАБАЛИСТИЧНОТО КОПИЕ НА СЪДБАТА, сефира Г е б у р а от Дървото на живота при древните херметисти,  С КОЕТО ПО-КЪСНО Е ПРОМУШЕНО РЕБРОТО НА ХРИСТОС НА КРЪСТА. По друг начин астрологично погледнато това е Козирог, съзвездие имащо отношение към тежката изкупителна жертва направена от Исус Христос за покриване и заплащане на родовата карма на предвечния Адам.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: ssass в Март 18, 2007, 10:26:38 am
Първо искам да кажа, че ми е чудно как може да отхвърляте текстове от 3 век като фалшиви, а да търсите някакви истини във фреска от 16 век.
За някои по-горни постове, ми от тях лъха откровен култ към да винчи, което не ми се струва много не знам как да се изразя...

Та за картината:
Погледнете фигурите, които съм оградил, специално двете под масата може да са плод на въображението ми, но все пак.
Чия е ръката под масата? След леко осветляване се вижда, че държи лапа с три пръста
В ляво на масата има нещо като глава на змия, а пред фигурата до Христос в дясно, отново нещо като череп на змия или гущер.
Каква е тази табела над прозорците ??? Ако въобще е табела?
През първи век имали ли са стъкла на прозорците ?И ако не, тогава какво би могло да е посланието ..
И защо аджаба покрива гори, щото ако се увеличи определено се виждат форми на пламъци.
Човека в най-дясно сякаш е пребит и кърви.
А лицата на фигурите до него са червеникави.Може и да е заради повреди, но знаете  все пак ...

Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Gil-Galadh в Март 18, 2007, 23:07:46 pm
МИ Леонардо-умира си да вкарва гатанки в картините си
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Здравчо в Март 18, 2007, 23:37:04 pm
Не е въпросът, имали ли са прозорци, а имали ли са стъкла ;)
Което ме води на мисълта, има ли начин от фреската да разберем, че има стъкла... по-скоро няма, нали така :).

Но ако задълбаваме още, дали моделите на дрехите са от 1-ви век? Хм :-\
Поне 2 от одеждите ми се виждат подозрително ренесансови, защо ли...

Я! Ама те май седят на столове! Хм :-\

И откъде са намерили толкова голямо помещение, за да сложат шведска маса.

Олеле! Само проследете погледа на ученика със зеленикавата дреха вдясно от Иисус! Пада се вЛЯВО от Иисус, ако се поставим на негово място. Това не може да е случайност.

Погледнете към десния прозорец (наше дясно). Не виждате ли две полуголи човешки фигури! Приличат на кроманьонци! Единият носи нещо под ръка, нещо тъмно.

Аз пламъци не виждам, а раните по лицето на човека може да са вследствие от лошото състояние на фреската.

Не е правилно да се обсъждат репродукции, особено такива, които се въртят из нета. Хвала на човека, който пусна втория линк.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: zahary в Март 19, 2007, 10:05:30 am
Всеки вижда в тази картина това, което иска........дори автора и.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: GNOSTIC в Март 21, 2007, 16:08:56 pm
Всеки вижда в тази картина това, което иска........дори автора и.

Не трябва да подценяваме Леонардо - в картините му няма случайни неща! ... не говорим за съвременни художници все пак! ;)
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: zahary в Март 21, 2007, 19:34:14 pm
Цитат
Не трябва да подценяваме Леонардо - в картините му няма случайни неща! ... не говорим за съвременни художници все пак!
Именно за автора говоря, всеки един детайл от картината е символ на нещо в което той вярва.... :)
Леонардо действително не е случаен човек.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: Спорт-Здраве в Май 28, 2007, 12:58:42 pm
Бройката на стъпалата под масата не излиза. "Над" масата и "под" масата са символи също. Кои неща имат същество над масата, но нямат същество под масата? Всичко на нашата Земя си има над и под. Пришълците...не всички.
Титла: Относно: Гатанка?
Публикувано от: aviana в Юни 10, 2008, 19:26:39 pm
По принцип и в книгата "Шифърът на Леонардо" и в документалният филм за книгата "Кое е истина" се говори за ръкопис, в който се води разговор м/у Петър и Исус, в който разговор Петър казва на Исус"-защо обръщаш толкова внимание на Мария-Магдалена, нима тя е над нас "или нещо от този сорт :) И според документалният филм ножа в ръката на Петър е метафора, с която е изобразена ревноста му към Мария-Магдалена. Този ръкопис действително съществува, а за мен загатката е "от къде Леонардо е имал достъп до такъв документ, а Ватикана крие такива документи особено тези, които издигат жената в култ?"
Титла: Относно: Гатанка?
Публикувано от: smehyrko в Юли 02, 2008, 14:20:35 pm
Наистина Леонардо от село Винчи голяма гатанка е оставил за поколенията.
Я да видим първо какво рисува Леонардо? Рисува "Вечеря" в "Горницата" в дома на Исус. М-дааа.. я сега да видим как така като рисува "Вечеря" през прозорците се вижда ясен ден? Леонардо ли се е объркал нещо или ние го разбираме погрешно. Безспорно Леонардо рисува подбуден от библейската Тайна Вечеря и първо май трябва да позиционираме библейското събитие и от там да тръгнем. Ами ако Горе в Дома на Исус, при Христос сиреч ми е мисълта, е Вечен Ден. Значи е вярно, че геният на Леонардо е закодирал многомерно изображение. Другото което се сещам, по библейската историография на Тайната Вечеря няма поканени и присъствали жени. Щото тук в сайта и такива мнение прочетах, че пресъствали жени. Ако Леонардо е рисувал библейско събитие, няма как да присъстват жени според Евангелието. Ако ли пък Леонардо не е гений / Духовен е по-верната дума/, няма как да иконографиса Тайната Вечеря - защото за иконографисването се иска прозрение Свише, сиреч трябва да си Духовен, неверниците казват гений, щото противното ги обвинява в безбожие.
 Трите прозореца пак символизират трите лица на Единосъщният Триединен Бог с трете Му лица - Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Като най-големият прозорец е този на Светият Дух от когото идва Светлината на този свят - сиреч Христос и Той Христос  за това е позициониран от Леонардо в рамката на най-големият прозорец - този прозорец съответстващ на Светия Дух.
Според мене Леонардо е рисувал едно Духовно събитие със всичките му атрибути на многомерната Духовност. Чиста и съвършенна иконография /картина на Духовната същност е иконографията според мене/. Само където не го е казал, че иконографисва, защото тогавашните католици може и да не били много съгласни с иконографисването. За сегашните не знам. Нагледах се по различни НПФ /научно-популярни филми/ за "страхотния шифър" на Леонардо от село Винчи и всевъзможните му тълкувания. А аз защо така знам, че Истината може би е много по-простичка от различни комерсиални книжлета и филми? Ей, голям съм серсем- всички наопъки, а аз на, на терсене!
Но това си е мое мнение и ако не ви опонира на вашите разбирания по въпроса, сори, че съм по-различен. Но това е пУлУжението, в стадото с овце все трябва да има и по един коч с рога.
Титла: Re: Гатанка?
Публикувано от: bogoizbrania в Юни 07, 2012, 13:44:30 pm
   Официалната версия за композицията е следната / да си кажа, че не и вярвам-вярвам на очите си!/:

 * Вартоломей, Яков Зеведеев и Андрей Първозвани образуват композиция от три фигури; и тримата изглежда са изненадани. Двете ръце на Андрей Първозвани са в знак "стоп!".
Единственното което знаем от текста е, че са присъствали както и всичките 12 апостола. Какво точно са правили не е ясно, но тази композиция показва несъгласието и неразбирането какво се случва.
    * Юда Искариотски, Петър и Йоан образуват друга тройна композиция. Юда е в сянка, току-що разбрал, че планът му е разкрит. В ръцете си държи малка торбичка със сребро, която е получил като отплата за предателството. Петър изглежда ядосан. Той държи нож, който е насочен далеч от Исус. Най-младият апостол, Йоан, изглежда, че губи съзнание.
Юда се опитва да се изплъзне, той напуска тайната вечеря, под предлог, че ще дава на сиромасите, а отива да издаде мястото на молитва. Така той пропуска частта на приемане на виното, като символ на Изкуплението, ял е само от хляба - Словото. Петър държи нож, в текста се споменава че е предложил въоръжена съпротива, когато Йесус съобщава за идването на “неговият час”. Младежът с дъгата коса, не е жена и е дремел в скута на Йесус, не губи съзнание :-). Петър се обръща към него да иска той да пита Йесус кой е предателя, защото е ясно че тинейджър няма да бъде взет насериозно от първосвещенниците, само той е вън от подозрение. Ножът на Петър не “насочен далеч” от Йесус е скрит от него, защото самият Йесус забранява съпротивата на залавянето му.
    * Тома, Яков Алфеев и Филип образуват следващата тройна група от персонажи. Ясно се вижда, че Тома е разтревожен; Яков Алфеев изглежда имумен; ръцете му са във въздуха. Филип сякаш иска допълнително обяснение.
Тези тримата изобразяват въпросите “да не съм аз Господи!”, те искат лично оправдаване от обвинението за предателство.
    * Матей, Юда Яковов (Тадей) и Симон Зилот също са обединени като тройна композиция. И Тадей, и Матей са обърнати към Симон Зилот, вероятно да разберат дали той няма отговор на въпросите им.
Към Симон зелот се обръщат с въпрос за някаква вънщна помощ за ситуацията, зелотът обаче показва празните си ръце, като знак за безпомощност.
През 19 век е намерен ръкопис с имената на присъстващите; преди това само Юда, Петър, Йоан и Исус са идентифицирани точно. :-\????
Какъв ръкопис? ясно е кои са били на тайната вечеря, 12 апостола и Христос. Коя тоно фигура кой е не е ясно, все пак това е авторова интерпретация и само той може да даде отговор на въпросът. Тази картина наистина е била от 19-ти век, не по рано, но за сега нямам конкретни данни по въпроса. Освен, че тази техника на рисуване и видове бои са именно от 19-ти век, не по рано.