Този линк,който си дал,аз по моите
субективни критерии не бих го препоръчал като...препоръчителен.
Акаша е поредното санскритско понятие,подложено на озлочестяване от кого ли не.
В случая ни забиват в поредната извънземна адженда,а извънземните,както казваш в първия си пост,не са от полза,даже напротив.
Две неща са ясни:всичко е енергия и всяко живо същество е съзнание.
Не мога да го твърдя категорично,но ми изглежда достатъчно реалистично,така че съм го включил в своя работен модел.
Бих продължил по темата със староиндийската книжнина,която ми е интересна още от училище.Брахма сутрите не ги намирам на български в електронен вид,но споменатите от теб Упанишади ги има в Читанката,а Ащавакра гита на български се намира в „Мега“,линкът е пуснат в темата „Книги“,раздел „Разни“ от съфорумника с име =======
При мен се вижда колонка с папки по азбучен ред.Над папката 4eti.me има папка,означена само с тире.Като се отвори - там е Ащавакра гита,също Упанишади и Бхагавад гита.
А сега,кратък превод от линка от твоя Отговор #6.Удебелил съм общото в моето мислене и това на индоарийските мислители.
Може в предишен живот да съм бил един от тях (или по-вероятно - един от техните читатели).Това е само моя спекулация,само Брахманът знае кое как е.
https://www.wisdomlib.org/hinduism/book/brahma-sutras/d/doc62756.htmlПреводът на английски е на Swami Vireswarananda,който има и други книги,например,
превод на коментарите на Шанкара върху Бхагавад Гита.Но това не е за аматьори редактори на авт.превод.
[ Навреме си видях недоглеждането.Коментарите на Шанкара върху БГ са преведени от Swami Gambhirananda
]ВъведениеШестте философски системи"Ведите са писанията на индусите, към каквато и секта или деноминация да принадлежат. Те са най-ранната съществуваща днес религиозна литература и са крайъгълният камък на индоарийската културна сграда. Индусите вярват, че Ведите не са изказвания на никой човек,a са вечни и не дължат авторитета си на никой човек. Те не са вдъхновени, но са изтекли от Бог. Тези Веди са разделени на два раздела, Кармаканда и Джнанаканда, като първият се занимава с ритуализма, а вторият с частта от знанията на Ведите. Последният раздел е известен още като Веданта, краят на Ведите или целта или същността на Ведите. Това не са просто спекулации, а запис на духовните преживявания по път,в течение на векове, действителни реализации(озъзнавания) или свръхсъзнателни възприятия.
Макар да намираме ведантска мисъл дори в някои от най-ранните химни на Риг-Веда, напр. Насадия Сукта, която е в основата на
по-късните Упанишади, все пак, не може да се отрече фактът, че индоарийците в по-ранните си дни в Индия са били отдадени повече на ритуали и жертвоприношения. Те са били разработени до такава степен от брахманите, свещеническата класа, че хората с рационалистична склонност на ума се разбунтували и поставили под съмнение самата ефективност на жертвената религия.
Те се ангажирали с метафизични проблеми и стигнали до различни решения на света. Ведантската мисъл, която била в зародишна форма, сега се развивала все повече и повече и се появяват Упанишадите. Този дух на бунт срещу ритуализма е продължаван главно от Кшатриите. Индоарийците били много смели мислители и
за тях нищо не е било кощунствено в търсенето на истината.
Следи от противопоставяне срещу религията на Ведите се откриват в самите Веди. Тази приливна вълна на рационализъм в екстремната си форма е породила такива мисловни школи като Чарваките, които са били изключително материалистични и антирелигиозни.
В епохата, непосредствено предшестваща Буда и по време на неговия живот е имало голямо религиозно и философско сътресение в Индия. От Брахма-джала(*1)-сутрите научаваме, че по негово време в Индия е имало шестдесет и две различни философски школи.
Също така от будистката литература научаваме имената на немалък брой учители, почитани по това време в Аряварта(*2) - имена като Пурана Касяпа, Катяяна, Макали Госала, Ниганта Натапутра, основател на джайнизма и други. Докато тези велики души представлявали индийската култура от антиведическа гледна точка, имало много велики имена, които представлявали културата от традиционната гледна точка - имена, които все още се почитат от индуската религия и култура."
(*1). Джала (jala) може да значи вода,мрежа и други неща.В съвременния говорим санскрит се използва и със значение на компютърна мрежа (network).
От SpokenSanskrit.Org,който междувременно си смени името на
https://www.learnsanskrit.cc/index.php?mode=600(*2). Âryavarta значи по смисъл „земята на ариите“ или „обиталище на ариите“ - северната част на Индийския субконтинент.