Четейки Рудолф Щайнер за тримата маги, тръгнали да посетят новородения Иисус се питам дали да цитирам цялата Лекция на Щайнер, за да я коментираме, във връзка със символиката, разгледана в тази лекция или да пропусна този факт и да поставя линк по темата, и всеки сам да си я чете. Не знам дали някой от четящите би се съгласил да разгледаме тази гледна точка за Иисус Христос.
Ето част от Лекцията:
За тримата Маги
(извадка от лекцията)
Публична лекция
10 декември 1904 год., Берлин, Германия, GA-60b
По записки на слушатели, непрегледани от автора.
превод от английски: Радослав Радев
"Вие помните, че аз съм говорил за значението на Коледния Празник в неговата връзка с еволюцията на расите или, по-добре казано, епохите на цивилизация, и значимостта на празника по отношение и на миналото, и на бъдещето лежи именно в тази връзка.
Днес искам да говоря за един Празник, на който в съвременните времена се отдава по-малко значение отколкото на самия Коледен Празник, а именно Празникът на Тримата Царе, на Магите, дошли от изток да поздравят новородения Исус. Този Празник на Кръщението (празнуван на 6 Януари) ще приема все по-голямо значение, когато бъде разбран неговият символизъм.
Ясно ви е, че в Празника на Тримата Маги от изток се съдържа много дълбок символизъм. До XV век този символизъм се пазеше много тайно и за него нямаше никакви определени индикации. Но след този век чрез екзотеричните представяния върху Празника на Магите бе хвърлена известна светлина. Един от Тримата Царе - Каспар - се описва като мавър, като обитател на Африка; друг - като бял човек, европеец - Мелхиор; а третият - Балтазар - като азиатец, цветът на кожата му е като на обитател на Индия. Те носят смирна, злато и тамян като дарове за детето Исус във Витлеем.
Тези три дара са изпълнени със смисъл и са в съгласие с целия символизъм на Празника, честван на 6 Януари. Екзотерично, самата дата хвърля известна светлина; езотерично празникът е с дълбок смисъл. 6 Януари е същата дата, на която в Древен Египет се е празнувал Празникът на Озирис, Празникът на намирането на Озирис. Както знаете, Озирис бил победен от своя враг Тифон; Изида го търсила и накрая го намерила. Това намиране на Озирис, Синът на Бога, е представено в Празника на 6 Януари. Празникът на Тримата Царе е същият Празник, но в неговата християнска форма. Този Празник се е празнувал също сред асирийците, арменците и финикийците. Навсякъде той е Празник, свързан с един вид всеобщо Кръщение - възраждане от водата. Това само по себе си насочва към връзката с намирането на Озирис..."
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=31Ето още от Изследванията на Щайнер за детето Иисус, описани от присъствалия на лекция на Щайнер, Фридрих Рителмайер, пастор работил върху изседването на духовните откровения на Р. Щайнер, водел дългогодишни разговори с него на религиозни и духовни теми:
"Той разказваше как след храмовото изживяване на малкия Исус (описано в Евангелието на Лука 2.41-51 и обяснено от Рудолф Щайнер - б.пр.), той,Исус, се завърнал в Назарет, как през следващите години изживял цялото Божествено откровение на Стария Завет; но и как с нарастваща болка разбирал, че тогава, в тогавашната епоха, това откровение не може вече да служи никому. Непонятна и изобщо неподозирана от близките му, тази болка разкъсвала сърцето на Исус - и тази болка превишавала всички други болки на човечеството, които съм виждал досега в неговата история. Обаче тъкмо в момента, когато тази болка започвала да действува навътре, когато сърцето трябвало да я изживее съвсем само, тъкмо тогава, Исус успял да я облагороди по един приказен и дълбок начин..."