Относно филма „Замисъл“.
Аз бих го определил повече като езотеричен,отколкото като философски,но в моята глава езотериката, философията и психологията са свързани по начин,който бих представил образно чрез символа „трикетра“(или трикветра).Беше ми интересен,въпреки че няма зрелищни динамични сцени,а и когато го гледах бях с бавен интернет.После гледах различни канали,където авторите им коментираха и анализираха филма,разбира се,всеки през своите „очила“.Всеки представя своето виждане какво е искал да каже автора (сценариста и режисьор Дмитрий Зодчий),но мен повече ме интересува какво ще каже самият автор.Той немногословно препоръчва коментарите на един конкретен потребител.
https://www.youtube.com/watch?v=Fu6kqH4mvMk„Приятели!В коментарите на видеата на канала ( сцените на „Замисъл“ поотделно) се появиха съобщения от потребителя Name Surname,в които той анализира същината на втория слой на филма.Препоръчвам ги.По същество,ако се съберат тези коментари,ще се получи отделно художествено произведение,което е интересно да се прочете.Малка част от тях „минават покрай“ (не са уцелили),има и много,което не е забелязано.Но в основни линии - по-добре не може и да се опише.Name Surname,благодаря за внимателността,
виждането и разбирането.Дмитрий."
Коментар от Алексей Никитенко:
„Коментарите от Name Surname,които успях да намеря до 18 май 2020 (по-новите ги няма във файла).“
(Има линк към Яндекс,но за по-удобно за евентуалния тукашен читател,предлагам ги като прикачен файл.)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnBlq48WoNBGW-bGhw695LeGOoR9rJOvEОт тази страница при мен изглежда така - отдясно вертикално са подредени сцените от филма:1,2,3...Опцията „Пускане на всички“ ги стартира една след друга.Така може да се видят коментираните от Name Surname сцени.Само че във файла коментарите са подредени в следния ред - най-първите са най-отдолу.
Аз засега само частично четох от тях,скролвайки,но ми се струва,че има какво да се коментира.Анализ не мога да правя,мога да представя мои мисли и асоциации ,сега само за първата сцена -играта на шах.Когато момчето взе пешката и я пренесе през всички фигури, нарушавайки правилата.Сетих се за статията за Лабиринта от блога на Дидо.Там има две картинки,едната е спазване правилата на Лабиринта,следвайки кривулиците му и евентуално излизайки.Другата - „сечеш“ както се казва „през просото“ и пак излизаш...но може би на друго „място“,образно казано.
Опит за конкретен пример:
Мирните протести са следване правилата на Лабиринта(Системата),а евентуалното излизане е нищо повече от влизане в Labyrinth Next.С други думи - още от същото.А революцията,не е ли тя червената стрелка,която нарушава правилата?
Съвсем НЕ.
Революцията,както показва думата,пак е превъртане на „още от същото“,но по-динамично.Докато революционерите си мислят,че разбиват стените,в своя устрем те не забелязват,че нищо не разбиват,а Лабиринтът подло им прави път,преконфигурирайки се,водейки ги към изхода-вход към лабиринт следваща версия.“Следвай червената стрелка,разбий Лабиринта.“ - това е измамния призив на революцията.Отровата е в думата „следвай“.Не следвайте чужди стрелки,начертайте си своята.Това е индивидуално преживяване.
Различните форми на несвобода,било то конформизъм или революция - те са преживявания колективни.Тук звуча малко като паралелна инкарнация,извинете,временен лек рецидив.
.........................................
Превод на последния коментар на потребителя,който в пдф-а е първи (да напомня,че в пдф-а са подредени в обратен на публикуването им ред).
Name Surname преди 13 часа
Общи изводи от целия филм.
* Светът е управляван чрез символи и смисли,във филма е представена структурата на управление.
* Светът е разделен между 6 основни сили,които в различни комбинации си противостоят една на друга.Те не са врагове,а противници
* Резултат от техните противостояния са войните и революциите,в които загиват хора,на умовете и сърцата на които играят играчите
* Да се загуби или спечели напълно е невъзможно - силите временно губят и са наказвани с временен упадък,временно печелят и са награждавани с временно благоденствие.Играта върви вечно,повтаряйки всичко отново и отново.
* Невидимите режисьори са заинтересовани от непрекъснатото страдание като минимум поне на част от човечеството.
Защо - невъзможно е да се каже точно.Има две теории.
Първата - те просто се хранят със страдание,болка,смърт.Втората - страданието,болката и смъртта изчистват оскотяването (смывают оскотинивание) от тази част от хората,които преминават през страдания в настоящето време.
* Тъй като хората са подложени на действието на символите,поставени от „диригентите“,те (хората) нямат власт над своята съдба - да се противопоставят на това влияние те не могат и просто „играят по свирката“ на диригентите.
* Същевременно,начинът,по който е устроен светът напълно зависи от хората,подложени на манипулация.Понеже масово се възбуждат негативни емоции - гняв,злоба,завист,похот - не е чудно,че светът като цяло не изглежда като най-приятното място за живеене.
* Всички идеологии,предлагани на хората са умишлено фалшиви и водят само към поредните страдания,отклонявайки ги от „правилния“ път.
* Какъв е правилният път?От гледна точка на човека с когото (върху когото) играят,това са няколко цели наведнъж.
* Първата - да се излезе от играта,да се откачи от „конците“,с които го управляват,за което е нужно да се разбират смислите,да се четат знаците,да се придобие цялостност на душата,да се прекрати деленето на света на черно и бяло,на добро и зло,с което и се постига освобождение от „ловушките“(капани).На началните етапи,според силите да се ограничи контакта с всички пропагандистки материали:кино,сериали,блогове,СМИ.
* Второ - отказвайки се от идеологическото управление,да се помни мирогледната ос и съзнателно да се избира движение нагоре - съзнателно да се култивира в себе си благодарност и любов към окръжаващия свят.При това да не се забравя за материалния свят,
просто не трябва да се издига в култ;да се помни,че като цяло материалните потребности на човека не са големи,ако е разбрал
какво е завистта и за какво е нужна тя.Като цяло - усилено и упорито да се работи за култивиране на собствената душа,отхвърляйки според възможностите си опитите на социума да ви въвлече в печал,ярост,страх и т.н.
* Трето - според силите си човек да просвещава околните,но помнейки,че директното представяне на каквито и да са програми за преход на следващо ниво просто не работи,макар че в мрежата има достатъчно материали ,подтикващи човека към размисъл,направени под формата на загадки без определен отговор - до отговора ще се наложи всеки да стигне лично.
Филмът „Замисъл“ е пример за такъв материал.
* Четвърто - да се помни,че живеем в реално неутрална вселена,но всеки има своя вселена и възприятието на собствената вселена в голяма степен може да се управлява. Колкото и да е странно,достатъчно е просто да избереш да живееш в свят,който се отнася добре към теб - и тогава бедите ще оставят малка следа,а ще има много,което да те радва.
* Пето - мистичното,това за което говорят Яхин и Боаз в последната сцена - работим с това,което ни пращате.
Кой знае,може би егрегорите наистина съществуват и целта на Замисъла е да изведе критична маса хора от въздействието на играта,да събуди в тях желание да вървят нагоре по мирогледната ос,да сформират мощен по-висок егрегор и да създадат свят на по-високо ниво,в който Силите повече няма да са нужни и,а хората всъщност ще станат творци,цялостни,приемащи сложността на душата и човека,осъзнаващи ниските си емоции и съзидателно насочвайки ги,етичното поведение ще стане обща норма сама по себе си,
а не следствие на страх от наказание в този свят или в отвъдния.
*****