РИСКЪТ ЗА ЗДРАВЕТО ОТ БЕЗОЛОВНИЯ БЕНЗИН
Даже на този етап, др. Уорън е установил, че проблемът с оловото е преувеличен и че потенциалните опасности от ароматните вещества, повишаващи октановото число – като бензола – са по-големи, отколкото проблема с оловото. Всъщност, тези субстанции са толкова опасни, потенциално смъртоносни, че настоявам да не ги използвате в никоя кола, която не е снабдена с катализатор. Не ги използвайте например, в косачка, елетрически триони, резачки, или извънбордови двигатели и не измивайте части в тях. Ако попаднат на кожата ви, измийте я веднага. Избягвайте вдишване на изпаренията при зареждане и не позволявайте на никого да стои до ауспуха, особено докато двигателя е още студен. Помнете, катализаторите не работят докато не достигнат 400 градуса по целзий!
Изследванията на др. Уорън показали, че оловото в кръвта ни не идва от вдишването на носещото се във въздуха олово, а от ядене и пиене – тоест, от запояваните консервни кутии, от боите, основани на олово и от оловните тръби, от лющещата се мазилка на старите къщи, която е с оловна боя.
Ако в колите отпреди 1986 използвате безоловен бензин, липсата на олово ще износи по-бързо леглата на клапаните, - ако леглата на клапаните са закалени, те бавно ще се напасват в главата (но обикновено леглата на клапаните на днешните превозни средства не винаги са закалени).
Не ви препоръчвам да използвате безоловен бензин премиум, поради по-високото съдържание в него на ароматни съставки.
Бензолът е добре известен канцероген.
Катализаторът е възможно най-лошият отговор на проблема с емисиите в отработените газове.
Наблюдавайки Америка, която работи с катализатори от известен брой години, дори за ниско-интелигентен бюрократ е ясно, че това не е ефикасно средство. Катализаторите загряват след известно време, а преди това са толкова “мръсни”, колкото ако колата изобщо нямаше такъв. Всъщност, мирисът на “развалени яйца” излизащ от ауспуха е водороден сулфид – газ, който се счита от някои специалисти за високо канцерогенен.
За нещастие, тук играят големи пари/бизнес и това почти винаги прикрива фактите и истината. По някои необясними причини, интересите на вложителите винаги изключват истината.
С оловото в бензина, което, разбира се, не е идеалния вариант, поне знаем къде стоим. Но ако изпусканите газове са по-леки, те могат да се събират на по-високо ниво над земята и могат да минат години, преди да установим пораженията от тях.
Всички катализатори би трябвало да се премахнат от колите колкото може по-скоро, а паралелно с това, и, доколкото това е възможно, бензола от горивото, което трябва отново да бъде с малко количество олово, но точно до необходимата степен. “Вътрешното” горене в двигателите трябва да бъде оптимизирано, както се предлага в преференциалното решение на президента на “Пежо” и “Ситроен” Джак Калвет в трите писма, които той ми изпрати. Един от начините да се постигне това, е поставянето на оловото в сместа през магнитни полета. Друг начин е да се използва плазменото запалване от явлението, открито от Никола Тесла.
От статиите на Питър Сойър, Граам Алам и Саймън Гроус, публикувани в NEXUS Magazine, Volume 2, #25 (April-May '95).
www.nexusmagazine.com