Автор Тема: ГЕРБ се опитва да унищожи професионалните гимназии  (Прочетена 18127 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Определено това е едно от най-лошите неща, които могат да се случат. В сравнение с техникумите, това е като бомба в гъсто населен град.
Математическите гимназии (някои от тях!!! Национална, бургаска, старозагорска, ямболска, не ги помня другите) са произвеждали ГЕНИИ!!!!
Това, че математиката не била чак толкова нужна е абсолютно идиотски абсурд, на който само масите могат да повярват.
Първо, в такъв тип гимназия ВСЕКИ предмет е на светлинни години по-тежки изисквания от обикновена гимназия. Дори география или история да вземеш. Химия, биология, буквално всяко нещо. А около 90та, когато вкараха в математическите гимназии обучение по английски с брой на часовете близки до езикова английска, и с учебници идентични на езиковите гимназии, тогава буквално удариха 10ката. А учениците като магарета просто опънаха малко по-тежко, но за сметка на това в живота това им се отплати 100кратно.
Подготовката по математика беше такава, че влизаш в матура и решаваш задачите наум за 15-20 минути. Пишеш за 5 мин и излизаш. Без да проверяваш. После 100% 6.
Много подобно и на кандидатстването с математика в СУ или икономиките.
Една обикновена контролна в матем гимназия, за 40 мин съдържа 10 пъти по-трудни задачи, отколкото на изпит за влизане в университет по Икономика. След такъв тренинг като идеш на изпита в университета, просто влизаш, пишеш и излизаш.
Хора от математическа гимназия винаги, ВИНАГИ са били елита във ВСЯКО висше учебно заведение.

Отделно от всичко това математиката наистина развива невероятно логиката и способността да се мисли.
Също така математиката е абсолютно необходима основа за професионалното програмиране. Но не дизайн на уеб страници, а организиране на наистина сложен софтуер. Без математика просто не става.

Математиката е много добра основа и за физиката, и за статистиката, и за икономиката и финансите.
Изобщо буквално за всяка наука. Може би с изключение на биологията и медицината. А също и изкуствата.

За да го разбереш всичко това, обаче, трябва да си в "кухнята" на нещата. Или ученик или учител в елитна матем гимназия.
Иначе все ще си мислиш, че "какво пък толкова", "Да не би там хората да са с 3 очи и 3 уши!?".
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Това е 1000 пъти по-лошо, отколкото изсичането на горите, или пък окраждането и изграбването на предприятията.
За съжаление никой няма да се вдигне на протест, тъй като масите това не ги вълнува. Нито проумяват колко невероятно важно е това, дори и за тях самите.
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Princess_Deja

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 600
В Канада има ли "математически гимназии"? С този статут- средно образование (8-12 клас) с усилено изучаване на математика само?
"These are the times that try man`s souls" Thomas Paine

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Тук има частни гимназии, които струват 5-10 пъти по скъпо на месец/година от един добър университет. Примерно по 15000$ на година или полугодие.

Това беше единственото нещо, което беше 100 пъти по-добро от западния свят. Това е стария руски тип система. Руснаците, а и някои други държави имат точно такъв тип математически гимназии. Откъде накъде питаш в Канада дали имало такива. Това що за аргумент е "за" или "против".

Всъщност на последната ми работа (за Нокия), един от интервюиращите програмисти беше застаряващ руснак с PHD po математика, но работещ като програмист. Мисля, че точно фактът, че казах, че съм бил в такава гимназия, и това ми е подпомогнало доста развитието на мисленето, наклони везните да ме вземат.
Доста по-късно, когато вече работех за неговия отдел се оказа, че и той някога е бил точно в такава гимназия. Сега заплатата му е над 100к $ годишно. Случайност? Не мисля ...
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Princess_Deja

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 600
Попитах разбира се за държавни, а не за частни. И не търся аргументите "против" това решение, а обяснение защо така и какъв би бил резултатът. Това, което аз разбирам от статията, е че ще се смени "името" на самото учебно заведение и приемът няма да е от четвърт-пети клас.
А принципното ми мнение и гражданска позиция е, че не ми харесва дискриминацията както и цялата система на образование в момента!
Не знам как са ти преподавали и какво си научил навремето от гимназията, но ще ти повярвам, че е доста и определящо и едва ли, ако си искал да продължиш с математика в университет се е налагало да ходиш на частни уроци.
Сега, или последните години, знаеш ли за какво реално става въпрос? Още от шести клас родители дават хиляди пари за частни уроци, за да имат добри оценки децата за кандидатстване след 7-8 клас и да си вземат матурите. Т.е. учителите в тези реални училища толкова ги учат, че да се налага да се ходи на частни уроци. После дори да влезеш и в Софийската МГ първо пак яко "цакаш"- и накрая учат какво ли не като в останалите гимназии, но не и математика. И ако не им се е изпарило желанието съвсем да продължат с математика по университетите, дори чуждестранни пак сума ти пари да се влезе където и да било.
Мисълта ми е. Ти като си завършил такава гимназия и си бил доволен, защо не продължи с тези си знания от гимназията в някой университет в Канада или не спечели степендия? Вярвам ти, че ти е помогнало косвено за работата, но едва ли са много късметлиите като теб, които ще попаднат на руснак, който да оцени българското образование в българско МГ.
Така образованието ще стане по-комплексно, а не ограничено в една насока. И реално само да има дипломка или лъскава опаковка с инициали, а що не и пръстенче като по- отворените от Класическата. А реално като подготовка ... нищо. Дреме ли му на завършилия? Не. Що? Щото е Иван Радоев-младши и ще си влезе в НАТФИЗ без проблеми, където никой няма да му гледа дали математическата е завършил или полуматематическата в Ели Пелин.
А който му е интересно и си знае математиката, едва ли ще го арестуват и няма да му разрешат да се развива.

В този ред на мисли, навремето брат ми ( '73 набор) кандидатства в МГ като преди това с негови приятели и съученици, бяха ходили по кръжоци, печелили олимпиади, яко потънали в математика. В къщи сборници да искаш и изписани тетрадки със задачи. Много добър ученик по успех, но хоп не го приемат в математическата! Много ми беше мъчно за него, някакви стотни не му достигнаха, той освен че много искаше но и вярваше, че няма начин да не влезе, но ... съдба. Впоследствие никой от неговите приятели не продължи с математика. Никой! А той макар и да учеше във военното като завърши кандидатства физика в СУ. После направи и докторат и макар и след време той постигна много. За мен поне като развитие и ерудираност. Горда съм с него, но не системата му помогна, а единствено неговото желание да се докаже.
Пиша го, за да отбележа, че "руската система" може и да е "работила" до време или в самата Русия, с всички тамошни учени. Но като цяло образованието не трябва да е на "тесни специалисти", а наистина на образовани хора с широка култура и възможности.
« Последна редакция: Юли 14, 2012, 00:49:26 am от Princess_Deja »
"These are the times that try man`s souls" Thomas Paine

Неактивен buden

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 28
Виждам, че има някакви закачки в темата и всеки си излага агрументите. Аз просто реших да напиша нещо в защита на математиката, защото си я харесвам и уважавам ))

И така .. да се пренебрегва тази наука е глупост, след като тя е поне с едно стъпало над повечето останали. Няма нужда да се навлиза в подробности, че това е езикът на вселената и навсякъде в природата сме заобиколени от математически пропорции и последователности.

Не съм от вманиачените хора които търсят последователността на стоковата борса, числото което би ги направило богове (има и такива обаче, защото си има и сериозни съвпадения))) но я намирам за интересна и съвсем-не-скучна наука (както и висшата математика).

На пръв поглед човек си казва, че в живота няма да ти трябва освен ако не си проектант или нагоре, но не е съвсем така. Това е един вид гимнастика за мозъка, основа, нещо което трябва да бъде там за да се надгражда след време.
Образователната система в България преди 10-20 години наистина беше по-тежка, но пък и даваше шанс на много повече хора. По света е пълно с български специалисти и то точно инженери, където основата е математиката. Имаме не едно отличие на олимпиади по математика. Защо трябва да пренебрегваме, че нацията ни има потенциал и това е една от силните ни страни. Помислете, че кризата и безработицата днес не е само резултат от манипулациите на банкерите, но е и резултата от това, че хората са по-мързеливи за което пък има вина чалга ПР-ът и влошената образователна система.

Това обаче масата никога не би го разбрала. Все пак живеем в страна, където над 80% от работодателите са без висше образование. Въпреки че вече повечето висшета са та*ак. Но какво остава тогава за висшата математика.

Живеем в бандитска държава и това, че някои от нас е отличник по математика е повод за присмех не само сред децата, но и сред възрастните.

Преди време децата масово искаха като пораснат да бъдат космонавти или доктори, а днес децата искат да бъдат футболисти, певици, актриси, политици, травестити и т.н.
Днес повечето от вас мечтаят онзи от онзи сериал да им бръкне в хладилника и после някъде другаде. Което не е чак за умирачка, но в такава дребна страна като нашата създаването на "идоли" може да е пагубно. Е, поне днешните не са Кондьо Илия... Кондьо и Лиа де...
Та така, едно са математиката, физиката, биологията, химията и някои други науки .. и съвсем друго са топките, микрофонът, възелинът и широко отвореният хладилник на жена ви, дъщеря ви или може би на вас самият ))

Неактивен Tangrata_

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 465
Принцесо, без да се обиждаш, но още в предния си постинг писах, че който не е бил "там" нищо не знае. Опитай да вникнеш в това Говориш ми, че нямало реализация за математиката, и какво помагала тя. Писах, ама кой да чете, че тя е ОСНОВА на почти всички науки. Математиката е теоретична наука. Еврика! Не е необходимо да следваш висше "математика" за да кажеш, че е имало полза. Аз следвах информатика. (в Канада. В доста престижен университет.) И половината беше математика. Анализ, статистика, дискретна математика, алгебра, многомерни пространства, каквото ти душа сака. А останалата половина от информатиката е почти 100% логика. Която отново се базира на математиката. И ползва развития чрез математика интелект.
Имаше и такива предмети, (математика!), които скъсанитте  са 3/4. А някои от тях се явяват не за 1 път. А късането в канада не е като късане в бг. Скъсат ли те, 2ката ти остава завинаги в дипломата. Поправки няма. Записваш ЦЕЛИЯ ПРЕДМЕТ отново, СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА. (като в това време пропускаш куп други, които изискват тоя предмет да се вземе преди тях). След като го запишеш следващата година, отново купуваш учебници (ако са сменени), отново правиш всички домашни, контролни, проекти, и ходиш на всички лекции. И накрая си се явяваш на изпит. Затова и след такива ужасяващи скъсвания по определени предмети, част от хората изцяло решават да сменят специалността. Или се отказват изобщо да учат.
Именно заради подготовката в матем гимназия, на всички подобни предмети минах с лекота и бях един от единиците с 5ца или 6ца.
Това за брат ти и неговите приятели са съвсем извън контекста примери. Моите пък приятели (тогавашни), ВСИЧКИТЕ, включително и аз влязохме БЕЗ ПРИЕМЕН изпит по математика в математическата гимназия. Просто е. Само взимаш максимален брой точки на 2кръг на олимпиадата по математика. А доста мои приятели след това влязоха без приемен изпит и в университета. Не кой да е а СУ. А някои без приемен изпит в Кембридж (или кой беше там английския университет) + стипендия.
Може и да се е старал и да се е готвил сам, но колко са били пропилените години? Една подготовка в МГ би направила всичко това автоматично. Частните уроци, и многото пари се плащат от тъпите (с извинение). Родители с болни амбиции, които искат на всяка цена децата им да успеят. И след всичките частни уроци, накрая пак нищо не се получава.
Или пък другата крайност. С частни уроци се занимават гениите. Които в последствие печелят големи стипендии и отиват да учат в най-реномираните университети в света. Кембридж, Харвард и тн.

При олимпиадите няма печелене. Няма първи места и няма състезания. Ако минеш 3ти кръг, отиваш на подборен за национален отбор. Но това става само някъде към 10клас. Защото задачите са еднакви за всички класове, и по-малките просто не могат да ги направят. Сестра ми е била в национален за 1 година. А и 2та сме ходили на състезания по математика. Почти всеки клас след 4ти. Което е нещо съвсем различно от олимпиадите. Там се определят състезатели 4 човека от випуск за ЦЯЛАТА ОБЛАСТ. Съответно тия 4 се избират само от матем гимназия. Просто няма сми да е иначе.

Не знам как е сега тия години, но по мое време се учеше математика в клас и пушек се вдигаше. Нямаше спане вечер и нямаше купони. До обяд на училище, а следобяд задачи. После цяла нощ пак задачи. Аз лично не бях от тия, щото не ми хлопа толкова дъската. Но ми се отдаваше и без да решавам. Просто си измислях решенията сам. Теоремите си ги доказвах без да знам, че ги има дори. Директно в решението. Учителката беснееше и искаше да намаля от оценката затова. Защото така съм губел време и съм длъжен бил да знам кое е теорема, за да не го доказвам и да пестя време на изпита. Всеки един божи ден в училище ни се натякваше за изпита в университет. Как трябва да сме перфектни. Начина на изписване, описване на задачите, изследване на всички възможности, потенциални различни решения, различни случаи, които човек не би допуснал нормално. Алгебра, геометрия, тригонометрия, чертежи, задачи отнемащи по 3часа всяка. Сякаш не си математик, а Джеймс Бонд и те пращат на мисия да спасиш света. Който не е бил там .. не знае. Пиша го за 3път. Там беше не гимназия, а казарма. Но казарма от супер интелигентни учители и ученици. И интелекта се разпъваше до съвсем нови пропорции.
Това, че оставали неподготвени и не можели да си напишат св-то/мотивационното писмо са глупости. Бившите ми съученици всичките са на супер добри позиции в София. И то в най-различни сфери.

Нямаш никакво право, ако ти или детето ти нямате работа там, да казваш какво трябва и какво не.
Аз като нямам нужда от кардиология и клиника за присаждане на сърца, да не би да ида да твърдя, че щом на мен не ми трябва, то по-добре да ги няма. Ясно ми е, че има хора, на които им трябва.
А това с математическите гимназии е дори съвсем по-различно от кардиологичните клиники, защото е и за благото на цялата нация, не само на тези, които са вътре.
Искаш да свалиш някое момиче: www.lovestyle.org/forum  Българите в Канада: www.bgcanada.com

Неактивен Black Adder

  • Администратор и Собственик на XNETBG.NET
  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 791
  • Администратор и Собственик на XNETBG.NET
Последните >10 поста нямат нищо общо с темата.
МОЛЯ, коментирайте по темата, за да не се наложи да слагам катинари.
Кой какво учил, кой какво ял ... направете си тема и пишете там /ако не е в нарушение на правилата на форума/
Когато сменят овчаря, само овцете си мислят, че се е сменил и стопанина.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27