Предполагам със звук. Това е една много правдоподобна теория. Успявали са да възпроизведат точните честоти, с които вибрират камъните и да насочват по някакъв начин звука към тях. Чел съм за различни видове музикални инструменти - свирки, тъпани, тръби, но не съм намирал подробности как се правят подобни неща. И все пак не вярвам, че дори да имаш уреда всеки ще може да го използва. Предполагам, че ще трябва някаква предварителна, нагласа, вглъбяване. Спомнете си как са паднали стените на Йерихон.
В Тибет един монах показал на продуцента Линауер как се местят големи мегалити със звук. Показал му два интересни инструмента. Единият бил с д 3.5 м и сърцевината му била от злато, покрито последователно с желязо и мед. При удар чистото злато издавало кратък и глух звук. Вторият предмет е овална купа ш. 2м и дълга 1м, която също била от три вида метал. Отгоре и били опънати струни, а купата закрепена върху дървена рамка. Това е обичайна практика в Тибет.“Пеещите купи“, с които е изветна страната са изработени от различни материали, до седем. Звукът от инструментите се насочва към огромен каменен блок. Монахът удрил няколко пъти гонга в присъствието на Линауер и вдигнал мегалита с една ръка. Монахът обяснил, че подобни инструменти са се използвали още за построяване на защитните стени „около цял Тибет“.
Звукът притежава и разрушителен потенциал, особено ако не се знаят строгите правила при използване на вибрациите му. Проф. Гавро от Марсилския инж.инст. решил да конструира инфразвуков детектор и да го изследва. Първият му уред представлявал двуметрова свирка, захранвана със сгъстен въздух и приличала на тази, която използвали френските полицаи. Тя генерира звук и инфра звук с помощта на сушен грах. Когато изпробвали устройството, техникът, който го включил, починал. Аутопсията показала, че вътрешните му органи били станали на желе. След редица опити , Гавро открил, че инфразвукът може да се насочва към предварително набелязана цел и че ако два генератора се фокусират в една точка, могат да разрушат сграда на разстояние 8 км.
Всеки, който е виждал как едно сопрано пръсва на парчета чаша за вино, малко или много вярва в разрушителната сила на звука. Но употребата му за издигане на камъни е нещо съвършенно различно. Очевидката Пади Слейд заедно с мъжа си Питър са в гр. Пуна Индия и са поканени на церемония., която представлява издигане на 40 тонна скала. 11 жреци в бели роби започнали бавно да обикалят камъка и да припяват един напев, който според Пади наподабявал молитвата Али Акбар, жреците не били мюсулмани, но ритъмът като че ли бил по-важен от самите думи. След като обиколили скалата 11 пъти , поставили пръсти върху скалата и я издигнали на височина на раменете си. Подържали я във въздуха около 20 сек и внимателно я поставили отново на земята. След което повторили церемонията, но с участници от поканените гости. За изненада на Пати, издигането на скалата станало много лесно, тя мисли, че нещо в церемонията е намалило теглото на скалата.
Една арабска легенда твърди, че
пирамидите са построени с помощта на звук. Египетските жреци написвали заклинания върху папируси и ги пъхали под огромните каменни блокове. Когато искал да премести даден камък, жрецът го удрял със специален прът , който го плъзгал напред „един хвърлей на стрела“. По този начин били докарани без проблем дори блоковете от далечен Асуан. Звукът е бил използван и при самото строителство. Хорове от жреци „изпявали“ камъните по стъпаловидните тераси и пирамидата бавно се издигала към небето. Работниците ги подхващали и ги поставяли по местата им, понеже били леки като перце. Тази легенда е само една от многото, които витаят около Хеопсовата пирамида.
Никой не си е обяснявал как са направени вазите от розов кварц (крехък) и нубийски диорит (най-твърдият камък на Земята) , които са намерени в пирамидите. Те са монолитни и с много дълги гърла като лебедови шии. Едва днес е възможно да се пресъздадат, но само с ултразвукова дрелка. А и тези саркофази от монолитни блокове гранит..., които не се ражат дори със зъбци от елмаз. Египтолозите игнорират тези факти. Дън - британски инженер и Роджър Хопкинс от Масачузетс изследвайки следите по недовършени и недополирани саркофази , потвърждават, че египтяните са използвали ултразвукови дрелки.“Занимавам се с дрелки от много време и знам, че подобни следи не могат да останат от никакъв друг инструмент.(цитат от книгата на Дън „Електроцентралата в Гиза“, 1998г)