Del, Точно такъв е Йехова - мъжки род ед, число. Тук не разисквам каква е Библията, ами какво пише вътре, относно цитата ти, това е крайъгълен камък, тъй като 1:27 не е 2:7, има и други много неща само в първите две глави на Битие.
За мен Библията или е точно написана за тях - богоизбраният народ, и другите са придатък:
Напълно си прав. Нямам възможност да пиша сега, само отбелязвам и оставям темата отворена,
защото това, което пишеш за мен е важно да се коментира! Знаеш Петокнижие, в първичния си вариант се приписва на Мойсей (Закони, Числа, Битие), при Вавилонския плен обаче оцелелите успяват да възпроизведат писанията както могат, но ако обърнеш внимание на Тора, с коментарите и, защото знаеш равините тълкуват, тогава ще видиш, че на Авраам Бог не се явява с името Йехова, което може да се преведе като "Да бъда, Аз Съм", тук е спора, името на Иисус кореспондира с името на Йехова. Знаеш при тях, всяка буква има строг смисъл, тълкуванието не е случайно. Затова и за Елохим (Битие - Създава) винаги следва да се разглежда в употребения контекст, а той е в множествено число за Бог, защото се разглежда като Съставно единство, а името Йехова е качеството на проявата:
Аз Съм, който Съм. Самия Дух се проявява също съставно, Единен е в Непроявената Същност, което наричат инак Абсолют. Бог е с много имена, според която негова проява човек разглежда, а също и вижда. Ясно е, че Моисей е видял "проявата" на Бог- "Аз съм", от това следват и Законите, проява на Волята. Но повече от това не е видно, затова и Иисус говори, че Законите не са изпълнени, както са дадени. Човеците са ги възприели, според колкото е било видно за епохата, по времето на Мойсей. Никой не си е давал сметка за това, че Бог не е просто наричан, а Бог проявяващ се. Мойсей е видял толкова, Авраам друго е видял, Това не изчерпва Бог обаче. Иисус говори не за друг Бог, а за друга негова, невидна по времето му - В Епохата му проява. И те не са го разбрали, не са могли да излязат от границата на Яхве, за да го съединят и с другите му всеобхватни Същности. Духа не е бил изявен за тях, Закон им е трябвал, не Милосърдие са търсели, те са познавали Бог, Осъдителен, според както са разбрали, а не са очаквали Бог Милосърден. За това и с каквато мяра мери Човек, такъв и Бог ще види.
Народа Израилев заслужава да "види" именно Бог в лицето на неприемливия за тях Иисус, за да се научи да приема един Истинен Цялостен Бог, а не личен Родови тотем,
инак няма как да изпълни собствените си Закони - "Не си прави идол..." и съответно Представи! А какво направиха от Мойсей до Иисус, представиха си един Месия Родов, но не и Човешки син, за всички Бог. Не приеха, че "Да не крадеш", е значимо и равно на "Да не убиваш", а да Сътворяваш, където и да си. Коя е Обетованата Земя? Цялата Земя, не един Град- Един Храм. Както казва Иисус:" Отеца и на птиците е дал подслон и се грижи, та за чадата си ли няма да се погрижи" (перефразирам). Земята е за всички, а Бог не намери място на нея. Не искаха да излязат от руслото на навика и да Видят. Защо? Не Бога е различен, а погледа ограничен.
Та и затова Иисус каза:
"Нашите бащи се покланяха в тая планина, а вие казвате, че в Иерусалим е мястото, дето трябва да се покланяме.
Иисус й казва:
жено, повярвай Ми, че настъпва час, когато нито в тая планина, нито в Иерусалим ще се поклоните на Отца. Вие се кланяте на това, което не знаете, а ние се кланяме на това, което знаем, защото спасението е от иудеите.
Но иде час, и дошъл е вече, когато истинските поклонници ще се поклонят на Отца с дух и с истина, защото Отец иска такива да бъдат, които Му се покланят.
Бог е дух: и тия, които Му се покланят, трябва да се покланят с дух и с истина. Казва Му жената: зная, че ще дойде Месия, наричан Христос; когато Той дойде, всичко ще ни възвести.
Иисус й казва: Аз съм, Който говоря с тебе. "