Става дума за следното нещо:
От тук:
http://www.yullbrown-bg.com/index.htmlпоръчах книгата Генератор на браунов газ проект за малък генератор
Сайта е аматьорски, въпреки че е указано, че е изработен от професионално занимаващо се с уеб дизайн студио. Може би нарочно е направено така, но от друга страна аз останах с впечатлението, че някакъв тарикат прочел урок в интернет - как да направим първата си интернет страница и решил да лови лапни-шарани.
Както и да е - преведох 20лв на жената (Деси Браун) и ми прати книгата в електронен вариант.
Ето тук има още инфо:
http://mazeto.net/index.php?topic=2918.0Превода на книгата на български е от участник в друг форум, подвизаващ се с името - vitan
Нямах време и сега я чета - в малката теоретична част обясняваща процеса, има изречения в които се губи смисъла, други някак откъсчленни, което затруднява разгадаването на същността на процеса. Или и самия Вълков не е бил наясно със случващия се процес, или това са негови ранни чернови записки, или някой нещо е замаскирвал технологията, или нещо друго.
Ето част от книгата:
Брауновия газ е точна смес от 2 части водород и 1част кислород в техните атомни форми, написано като 2H:O. Аз често казвам едно-атомна да я разгранича от “нормалния” водороден и кислороден газ в техните дву-атомни форми, написано като 2H2:O2. Атомния (или едно-атомния) H и O газ е напълно различен от дву-атомния H2 и O2.
Много е важно за експериментаторите да разберат, че Брауновия газ има свойства и оперативни характеристики напълно различни от “обикновените” дву-атомен водородни и кислородни смеси. Аз не мога да изкажа разликата достатъчно пъти, защото е честа грешка за хората да гледат на Брауновия газ, използвайки ”обичайни” формули за водород и логично да интерпретират свойствата и характеристиките му. Използвайки “обикновени” дву-атомни изчисления ще получим грешни отговори за този едно-атомен газ. Брауновия газ, 2H:O е напълно различен от 2H2:O2 смеси. Някои очевидни свойства и характеристики на Брауновия газ не могат да се обяснят с “общоприетата” физика и химия. Моля, не използвайте обикновената логика за Брауновия газ, такава логика може да ви нарани.Т.е. браунов газ е едноатомната форма на горепосочените химични елементи, по думите на Вълков. Разлагането на водата на химичните й елементи в молекулярна форма - не е браунов газ. Свойствата на газа в атомно състояние се различават от молекулярната му форма. Простият експеримент, за да видим дали произвеждаме браунов газ, който Вълков обяснява е следният:
За да има имплозия и имплозивно "горене" (ако изобщо е правилно да се нарича огън и горене?), съотношението на газовете трябва да бъде 2:1 в тяхното атомно състояние. Във всяко различно състояние и съотношение - те експлодират, вместо да имплодират. Когато разложим водата на газове в молекулярна форма, газовете са в правилно отношение (2:1), но не и в правилното състояние (атомно). Затова след запалването, те експлодират, което пък от своя страна разкъсва атомните връзки между елементите (по думите на Вълков) и газа след експлозията от молекулярна форма преминава в атомна. Заради правилното съотношение (2:1) и новополученото атомно състояние (от експлозията), газът имплодира. Този начин не съответства на генератора на браунов газ. Генераторът на браунов газ произвежда газ, който единствено имплодира, без да е предшестван от експлозия при запалването. Звука който се чува от имплозията е - пинк (по думите на Вълков). Звука който се чува при експлозията - всеки е гърмял пиратки по нова година и знае какво се чува.
'Та задачата е следната: тези които имат водородни клетки, които разлагат водата, да напълнят едно пластмасово шише с получения газ и да го запалят. Възможните варианти на развитие на процеса след запалване са три:
1. Експлозия придружена със съответния характерен звук - бум
2. Експлозия, последвана от имплозия
3. Имплозия със характерния звук - пинк
Ако се получава третото, то това е брауновия газ за който говори Вълков.
Мисълта ми е, към mitko и alexxx39 да пробват с техните устройства какво се случва? След като сте направили устройствата си и сте технически грамотни, трябва да вземете и съответните мерки за безопастност при провеждане на експеримента - да не стане някой сакатлък.