ПЕТИ ДЕН
ПЕТИЯТ ДЕН
"И рече Бог: да произведе водата влечуги, живи души; и птици да полетят над земята по небесната твърд. И сътвори бог големи риби и всякакъв вид животни-влечуги, които произведе водата, според рода им, и всякакви пернати птици според рода им. И видя Бог, че това е добро. След това Бог ги благослови и рече: плодете се и множете се и пълнете водите в моретата, и птиците да се множат на земята.
Биде вечер, биде утро - ден пети."
5, нумерологичният символ на пентагона и неговата вътрешна пентаграма (звездата с 5 лъча) е преобладаваща геометрична фигура, която може да се открие във всички живи същества, проявена в телята на повечето животни и в човешката фигура. Представлява жизнената сила, възстановителната способност на съзнанието, вдъхващо живот в елементите, които съставят живите неща. Разказват ви как съзнанието, основният двигател, активира елементите, за да създаде живот. Отново гласът на Бог (съзнателната воля) задейства процеса.
ШЕСТИ ДЕН
"След това рече Бог: да сътворим човек по Наш образ, по Наше подобие; и да господарува над морските риби, и над небесните птици, и над добитъка, и над цялата земя, и над всички гадини, които пълзят по земята. И сътвори Бог човека по Свой образ, по Божий образ го сътвори; мъж и жена ги сътвори. И благослови ги Бог, като им рече: плодете се и множете се, пълнете земята и обладавайте я и господарувайте над морските риби, над небесните птици и над всякакви животни, които пълзят по тревата. И рече Бог: ето, давам ви всякаква трева, що дава семе, каквато има по цялата земя, и всякакво дърво, чийто плод е дървесен и дава семе - това ще ви бъде за храна; а на всички земни зверове, на всички небесни птици и на всяка гадина, която пълзи по земята и има жива душа, дадох за храна всичкия злак тревист. Тъй и стана. И видя Бог всичко, що създаде, и ето, беше твърде добро. Биде вечер, биде утро - ден шести. Така бидоха създадени свършени небето и земята и цялото им войнство."
Толкова много ключове към Мъдростта има тук, в разказа за 6-я ден от Битието, че може да му се посвети цяла книга. В опит да извадим най-ярките нишки, ви предлагаме да поразсъждаваме над началната фраза:
"И рече Бог: да сътворим човек по Наш образ, по Наше подобие; и да господарува над морските риби, и над небесните птици, и над добитъка, и над цялата земя, и над всички гадини, които пълзят по земята."
Не ви ли се струва странно, че никой никога не се е замислял над противоречивото използване на езика в това Божие изявление, където той нарича себе си "нас", а човека "тях"? според нас изп олзването на местоименията за множественото число във всички случаи са кодирани лингвистични символи, които целят да подбудят разбирането ви, че всяко съзнание е мисловна вълна, която прекосява цялото - и че цялото, Всичко-което-Е, се усеща като безкрайно море от безкрайни вибрации и честоти.
Дълго сте вярвали в божествения отец в човешка форма, тъй като панятието "по наш образ" е било неправилно тълкувано от първия прочит на свещените тесктове. В много култури и от незапомнени времена, адептите на Тайната Мъдрост са ви учили на значението на аксиомата: "Каквото горе, това и долу; каквото долу, това и горе.", която се изобразява символично в 6-лъчната звезда. Показахме ви Бог като изначално съзнание, което се излъчва от центъра; ще наричаме тази концепция"макрокосмос". Твърдим, че микрокосмосът, онази искра светлина, която е вашият център, също излъчва из цялото ви същество, което е също толкова вселена, колкото и макрокосмическото цяло - това отражение се има предвид като съществувание "по Божи образ" в думите от текста.
"И сътвори Бог човека по Свой образ, по Божий образ го сътвори; мъж и жена ги сътвори."
Четете отвъд очевидния смисъл: че Бог създал мъжа и жената. Езотеричното значение на тази фраза е далеч по-задълбочено в обхват и смисъл, защото описва Всичко-Което-Е, цялото, което съдържа и двата елемента ин и ян, също както човекът (проявеното съзнание). Когато изучавате Мъдростта, ви съветват да премахнете категорията род от разбирането си на терминологията мъжко/женско и да я приемете като лингвистичен модел за всички полярни противоположности, които съставляват реалността. Тогава всяко човешко същество е ин/ян, мъж/жена, електромагнитна единица съзнание.
"И благослови ги Бог, като им рече: плодете се и множете се, пълнете земята и обладавайте я и господарувайте над морските риби, над небесните птици и над всякакви животни, които пълзят по тревата."
Следвайки сравнението на макрокосмоса с микрокосмоса и на Бог с мъжа (жената), смятаме, че концепцията за пълненето на Земята означава смесването на материята със светилната на съзнанието, за да бъде тя "обладана", и че тлябва да озарите плътното или нисшия си аз, ако човешкият микрокосмос на Бога иска да се завърне към Източника. Господството над животинското аз е задачата, която Бог (макрокосмосът) възлага на човека (микрокосмоса).
Алюзията за господаруването на човека над животинския архетип на морето, въздуха и земята ("водите, небесната твърд и сушата") е двупосочна. Първо, задачата на човека като съ-творец е да се издигне над животинското аз; и второ, като внася светлина в елементите на материята на клетъчно ниво, той постига тази задача.
"И рече Бог: ето, давам ви всякаква трева, що дава семе, каквато има по цялата земя, и всякакво дърво, чийто плод е дървесен и дава семе - това ще ви бъде за храна."
Тук, в 6-я ден на Битието, ви се дава ключът към постигането на тази задача, пробуждането на светлинното тяло - възходът от плътността на материята ("заземеността" на физ. тяло) към светлината. Този процес изисква привличане на светлина в клетките на телата ви, защото всяка клетка е цяла вселена, пълноправна частица от Бога. Както и семето, Божията сила и центърът на плода, греещият център на неговете вселена. Тук е скрита голямата тайна на жизнената сила и съзидателния огън, които са заложени в семето и трябва да ви разкрият могъществото си като хранителен източник:
"... това ще ви бъде за храна."
Растителната храна привлича светлина в клетките, докато животинското месо увеличава плътността и мрака.