Из "Съществува ли жената?" - Джон Бейнс
Предполага се, че страните, подписали конвенцията, правят искрени усилия, за да подкрепят жената в този процес на постигане на равенство. Струва ми се обаче малко вероятно жената да достигне мястото, което по право й принадлежи, ако не осъзнае дълбоките мотиви на собственото си поведение, тъй като нейното неосъзнато поведение решително пречи на осъществяването на желания процес. Именно жената прави невъзможно равенството в този момент, и единствено с познаването на своите скрити мотивации ще й бъде възможно да промени моделите, които й пречат.
Искам с малко думи да обобщя едно от основните понятия в това изследване, а то е следното: „Истинските причини за женския проблем се крият в обстоятелството, че жената е лишена от собствена идентичност, като води живот „на заем", изграден от елементи, взети чрез подражание от мъжете. Жените живеят съгласно мъжки роли, тъй като изобщо не познават какво означава да бъдеш жена, доколкото става въпрос за едно същество, притежаващо характеристики, различни от тези на мъжа. Те познават единствено своите биологични отлики, но не и менталните и психологични различия."
От този тъй прост факт произтичат учудващо важни последствия за живота на жената и за бъдещето на човечеството - точно това ще докажа в настоящия труд, чиято основна цел е да даде собствена идентичност на жената, позволявайки й да разбере какво в действителност означава нейната психична сексуалност, за да може да се реализира чрез самата себе си, а не като имитира мъжа..."
Отново непреодолимото влияние ня Кастанеда.
Съзнават или не, всички, които са го чели непрекъснато го преповтарят, отдавна забравили за Него, вземайки думите му за свои собствени.
Неговите идеи, неговата лексика...
И пари на негов гръб.
Нека посочим основните моменти, които ни интересуват при изложението на настоящия труд.
1) Мъжът има видим и осезаем полов орган, поради което е сигурен в своята мъжественост, тоест тя е очевидна. Той може да излага на показ своите полови органи, демонстрирайки тяхната изпъкналост, символ на мъжествеността.
2) Жената не притежава полов член; сравнявайки се с мъжа, тя се чувства като кастрирана;/само мъж може да си мисли, че ако нямаш пишка се чувстваш кастриран/. при нея сексуалността се проявява единствено като загадъчна възможност.
Ако се замислим над гореизложеното, можем да заключим, че мъжът разполага с постоянно и видимо доказателство за своя пол, поради което неговата сексуална роля е ясно определена още от детството. Сексуалността на жената обаче е невидима и неосезаема, поради което, поне в своето детство, тя сякаш е кастриран мъж Това усещане се засилва и от факта, че за разлика от мъжа, тя не може да докосне своите полови органи. /авторът явно никога не е пипал женски полови органи щом си мисли че не могат да се докоснат/ И така, докато пенисът е предизвикателно и очевидно доказателство за мъжественост, матката остава скрита и омаловажавана, сякаш е само една празна кухина. Мъжът с малки изключения се чувства пълноценен самец, докато жената е лишена от доказателство и потвърждение за своето положение на жена.
Известно е, че една голяма част от жените са недоволни от положението си на такива и биха желали да са мъже -факт, който се потвърждава от гореизложеното.
На равнището на несъзнаваното, където времето не съществува и миналото съжителства с настоящето, по-голямата част от жените се чувстват като кастрирани мъже и изпитват дълбока завист към пениса /тука вече се смях с глас/, силно чувство на съперничество и враждебност към майката и едипова привързаност към бащата. Тъй като чувствата и голяма част от мисловния процес са контролирани от несъзнаваното, жената, без да осъзнава ясно това, се чувства като неопределено, по-низше от мъжа същество, като един вид мъж, лишен от пенис; чувства се като кастриран мъж.
Така жената се ражда и живее с клеймото на наказанието, в положение на подчиненост, непълноценност и зависимост, с постоянно чувство на екзистенциална тревога. Дълбоко в съзнанието й непрестанно изплува неблагоприятната за нея сравнителна картина на пениса и матката, асоциирайки първия с властта, а втората с безсилието и кастрацията.
Аз съм доста озадачен, че човек, написал "Звездния човек" може да изпадне в такива недомислия като подчертаното от eli . :o
А дали е недомислия ...Ще бъда благодарен някой да ме опровергае!
Ще бъда благодарен някой да ме опровергае!
Ох, сори момчета, ама мен тази книга ме разсмя още в началото и мисля, че цялата постановка на автора е изначално грешна /коментарите в синьо са мои/:Пълен смях..Няма и да я чета..Абе тоя малоумен автор дали е наясно,с факта,че жените могат да изпитват оргазъм по няколко начина за разлика от мъжете?И това наивно сравнение на матката с пениса :lol:За този кретен женският полов орган се състои само от матка,така ли? :lol:
Извинявам се на всички, който няма да харесат коментарите ми. Но глупостите са прекалено големи, за да ги подмина!
За съжеление истината е много проста - само мъж, който се определя с пишката си може да си мисли, че на жената като й липсва такава, тя няма да има с какво да се определи!
Моля и админите за извинение!
...
Моля,вижте цялата книга и тогава говорете,а не само в началото да гледате нещата.Също авторът не може да опише всички неща на всички жени.
"Валерианчото" Джон Бейнс е издал първата си книга през 1960 г., а преди 45 години основава Института за Херметична философия в Сантяго -Чили, последвани от 14 филиала в различни страни, Венецуела, Аржентина, Колумбия, САЩ, Русия и др.Ок, това е неговият метод (според теб, аз не бих го нарекла така), но съвсем не означава, че е най-прекия, за да осъзнаеш себе си. Вероятно е само негов, без да бъде винаги съотносим към всички.
Езотерик, розенкройцер, херметик, философ и психолог, този човек пише фундаментални книги, като "Тайното учение", "Звездния човек", "Хипосъзнание", "Развитие на вътрешния свят" и др.
Ако някой от някого е преписвал, то със сигурност Кастанеда е преписвача ( и не само той), но явно не е бил достатъчно добър ученик.
Бейнс е единствения автор, чиито книги съм хвърляла на пода докато ги чета и ми е опъвал нервите до скъсване, но това е метода му -провокация, най -прекия път да опознаеш себе си.
Той не си слага никакви маски за да се хареса, заявява открито личното си менение, нарича хората сомнамбули, безполезни роби, мързеливи животни, които само спят и се хранят за да задоволяват нуждите на една протоплазмена маса...
но така или иначе продължава да прекарва живота си в опити да превърне програмираното животно в свободен, непрограмиран звезден човек. :hi:
Силно се съмнявам за последното. Не съ изпаднала до там, за да се питам, дали моят пол съществува (и говорим само за пол). Със същия успех мога да чета Симон дьо Бовоар и поне няма да изпадам пред откровено непознаващи женската (дори) физиология писания.
Все пак съм оптимис, че все някой ще намери своето парче от пъзела и в тази книга.
И аз призовах за същото още в началото, написано с червени дебели букви, но съм далеч от мисълта, че ще има резултат.
Най-вероятно спора ще се изроди до дребнави заключение по повод тази или онази реплика на автора, но не и да се погледне от високо на нещата и да се помисли.
Елита не иска деца, които да израстват с родител до тях, обградени от любов. А това може да направи само и единственно майката (да мъж съм и го казвам това:)).Прав си.Жените се втурнаха да се доказват колко са равни на мъжете забравяйки за избора си да бъдат майки.Истината е,че две дини под една мишница не става.Тъжното е,че разбират какво са жертвали,но е вече късно..
Как така едно време е било нормално само мъжът да се бъхти за пари, а жената да РАБОТИ в дома, да работа, защото да гледаш къща и деца е също толкова трудно.
Но видиш ли изведнъж, жените поучават "просветлението", че е много по-хубаво да бачкат и те (а жизнения стандарт да седи същия), а децата... кучетата ги яли.
Дори започвам да си мисля, че ако жените се събудят и започнат да си вършат работата... чак немога да си представя колко по добър ще стане светът :)
Ще забележим също, че всички гореспоменати дейности са изключително от външно естество и се отнасят единствено до грижата за тялото, но не и за ума и вътрешния свят.Прекрасна теза, но тя е валидна не само за жените, но и за мъжете. Да има такива хора и то не само жени, които се интересуват само от външното. Консуматорството е болест, която ходи по всички и не виждам защо това се използва за написване на книга за оплюване на жените. Готова съм да сравня своя вътрешен женски "кастриран" ;) свят с този на автора, да видим кой ще излезе по - богат!
Подобен род дискусии никога не са добра идея. Нито мъжете, нито жените могат да застанат с лице към себе си и да признаят общите си слабости, без да се настървят срещу противоположния пол. Все още липсва съзнание да се погледне на тази тема "отгоре", поради идентификацията на духа с тялото.съгласна съм :) Затова ще се надяваме на такива светила като Бейнс да съдейства за рабирателство в такива дискусии :)
...
Емилкос, тези хора, защо не пишат и в темата да споделят своите открития? :)
Книгата наистина е много полезна за всяка жена, моля не подхождайте предубедено и не си вадете прибързани заключения.
духът е безполов, но още не сме на такова ниво и не го осъзнаваме наистина, дано скоро еволюираме.Успех на всички по пътя.
Нека посочим основните моменти, които ни интересуват при изложението на настоящия труд.
1) Мъжът има видим и осезаем полов орган, поради което е сигурен в своята мъжественост, тоест тя е очевидна. Той може да излага на показ своите полови органи, демонстрирайки тяхната изпъкналост, символ на мъжествеността.
2) Жената не притежава полов член; сравнявайки се с мъжа, тя се чувства като кастрирана;/само мъж може да си мисли, че ако нямаш пишка се чувстваш кастриран/. при нея сексуалността се проявява единствено като загадъчна възможност.
Ако се замислим над гореизложеното, можем да заключим, че мъжът разполага с постоянно и видимо доказателство за своя пол, поради което неговата сексуална роля е ясно определена още от детството. Сексуалността на жената обаче е невидима и неосезаема, поради което, поне в своето детство, тя сякаш е кастриран мъж Това усещане се засилва и от факта, че за разлика от мъжа, тя не може да докосне своите полови органи. /авторът явно никога не е пипал женски полови органи щом си мисли че не могат да се докоснат/ И така, докато пенисът е предизвикателно и очевидно доказателство за мъжественост, матката остава скрита и омаловажавана, сякаш е само една празна кухина. Мъжът с малки изключения се чувства пълноценен самец, докато жената е лишена от доказателство и потвърждение за своето положение на жена.
Известно е, че една голяма част от жените са недоволни от положението си на такива и биха желали да са мъже -факт, който се потвърждава от гореизложеното.
На равнището на несъзнаваното, където времето не съществува и миналото съжителства с настоящето, по-голямата част от жените се чувстват като кастрирани мъже и изпитват дълбока завист към пениса /тука вече се смях с глас/, силно чувство на съперничество и враждебност към майката и едипова привързаност към бащата. Тъй като чувствата и голяма част от мисловния процес са контролирани от несъзнаваното, жената, без да осъзнава ясно това, се чувства като неопределено, по-низше от мъжа същество, като един вид мъж, лишен от пенис; чувства се като кастриран мъж.
Така жената се ражда и живее с клеймото на наказанието, в положение на подчиненост, непълноценност и зависимост, с постоянно чувство на екзистенциална тревога. Дълбоко в съзнанието й непрестанно изплува неблагоприятната за нея сравнителна картина на пениса и матката, асоциирайки първия с властта, а втората с безсилието и кастрацията.
Аз съм доста озадачен, че човек, написал "Звездния човек" може да изпадне в такива недомислия като подчертаното от eli .Предварително се извинявам, че не съм чел книгата, но съм чел няколко други по темата и се чувствам "подготвен". Провокиран съм да пиша от горните два цитата на eli и Mirotvorec. Въпросната завист към пениса и чувство за малоценност се разглеждат като процеси в НЕсъзнаваната част от човешката, в случая женската, психика. Тоест нито една жена не ги съзнава и оттам ги приема за нелепи. По същият начин всеки мъж би отричал неистово, че иска да спи с майка си, но в НЕсъзнаваното си всеки има подобни желания, или е имал в ранното детство. Това за всеки психоаналитик са факти, които дори не подлежат на коментар. Това е и причината, която кара цитираните от мен хора да намират писаното от автора за глупост или нелепица. Погледнато логично и разумно, жена да завижда за пениса на мъж, или мъж да иска да спи с майка си, наистина звучи скандално и нелепо. Но в НЕсъзнаваното на всеки от нас има такива и много други желания и чувства, които моралната автоцензура потиска и не позволява да изплуват в съзнателната част от психиката. С всичко това искам да кажа, че написаното от въпросния автор е много сериозно и обосновано и не бива да се разбира тенденциозно. А вече конкретно по темата- жените и мъжете са като всяка друга противоположност във вселената - допълват се, съдържат се едно в друго, в постоянно динамично противоборство са, но никое от двете начала не може да бъде определено като по-висше или низше от другото.