Автор Тема: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт  (Прочетена 10421 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Schicksal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 96
  • "Летящата чиния" на тевтонския орден :) .
 Всички сте чували, предполагам, за композитора Моцарт-син - детето-чудо, емблемата на класическия период в музиката, известен със свежия си музикален стил. Но това са само известните, комерсиални страни, с които е свързвана личността на твореца в наши дни...
 Както и други известни хора в историята, и Моцарт е имал по-тъмни и недотам популярни моменти от биографията си. (освен това творчеството му има също далеч по-мрачна и дълбока, а и по-красива част, като "Господи помилуй" в ре минор, симфония № 40 в сол минор, Меса К.427 в до минор, Погребална меса К.626 в ре минор, останала незавършена след смъртта на автора и т. н.) Но, например сравнително малко (не броя членовете на форума) се знае, че е бил масон - член на една от новосформираните по онова време ложи "За Благотворителност" - и че обстоятелствата около сравнително ранната му смърт (35 - годишен) не са съвсем ясни, дори гробът му не открит и до днес.
 Засега обаче ще се спра на някои от подробностите около характера и живота на самия Моцарт. Според биографиите му и това, което е достигнало до нас от творчеството и писмата до близките му, композиторът е бил добродушен човек, с лек характер, наивно чувство за хумор, макар и склонен към ирония и сарказъм, и същевременно склонен към размисъл и сериозност, освен това е уважавал по-възрастните си колеги (братя Хайдн) и е показвал разбиране към по младите си такива, изпълнявайки техни произведения на организираните от него самия концерти. Хранел е голям респект към баща си Леополд (и го е присъединил към една от виенските масонски ложи). Волфганг скоро след пристигането си във Виена се оженил и разходите му се увеличили. Той сравнително често местел жилището си, защото невинаги можел да плаща наемите си. Всъщност творецът бил човек с широка ръка и не се въздържал да наема концертни зали, да наема хубави жилища и т. н. Обаче приходите му, макар и големи от единични концерти, били непостоянни...
 Тук ще си позволя да вметна няколко думи: Барон Готфрид ван Свитен е син на Герхард в. С., придворен лекар на императрица Мария Терезия. Баронът е един от "дейците на Просвещението", имперски библиотекар, успешен дипломат и ... масон - илюминат. Освен това той е покровител на изкуствата и в частност на музиката, меценат, притежател на уникална за времето си колекция на барокови творби като Меса в си минор БВФ 232 и органови и клавирни творби на Й. С. Бах, "Месия" на Г. Ф. Хендел, и самият той аматьор-композитор. Именно баронът е този, който запознава Моцарт с  последните творби, и който присъединява него и Ф. Йозеф Хайдн към масонството. Също така той дава в началото заеми на Моцарт и му осигурява известно количество връзки в новия за композитора град Виена.
 Така, това е връзката между барон Готфрид ван Свитен и Моцарт. Както казах вече, музикалният творец е имал широка длан, а ван Свитен му е осигурявал пари и подкрепа с надеждата вероятно да избута младия композитор напред и така да спечели нещо и той. Моцарт е имал обаче променливи отношения с двора на Йосиф Втори, а баронът открил таланта му и "инвестирал" в него, за да може да носи приходи на него и на ложата, вероятно. Тук обаче Волфганг постъпил егоистично-идеалистично - харчел парите за квартири, концерти, пътувания (до Прага), помощ и дребни заеми на познати и т. н. и не връщал заемите си навреме, а особена промяна в несигурното му положение не настъпила. Така лека-полека отношенията между него и барона охладнели. Моцарт започнал да разчита на Михаел Пухберг (също масон)
за финансова помощ и също не връщал винаги заемите си навреме.
 Помощта му към ложата била съвсем малка: с изключение на известен брой ритуални творби, композирани специално за масонските обреди, единствено организирал чести концерти с невисоки цени. Лека-полека доверието на някои масони към композитора отслабнало.
 Кога умира Моцарт? Той умира на 5. декември 1791 година. Тогава Франция е в годините на революцията. Кралят още е жив по това време, но революцията набира сили. Както знаете, тя е масонско дело с явна Ротшилдова намеса. По това време банкерският род има и клон в Австрия, а именно във Виена по това време илюминатите имат известно влияние. Така че средства за революцията (оръжие, подкупи, заплати) би трябвало да идват и оттам. И следователно нищо чудно Моцарт да е отровен именно от масоните именно заради факта, че е създавал излишни разходи във време на "сериозна работа" за европейските ложи.
             http://glasove.com/svetut-spored-muzata/24450-motsart-bil-otroven-s-likior-

Това учудва ли ви? Всъщност то ме наведе на мислите за мотива, въпреки че аз подозирах масоните от самото начало.
Im Namen unserer gemeinsamen Taten!

Неактивен Schicksal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 96
  • "Летящата чиния" на тевтонския орден :) .
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #1 -: Март 01, 2014, 21:22:30 pm »
Още нещо важно: Нали знаете историята (по-скоро легендата) за създаването на творбата К. 626 (Погребалната меса/Реквием - "Покой" на латински ). Това е една гениална религиозна творба на Моцарт в бароков стил, повлияна от Хендел и Й. Михаел Хайдн, останала незавършена при смъртта на композитора и по-късно довършена от неговите ученици Ейблер и Зюсмай(е)р.
Според слуха един пратеник в сиво (или черно) с маска се появил при композитора през юли 1791 и му поръчал да напише погребална меса, като обещал добро заплащане. Моцарт имал нужда от пари и приел въпреки многото други произведения, по които работел в онзи момент. Сега е сигурно, че пратеникът е адютантът на младия тогава граф Франц фон Валзег, чиято съпруга била починала наскоро. Самият граф подобно на Свитен бил любител-музикант и имал навика да плагиатства и дори да си приписва чужди произведения.
Работата потръгнала бавно. Между другото, около месец след това Волфганг М. споделил  опасенията си със съпругата си, че най-вероятно е отровен.
Към септември състоянието на композитора се влошило сериозно. Той бил прикован на легло и от създаването на "Вълшебната флейта" до края на живота си не написал почти нищо освен част от Реквием - а. Самата "Вълшебна флейта" е с масонски смисъл, представяща приемането в ложата като нещо висше и достойно, както между другото най-вероятно са мислели Моцарт, а и либретистът Шиканедер.
 Моцарт умира на пети декември, както вече написах. Когато умира, семейството му е в безпаричие. Лекарят, когото сестрата на жена му София Вебер извиква, по ирония (или по план) е на изпълнение на "Вълшебната флейта" и отказва да дойде.
 Композиторът е погребан в бедняшки гроб (дори се говори за общ гроб) и досега никой не знае къде се намира тялото му.
Познайте кой се бръква за такова погребение! Барон Готфрид ван Свитен. Това може да е последен жест на разкаяние, но може и да е начин за по-бързо потулване на следите, или и двете.
 Какво открих обаче в английската уикипедия за Franz von Walsegg? Че и той е масон! Изглежда цялото убийство е планирано, като дори е предвидена и психологическа "атака" (пратеникът), за да може жертвата по-лесно да повярва в близката си смърт.
Дори основната тоналност на реквиема е ре минор, свързвана в онзи период с одвъдното, за разлика от по-често използваната през барока сол минор за погребални произведения (Пърсел, Хендел). 
Моцартовият реквием апропо е различен от останалите, защото той не говори за погребението, а по-скоро сякаш за възнасянето на Душата на Автора, съзнаващ собствената си физическа смърт.
Im Namen unserer gemeinsamen Taten!

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #2 -: Март 01, 2014, 23:13:15 pm »
Съжалявам, но изобщо не съм съгласна с теб.
Много противоречиви неща има изписани за биографията на Моцарт. Нали знаем, че такива неща се пишат от силните на деня, дори и историята не е в чист вид.
Марияна Везнева твърди,че масонските изпити при посвещение за Моцарт не са били проблем, достатъчно психичен и надарен е бил. Проблем е станало това,че не е пожелал да продаде душата си на тъмното. И това не е първи изпит за него в тази му инкарнация според нея./Везнева./Не е чел за баланса в М5-добронамерен шега. :lol:
Той има инвенция, самото му творчество е цяла епоха. Нещо като висша математика, музикант, който не познава симфонията на сферите, не би могъл да го дефинира, камо ли аз и ти.
На Милош Форман съм сърдита_/нищо ,че той не го знае/ за опростачването на Моцарт, ами -нека чуем и другата страна, но няма как-нали?
Гениалното не е за обикновените главици. Моцарт е водолей, носи послания от бъдещето, за простосмъртните всеки различен е нещо като шантава щръклица.
За Констанс говорят лошо, има съмнения, че е наливала масло в огъня на мъжовите си проблеми, била е по-семпла и материална женица.
Ако ще водиш "разследване", набери повече различни, независими източници.
Малко се съмняват за връзката с масонството така както представяш цитираните източници, нали нищо важно и съществено в човешкото развитие не се случва ,без да е пипнала тяхната ръка. А ние знаем какви са-повечето, дори не едоказано има ли други-инакви. Въпросът е -къде е истината, за Моцарт.
Според биографите-музиковеди, Моцарт е подложен на психически тормоз с поръчката на "Реквиема" от тайнственият поръчител. Имал е трудни отношения с баща си в края на живота си, чувство за вина/което пък го прави един човечен тип, за разлика от образа му при Форман/. Масоните са знаели това и са го пекли на бавен огън...Някои смятат образа на Командора в "Дон Жуан" за прототип на този-тайнствения....
Предполагам си чувал, че освен Моцарт и др. композитори имат окултни послания-Чайковски например....
« Последна редакция: Март 01, 2014, 23:31:16 pm от ranilota »

Неактивен Schicksal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 96
  • "Летящата чиния" на тевтонския орден :) .
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #3 -: Март 02, 2014, 16:07:44 pm »
Кой знае защо, аз съм съгласен с вас, само за баланса в М5 не го схванах.
И със сигурност масонските изпити не са били трудност за него, защото той ги е минал с пълно съзнание и собствена цел. Участието му в ложата изглежда е било изпитание само за останалите членове. :) 
Между другото, на мен ми се струваше (и продължава засега да ми се струва), че Моцарт е единственият човек, умрял точно навреме. Имал вече двама оживели синове, написал много творби, с несигурно бъдеще (и минал блясък), стигнал до кулминацията на най-съвършената си творба -  "Lacrimosa" и т. н. Сигурно има и други неща, и езотерични причини, които за съжаление в момента се чувствам неспособен да разбера. Иначе благодаря за уточнението!
                                                           
Im Namen unserer gemeinsamen Taten!

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #4 -: Март 03, 2014, 22:11:34 pm »
Виждам, че си млад човек на 14 години. Благодаря за "вие", аз по форумите съм на "ти", да ме прощаваш :)
Ако си музикант, знаеш, че често споменаваната от теб тоналност си-минор /"Висока меса"/ е стъпало към отвъд, ако мога така да се изразя. Ти усещал ли си тази тоналност по друг начин?
Някъде споменаваш светла и тъмна полярност, а аз с "М5" говоря за "Матрицата" 5 част от Вал Валериан.
Съжалявам, оспамих работата. Виноват.

Неактивен Schicksal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 96
  • "Летящата чиния" на тевтонския орден :) .
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #5 -: Март 04, 2014, 11:37:10 am »
Виждам, че си млад човек на 14 години. Благодаря за "вие", аз по форумите съм на "ти", да ме прощаваш :)
Ако си музикант, знаеш, че често споменаваната от теб тоналност си-минор /"Висока меса"/ е стъпало към отвъд, ако мога така да се изразя. Ти усещал ли си тази тоналност по друг начин?
Някъде споменаваш светла и тъмна полярност, а аз с "М5" говоря за "Матрицата" 5 част от Вал Валериан.
Съжалявам, оспамих работата. Виноват.

Аз знам това за си минор, благодаря :) , пък и ми е направило известно впечатление. В действителност Месата на Бах е точно това - стъпка нагоре, въпреки че в действителност преходът си минор - ре мажор (паралелни тоналности) изиграва основната роля. Аз самият, слушайки един от пътите тази меса, си представих встъпителния хор "Господи помилуй" още на земята, докато финалният хор ("Дай ни мир") ми изглежда по-скоро като някакво спокойно влизане във вечността (спокойно, не ползвам наркотици!  :nea: :) ) . Всъщност преходът по квинтовия кръг започва някъде от ла минор, ре минор още е стабилна сравнително (между другото, от по-ниски, като до минор, дори ме боли глава!). Иначе неслучайно до тоналностите (минор и мажор) са основни тоналности за някои инструменти - те са най-стабилни.

Въпреки това май в днешно време влияе настройването на ла = 440 Хц, защото ми се струват малко плоски всички тоналности на някои пиана например.

ПС И аз се извинявам на администраторите и форума за отклонението от темата!
Im Namen unserer gemeinsamen Taten!

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #6 -: Март 04, 2014, 21:04:26 pm »
Квинтовият и квартовият  кръг,  както  и паралелните тоналности не ме впечатляват, питах дали си усетил различно езотерично влияние на си-минор, говориш за индиго, за друго ниво на възприемане на музиката. За Бах-там е мисъл, инвенция, не е чувствено-емоционално възприемане на тоналностите, фугата като жанр, но предимно при Бах е висша математика в музиката.

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #7 -: Март 05, 2014, 15:21:28 pm »
Квинтовият и квартовият  кръг,  както  и паралелните тоналности не ме впечатляват, питах дали си усетил различно езотерично влияние на си-минор, говориш за индиго, за друго ниво на възприемане на музиката. За Бах-там е мисъл, инвенция, не е чувствено-емоционално възприемане на тоналностите, фугата като жанр, но предимно при Бах е висша математика в музиката.Софийски солисти се настройват по-високо, мисля 448, забравих, в чужбина имахме общо мероприятие и дригинетът също не харесва традиционното 440хц. А-до.мажорът е избягван от много автори-винаги става фалш-повишаване при общо свирене. засега нямам обяснение. Аз лично също в младежките години друго освен сол-минор, ре-минор не ми отговаряше на вътрешното амплоа. Има връзка с тогавашното ми развитие на чакрите, предполагам. сега харесвам повече цис-мол, фис-мол. Спирам тук, че май сме за друг раздел. може и да ни изгонят. Ти абсолютист ли си? Или-само сензитивен към тези неща?
« Последна редакция: Март 05, 2014, 15:34:46 pm от ranilota »

Неактивен Schicksal

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 96
  • "Летящата чиния" на тевтонския орден :) .
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #8 -: Март 05, 2014, 22:39:20 pm »
Ама, моля. Квинтовият кръг няма ли своя езотеричен смисъл? Или?
Im Namen unserer gemeinsamen Taten!

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #9 -: Март 06, 2014, 23:27:56 pm »
Ама, моля. Квинтовият кръг няма ли своя езотеричен смисъл? Или?
Извинявай, миличко! Ще си говорим за Елементарна теория на музиката, или за Питагор и Хармония на сферите? Чуваш ли обертоновете, които всъщност са по квартово-квинтови определения?
Досега не са ни затрили само защото не знаят нашия /музико-математично-емпиричен език/, дай вездесъща информация, иначе защо спамим?
Всичко има своя езотеричен смисъл...Важно е да го открие всеки от нас за себе си...

Неактивен dr.bishop

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 38
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #10 -: Март 07, 2014, 08:59:23 am »
Здравейте симпатяги! Интересна тема развивате, но дайте малко по-подробна информация или поне по-подредена ,че ми е малко трудно да Ви проследя мислите  :) Или направо  отворете една тема за звука и всичко което знаем за него извън традиционната наука!

Неактивен ranilota

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 114
Re: За убийството! на Й. Хр. Волфганг Амадеус Моцарт
« Отговор #11 -: Март 07, 2014, 12:57:57 pm »
Здравейте симпатяги! Интересна тема развивате, но дайте малко по-подробна информация или поне по-подредена ,че ми е малко трудно да Ви проследя мислите  :) Или направо  отворете една тема за звука и всичко което знаем за него извън традиционната наука!
Здравей! Прав си, оставям на Schicklgruber да даде конкретика, или ново направление, понеже е започнал темата и има идея. Той е на "ти" с някои "индигови" особености и на мен ми стана интересно да го разпитам за езотеричното влияние на музиката при него, ако има такова. Интересно ще е и за звуци и вибрации да се пише, стига да няма вече такава тема.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27