Форум за конспирации, уфология и мистика.

Духовно => Философски мисли => Темата е започната от: Спорт-Здраве4 в Август 18, 2009, 18:14:57 pm

Титла: Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 18, 2009, 18:14:57 pm
$
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Mystic в Август 18, 2009, 23:42:48 pm
Не може ли да се добави и ''Само по моя си път''?  :blush: За тези, които вървят по пътя си без да разделят нещата на добро и зло.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 19, 2009, 00:43:31 am
Еми това е "мой път, нищо не ем интересува"  :unknown:
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Iris в Август 19, 2009, 09:18:19 am
Пътят на доброто или на злото не могат ли да бъдат наши пътища? Освен това собствената ни представа за добро и зло може да се различава от общоприетата и от тази на по-развитите от хората същества. За какви точно уточнения става въпрос във втория и четвъртия отговор? В крайна сметка аз мога да нарека добро нещо което 95% от хората ще определят като зло или пък да нарека зло нещо в което повечето хора виждат добро.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: merulious в Август 19, 2009, 09:41:34 am
Спорте, ти за дзлото ли гласува? :blum2: Шегувам се  :-* (Едит- написах го преди да погледна резултата, жалко, мисля, че за пътя на злото никой няма да си признае чистосърдечно ;D)
Да, Ирис, всичко е твърде относително и субективно, Мystic (ти да не би да искаш да кажеш, че не ги разделяш?), да не говорим, че ние дори не разбираме злото и предназначението му... Е това вече би било тема, която си заслужава да бъде обърната с хастара навън!
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 19, 2009, 14:37:46 pm
Пътят на доброто или на злото не могат ли да бъдат наши пътища? Освен това собствената ни представа за добро и зло може да се различава от общоприетата и от тази на по-развитите от хората същества. За какви точно уточнения става въпрос във втория и четвъртия отговор? В крайна сметка аз мога да нарека добро нещо което 95% от хората ще определят като зло или пък да нарека зло нещо в което повечето хора виждат добро.

Гласуваш така, както ти субективно разбираш нещата.

Hint1: защото идеята е просто да гласуваш - тези въпроси, които питаш мен, ги задай на себе си...това е идеята
Hint2: заради Hint1 можеш да променяш гласа си - това вече е за пред хората
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Mystic в Август 19, 2009, 18:09:36 pm
Спорте, ти за дзлото ли гласува? :blum2: Шегувам се  :-* (Едит- написах го преди да погледна резултата, жалко, мисля, че за пътя на злото никой няма да си признае чистосърдечно ;D)
Да, Ирис, всичко е твърде относително и субективно, Мystic (ти да не би да искаш да кажеш, че не ги разделяш?), да не говорим, че ние дори не разбираме злото и предназначението му... Е това вече би било тема, която си заслужава да бъде обърната с хастара навън!
Опитвам се да не ги разделям.От житейският опит, който съм натрупала, мога да кажа, че тази дуалност не ми харесва, ама никак даже. Ти може и да не разбираш злото и предназначението му, но аз го разбирам, затова и приемам нещата, без да ги разделям на зло и добро. И тъй като живея в дуален свят много често се налага да обяснявам нещата по начин, по който бих била разбрана. Не всеки приема нещата като ситуации, в които хората действат по най-добрия възможен начин за нас. ;)
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: merulious в Август 19, 2009, 19:05:53 pm
Знам, че е трудно тези неща да се обясняват, но ще се опиташ ли все пак да ми помогнеш да внеса малко светлина в представите си по въпроса? Има ли още нещо, освен, че смяташ, че хората винаги дават най- доброто от себе си?
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 20, 2009, 12:08:40 pm
Знам, че е трудно тези неща да се обясняват, но ще се опиташ ли все пак да ми помогнеш да внеса малко светлина в представите си по въпроса? Има ли още нещо, освен, че смяташ, че хората винаги дават най- доброто от себе си?

Да, има.Тъкмо това, че го пирамеш като "най-доброто"  ;D

По-скоро хората винаги правят това, което трябва.Каквото и да направиш, трябва да направиш точно това.КАКВОТО И ДА Е е правилното нещо за правене.

Защото идеята е в правенето, а не в това какво правиш и как се оценява.

Да убиваш хора е правилно.Да убиваш хора е толкова парвилно, колкото е правилно да работиш в червения кръст.
Също така няма по-правилно нещо от това да деградираш стремглаво.Може би единственото правилно нещо, което е точно толкова правилно, колкото стремглавото деградиране, е постъпването в манастир.

Ако всички постъпваха правилно, нещата щяха да са наред.

П.П.
Точно така, това означава, че винаги всичко е наред, защото винаги се случва това, което трябва да се случи...каквото и да е то.

и преди да си си го помислил, точно така - дали ти пука или не ти пука от това, което се случва, или дали взимаш страна в това, което се случва...няма значение, всичко е правилно, стига да вземеш страна. всичко е правилно и когато не вземеш ничия страна. просто не можеш да сбъркаш, но ако все пак сбъркаш, това е бил правилния избор.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: merulious в Август 20, 2009, 12:20:19 pm
Да, Спорте, много ме успокои...
Но въпросът ми беше към Мистик, и освен това, може би трябваше да уточня- интересува ме по- скоро насилието и страданието, но тука май вече излизаме от темата... :(
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 20, 2009, 12:24:18 pm
Да, Спорте, много ме успокои (и все пак, моля те, ползвай разумен размер на шрифта, все пак си го написал, за да се прочете, нали?).
Но въпросът ми беше към Мистик, и освен това, може би трябваше да уточня- интересува ме по- скоро насилието и страданието, но тука май вече излизаме от темата... :(

Ето ти другата половина, отнасяща се за насилието и страданието.


Нещата също така не могат да бъдат правилни.Каквото и да се случи, все ще е грешно, така че какво ти пука какво вършиш, след като нямаш правилен избор? Това е като да избираш между две грозни жени или като между кисела ябълка и зелена праскова.


Има само една истина:

Каквото и да искаш да направиш - направи го сега !
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Radiance Dawn в Август 20, 2009, 12:36:07 pm
, може би трябваше да уточня- интересува ме по- скоро насилието и страданието, но тука май вече излизаме от темата... :(
Напротив въобще не излизаме, а още по - здраво влизаме. Може би пък хората най - добре разбират "доброто" и "злото" чрез насилие и страдание ?!  ;D

Това е така, защото имаме очаквания и нагласи и обусловености какво е Добро и какво Зло.

Ако приемаме всичко като Волята Божия, и че всичко е за добро няма да имаме проблеми.
 :-*
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: merulious в Август 20, 2009, 12:47:18 pm
Това е като да избираш между две грозни жени или като между кисела ябълка и зелена праскова.
:rofl: Спорте, не ми казвай, че наистина го мислиш. Някои хора харесват киселото  :blum2: Не са много уместни тез сравнения.

Може би пък хората най - добре разбират "доброто" и "злото" чрез насилие и страдание ?!  ;D
И аз запецнах на това заключение, явно за някои хора е нужно. Един вид като шамар зад врата, щом с добро не става да им се привлече вниманието... но колкото повече мнения и наблюдения- толкова по- голяма част от пъзела може би ще можем да наредим. :-X
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 20, 2009, 13:20:34 pm
Е, аз исках да кажа с тези тези "всичко е за добро" и "всичко е за зло", че начинът е да се нулира дуалността и да се изравнят оценките.

Само че ако всичко е за добро, тогава човек е лишен от избора да сгреши.Така че истината е, че просто никога не знаем кое какво е, защото няма какво повече да се знае от това, което е.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Август 20, 2009, 23:15:47 pm
   "Прекален светец и Богу не е драг."
   Доброто - приятни за усвояване уроци.
   Лошото - неприятни за усвояване уроци.
   Всяка ситуация е урок. Ти преценяваш каква е, в зависимост от личната си позиция. Имай предвид, че:
   Доброто е огледалото на лошото и обратно.
   Доброто и злото като крайности са еднакво вредни, поради невъзможноста да се даде окончателна дефиниция на понятията, то следва, че те трябва да се разглеждат не само относителни, но едновраменно и като продукт на субективната преценка на наблюдаващия.   
   В настоящето ни битие от нас не се иска да бъдем добри или лоши, а да даваме най-доброто на което сме способни, така че да удоволетворяваме божественото в нас - съвеста ни (ако я имаме, разбера се).
   Не можем да расъждаваме за доброто и лошото докато сме в ситуацията. Нужна ни е дистанция и независима трета точка. Дистанцията се нарича време, а независимата трета точка - мъдрост.
   Когато, обаче, се налага да се действа в ситуацията спазвайте следното правило: "Не правете това, което не искате да ви се случва!!!!"
    С уважение: Туров
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 21, 2009, 08:21:48 am
    Не можем да расъждаваме за доброто и лошото докато сме в ситуацията. Нужна ни е дистанция и независима трета точка. Дистанцията се нарича време, а независимата трета точка - мъдрост.

Ок, но защо си усложняваш разсъжденията с излишни рационализации.Времето си е време, мъдростта си е мъдрост.Какво му пречи на човек да постъпи така, както природата му му шушне да постъпи във всяка една ситуация.Без мъдрост, без време, без оценки, просто да даде глас на вътрешния вик и да даде действие на подтика.

   Когато, обаче, се налага да се действа в ситуацията спазвайте следното правило: "Не правете това, което не искате да ви се случва!!!!"

Съгласен съм с това правило, но то трябва да се спазва само, ако все още липсва разбиране за нещата и човек търси сигурност в комфортната зона на приемане от обществото.Дълбокият смисъл на тази клиширана реплика е следният:

Информацията си е информация.А знанието е преживяна информация, опит, емоционално знание.С това смятам, сме съгласни всички.
Да кажем, че човек иска да се отнесе арогантно с някого.Само че той не обича да се отнасят арогантно с него и се сеща за тази приказка, "Не правете това, което не искате да ви се случва!", затова той не се отнася така, както му се ще.

Фактът, че този човек има първосигналността да се отнесе арогантно, и има вътрешното влечение за това, означава, че такава е програмата му на мислене.Такова е информационното поле, което е изградил около себе си.С това, смятам, също сме съгласни всички.

Но какво се получава, когато той не проявява арогантността, която му идва да прояви? С това той не променя информационното си поле и със сигурност не променя програмата си на мислене.Бъдете убедени в това.По този начин човекът единствено влиза в конфронтация със себе си и подтикът към арогантност става или по-силен, или се видоизменя в друг подтик, запазващ референцията към арогантността.

Знаете ли как се изчиства едно информационно поле и как се препрограмира един начин на мислене? Природата го е измислила, защото тя е вечно променяща се.Нещата се променят, когато преживеят себе си.
В психологията е всеизвестен похватът на директното казване в очите.Ако някой прави нещо, което не ни харесва, отиваме и му казваме в очите какво прави и че не ни харесва.Това ВИНАГИ действа, човекът може да не спре да го прави, но ВИНАГИ се сеща, преди да го направи отново пред нас.Това остава в паметта му.

По същия начин, когато човек е такъв, какъвто е, какъвто е вътрешният му подтик, той се променя постоянно.Тъй като процесът на живеене е субективен, ние винаги действаме от и към себе си, затова арогантността, проявена към друг, е арогантност към себе си, нищо повече.
Затова такъв човек има нуждата да бъде арогантен(в конкретния случай).И ето го главният момент: Подсъзнанието на човека знае отлично законите на природата.Когато човек подсъзнателно желае да е арогантен, това означава, че подсъзнанието задейства процеса на промяна, като създава условия този човек да преживее себе си - да преживее своето информационно поле, за да продължи вечната му промяна.НИМА НЯКОЙ ТВЪРДИ, ЧЕ Е ПО-УМЕН ОТ ПОДСЪЗНАНИЕТО, ЗА ДА ОГРАНИЧАВА ЕСТЕСТВЕНИТЕ ПРОЦЕСИ НА ПРОМЯНА ?

Затова по повод "Не правете това, което не искате да ви се случва!" аз съветвам - по дяволите не следвайте тези думи! Винаги правете това, което ви идва отвътре, защото всяка оценка е илюзия, всяка дуалонст е илюзия, емоционалността на всички емоционално натоварени понятия е илюзия и всичко е чисто и просто безпристрастно!

П.П.
Преди много време си мислех да направя списък със съответните разобличения на некадърната народна мъдрост, която е повече система от предразсъдъци на многовековната селска култура стил Санчо Панса, отколкото някаква мъдрост.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Iris в Август 21, 2009, 09:18:41 am
... Да кажем, че човек иска да се отнесе арогантно с някого.Само че той не обича да се отнасят арогантно с него и се сеща за тази приказка, "Не правете това, което не искате да ви се случва!", затова той не се отнася така, както му се ще.

Фактът, че този човек има първосигналността да се отнесе арогантно, и има вътрешното влечение за това, означава, че такава е програмата му на мислене.Такова е информационното поле, което е изградил около себе си.С това, смятам, също сме съгласни всички.

Но какво се получава, когато той не проявява арогантността, която му идва да прояви? С това той не променя информационното си поле и със сигурност не променя програмата си на мислене.Бъдете убедени в това.По този начин човекът единствено влиза в конфронтация със себе си и подтикът към арогантност става или по-силен, или се видоизменя в друг подтик, запазващ референцията към арогантността.

Знаете ли как се изчиства едно информационно поле и как се препрограмира един начин на мислене? Природата го е измислила, защото тя е вечно променяща се.Нещата се променят, когато преживеят себе си....
Нещата не се променят, когато преживеят себе си. Всички зависимост и навици са доказателство за това. Даже може да се стигне до момент, когато си осъзнал погрешността на определено действие, но не можеш да устоиш на импулса да го извършваш, като се редуват периоди на удовлетворяването му, последвани от дълбоко съжаление за това, когато импулсът бъде удовлетворен и утихне.
Наистина е вярно, че да се въздържиш от това да бъдеш арогантен, но продължаваш да го желаеш в мислите си, не решава проблема. Всъщност мисловната нагласа се променя изключително трудно (нека не се самозаблуждаваме с противното), но не е невъзможно. Важното е да започнеш и да не се отказваш, въпреки множеството неуспехи, които вероятно ще последват. Тези неуспехи са такива само привидно и частично, а човек същевременно натрупва определени качества, които ще са му необходими за в бъдеще. Конкретно е необходимо самонаблюдение над собствените мисли, емоции и реакции спрямо събитията от обкръжаващата среда; разкриване на причините, които ги пораждат и осъзнаването на тяхната маловажност, незначителност, илюзорност, погрешност (в началото само логически, а след това и разбирайки го „с цялото си същество“); разкриване на механизмите в собствената ни психика, които раздуват тези причини, придават им фалшива тежест и ни карат да приемаме определен тип реакция спрямо тях като наша и като важна за нас, и по-този начин правейки ни зависими, карайки ни да реагираме по съответния начин. Човек, който иска да е арогантен е зависим от арогантността си. Това е импулс на който той не може да устои и този импулс може да бъде изкоренен (говоря за постоянно и изцяло, а не да бъде потиснат и заровен дълбоко в подсъзнанието ни) само чрез подсилване на неговата противоположност, докато последната го измести напълно. За каквото мисли човек, такъв и става. Но е нужно постоянство и търпение.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 21, 2009, 10:24:36 am
Всъщност отказвам се от горните си думи.В крайна сметка въпросът е относно лична конституция.
След като променянето е перманентен процес, и преживяването е перманентен процес, тогава е безсмислено да се казва каквото и да е...
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 21, 2009, 11:47:00 am
Не мога да се изразя добре сам, затова ще прибегна до цитиране:


"...Воистина аз не ги обичам - милозливите, които се чувстват блажени в своето страдание; премного им липсва срам.
Ако аз трябва да съм състрадателен, поне не бих желал да се назовавам такъв; а ако съм наистина такъв, то поне само отдалече.
С удоволствие забулвам главата си и бягам, преди още да са ме познали! Дано съдбата ми винаги да ме среща с нестрадащи люде, с които мога да споделя надежда, обяд и мед!
Воистина аз правех това-онова за страдащите: ала винаги ми се струваше, че постъпвам по-добре, като се учех по-добре да се радвам...
...
Затова аз си измивам ръката, помогнала на страдащия.
Защото, виждайки страдащия да страда, аз се срамувах от него заради неговия срам, а когато му помагах, наранявах жестоко неговата гордост...
...
Ала просяците би трябвало съвсем да се премахнат! Воистина човек се ядосва като им даде, па се ядосва и като не им даде!
Също и грешниците и гузните съвести! Повярвайте ми, приятели мои: гризенията на съвестта приучават към хапене.
Но най-лошото са дребнавите мисли.Воистина по-добре е да сториш зло, отколкото да мислиш дребнаво!
Наистина вие си казвате: "Злорадството от малки злини ни спестява често голямото злодеяние." Ала тук не би трябвало човек да пести.
Като цирей е голямото злодеяние: то сърби, дразни и се пуква - то говори честно.
"Виж, аз съм болест" - тъй говори злодеянието: това е неговата почтеност.
подобно на гъба е дребнавата мисъл: тя пълзи, спотайва се, заблуждава, че я няма, докле цялото тяло залинее и се разплуе от малки гъбички.
А на обсебения от сатаната аз ще прошепна на ухото това слово: "Още по-добре ще сториш да отгледаш своя дявол, докато порасне! Дори и за тебе съществува път към величие!(*) "


П.П.
(*) Ницше разглежда величието като неделима цялост, било то величие нагоре или величие надолу.За него величие е както голямото извисяване, така и голямото падение и постигането на величие той разглежда като добродетел (при него има особеност на "неполярна добродетел").Това иска да каже в случая, тъй като цитатът е след обсъждането на гледната му точка за величието.

И по темата:

Някой обръща ли внимание колко е странно? Специално величието е забравена добродетел.Елините, съществували много преди Ницше, също възпяват величието, независимо какво е и винаги му се възхищават, независимо в какво се изразява то.Възпяват великите благодеятели наравно с великите злодеи и възпяват великите богове наравно с най-презряните същества, които също разглеждат като богове заради величието им.

Но в днешно време, с напредването на поляризацията, добродетелите се променят и днес величието се постига само чрез благодеяние.

Тогава - какво по дяволите е "добродетел" ? Тъпа функция на мисълта, зависеща от нормите на социалната програма, която по себе си не представлява нищо съществено.И все пак някои омаловажават себе си дотолкова, че да посвещават живота си на нещо несъществено като добродетелта или противовеса й.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Август 21, 2009, 21:09:28 pm


   "Какво му пречи на човек да постъпи така, както природата му му шушне да постъпи във всяка една ситуация.Без мъдрост, без време, без оценки, просто да даде глас на вътрешния вик и да даде действие на подтика."
   ОТГ. - Защото не е живонно - поне някои са със съвест.
   "Съгласен съм с това правило, но то трябва да се спазва само, ако все още липсва разбиране за нещата и човек търси сигурност в комфортната зона на приемане от обществото.Дълбокият смисъл на тази клиширана реплика е следният:
   Да кажем, че човек иска да се отнесе арогантно с някого.Само че той не обича да се отнасят арогантно с него и се сеща за тази приказка, "Не правете това, което не искате да ви се случва!", затова той не се отнася така, както му се ще."
   ОТГ. - Този пасаж не го разбирам, много под или над нивото ми е. Моля някой да ми го разтълкува с думи прости. Какви морални ценности се съдържат в него?
   "Фактът, че този човек има първосигналността да се отнесе арогантно, и има вътрешното влечение за това, означава, че такава е програмата му на мислене."
   ОТГ. - Първосигналноста - опита на ПАВЛОВ с кучешките лиги - тя ли е движещият те стимул?  Програмата на мислене - начина на възприемане на заобикалящата среда се моделира от обществото, то определя кое е добро кое лошо. Търканията между личноста и обществото се дължат на различната скорост с която протичат промените.За да се избегнат стълкновенията има една програма наречена ВЪЗПИТАНИЕ. Запознатите с нея отричат възможноста за първосигналното реагиране при разумния човек. 
   "В психологията е всеизвестен похватът на директното казване в очите.Ако някой прави нещо, което не ни харесва, отиваме и му казваме в очите какво прави и че не ни харесва.Това ВИНАГИ действа, човекът може да не спре да го прави, но ВИНАГИ се сеща, преди да го направи отново пред нас.Това остава в паметта му."
   ОТГ. - Типично първосигнално. Когато казваме на децата да не пипат печката, те престават да правят това едва след като са се опарили - условен рефлекс.

По същия начин, когато човек е такъв, какъвто е, какъвто е вътрешният му подтик, той се променя постоянно.Тъй като процесът на живеене е субективен, ние винаги действаме от и към себе си, затова арогантността, проявена към друг, е арогантност към себе си, нищо повече.
   "Затова по повод "Не правете това, което не искате да ви се случва!" аз съветвам -по дяволите не следвайте тези думи! Винаги правете това, което ви идва отвътре, защото всяка оценка е илюзия, всяка дуалонст е илюзия, емоционалността на всички емоционално натоварени понятия е илюзия и всичко е чисто и просто безпристрастно!
    П.П.
Преди много време си мислех да направя списък със съответните разобличения на некадърната народна мъдрост, която е повече система от предразсъдъци на многовековната селска култура стил Санчо Панса, отколкото някаква мъдрост."
   ОТГ. - За последните два абзаца мога само да възкликна: О Боже, прости му, то не знае що дума (пише)!!
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Iris в Август 22, 2009, 00:42:31 am
...
Но най-лошото са дребнавите мисли.Воистина по-добре е да сториш зло, отколкото да мислиш дребнаво!
От двете наистина злото е по-добрия вариант. Доста сложна тема. Истинското зло е застоят, статичността, еднообразието.

Някой обръща ли внимание колко е странно? Специално величието е забравена добродетел.Елините, съществували много преди Ницше, също възпяват величието, независимо какво е и винаги му се възхищават, независимо в какво се изразява то.Възпяват великите благодеятели наравно с великите злодеи и възпяват великите богове наравно с най-презряните същества, които също разглеждат като богове заради величието им.
Величието не е добродетел. То е просто оценка на притежаваните от човека качества и добродетели. Добродетел обаче е примерно героизмът, който е нещо повече от смелостта и при елините е бил обект на върховна почит. И с право. Славата може да върви ръка за ръка с героизма, но тя не е добродетел, а израз на общественото мнение.


Тогава - какво по дяволите е "добродетел" ? Тъпа функция на мисълта, зависеща от нормите на социалната програма, която по себе си не представлява нищо съществено.И все пак някои омаловажават себе си дотолкова, че да посвещават живота си на нещо несъществено като добродетелта или противовеса й.
Не, добродетелта е нещо реално и изначално съществуващо в човешката същност. От ума идва оценката „аз съм добродетелен, защото...“, която най-често почти не отговаря на действителността и има за цел човек просто да създаде една фалшива маска, която да повиши самочувствието му и чрез която да си придаде повече значимост. Но зад всяка добродетел съществува определен духовен неин прототип, който не е сътворен от хората и към който хората могат единствено да се приближават. Хората могат само да променят схващанията си за този прототип и да го прилагат според това в живота си, но не и да го променят.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Август 22, 2009, 11:03:11 am
mitko, може да си мислиш че медитираш от 40 години, може да си мислиш, че ще продължаваш да го правиш още 40 години, можеш да си измисляш още стотици въображаеми приятели, само че нищо от това, което в момента си мислиш, няма да промени факта, че от 40 години насам яко си забил.

Задръстил се се като воден филтър на пералня още в началото и когато си станал на години си спрял даже да пускаш и малкото вода от преди - сега си като ръжда в скоростна кутия.Продължавай да се заблуждаваш с това, което наричаш медитации, но знай едно - атрофията на логиката е проблем на цялото ти поколение, не само на теб! Това, с което трябва да се справиш, е плесента на цяло едно отминало време, от която малко хора дори днес успяват да се отърват!

Това е всичко лично, което имах да ти кажа и за последен път те адресирам, защото не разговарям с хора, които карат на "прости му боже".Само че не си мисли, че няма да разобличавам гнилите фосили на поколението ти, които заравяш като мини навсякъде.


И понеже ми даваш добра възможност да обърна внимание на особено важен поглед върху поведението на човека, ще се възползвам от това.

Факт за съзнанието:
Можем да си представим разширяващото се съзнание като концентрични сфвери, или кръгове.
Първата сфера е инстинктът, неспособен да разсъждава, а само да изпълнява списък с инструкции.
Втората(по-широка) сфера е разумът - способен да разсъждава.Инстинктът не може да осъзнае разума, но разумът може да осъзнае инстинкта, защото той е вътрешна за него сфера.
Следващата сфера е интуицията - тя е превъзмогнала разсъждаването и просто знае.Разумът не може да си я обясни, но тя знае какво е разумът.

Това продължава до безкрай.

факт за телата:
На всички ни е известна йерархията на неплътните тела при човека и това, че плътното му тяло се съдържа във всички тях (концентрично).

Следва да обърнем внимание:
Ясно ни е, че сме тук, за да преживеем този свят чрез физическо тяло.С цел да се сдобием с опита да притежаваш физическо тяло. Това е целта, и е ясно, че я извършваме съзнателно...но какъв е механизмът на нейното извършване?
Когато съзнанието обслужва нуждите на тялото, самото съзнание се сдобива с опита на физическото тяло.И когато съзнанието обслужва нуждите на тялото, тогава се получава така, че тялото, ЧРЕЗ СВОИТЕ НУЖДИ, обслужва целта на съзнанието - да се сдобие с физически опит.

Това е двояка връзка и обръщам внимание, че тази гледна точка е специално за хората, които разделят плътното от неплътното.В блога си обръщам достатъчно внимание на това, че между плътно и неплътно разлика не съществува.


Това, което слепци като mitko пропускат да видят за 40 години медитация:

Това, което движи нещата, се намира в центъра на всичко концентрично.В най-дълбокото ниво се намира онова, което образно се нарича Искра, или Волята за живота, самото ЖЕЛАНИЕ ЗА СДОБИВАНЕ С ОПИТ.

Инстинктът обслужва тази Воля за живот.Въпросът е доколко Волята на живот може да се сдобие с израз.Разумът предоставя много по-добро изразяване на Волята за живот от инстинкта.В този смисъл човек рядко осъзнава, че разумът обслужва желанията на инстинкта по по-адекватен начин.Интуицията пък покрива онези желания на Волята за живот, които разумът се провяля да задоволи.

По този начин колкото по-широко е съзнанието, толкова по-добре задоволява волята за живот, която е в долбинния център, която е първопричината.

Съзнанието е създадено с тази цел.Разширяването на съзнанието образува директна пропорция с волята за живот - колкото е по-силна тя, от толкова по-широко съзнание има нужда, за да има задоволителен израз.

И когато съзнанието започне да служи за ограничаване на волята за живот, вместо за намирането на по-добри начини за нейното задоволяване, процесът се обръща - волята за живот се свива и съзнанието на свой ред се затваря.

И това е ефектът от всяко ограничение.


П.П.
Да, зная, че нещата могат да се опишат и отвътре-навън и отвън-навътре.Има ли значение въобще.
И да - преодоляването на физическите нужди не е целта, това е само етап от изучаването на физическия опит.Когато строиш една сграда, ти знаеш и как да я разрушиш.И ако никога не си разрушавал сгради, а само си строял, нима можеш да кажеш, че знаеш всичко за строенето на сгради?
Така е и с физическото - преди да се преодолее, трябва да се задоволи.След като се задоволи, единственото ново нещо може да бъде научено чрез опита на неговото преодоляване.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Септември 06, 2009, 11:26:41 am
Човек е свършил, превърналнал се е в жив мъртвец не когато престане да обича, а да мрази. Омразата съхранява, в нея, в нейния химически състав е заложено "тайнството" на живота. Не случайно тя си остава най могъщият стимулатор, изнамерен някога, при това добре понасян от всеки организъм, дори от най - изнемощелия.

Наивната душа още не е разядена от скептицизъм и свръхинтелигентност...

Само нещастният познава щастието. Щастливият е манекен на жизнеността. Той само я показва, не я притежава.

Светлината не сияе сред светлина, сияе само в тъмнина. Наздраве за тъмнината !


Някой знае ли от кого са тези цитати?
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: merulious в Септември 06, 2009, 12:12:41 pm
Ааааа, пропуснал си, Спорте, един, също много актуален: Отчаянието е опият, то докарва съзнанието до безразличие.
Ииии не на последно място, още нещо интересно: Познанието е антихуманно, то има свойството да отчуждава.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Септември 09, 2009, 21:39:11 pm
      Заядливко, в тебе се оглеждам аз!
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Септември 21, 2009, 23:42:52 pm
      Ти защо откри тази тема като я има във форума много отдавна?
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Септември 22, 2009, 15:02:32 pm
Защото когато натиснеш бутона за гласуване, за първи път си предизвикан да се замислиш къде се намираш.Понеже това става рядко, затова е бутонът за промяна на гласа - за да гласуваш втори път, след като се замислиш първия път.


Не е важна темата на заглавието - важна е самата анкета, без заглавието.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: H. в Октомври 27, 2009, 18:33:09 pm
Амброуз каза:
– Магьосничеството и реалността са двете единствени реалности.
И продължи:
– Магията се оправдава от чадата си – те ядат корички хляб и пият чиста водица с много повече радост, отколкото преялите епикурейци.
– Вие говорите за светците?
– Да. Но също и за грешниците. Струва ми се, че изпадaте в характерната грешка за всички, които ограничават духовния свят до областите на върховното Добро. Върховно перверзните люде също са част от духовния свят. Обикновеният плътски и чувствен човек никогa няма да бъде истински светец. Но и истински грешник – също. Повечето от нас са противоречиви създания и не заслужаваме особено внимание. Вървим по пътя си, ровим се във всекидневната сивота, без да разбираме дълбинното значение на нещата. Точно затова Доброто и Злото в нас са еднакви – случайни, незначителни.
– Значи, според вас, истинският грешник, както и истинският светец, са аскети?
– Великите в Доброто и в Злото отхвърлят несъвършените подобия и вървят към прекрасните оригинали. Аз не се съмнявам, че най-светият от светците никога не е извършвал добри дела в обикновения смисъл на думата. А от друга страна – съществуват пропаднали до дъното на пропастта на Злото хора, които през целия си живот не са извършвали онова, което наричате „лоша постъпка”. За миг той излезе от стаята. Котгрейв се обърна към приятеля си и му благодари, че го е запознал с Амброуз.
– Великолепен е – каза той. – Никога не съм виждал подобна откачалка.
Амброуз се завърна с нова бутилка уиски, наля и на двамата. Разкритикува свирепо сектата на въздържателите, но на себе си сипа само вода. Щеше да продължи монолога си, когато Котгрейв го прекъсна.
– Парадоксите ви са чудовищни. Можело човек да бъде велик грешник и въпреки това да не е извършил нищо престъпно? Хайде де!
– Ужасно грешите – възрази му Амброуз. – Аз никога не се занимавам с парадокси, макар много да ми се иска. Казвам само, че човек може да е страхотен познавач на бургундски вина, но никога да не се е докосвал до киселяка от кръчмите. По-скоро повтарям брадати истини, а не парадокси, нали? Вие реагирате така, защото нямате представа какво точно е грехът. Естествено, съществува връзка между огромния Грях и така наречените лоши постъпки: убийство, кражба, фалшификация и пр., но връзката е като между азбуката и гениалната поезия. Заблуждението ви е широко разпространено: както всички, вие сте свикнал да разглеждате нещата през специални очила. Ние мислим, че човекът, който ни е сторил зло – на нас или на съседите ни – е лош човек. От социална гледна точка, той наистина е такъв. Но нима не осъзнавате, че в основата си Злото е самотно, че то е страст на душата? Обикновеният убиец не е грешник в истинския смисъл на думата. Той е опасно животно, от което трябва да се избавим, за да си спасим кожата. Бих казал, че е хищник, а не грешник.
– Всичко това ми изглежда доста странно.
– Ни най-малко. Убиецът убива по негативни, а не по позитивни причини, не му достига нещо, което притежават не-убийците. Напротив, злото е напълно позитивно. Но позитивно в друг смисъл. И е крайно рядко. Няма съмнение, че истинските грешници са по-малко от светците. Що се отнася до онези, които вие наричате престъпници – то те са същества, които не пречат и обществото има причини да се пази от тях. Но, повярвайте ми, между антиобществените им действия и Злото съществува значително разстояние.
Ставаше късно. Приятелят, който доведе Котгрейв у Амброуз несъмнено вече беше слушал теориите. Той скучаеше и се усмихваше лукаво, но Котгрейв започваше да си мисли, че „безумецът” може би всъщност беше мъдрец.
– Знаете ли, че страшно ме заинтригувахте? – каза той.
– Значи смятате, че ние не разбираме истинската природа на Злото?
– Надценяваме го. Или пък го подценяваме. От една страна наричаме грях нарушението на обществените правила, социалните табута. Това е абсурдно преувеличение. От друга страна, отдаваме такова огромно значение на „греха”, състоящ се в посягането върху имуществото ни или върху жените ни, че напълно изгубваме от поглед истински ужасните неща в големите грехове.
– Но какво тогава е грехът? – попита Котгрейв.
– Принуден съм да отвърна на въпроса ви с въпрос. Какво ще изпитате, ако котката или кучето ви започне да ви говори с човешки глас? Ако розите в градината ви запеят? Ако пътната настилка започне да наедрява пред очите ви? Е добре, подобни примери могат да ви дадат мъглява представа какво точно е грехът. Оставащият до този момент равнодушен трети участник в беседата изведнъж скочи:
– Ей, вие и двамата се побъркахте. Отивам си у дома. Изпуснах последния трамвай и ще трябва да ходя пеша. След напускането му, Амброуз и Котгрейв се наместиха още по-удобно в креслата. Светлината на лампите започна да избледнява в мъглата, която призори заледи прозорците.
– Учудвате ме – каза Котгрейв. – Никога не съм мислил за тези неща. Ако наистина сте прав, то трябва да обърнем всичко с главата надолу. Значи според вас, същността на греха е...
– Грехът е опит за превземане на небето с щурм – каза Амброуз. – Според мен той се състои в стремежа по забранен начин да се проникне в друга, висша сфера. От казаното ще ви стане ясно защо е толкова рядък. Всъщност малцина имат желание да проникват във високи или ниски сфери, независимо дали с позволени или със забранени средства. Светците не са много. Но грешниците, в смисъла, който аз им придавам, са още по-малко. А и гениите, които присъстват и в двете групи, никак не са много... Но може би е по-трудно да станеш истински грешник, отколкото истински светец.
– Защото грехът е дълбоко противоположен на нашата природа?
– Точно така. Светостта изисква велико или почти велико усилие, но подобно усилие се вписва в естествените пътища от миналото. Необходимо е човек да преоткрие своя екстаз отпреди грехопадението. А грехът е опит да заграбим такъв екстаз и такова знание, които никога не са ни били дадени. Който се домогва към тях, става демон. Казах ви, че обикновеният убиец не е непременно грешник. Мисля си например за Жил дьо Ре. Вижте, ако Доброто и Злото са еднакво далеч от обсега на съвременния обикновен, социален и цивилизован човек, то все пак Злото като че ли му е значително по-чуждо. Светецът се старае отново да придобие отдавна изгубения дар; грешникът иска онова, което никога не е притежавал. В най-общ смисъл, той всъщност повтаря грехопадението.
– Католик ли сте? - запита Котгрейв.
– Да.
– Тогава какво мислите за заповедите, в които смъртни грехове са наречени неща, които вие отнасяте към незначителните престъпления?
– Моля ви, забележете, че в светите скрижали на моята религия непрекъснато се появява думата „маг”, която изглежда ключова. Дребните престъпления, наречени грехове, се ползват с това определение, когато преследваният от моята религия маг стои зад извършителя им. Маговете използват породените от материалния и социалния живот човешки недостатъци като оръдия за постигане на мерзките си цели. Позволете ми да ви кажа следното: нашите висши чувства до такава степен са се притъпили, ние до такава степен сме натъпкани с материализъм, че дори не бихме познали истинското Зло, ако не дай си Боже го срещнем.
– Но нима няма да усетим разтрисането, ужаса от сблъсъка? Споменатият преди малко от вас ужас – да чуеш пеещи рози?
– Ако бяхме естествени индивиди – щяхме. Децата и някои жени изпитват подобен ужас. Но условностите, цивилизацията и образованието заглушават и затъмня-ват природата за по-голямата част от нашите съвременници. Понякога можем да разпознаем Злото по ненавистта му към Доброто – само това, а и то става чисто случайно. В действителност изчадията на Ада се движат сред нас незабележими.
– Смятате ли, че те и сами не осъзнават злото, което въплъщават?
– Да, убеден съм. Истинското Зло в човека е като святостта или като гения. То е екстаз на душата, който се изплъзва от съзнанието. Човек може да бъде безкрайно, чудовищно лош и да не подозира, че е такъв. Но, повтарям: Злото в истинския смисъл на думата се среща от дъжд на вятър. Струва ми се, че дори появите му стават все по-редки.
– Старая се да следя мисълта ви – каза Котгрейв. – Искате да кажете, че истинското Зло всъщност е доста по-различно от онова, което ние наричаме Зло?
– Точно така. Жалък нещастник, подгрят от алкохола, се връща в къщи и убива с ритници жена си и децата си. Той е убиец. Но Жил дьо Ре също е убиец. Усещате ли пропастта, която ги разделя? И в двата случая определението е едно и също, но вложеният в него смисъл е различен. Несъмнено същото слабо сходство съществува между всички „социални” и дълбоко духовни грехове, но в единия случай става дума за сенки, а в другия – за реалности. Ако имате предразположение към теологичните разсъждения, може би ще ме разберете.
– Честно да си призная, никога не съм отделял внимание на теологията – призна Котгрейв. – Искрено съжалявам, но за да се върнем към нашата тема, моля, кажете: смятате ли, че грехът е нещо окултно, тайно?
– Да. Той е адско чудо, така както светостта е свръхестествено чудо. Истинският грях се спуска до такова ниско равнище, че ние дори не подозираме съществуването му. Той е като най-ниската нота, изсвирена на органа, толкова ниска, че никой не я чува. Понякога са възможни неуспехи, падения, които отвеждат в лудницата или към още по-страшен край. Но в никакъв случай не бива да смесваме греха със социалните злодеяния. Спомнете си Апостола: той говори за „другата страна” и прави разлика между благодетелните постъпки и милосърдието. Можем да раздадем всичко на бедните, но да не сме милосърдни, можем да избегнем всички грехове и все пак да сме създания на Злото.
– Странна психология! – възкликна Котгрейв. – Но признавам, че тя ми харесва. Предполагам че според вас истинският грешник може да мине за безобиден персонаж?
– Разбира се. Истинското Зло няма нищо общо с обществото. И Доброто също. Смятате ли, че ще изпитате „удоволствие” в компанията на Свети Павел? Или че ще се „разбирате отлично” с рицаря Галахад? Същото е с грешниците и със светците. Ако срещнете истински грешник и разпознаете греха в него, то несъмнено ще бъдете потресен от ужас. Но е възможно и да не откриете причина, поради която той да не ви „хареса”. Напротив – далеч по-вероятно е, че ще забравите за греха му и ще се почувствате приятно около него. При все това!... Не, никой не е в състояние да отгатне колко ужасяващо е истинското Зло!... Ако в това зараждащо се утро розите и лилиите в градината изведнъж запеят, ако мебелите в този дом тръгнат с парадна крачка, както в разказа на Мопасан!
– Радвам се, че се върнахте към сравнението си – каза Котгрейв, – защото исках да разбера: на каква проява в историята на човечеството съответства подобно разиграване на предметите? Още веднъж ви питам, какво точно е грехът? Бих искал най-после да чуя конкретен пример. За първи път Амброуз се поколеба:
– Вече казах, че истинското Зло се среща рядко. Изключително виновният за изпразването на святостта от смисъл материализъм е направил още повече, за да подтисне Злото. Земята ни изглежда толкова удобна, че нямаме желание нито да се катерим нависоко, нито да се спускаме ниско. Нещата се развиват така, сякаш специалистът по Ада е обречен на чисто археологически изследвания.
– И все пак ми се струва, че търсенията ви са стигнали до съвременността?
– Виждам, че интересът ви е действителен. Е добре, признавам, че посъбрах разни документи...


Откъс от книгата на Луи Повел и Жак Бержие "Утрото на Магьосниците"
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: LORA_DANA в Октомври 28, 2009, 14:41:55 pm
Бог, често ми е казвал, че Злото е Неговото малко, любимо дете, разбирах, но не осъзнавах казаното, защото ЗНАМ, ЧЕ НЯМА НИЩО ИЗВЪН БОГ И ЗЛОТО Е САМО ЧАСТ ОТ НЕГО, изведнъж- наскоро осъзнах, какво е Злото- то е онзи строг учител пред когото ние на практика ДОКАЗВАМЕ докъде сме с уроците на Вярата, Прошката и Любовта , ЗАЩОТО ЗЛОТО ИЗВЪН НАС НЕ СЪЩЕСТВУВА, НИЕ С НАШИТЕ ОТРИЦАТЕЛНИ ЧУВСТВА ГО ЗАХРАНВАМЕ С ЕНЕРГИЯ.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: lokmar в Октомври 28, 2009, 14:54:09 pm
Къде е този бог дето говори ?
Няма добро и зло това са приказки за деца.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Iris в Октомври 28, 2009, 15:32:13 pm
Няма добро и зло това са приказки за деца.
Доброто и злото са относителни. Това обаче не означава, че не съществуват. Просто в несъвършенството си хората не винаги могат да ги оценят правилно от всички гледни точки.

Бог, често ми е казвал, че Злото е Неговото малко, любимо дете, разбирах, но не осъзнавах казаното, защото ЗНАМ, ЧЕ НЯМА НИЩО ИЗВЪН БОГ И ЗЛОТО Е САМО ЧАСТ ОТ НЕГО, ...
Злото не е част от Бога. Бог дава условията, възможностите и материала, а от тях хората сътворяват добро или зло, според волята и възможностите си.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Спорт-Здраве4 в Октомври 28, 2009, 15:34:53 pm
Или по-точно...въпросът е "За кого доброто и злото съществуват и за кого - не".
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: ДАВИД в Ноември 03, 2009, 22:48:18 pm
Разбира се,че съществуват,и дори зависят едно от друго! Та това е животът - добър и лош, пълен и празен! А това ,че са относителни понятия е едно на ръка!
А по отношение на анкетата,ще добавя моя отговор:
Избирам моят път на доброто!
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Ноември 04, 2009, 00:54:59 am
Или по-точно...въпросът е "За кого доброто и злото съществуват и за кого - не".
    Има добро и лошо! Злото е патология!!!! Когато има такава дилема виниги е нужна трета точка казва се съвест ???
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: mitko в Ноември 26, 2009, 16:21:11 pm
Защо има зло, ако Бог е добър?                      Един професор по философия се изправил пред класа си и попитал:

- Вярвате ли, че Бог е добър?
- Да! - отговорили студентите.
- Вярвате ли, че Бог е създател на всичко?
- Да!
- Тогава как може един добър Бог да създаде и злото? Злото съществува и е част от нашето ежедневие. Значи Бог е лицемер и изобщо не е този, за когото се представя и го мислите.
Тогава един студент по физика вдигнал ръка и казал:
- Професоре, може ли да ви питам нещо?
- Да! - отговорил той
- Според вас, тъмнината съществува ли?
- Разбира се! - отвърнал професора
- Грешите! Съществува светлината, а тъмнина е дума, която сме измислили, за да опишем липсата на светлината. Ние можем да измерим скорост и интензитет на светлината, но не и на тъмнината, защото то е просто описание на липсата на светлината.
Студентът продължил:
- Мислите ли че студеното съществува?
- Разбира се! - отговорил малко несигурно професорът.
- Отново грешите! Съществува топлината. “Студено” е дума, която използваме, да да опишем липсата на топлина. Можем да измерим топлината, но не можем да измерим “студеното”.
Студентът в заключение казал:
- По същия начин злото е просто дума, която описва липсата на Бог в нашия живот. Той ни е дал свободна воля и може да действа само там, където са го поканили. Ако ние сме изхвърлили Бог от обществото си и сме го игнорирали тотално, превръщайки го в една мъртва традиция, тогава не можем да го виним за злото, което ние причиняваме.

След този коментар професорът е нямало какво да каже. А името на студента е … АЛБЕРТ АЙНЩАЙН!

     
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Иван в Ноември 26, 2009, 17:48:31 pm
Това е един хубав урок по философия и жалко, че преподавателят не се е включил във философстването. Под философстване разбирам предимно тренировка на мисленето, без гаранция за разбиране, логика и постигане на практичен резултат.

Най-малкото остава неясно защо нищо не е отговорил тоя професор на Айнщайновото твърдение: "Той (Бог) ни е дал свободна воля и може да действа само там, където са го поканили. Ако ние сме изхвърлили Бог от обществото си и сме го игнорирали тотално, превръщайки го в една мъртва традиция, тогава не можем да го виним за злото, което ние причиняваме." След тия думи професорът може отново да постави същите въпроси "Вярвате ли, че Бог е създател на всичко?" и "Вярвате ли, че Бог е добър?", понеже по никакъв начин не е отговорено на тях. Както казах типично философстване. Това, което може да се каже още е, че самите отговори не са много смислени, защото въпросите са безсмислени.

Що за самонадеяност е да се даде квалификация на Бог в две категории - добър или лош? Що за некадърен мислител трябва да си, ако приемаш Бог за всепроникващ и всесъдържащ, а да казваш "Бог е създател на всичко", вместо "Бог Е ВСИЧКО".
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: ДАВИД в Ноември 26, 2009, 22:40:44 pm
В спорът се ражда истината,наистина...понякога...!
Но понякога истината ни се предлага на тепсия и в стремежа си да я оспорим,да я разнищим, да погледнем какво има "отдолу", изсипваме съдържанието в краката си и без да знаем колко е ценно, го стъпкваме...И единственото,което ни прави впечатление е ,че сме си изцапали обувките!
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: LORA_DANA в Декември 02, 2009, 16:39:21 pm
Злото е онзи строг Учител, пред когото ние на живо си доказваме колко ни е Прошката, Вярата и Любовта, защото  на разумно ниво ние често си мислим, че ги владеем, но ... пред врага или опасността ...се оказва друго. А и Злото извън човешките действия и мисли НЕ СЪЩЕСТВУВА- ние го "храним" с лошите мисли и действия, а и Мракът е само силно концентрирана светлина.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Roswell в Декември 02, 2009, 16:49:55 pm
То по принцип е казано "няма добро и зло има само интереси".Мисля че думата зло в много случаи се употребява погрешно :P
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Unlock_the_Light в Декември 10, 2009, 13:26:45 pm
То по принцип е казано "няма добро и зло има само интереси".Мисля че думата зло в много случаи се употребява погрешно :P

Няма добро и зло, има само 'едно цяло' всичко останало са субективни човешки категории и понятия.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: Iris в Декември 10, 2009, 15:43:58 pm
Все пак различните действия носят различни последствия. Едни действия носят предимно вреда, други полза. Не можеш да избягаш от относителността. Даже и да осъзнаваш ясно, че съществува, не можеш да избягаш от нея. Дори и нирвана не е пълно потапяне в непреходното, според някои автори. Разбира се нямам подобна опитност, за да мога да потвърдя със сигурност. Всичко е едно и също нещо, но то се проявява по различни начини. Тези разлики в проявлението не бива да бъдат пренебрегвани.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: fishbone в Декември 21, 2010, 16:08:23 pm
Цитат
fishbone донякъде имаш право, но мисля, че не вземаш предвид мотивацията. Тя, съвместно с увереността, че си прав, стои отвъд доброто и злото. Например, Хитлер е бил пределно мотивиран да създаде трети райх и да превърне света в арийска държава, и е бил уверен, че така е правилно. Това в неговите очи е изглеждало добро, дори повече от добро. Това важи за всяка постъпка - ако си мотивиран и уверен, че си прав, доброто и злото остават на заден план, или по-скоро, смяташ, че ти си добрият, а тези, които не са на твоето мнение, са лошите. Да не забравяме и кварталния лаф - "Няма добро и лошо, има по-популярно мнение".


Nikola, ще продължа в тази тема защото въпросите са по скоро за тука, а и да не затлачваме темата на Еленко.
Та мотивацията и увереността са хубаво нещо но те не са унструмент за елиминиране на доброто и злото.
Може да си мотивиран за хиляда работи но да не си даваш сметка т.е да не осъзнаваш последствията от твоите деиствия или бездействия и именно поради това неосъзнаване доброто и злото остават на заден план.
Ами те и нашите управляваши са уверени, че са прави ама...в какво?
Така, че на практика само един неосъзнат, заблуден или промит мозък може да не прави разлика между добро и зло от гледна точка на истината или да твърди, че не съществуват. Или пък може да го прави с определена манипулираща съзнанието цел.
Титла: Re:Добро и Зло
Публикувано от: fishbone в Декември 21, 2010, 16:26:49 pm
Опитайте се да рушите и да съграждате едновременно или съграждйаки да рушите и ще разберете за какво става въпрос. ;)