Пак си в грешка. Става дума за технологичния КОНТРАСТ между "високите технологии" и реактивната техника. Ракетите от времето на Гагарин са същите, а самолетите края на 60-те досега са също непроменени.
Ама забравяте за сложните изчисления на : време на излитане от земята,за Луната, от Луната ; полет до земна орбита, полет от з. орбита до Луната-да определят кривата на полета, така че да се попадне в гравитационното и поле, орбита окололо Луната, слизане до Луната, излитане в точното време и направление, за да се насочат точно към лунния модул, после точни изчисления как от лунна орбита да се насочат и да уцелят земната орбита, колко гориво да носят, колко време да работят двигателите, за да поемат точната посока и достатъчната скорост. И то с компютри от ранга на Правец.Ами ако на Луната (или някъде по-пътя)се получи някакво, макар и малко отклонение от тези сложни изчисления, свързани с гравитационни полета, разстояние, скорост, маса и т.н., всичко отива на кино и тряя па да смята. И това, правено със смешните за наше време стари ЕИМ, сега ще затруднят съвременните свръх мощни РС-та ;D ;D ;D
Така, че скоростта и ракетите носители не са от такова значение в случая. Те могат да се произведат.Вече от 10 държави поотделно.
Смятам, че нещо в цялата работа с полетите до Луната понакуцва яко.
Тези изчисления не са чак толкова сложни. Съвременните машини могат да смятат милиони и милиарди пъти повече информация.
Забележи, че дори не е необходимо да се смята в реално време. В реално време се смята само най-необходимото.
Освен това най-големите изчисления се изчисляват (и са се изчислявали) от суперкомпютрите на наземната база в Хюстън. След това пращат само резултатите до ракетата.
Там следят и позицията на ракетата, траекторията и, и изобщо всичко.
Те пратиха 1000 автоматични сонди къде ли не - луната, марс, юпитер, сатурн, меркурий (мисля), и ги управляват;
а вие за някакъв кирлив полет до Луната го правите на въпрос (компютърното управление).
Сега,
конкорда може и заради дефекти да са го спрели,
но аз пък съм чел, че при преминаване на свръхзвуковата бариера при началното ускорение изгаря адски много гориво.
Сега, едно е да ти струва 1500$ двупосочен билет Европа- С.Америка, друго е да струва 4000$.
Не всеки ще може да се бръкне толкова (за гъзарията да лети 3-4 часа, вместо да кажем 6-7)
Лунната програма също може би не е била безпроблемна, и може да са я спрели заради евентуални проблеми и рискове.
Бтв, бях чел някаква статия на някакъв професионалист, специалист и тн., та той беше казалточно това: в момента такива носители, които да изведат ракета (с космонавти) в лунна орбита няма. Едно време е имало. Но сега НЯМА!
А не можеш да яхнеш един компютър или мобилен телефон и да летиш с него.
Просто за мп3-плеърите, мобилните телефони и тн, протреблението е да кажем в милиони бройки.
Като произведеш нов модел след година - пак милиони и така нататък.
Лесно се разработва такъв тип технология, заради непрекъснатата еволюция и потребление.
А за ракети носители, които ще се ползват 1 път на 50 години ...
Кой инженер ще ги проектира (като теоретична разработка), кой ще ги изработи, сглоби и конструира, кой и как ще направи тестовете и кога и колко години ще отнеме всичко това?
И накрая един единствен потребител ще ги ползва - НАСА и бандата и астронавти.
Ами не стават така лесно нещата, при такъв тип проекти.