Автор Тема: Замърсяване на Земята  (Прочетена 34463 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Замърсяване на Земята
« -: Октомври 23, 2007, 16:25:28 pm »
Остров от боклук с размерите на континент се носи в Тихия океан между Хаваите и Калифорния


23 Октомври 2007
www.bgfactor.org


Голямата тихоокеанска камара се състои от 3,5 млн. тона отпадъци, 80% от които пластмаса
 
 
Морските обитатели ядат пластмаса и умират от глад, алармират еколозите.
 
Площта на Голямата тихоокеанска камара е вече 2 пъти по-голяма от територията на щата Тексас.
 
Боклученият остров се натрупва от 2 тихоокеански течения.


Гигантска купчина боклук, която се разраства с всяка изминала година, се носи във водите на Тихия океан и трови обитателите му в района между Хавайските о-ви и бреговете на Калифорния, съобщава The San Francisco Chronicle. Боклученият остров, който е получил името Голямата тихоокеанска камара (The Great Pacific Garbage Patch), е с територия 2 пъти по-голяма от тази на щата Тексас – вторият по големина щат в САЩ с територия 678 051 кв. км. Грамадата се състои от над 3,5 млн. тона отпадъци, 80% от които са пластмасови. “Айсбергът” от боклук бил открит за пръв път през 50-те години, като оттогава всяка десетилетие площта му нараства 10 пъти.   

Еколозите очакват проблема да продължи да се задълбочава, но посочват, че хората могат да ограничат разрастването на Боклучения континент посредством намаляване потребелението на пластмасови торбички и опаковки, разработването на по-лесно и бързо разградими пластмаси и създаването на алтернативни биоматериали-заместители на пластмасите.

Учените описват и механизма на формиране на боклучената грамада. Празните опаковки и торбички през канализацията попадат в океана, където 2 течения ги носят към Голямата тихоокеанска камара. Тъй като теченията в района се завихрят, отпадъците се набиват здраво един в друг и острова продължава да расте на ширина и височина. Камарата се намира в неутрални води и далеч от корабоплавателните маршрути, затова никоя държава не предприема усилия за разчистването й. Природозащитниците се борят за премахването на огромното океанско сметище, но посочват, че затова ще са необходими международни усилия и милиарди долари. Те уточняват, че без всуобща международна инициатива, нито едно правителство няма да се заеме с почистването на неутрални води, не само от своите, а и от отпадъците на много други държави.

Голямата тихоокеанска камара е особено опасна за здравето и живота на птиците и останалите морски обитатели, посочва вицепрезидентът на американската природозащитна организация Ocean Conservancy, Уорнър Чабът (Warner Chabot). Морските костенурки и птиците поглъщат пластмасови торбички, които взимат за медузи и други мекотели. “Тези животни измират от глад, защото стомасите им се пълнят с пластмаса”, посочва Чабът. Продуктите на петролна основа, които се разграждат за десетилетия, покриват огромна площ в океана, която е част от хранителната зона на животните. Изследване на Greenpeace показва, че боклученият остров застрашава с поглъщане на пластмасови материали или заплитане до смърт в отпадъците общо 267 вида морски обитатели.

Видеоклип за заплахата от разрастващата се Голяма тихоокеанска камара може да се види в новинарския видеопортал на Yahoo.
« Последна редакция: Октомври 23, 2007, 16:26:44 pm от ultrafutur »
musica universalis

Неактивен jediguardian

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 571
    • Сериалът Heroes
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #1 -: Октомври 24, 2007, 00:40:21 am »
Човешката немърливост достига невиждани висоти  >:(

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #2 -: Октомври 26, 2007, 19:59:04 pm »
ЕКОЛОГИЧНО УБИЙСТВО ИЛИ СКРИТО САМОУБИЙСТВО ?


"Ако камъка удари яйцето жалко за яйцето,
ако яйцето удари камъка жалко за яйцето."
Арабска пословица



В началото на второто хилядолетие живеем във време на небивал технически прогрес. Той ни донесе много придобивки но ни отнема природата. Връзката ни с природата не е наш собствен избор - ние съществуваме в нея. Но какво правим ние с природата ? Отговорът който дава екологията (наука за законите, които управляват живота на растенията, животните и микроорганизмите в тяхната естествена жизнена среда, за взаимоотношенията между организмите и между тях и средата) е мрачен.
Типичен пример за такива трагични промени е непрекъснато разрастващата се над Антарктида озонова дупка - следствие от аерозолните производства и непрекъснато увеличаващото се количество въглероден двуокис в атмосферата. Непрекъсната промяна на концентрациите на газовете в атмосферата променя структурата й и води съответно до изтъняването на озоновия слой. Появила се през осемдесетте години на нашия век, тази дупка заплашва живота на милиони хора, населяващи южното полукълбо. Ултравиолетовите лъчи, част от които трябва да бъдат спирани от озоновия слой, преминават безпрепятствено през атмосферата там, където той липсва и засипват земята. Озоновият слой би могъл да се възстанови, стига да му бъде оставено малко време, но хората засега не му го дават.

Днес в света има над 500 млн. автомобили. Очаква се в недалечното бъдеще броят им да се увеличи няколко пъти, с което и употребата на петролни продукти. Затова светът около нас е препълнен с изгорели автомобилни газове, съдържащи много вредни за здравето на хората и животните съставки, някои от които силно токсични за нервната система. Заради парниковите газове промените в климата ще продължат да се задълбочават.
Горите се изсичат навсякъде. Тропическите гори, които са основен носител на органическият живот на нашата планета и дават около 50% от кислорода на земята намаляват всяка секунда с 4 декара. А горите са най - големият и най - добрият пречиствател на водите. Още при падането на валежите значителна част от тях се задържа по короните на дърветата, а онази, част която достигне земната повърхност, се задържа от горската почвена покривка. Тя като гъба попива огромни количества вода. Затова горите представляват уникален резервоар за чисти води с подобрени питейно - вкусови качества. Горските насаждения си остават и най-големия пречиствател на въздуха. При фотосинтезата дърветата поглъщат огромни количества въглероден двуокис от въздуха и освобождават кислород. Те поглъщат от въздуха и други вредни газове - серни, азотни, хлорни и др. Задържат върху листата си големи количества пепел, прах, сажди и пр. Отделят фитонциди, които пречиства въздуха, убивайки болестотворните микроорганизми. Горите са и преграда за ветровете, с което намаляват изпарените на почвената влага, което осигурява повече влага на растенията. През летните месеци усилено изпаряват значително количество води, с което увеличават атмосферната влажност на въздуха. Горите насищат въздуха с отрицателни йони, които повлияват положително върху здравето на хората.
В света има 434 действащи ядрени реактора. Безопасна доза на облъчване с радиация няма. Всяка доза, дори и минимална, причинява някакво увреждане в организма. Това е становището на Международната комисия по радиационна защита.

Преди аварията в Чернобил се знае за още 18 аварии. Най-голямата от тях е в Три Майл Айлънд, Пенсилвания (130000 души са засегнати, срещу компанията са заведени над 2000 правни процеса. Разходите вследствие на аварията се изчисляват на 3 млрд. долара). Аварията в Чернобил е най-голямото нещастие, сполетяло човечеството от собствената му дейност. Според учени от Института по радиобиология и радиационна защита истинските последици от него ще започнат да се проявяват в организмите през 1999 - 2002 година. В следващите години смъртните случаи, причинени от аварията, ще нараснат с 60000, с 1000 повече ще бъдат случаите на вродени дефекти и с 5000 повече - на вродени аномалии в плода (д-р Гейл, САЩ). Икономическите измерения на аварията в Чернобил се оценяват на загуба от 600 млрд. долара.
Човечеството създаде ядрени заряди способни да унищожат НЯКОЛКО пъти земята. Кому е нужно земята да бъде унищожена няколко пъти, след като тя е една ? Какво ще се случи след ядрен конфликт ?
Главния ефект ще бъде рязкото и изключително силно изразеното и продължително застудяване на въздуха над континентите. Понижаването на температурите ще се предизвика от силното замърсяване на атмосферата от праха от ядрените взривове и от саждите, които ще се отделят при пожарите в селищата, промишлените комплекси, горите, запасите от гориво и т.н. В долните слоеве температурата на въздуха силно ще се снижи. Но като цяло замърсената атмосфера ще се нагрява по-силно, отколкото сега. От ненормално ниските величини върху повърхността на сушата температурата на въздуха на височина 8 - 12 км. постепенно ще се увеличава до ненормално високи величини. Атмосферата ще стане свръх устойчива. Вертикалните потоци въздух и водните пари ще бъдат силно подтиснати. Коренно ще се наруши хидрологическият цикъл на атмосферата, нейното самоочистване ще става извънредно бавно.

Океанът поради неговата колосална термична инерция ще се охлажда бавно. По протежение на крайбрежието от огромния температурен контраст между сушата и бавно изстиващия океан ще възникват силни урагани, съпровождани от колосални валежи от сняг върху широка ивица на крайбрежието. Независимо от годишните времена ще започне продължителна "ядрена зима". Във вътрешността на континентите количество на валежите ще бъде близко до нулата. Селскостопанските култури ще бъдат унищожени, а домашните животни, ако преживеят застудяването, ще умрат от жажда, тъй като прясната вода ще се намира предимно в твърдо състояние. Описания ефект на остро падане на температурата на въздуха над повърхността на сушата е основното, но не единственото климатично следствие от ядрените взривове. Ще настъпят и изменения в състава на атмосферата. На големи височини в нея ще се отдели огромни количество азотни окиси, което многократно ще надвишава нормалното им съдържание. Това ще предизвика разрушаване на озонния слой и след разсейването на дима интензивността на убийствените ултравиолетови лъчи ще се увеличи няколко пъти. От пожарите в селищата ще се отделят въглероден окис, цианиди, диоксин и фурани, което ще доведе до разрушаване на екосистемите.
Тропическите гори ще бъдат погубени даже от краткото въздействие на студа и мрака (те съществуват в тесен термодинамичен диапазон и не са способни да понасят резки колебания на температурата и светлината). Това ще доведе до гибелта на растенията и животните, а биосферата ще остане без основния източник на кислород. Посочените ефекти ще възникнат практически при какъвто и да е сценарий на ядрената война. Географските разстояния за театъра на военните действия са без значение. При локален ядрен конфликт, в която и да е точка на планетата циркулацията на атмосферата ще доведе до замърсяване на цялата атмосфера на земята само след един - два месеца.
Последствията - хората, преживели първия удар, ще се окажат в условията на жесток студ, липса на вода, храна и топливо, под въздействието на мощна радиация, замърсители, болести и в условията на краен психически стрес. Крайният ефект - една мъртва планета.

Друга част от заплахата се крие в замърсяването вследствие безразборното ограбване на ресурсите на планетата. Ресурсите използват онези, които трупат богатства за себе си. Установена е връзка между промишленото и радиационното замърсяване и увеличението на злокачествените заболявания.
Апокалиптичните картини могат да бъдат продължени и с други сценарии: Биологично оръжие (друг вид оръжие за масово поразяване, при което се използуват някои болестотворни микроби и техните токсини.); Локални и глобални замърсявания на екосистемите в следствие на производствени аварии и катастрофи, Изчерпване на запасите от питейна вода; Пандемии, Генетични манипулации и т.н.
Възможно ли е тези сценарии да се сбъднат ? Да и това се случва и днес въпреки всички законодателства и конвенции за забрани на ядрени опити.

Всъщност екологичният конфликт е много сложен. От една страна, това е навлизането на технологиите сред хората и създаването на изкуствен свят, който няма аналог в природата. От друга страна, той е социален проблем, който засяга природните закони, а не непосредствено обществото, поради което на хората им изглежда, че е сякаш извън обществото, т.е. не е социален. Но ако имаме предвид първото условие, е ясно, че щом не е социален, конфликт въобще не е налице – нали хората са свикнали да живеят само в изкуствен свят, свят неприроден, виртуален, фантастичен и илюзорен.

Всички ние употребяваме продуктите на същите мултинацонални компании, които са основните замърсители на природата, караме или се возим на автомобили или пък гласуваме за правителства, които включват във военните си бюджети разходи за разработване на всевъзможни оръжия за масово поразяване.
От друга страна човекът не може да не възприема и да не консумира новите придобивки на културата. Ако се откаже да ползва кола заради замърсяването на въздуха, ако не яде в "Макдоналдс", защото тази фирма е един от най-неморалните врагове на околната среда или ако се противопоставя на атомната енергетика, ще гледат на него като на аутсайдер. Ако съвсем избяга от консуматорското общество, то ще го възприеме за психично болен, при това съвсем сериозно.
Конфликтът става иманентен. Пример: стратегическа компютърна игра, която ползват предимно децата – играчът трябва да добива злато, камъни, да изсича дървета, да излови рибата, да избие слоновете, сърните, да обере плодовете. Всички тези неща му дават възможност да строи кули, да произвежда рицари, бойни слонове, магове, стрелци, с които ще победи вражеската нация. Когато накрая на екрана се изпише "You are victorious", на картата са останали само континентите, морето и останалите живи бойци – няма дървета, няма риба, няма плодове, няма сърни, няма го живота.

Ал Гор, сегашният вицепрезидент на САЩ, изявен природозащитник  ;D, дава една метафора по отношение на неразбуденото и все още неразбуждащото се отношение на хората за защита на природата: "Ето известните думи на пастор Мартин Нимолер за начина, по който нацистите успяха да завладеят цялото общество: "В Германия нацистите най-напред се разправиха с комунистите. Аз не се противопоставих, защото не съм комунист. После се разправиха с евреите. Пак не се възпротивих, защото не съм евреин. След това разгромиха профсъюзите. Аз не се противопоставих, защото не съм профсъюзен деец. Тогава се заеха с католиците. Не казах нищо, защото не съм католик. Накрая дойдоха за мен и тогава вече не бяха останали хора, за да ме защитят".

Природата е добро. Природата е източник на ценности, които са иманентни на нашата (човешката) природа, т.е. без нея животът ни освен че е невъзможен, се обезценява. Трябва да си наложим промяна в ценностната система, да прекратим (като осъзнаем) нашето скрито самоубийство. Първо на себе си да си обясним, че сме взели природата назаем от нашите деца и трябва да я върнем чиста, за да можем да ги гледаме открито в очите.

В противен случай - жалко за яйцето.



Ползувана литература:

1. Свилен Енев С. (1999) Философия на екологията - философия на бъдещето стр. 26
2. Милев В., Слаников И., (1986) Смърт и безсмъртие, изд. "Медицина и физкултура", София, стр.49, 50
3. Тонева Т. (1985)"Ядрената зима" сп. Природа и знание бр. 2 1985 стр.20,21
4. Greenpeace, "Nuclear Safety in Central and Eastern Europe and the Former Soviet Union: Current Situation Perspective"



http://mindilikov.hit.bg/article/eko.htm
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #3 -: Октомври 27, 2007, 14:52:18 pm »



ООН: Ресурсите на Земята вече не стигат за 1/3 от човечеството

bgfactor.org - 26 Октомври 2007


Скоростта, с която хората използват ресурсите на Земята през последните 20 години, е “поставила човечеството на границата на оцеляването”, съобщава британският ежедневник The Times, цитирайки заключенията от последния доклад за състоянието на околната среда и природните ресурси на ООН Global Environment Output 2007, изготвен от около 1400 изследователи, представляващи 48 национални правителства и над 50 изследователски центрове в 47 държави по света.

Към момента за оцеляването на всеки един човек са необходими 3 пъти повече ресурси, отколкото планетата е в състояние да осигури. Освен това от наблюденията на специалистите става ясно, че 30% от земноводните, 23% от бозайниците и 12% от птиците, населяващи Земата в момента, са заплашени от изчезване. Ежегодно пресъхва и 1 от всеки 10 големи реки по света.

В доклада се допълва, че за последните 20 години населението на Земята е нарастнало с 34%, ежегодно изчезват 73 000 кв. км. гори, 75 000 души загиват при стихийни бедствия, а още 3 млн. души стават жертва на болести, свързани с недостига или замърсеността на водата.

Посочва се още, че ежегодно по света измират 10 млн. деца на възраст под 10 години, 60% от световните реки са преградени или отклонени, популацията на сладководните риби е намаляла с 50% за последните 20 години, а над 50% от градовете на планетата са надвишили нормите за замърсяване и безопасност на средата на Световната здравна организация (WHO).

В заключение експертите посочват, че изготвеният от тях доклад е поредният “призив за действие” към световните правителства, които трябва да вземат спешни мерки за решаването на въпросите, свързани с опазването на околната среда, преди тя да стане негодна за живота на човечеството.
musica universalis

Неактивен asdfghjkl

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 783
  • Невъзможно е нищо
Oh, look at you... Look at you! Stop trying to control everything and just LET GO! LET

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #5 -: Октомври 30, 2007, 21:54:57 pm »
18 загиват при удар на нефтени платформи

www.standartnews.com
2007-10-26


Най-малко 18 нефтени работници загинаха, а други 61 бяха спасени от морето при сблъсък на две нефтени платформи на компанията "Петролеос Мехиканос" в Мексиканския залив, съобщи вчера ЕФЕ. Ударът станал заради високите 8 метра вълни и ветрове със скорост над 130 км/ч между щатите Кампече и Табаско. Издирват се още седем служители. Има разлив на петрол. Същевременно се е получил пробив в сондата на едно от газовите находища и горивото се изпарява.


Петролен разлив остави над 600 000 души без питейна вода в Мексико

www.dnevnik.bg


Близо 600 хил. души в мексиканския щат Веракрус останаха без питейна вода в резултат на петролен разлив, съобщиха местните власти, цитирани от радио "Ехото на Москва" и Фокус.

Изтичането на петрол е замърсило водите на всички реки в района. Според данните на медиите инцидентът е причинен от авария в подземна секция на петролно-газовата компания "Пемекс".

Петролът се е разлял още миналата седмица, но са пазили в тайна мащабите на екологичната катастрофа. Петролното петно вече е достигнало и до Мексиканския залив. Районът разполага с мобилни пречиствателни съоръжения, а близо 1200 души работят, за да овладеят разлива овладеят.


musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #6 -: Ноември 09, 2007, 21:04:21 pm »
Екокатастрофа заплашва залива на Сан Франциско

Николай Атанасов
www.bgfactor.org - 9 Ноември 2007


Южнокорейски кораб изля близо 220 000 литра мазут в залива след удар в една от подпорите на San Francisco Bay Bridge


Над 219 550 литра (58 000 галона) корабно гориво са изтекли в залива на Сан Франциско, след като вчера 250-метровият контейнеровоз Cosco Busan на най-голямата южнокорейска корабоплавателна компания Hanjin Shipping Co. се блъснал заради гъстата мъгла в една от подпорите на моста Сан Франциско Бей Бридж, свързващ града с Оукланд, предава Bloomberg.  Заради замърсяването на залива са затворени 16 плажа в района на Сан Франциско.

Около разлива са поставени ограждения, а в акцията по събирането на горивото са се включили 8 кораба-чистачи на Бреговата охрана, чиято работа се координира посредством хеликоптери, уточнява морският старшина от Бреговата охрана на Сан Франциско, Кевин Нес (Kevin Ness). Въпреки усилията на властите, мазутното петно вече се е придвижило на 22,5 км. северно от мястото на катастрофата. 

Сблъсъкът на Cosco Busan с бетонните ограждения край една от подпорите на моста станал около 8,30 ч. местно време в сряда (18,30 ч. българско време), малко след отплаването му от пристанището на Оукланд. В резултат на удара корабът получил пробойна малко над ватерлинията в предната лява част на корпуса, откъдето започнало да се излива гориво. Навигаторът, капитанът и екипажът били подложени на тестова за алкохол и наркотици, които са стандартна мярка при подобен инцидент.

Бреговата охрана на Сан Франциско разгърнала 30-метрова зона за сигурност около ававриралия кораб, преди да започне очистването на залива. Според говорителката на на службата, Мелиса Хаук (Melissa Hauck), до вчера следобед са били събрани 35 960 литра гориво (9500 галона), както и 2,29 куб. метра мазут под формата гел или твърди субстанции. Разливът е от бункерно гориво, съставено от тежки фракции на мазута, което е по-гъсто и затруднява работата по очистването му, съобщава Los Angeles Times. Бреговата охрана е поставила 3 350 метра заграждания около зоната на разлива, а повреденият е изтеглен на буксир до Кендълстик Пойнт, като течът на гориво вече е преустановен.

Кметът на Сан Франциско Гевин Нюсъм (Gavin Newsom) заяви, че градските власти смята да съдят “частните лица и компаниите”, отговорни за разлива. “Ще направим всичко необходимо виновниците за катастрофата да понесат отговорността за причинените щети, които ще бъдат ликвидирани своевременно от отговорните за това агенции”, обеща Нюсъм на съгражданите си пред San Francisco Chronicle.

Изтеклият мазут застрашава уникалната екосистема по цялото крайбрежие на Северна Калифорния, съобщават еколози. Плътен пласт гориво обкръжава легендарният о-в Алкатраз и вече навлиза във водите на Тихия океан, движейки се към моста Golden Gate. Мазутни петна вече са попили в най-малко 9 плажове и паркове в района – Мюър Бийч, Кърби Коув, Родео Бийч, Блек Санд Бийч, Бейкър Бийч, Криси Фийлд, Чайна Бийч, Ейнджъл Айлънд и Форт Пойнт (Muir Beach, Kirby Cove, Rodeo Beach, Black Sand Beach, Baker Beach, Crissy Field, China Beach, Angel Island, Fort Point). 26 облени с мазут морски птици са открити на плажове на 70 км. северно от Сан Франциско, 6 от пернатите са загинали.

“Според официалните стандарти замърсяването е от средна категория, но за малкия по размери залив на Сан Франциско и тихоокеанското крайбрежие северно от града, това е голяма катастрофа, заплашваща крехката екосистема в региона”, посочва капитанът от Бреговата охрана, ръководещ пристанището на Сан Франциско, Уилям Юбърти.
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #7 -: Ноември 10, 2007, 11:24:50 am »
Арести в Конго заради замърсяване с токсични отпадъци

news.bg


6 са били арестувани в Конго заради замърсяване на рекa с токсични отпадъци, са съобщили местните власти, цитирани от BBC.

Установени са над 20 тона токсичен материал.

Жителите около река Мура са предупредени да не ползват водата от тях.

Зоната в провинция Катанга е отцепена и текат разследвания и проучване за степента на замърсяването.

Открити са медна и кобалтова руда, китайско производство, изхвърлеи през миналия месец.

Предполага се, че ще бъде открит и уран, забранен за износ.

Тестове са показали, че радиацията на мястото надхвърля 50 пъти допустимата граница.
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #8 -: Ноември 11, 2007, 10:27:02 am »
Хиляда тона мазут се изляха в Керченския пролив

11.11.2007
www.actualno.com

Хиляда тона мазут се изляха във водите на Керченския пролив между Черно и Азовско море, след като тази нощ руски танкер се разцепи на две, предаде ИТАР-ТАСС.

Не е известна причината за разцепването на танкера "Волганефт-139", който превозвал 4000 тона мазут.

Няма пострадали сред 13-те членове на екипажа. Двете части на морския съд са все още над водата, като хората са на носовата част.

На помощ към круширалия кораб са потеглили няколко буксирни кораба. Бедствието е станало в 4,45 ч. московско време.

В момента в района има лоши климатични условия, бушува буря. Височината на вълните достигат 4 метри, а скоростта на вятъра - до 25 м/с". След евакуацията на екипажа, ще започне операцията по очистване на разлива.



Екокатастрофа - руски танкер се разцепи в Азовско море

Руският танкер „Волгакефт-139" се разцепи в Азовско море, на борда му е имало 4077 тона мазут, съобщи агенция „Новости".       

news.ibox.bg

Втори танкер- „Волганефт-123" е в бедстващо положение в Керченския пролив. На корпуса му има пукнатина, но засега няма изтичане на нефт.

Трети кораб - "Волногорск", натоварен с 2000 тона сяра, потъна в същия район. Деветчленният екипаж, които се беше прехвърлил на сал, вече е спасен.

В 03.45 часа българско време, при буря, южно от порт Кавказ, танкерът „Волгакефт-139" се е разцепил на две части.

Кърмата, заедно с 13-членния екипаж, е отнесена в морето.

В морето вече са изтекли над 2000 тона от намиращите се на кораба 4077 тона мазут.
Заради лошото време спасителните екипи не могат да определят посоката на движение на нефтения разлив. 

В момента се провеждат спасителни работи.
След като екипажът бъде евакуиран, ще започне локализирането на нефтеното петно=

Бурята продължава. Скоростта на вятъра достига 25 метра в секунда, а височината на вълните е 4 метра.

Тъй като времето продължава да се влошава, е предприета евакуация на 50 морски съда от порт Кавказ.

Предупреждението за бурята е разпространено снощи и капитаните са имали възможност да реагират, смята транспортният прокурор на Новоросийск Максим Степаненко.


Перфектната буря предизвика екокатастрофа в Черно и Азовско море


www.bgfactor.org

Заплашени са руското и украинско крайбрежие на Керченския пролив, българската Гражданска защита също е в готовност


Мощна буря в Керченския пролив, свързващ Азовско с Черно море предизвика безпрецедентна серия от корабокрушения и инциденти в двете морета, съобщава агенция “Новости”. Скоростта на вятъра по време на бурята достигна 32 метра/сек., а вълнението в морето – 6-7 бала. За един ден стихията потопи 5 кораба, в т. ч. 3 товарни съда със сяра и един танкер с мазут, изхвърли върху плитчините други 6, повреди сериозно 2 танкера, а една баржа продължава да бедства на дрейф.

В резултат на катастрофите, в пролива се изляха 1 300 тона мазут и 6 800 тона техническа сяра. Екологичното бедствие заплашва с тежки последствия руското и украинското крайбрежия на Керченския пролив, но българската Гражданска защита също е в сътояние на повишена готовноствъв връзка с мащабното замърсяване.

Серията от инциденти е първа по рода си в Керченския пролив, обявиха от Управлението на Министерството на извънредните ситуации на Руската Федерация в Краснодарския край. Причина за катастрофите станал факта, че екипажите на пострадалите съдове пренебрегнали предупреждението за буря, а впоследствие корабите нямало къде да се укрият от стихията, заради географските особености на пролива.

Бурята удари първо руския танкер “Волгонефт-139”, превозващ 4 700 тона мазут. Под напора на вятъра и вълните, достигащи до 5 метра височина, плоскодънният съд от типа река-море, се разцепи на две, изсипвайки 1/4 от товара си в морето. 13-членният екипаж, който успял да се прехвърли на кърмовата част на кораба, впоследствие бе спасен. Тази половина на танкера с оцелелите резервоари бе отнесена към украинския бряг, докато носовата част бе закрепена на повърхността с котвени въжета.

След това в пролива потънаха 3 кораба, превозващи сяра. Първи бе руският съд “Волногорск”, откъснал се от стоянката на пристанище “Кавказ”, с 2 400 тона сяра на борда. 8-членният екипаж се възползвал от спасителните пояси, след което бил прибран от пограничните патрули.
Корпусът на авариралия кораб се превърнал в смъртоносен капан за украинския съд “Ковел”, който се блъснал в него, получил пробойна и потънал с 2000 тона сяра. Попадналият в морето екипаж бил прибран от украински граничен катер.


На същото място потънал и руския кораб за сухи товари “Нахичеван” с 3 500 тона сяра. 3 души от екипажа му са спасени, останалите 8 се смятат за безследно изчезнали. В издирването им участват 4 руски буксирни кораба и съдове на украинското Министерство на извънредните ситуации. На рейд край нос Херсонес край Севастопол пък е потънал грузинския кораб “Хаш-Измаил”, превозващ скрап. От 17-членния му екипаж са спасени само 2 души, останалите се издирват. 

Руската нефтена баржа “Дика” и плаващият кран “Деметра” били откъснати от котва на същата стоянка и захвърлени на плитчините край нос Тузла. Четиримата моряци, намиращи се на борда на корабите са вън от опасност. Ураганният вятър изхвърлил на плитчините край пристанището Новоросийск турски и гръцки товарни кораби. Край Кримски Судак на плитчини е заседнал украинския кораб “Вера Волошина” със селскостопанска техника за Румъния.
« Последна редакция: Ноември 12, 2007, 10:34:22 am от ultrafutur »
musica universalis

Неактивен Peacekeeper

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 131
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #9 -: Ноември 11, 2007, 15:35:47 pm »
Като виждат накъде вървят нещата, нямали да ни подготвят за напускане на планетата?
И без това Земята не е единствената планета, на която има живот.

Неактивен jediguardian

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 571
    • Сериалът Heroes
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #10 -: Ноември 11, 2007, 16:06:15 pm »
Аз предпочитам да живея на тази планета в хармония с природата. Пък и кой ще ни прати на друга планета?

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #11 -: Ноември 12, 2007, 10:30:13 am »
Руски експерт: Ставащото в Азовско море е екокатастрофа

Товарът от 2000 т сяра на потъналия при Савастопол кораб "Волногорск", е по-опасен от нефтения разлив, заяви президентът на Руския зелен кръст Сергей Барановски цитиран от агенция „Новости".     

Нефтеният разлив е голям проблем, но още по-голям проблем е потъналата сяра. Сега мащабите на екологичните щети ще зависят от оперативните действия на Министерството на извънредните ситуации и спасителните служби но при всички случаи това е екологична катастрофа." - коментира Барановски. 

Припомняме, руският танкер „Волгакефт-139" се разцепи в Азовско море, на борда му е имало 4077 тона мазут. Втори танкер- „Волганефт-123" е в бедстващо положение в Керченския пролив. На корпуса му има пукнатина, но засега няма изтичане на нефт. Друг кораб, натоварен с метал, е потънал край Севастотпол. Двама души от екипажа са загинали, един е изчезнал безследно.  Още един кораб - "Волногорск", натоварен с 2000 тона сяра, потъна в същия район. Деветчленният екипаж, които се беше. прехвърлил на сал, вече е спасен.

http://news.ibox.bg/news/id_1006272654
« Последна редакция: Ноември 12, 2007, 10:30:56 am от ultrafutur »
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Re: Замърсяване на Земята
« Отговор #12 -: Ноември 13, 2007, 20:38:49 pm »


Еколози прогнозират киселинни дъждове в района на Керченския пролив

www.bgfactor.org - 13 Ноември 2007


Сред застрашените територии е регионът на р. Кубан, включващ Краснодарския край на Русия
 

Зам.-директорът на руската Служба за опазване на околната среда Росприроднадзор Олег Митвол обяви, че съществува опасност от киселинни дъждове в района на Керченския пролив след серията от корабокрушения и корабни инциденти, предизвикали екокатастрофа в единствената връзка между Черно и Азовско море, предава агенция “Новости”. Ръководителят на пресслужбата на Управлението на Министерството на извънредните ситуации в Краснодарския край, Татяна Кобзаренко, обеща, че Управлението ще предупреди жителите на застрашените райони в случай на такава опасност. 

Падането на киселинни дъждове е свързано с попадането на голямо количество сяра в морето”, цитира думите на Митвол Управлението на Министерството на извънредните ситуации в Краснодарския край. Сред заплашените райони е регионът на р. Кубан, включващ Краснодарския край, както и републиките Адигея и Карачай-Черкесия, както и част от Ставрополския край.

Олег Митвол пристигна в Кубан за оценка на последствията от екокатастрофата, предизвикана от морската буря със сила 6-7 бала, която потопи 4 товарни кораба, повреди 2 танкера и изхвърли на плитчините още 6 товарни съда.  В резултата на бедствието във водите на пролива се изсипаха най-малко 1 300 тона мазут и 7000 тона техническа сяра. По-рано Митвол обяви, че сярата е инертен материал в гранулирана форма и съществува възможност тя да не се превърне в опасни за човека и живата природа съединения. Освен това, с подобряването на времето в района, спасителните екипи правят опити за изваждането на контейнерите със сяра на повърхността. 

Руският президент Владимир Путин изпрати на мястото на екокатастрофата премиера на Федерацията Виктор Зубков, който да се запознае на място с последствията от бедствието в района на Керченския пролив. Днес Зубков ще посети пристанището “Кавказ” в град Темрюк и ще проведе съвещание с ръководството на ангажираните в ликвидирането на последствията от катастрофата служби и управления. Той ще обсъди и по-нататъшните съвместни мерки за справянето с кризата с украинския премиер Виктор Янукович, който също е пристигнал в засегнатия регион.

Междувременно тази сутрин бе възобновено издирването на 20-те изчезнали в Керченския пролив моряци – 5 от руския кораб “Нахичеван” и 15 от грузинския съд “Хаш-Измаил”, и очистването на водите и крайбрежието от мазутното петно с дължина най-малко 12 км. и средна ширина 2 метра. Към 19,00 ч. местно време снощи в района на пролива бяха събрани 160 тона мазут. В съвместната операция участват общо 17 руски и украински кораби-чистачи с бонови заграждания и абсорбиращи реагенти, 6 самолета-катамарани, 71 единици друга почистваща техника и общо 488 души персонал. Подготвя се и специален полигон за утилизацията на почвата с мазут, която заедно със замърсените водорасли, покрива с дебел слой брега в засегнатия район. Замърсяването вече стана причина за смъртта на най-малко 30 000 морски птици.

Специална преграда, която ще бъде разгърната в Керченския пролив между пясъчния нос Тузла на Таманския п-ов в Русия до о-в Тузла в Украйна, трябва да спре мазутното петно, което в момента се движи към Азовско море, уточни Татяна Кобзаренко. Загражданието ще бъде разгърнато веднага, след като времето позволи това.
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Относно: Замърсяване на Земята
« Отговор #13 -: Януари 16, 2008, 12:52:52 pm »
Потъналият Explorer заплашва с екокатастрофа водите край Антарктида


www.bgfactor.org - 27 Ноември 2007

В Антарктическия океан вече има голямо мазутно петно, налягането може да пръсне резервоарите с 185 000 литра гориво
 
 
 

Голямо петно от корабно гориво се е образувало на мястото на потъването на круизния лайнер M/S Explorer, който се озова на 1 500 метра дълбочина на дъното на Антарктическия океан в петък, 20 часа след сблъсъка си с айсберг край Южните Шетландски о-ви. Докато корабът почива на дъното, експерти предупреждават за възможните катастрофални екологични последици от корабокрушението, съобщава агенция “Новости”.
В момента на фаталния удар с ледения блок, в резервоарите на M/S Explorer е имало 185 000 литра дизелово гориво, част от което е попаднало във водата още по време на потъването на кораба. Според първоначалните оценки, петното на повърхността на океана било с размери 180 метра дължина и 20 метра ширина.
Според последните данни на министъра на околната среда на Аржентина, Ромина Пиколоти (Romina Picolotti) обаче, която направила оценка на екологичната ситуация от борда на самолет, размерите на петното са много по-големи и “вероятно достигат 5 км. ширина и 8 км. дължина”, предава Xinhua.
Директорът на аржентинския Антарктически институт Мариано Мемоли (Mariano Memoli), който в сряда ще отпътува за мястото на бедствието, съществува реална опасност голямото налягане на дълбочината, на която се намира кораба, да пръсне стените на резервоарите и дизеловото гориво да се разлее във водите на океана. Аржентинските власти са започнали постоянен мониторинг на мястото на потъването на M/S Explorer, за да сведат до минимум последствията от евентуална екокатастрофа, уточнява Мемоли. На мястото на катастрофата се намират и екип чилийски експерти на борда на ледоразбивача “Виел”.
По мнението на Мемоли, разходите за справянето със замърсяването на околната среда трябва да бъдат поети от компанията-собственик на кораба и държавата, която му е издала необходимия сертификат за екологична безопасност. Построеният през 1969 г. В Нистад, Финландия M/S Explorer е собственост на базираната в Торонто канадска туристическа компания Gap Adventures и плаваше в антарктически води под либерийски флаг.
Според друга версия, налягането може да предизвика само образуването на пукнатини по стените на резервоарите, през които горивото ще изтече бавно и ще се разтвори във водата, преди да стигне до повърхността. При всички случаи обаче, на местните екосистеми ще бъдат засегнати от бедствието, посочва “Вести”.
Кметът на чилийският пристанищен град Пунта Аренас Рикардо Бендел посочва, че “достигането или обезопасяването по някакъв начин на резервоарите на такава дълбочина е практически невъзможно”. Тъй като мястото на катастрофата е на голямо разстояние от най-близките населени места, в т. ч. на около 1000 км. от Пунта Аренас, експертите се надяват последствията от изтичането на горивото да не бъдат много сериозни. Те разчитат на това, че дизеловото гориво се изпарява сравнително бързо от повърхността на водата.
musica universalis

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia
Относно: Замърсяване на Земята
« Отговор #14 -: Януари 16, 2008, 13:08:14 pm »

Сблъсък в Жълто море предизвика най-тежката екокатастрофа край бреговете на Южна Корея


bgfactor - 7 Декември 2007

Кораб-кран удари танкер в пристанището Теан, югозападно от Сеул, предизвиквайки разлив на над 15 000 тона нефт



След катастрофата между кораб-кран и закотвен танкер в южнокорейското пристанище Теан (Taean), разположено на около 170 км. югозападно от Сеул, в Жълто море се изляха най-малко 15 000 тона петрол. Това е най-тежкият нефтен разлив в историята на  Южна Корея. При последния сериозен морски инцидент с танкер край бреговете на страната, около 5 035 тона суров петрол и корабно гориво изтекоха във водите на пристанището Йеосу (Yeosu) южно от Сеул, съобщава AAP, цитирайки информация на местната осведомителна агенция Yonhap.
Регистрираният в Хонгконг танкер Hebei Sprint трябвало да разтовари пратката от суров петрол от Близкия Изток за южнокорейската рафинерия Hyundai Oilbank, чийто представители засега не са открити за коментар, предава Reuters.
Корабът с около 260 000 тона (1,8 млн. барела) суров петрол на борда бил закотвен на стоянка на около 8 км. от крайбрежната ивица Малипо (Mallipo), когато бил ударен от преминаващ транзитно кораб-кран, използван за строителството на мост в Теан, съобщава южнокорейското Министерство на морския транспорт и риболова.
В резултат на катастрофата, танкерът получил пробойни в 3 от нефтените резервоари и в морето изтекли около 15 000 тона (110 000 барела или около 17,4 млн. литра) петрол. Изтичането на петрол от 2 от резервоарите било спряно около 3 часа след катастрофата, но изтичането от третия продължава и обема на замърсяването може да се увеличи. Според местните власти, размера на щетите за екосистемите и околната среда ще може да се изчисли единствено след отстраняването на аварията и локализирането на нефтения разлив.
Последната катастрофа, свързана със замърсяване с нефтопродуккти стана в началото на ноември в Керченския пролив между Черно и Азовско море, поделен между Украйна и Русия. Тогава в резултат на буря за няколко часа в пролива потънаха 4 кораба, а 6 бяха повредени или изхвърлени на плитчините. От разцепилия се на две танкер “Волгонефт-139” във водите изтекоха около 2000 тона корабно гориво от тежки фракции на мазута, а на дъното се оказаха около 7000 тона техническа сяра, което изправи на границата на екокатастрофа Черно море.
През август м. г., японският танкер Bright Artemis, превозващ 250 000 тона нефт, се сблъска в Индийския океан с бедстващия товарен кораб Amar, в резултата на което в океана се изляха 4 500 тона нефт.
През ноември 2002 г., стана най-тежката екокатастрофа в историята на Испания, когато еднокорпусният танкер “Престиж”, превозващ 77 000 тона нефт, се разцепи и потъна на около 240 км. от крайбрежието на Галисия. Нефтеният разлив замърси над 1000 плажа в Испания и Франция и нанесе тежък удар на местната риболовна промишленост. По данни на испанските власти, въпреки усилията на специалистите и почистващата техника, течът на нефт от потъналия на 4000 метра дълбочина кораб, така и не бе отстранен. Поради това, през 2003 г., близо година след катастрофата, в морето се изляха 63 000 тона нефт.




musica universalis

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27