Автор Тема: Мохамед и исляма  (Прочетена 43771 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Гален

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 814
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #75 -: Септември 02, 2009, 13:08:37 pm »
Как да биете жена си според исляма

http://www.vbox7.com/play:a85b5bea

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 369
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #76 -: Септември 02, 2009, 23:23:50 pm »
Как да биете жена си според исляма

Нагледно клипче-хората са векове назад в цивилизационното си развитие, но поради религиозната си ограниченост не го осъзнават.  :nea: >:(
Компенсират тук там със строги закони, но го отнасят най-вече кокошкари.Който няма пари за бакшиш (араб.) ;D

Той нефта ще свърши, а и вече усилено се работи за алтернативни енергии. :yes:

Неактивен hung

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 287
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #77 -: Септември 11, 2009, 11:56:21 am »
Направиха интернет търсачка за мюсюлмани
11.09.2009 09:51

Нова интернет търсачка, наречена ImHalal.com, си поставя за цел да защитава мюсюлманската вяра, филтрирайки при търсене съдържанието, което противоречи или е забранено от тази религия, съобщава IDG News.

Съдържанието, което открива търсачката, е най-общо групирано на две нива. При първото сайтът предупреждава, ако търсената информация по някакъв начин не съответства на мюсюлманската вяра, но въпреки това потребителите могат да продължат търсенето, ако преценят, че резултатите ще са „чисти“. При второто определени ключови думи са изцяло блокирани и при тях до резултати в търсенето не се достига.

Така например, ако се търси с думите „бира“ или „свинско месо“, има само предупреждение, а при търсене на „порно“ или „изнасилване“ резултатите са блокирани, обясняват създателите – базирана в Холандия компания.

Търсачката е онлайн от началото на месеца и досега е посетена от над 400 хил. души. За да се издържа, продуктът ще разчита главно на рекламни приходи.

„Мюсюлманите станаха много активни в интернет през последните години, но липсват инструменти, които да помагат за тяхната сигурност и отговорност онлайн. ImHalal.com се стреми да създаде сигурна и чиста среда за тях при търсения в интернет“, коментира Реза Сардеха, създал търсачката.
http://www.dnes.bg/technology/2009/09/11/sytvoriha-internet-tyrsachka-za-miusiulmani.77602
Без секс, на къде?! Без любов, няма секс!

Неактивен hung

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 287
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #78 -: Септември 11, 2009, 23:45:16 pm »
Ето от тук http://europenews.dk/ също може да се информираме за тази мила и обичлива религия ???
Без секс, на къде?! Без любов, няма секс!

Неактивен Гален

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 814
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #79 -: Септември 28, 2009, 16:25:51 pm »
Диваци – в Иран се готвят да екзекутират две жени защото са приели християнството



27 годишната Мерием Ростамбур и 30 годишната Марзиех Емеиламбад са задържани от иранската полиция на 5 март т.г. след като се покръстват. По време на обиска в квартирата им е намерен Новия завет. Сега те са в затвора на Техеран където въпреки, че са християнки са принудени да се молят по 5 пъти всеки ден според традицията на исляма.

Според закона в Иран, граждани на републиката отказали се от мюсюлманската религия, рискуват доживотен затвор или смъртно наказание. Преди да се стигне до там, затворниците имат право да се покаят и да се върнат в правата вяра. Докато това не стане, трябва да се молят по 5 пъти на ден, след всяка молитва да се самобичуват и храната в затвора постепенно се намалява.

Въпреки това, жените все още не са се отказали от вярата си в Христос.

www.extremecentrepoint.com

Неактивен Спорт-Здраве4

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 242
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #80 -: Септември 28, 2009, 16:36:29 pm »
В Иран не са по-големи диваци от коя да е западна страна.Всичко зависи от това колко диващина можеш да поемеш, докато се възмутиш...странно, че Иран надхвърля предела ти...живееш в България.

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 369
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #81 -: Септември 28, 2009, 17:31:23 pm »
В Иран не са по-големи диваци от коя да е западна страна.Всичко зависи от това колко диващина можеш да поемеш, докато се възмутиш...странно, че Иран надхвърля предела ти...живееш в България.

Не си прав!!! В коя западна страна ще те осъдят и даже екзекутират, за това, че си сменил религията. >:( Чуваш ли се какво говориш. ;)
Сега за други беззакония не говорим-те са в други графи.Тук става въпрос за религия.Насилието никога не е оправдано.
Пък и виж какви са сладурани, дано ги спаси ООН.  :)

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 789
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #82 -: Септември 28, 2009, 19:43:21 pm »
Цитат
в Иран се готвят да екзекутират две жени защото са приели християнството
Мислех, че абсурдни закони има само в САЩ, но тия ги бият в случая.
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 369
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #83 -: Септември 28, 2009, 21:07:59 pm »
Мислех, че абсурдни закони има само в САЩ, но тия ги бият в случая.
Кажи пример, да коментираме.Плийс :hi: :hi:

Неактивен хадзапи

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 808
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #84 -: Ноември 07, 2009, 12:55:53 pm »
ИСТОРИЯ НА ИСЛЯМА

 

В момента на своето възникване ислямът е бил синкретическа религия, поела в себе си елементи от редица религии на Арабския полуостров. Основно влияние на първоначалния ислям са оказали древните вярвания и култове: ханифизъм, юдаизъм, християнство и маздеизъм.

Основател на исляма се смята пророк Мохамед - исторически достоверна личност.

В 610 година в Мека Мохамед се изказал за първи път публично като пророк. Тази година може да се смята като годината на възникване на исляма. Макар че нито първата, нито последващите проповеди на Мохамед, да не са му донесли успех, той успял да набере известно количество последователи на новата религия. Проповедите от този период се отнасяли предимно за нереалния живот, за душата, затова не са предизвикали голям интерес в населението. Управляващите кръгове, както към проповедите, така и към самия Мохамед, са показали враждебно отношение.

След смъртта на богатата му жена, положението на Мохамед в Мека станало рисковано, и в 622 година той бил принуден да се премести в Медина. Изборът на новата база бил удачен, тъй като Медина била конкурент на Мека в много отношения, преди всичко в търговията. Често са ставали военни стълкновения между населението на тези райони. Реалните интереси на хората са определили идеологическата атмосфера, в която е намерила подкрепа проповедта на новата религия. Проповедите от този период (мединските сури) са изпълнени с увереност и категоричност.

Населяващите Медина племена ауса и хазрадж, приемайки исляма, са станали основната група от последователи на Мохамед.

В края на живота на Мохамед се образувало ислямска теократична държава, обхващаща целия Арабски полуостров.

След смъртта на Мохамед в 632 година, ислямът се е формирал под значителното влияние на християнството и юдаизма.

Скоро след смъртта на Мохамед, в исляма възниква политическа партия на шиитите, които признавали за законен наследник на Мохамед, неговия зет Али и отхвърлили династията на Омайядите. Постепенно шиитите се преобразували в религиозно направление и се отцепили от основното направление на исляма. Последователите на ортодоксалния ислям започнали да се наричат сунити.

Едновременно с появата на шиитите цялата Арабия била обхваната от въстания и от актове на "отпадане". Най-мощното от тези движения е било имамското, под ръководството на Мусейлими (Маслами).

 По времето на жестоки и кръвопролитни войни, които водел "мечът на исляма" Халид ибн ал-Валид, всички огнища на въстанието били унищожени, след което били унищожени всички привърженици на Мусейлими и самия той. Ликвидирано било и антиислямското движение в Йемен.

През 30-те години на VІІ век халифата нанесъл на своите главни противници - Византия и Иран - съкрушително поражение. В 639 год. започнал похода към Египет и завършил с пълното му завоюване.

След убийството на братовчеда и зет на Мохамед халифа Али, трона на халифата е зает от династията на Омейядите. В първите години от управлението на динстията, столицата на халифата била преместена в Дамаск и Мека и Медина престанали да бъдат политически центрове на държавата.

В резултат на продължилите арабски завоевания, исляма се разпространил на Средния и Близък изток, а по-късно и в някои страни на Далечния изток, Юго-източна Азия и Африка. В 711 година са преминали Гибралтар и за три години Пиринейския полуостров се оказал в ръцете на арабите. Но при продължилото предвижване на север, в 732 год те претърпели поражение под Пуатие и се спрели.

В VІІІ - ІХ век в исляма възникнало мистическото течение софизъм.

В началото на ІХ век арабите завладели Сицилия и я владели до края на ХІ век, когато били изгонени от норманите.

В началото на Х век политическата власт се концентрирала в ръцете на армия състояща се изключително от наемници. Главнокомадващия на армията получил длъжността "емир ал-умара" (емир над емирите) и станал фактическия ръководител на всички държавни дела, оставяйки на халифа единствено религиозната власт. В същото време влошилото се финансово положение, позволило на много емири да получат голяма самостоятелност. В резултат на това, към началото на Х век от халифата останала Северна Африка, Испания и източните територии от Иран до Индия.

 

ИДЕОЛОГИЯ НА ИСЛЯМА

 

Основен източник за изследвания и описание на исляма се явява Корана - исторически документ, съставен от най-близките последователи на Мохамед след смъртта му, по негова диктовка. Макар и по преданията думите на Мохамед са се записвали още докато е бил жив, от специални писари на палмови листа, има основания да се предполага, че в Корана влизат изказвания, които нямат никакво отношение към Мохамед.

Основните догми на исляма - поклонение на Единия Всемогъщ Бог Аллах и почитането на неговия пророк Мохамед. Исус Христос в Корана се поставя на много високо място в редицата от пророци, обаче неговата божествена природа се отрича.

Религиозната литература на исляма, създадена в паследващите периоди, се дели на Сиру - биографическа литература, посветена на Мохамед, и хадиси - предания описващи реални и нереални периоди от живота на Мохамед. В ІХ век шест сборника хадиси са били подбрани в Суна - Свещеното предание на исляма.

 

Петте основни "стълбове на исляма":

· Шахада - вярата, че няма друг Бог освен Алах и Мохамед е неговия пророк.

· Салат - петкратна ежедневна молитва.

· Закат - благотворителност в полза на бедните.

· Сауи - пост през месеца на рамадана.

·Хаджж - поклонничество в Мека, извършвано поне един път в живота.

 

Цялата правова система на исляма е заложена в специален сборник от правила - шериат.

Също като юдаизма и християнството, ислямът смята всичко за предопределено и ставащо по Волята Божия. Исляма признава бъдещия край на света и Страшния съд. За разлика от християнството, тези събития не се свързват с появата на месия.

Наред с Аллах, в Корана се споменава и противостоящият му зъл бог, наричан или Шейтан или Иблис.

Мюсюлманите признават безсмъртието на душата и задгробния живот.

Най-подробно са разработени в исляма образите на ада и рая. Тези места са предназначени не само за възкръсналите, преминали страшния съд, а и за покойниците, преминали някъкъв промеждутъчен съд и очакващи окончателното разплащане след възкресението.

Адът в представите на мюсюлманите е разположен под седем земи. Самия ад също се състои от седем етажа. Колкото повече се е провинил един грешник, на толкова по-дълбок етаж се заточава. Асортимента на адските мъчения се състои от целия арсенал достъпен до въображението.

Раят - това са седем етажа градини, разделени от стотици стъпала, които се изминават пеш за 50 години. Главната утеха за праведниците са девици за наслада и вечно млади момчета, разнасят на всички невъобразимо вкусни ястия и питиета.

Обреда на обрязване, изглежда е проникнал в исляма от юдейските общини. В днешно време този обред се смята за обезателно задължително условие за всеки мюсюлманин.

На всеки мюсюлманин се разрешава да има едновременно четири законни жени. За развода на мюсюлманина е достатъчно три пъти да произнесе фразата: "Ти си разведена". Независимо от простотата на подобни отношения, Коранът забранява прелюбодеянието.

В битов план исляма има някои ограничения на храната и пиенето. Като правило, това се отнася за продукти, които са непопулярни сред арабите, например свинското. Въпросът за забраната на спиртните напитки е доста неопределен - в действителност директна забрана на алкохола в Корана няма.

Исляма е заимствал от юдаизма забраната да се изобразяват живи същества.

През Х век е създадена система на теоретическото богословие в исляма - калам.

Почти във всички страни с преобладаващо мюсюлманско население, исляма се явява държавна религия. Основната част от вярващите е концентрирана в Индонезия, Пакистан, Бангладеш, Индия, Нигерия, Турция, Египет, Иран и екс-СССР. Общото число от последователи на исляма в края на ХХ век - 900 милиона човека. От тях:

· сунити - 800 милиона

· шиити - 96 милиона

· хариджити - 3 милиона
« Последна редакция: Ноември 07, 2009, 12:57:32 pm от хадзапи »

Неактивен Unlock_the_Light

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 162
  • Veritas Vos Liberabit!
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #85 -: Ноември 07, 2009, 13:03:56 pm »
Мислех, че абсурдни закони има само в САЩ, но тия ги бият в случая.
Кажи пример, да коментираме.Плийс :hi: :hi:

Примери:
"Местен съд задължил жителите на Денвър, Колорадо, да осигуряват габаритни светлини за котките си, които се разхождат нощем.
В Оклахома на кучетата е забранено да се събират на групи повече от три, ако нямат нарочно разрешение на властите.
Архаични ограничения засягат и шофьорите.

В Пенсилвания, при среща с каручка, те са задължени да покрият колата. Ако конят е уплашен, те трябва и да я скрият. Законът бил приет, когато по улиците конете са били повече от автомобилите. Но и до сега не е отменен.
Отново в Пенсилвания шофьорите, които карат нощем по селски път, са длъжни на всяка миля да спират и да изстрелват сигнални ракети. Те могат да продължат едва след 10 минути, когато са се уверили, че на пътя няма други коли или животни.
В Южна Каролина и сега всеки, който е собственик на "неодушевено транспортно средство", трябва да спре 30 метра преди кръстовище и да стреля във въздуха.
Най-абсурдните закони в САЩ се отнасят до забраните.

Например в Алабама, Аризона и Джорджия, строго е забранено във вана да се държат
магарета, а в Арканзас - крокодили.
Аризонските закони забраняват притежаването на повече от два имитатора на фалоси. Ако полиция намери в дома на нарушителя повече такива играчки, той може да бъде обвинен в управление на сексмагазин, което е забранено.
Законите в Кънектикът забраняват на мъже да целуват жените си в неделя, както и да изхвърлят използвани ножчета за бръснене.
В Джорджия е забранено жирафи да се връзват на улични фенери.
В рамките на борбата с хомосексуализма навремето заповядали със закон на мъжете в Джорджия да не се доближават до гърба на друг мъж.
Във Флорида могат да получат затвор жени, които заспиват, когато сушат косата си във фризьорски салон.
Много сурови са законите в Мичиган. Там е забранено хранене при къпане в океана.
Във Върмонт и Западна Вирджиния е забранено свиркането под вода.
Небраска и Оклахома са много далеч от океана. Това обаче не е попречило на законодатели да забранят лова на китове в тези щати.
Подобен абсурд има и в Мълайн, Илинойс. Там на гражданите е забранено да се пързалят на кънки по градското езеро в периода от 1 юни до 31 август.
В щата Луизиана е забранено да се хапят хора. В случая използването на изкуствена челюст се смята за по-сериозно престъпление.
Според законите на Охайо жена може да попадне в затвора, защото е кърмила на улицата или защото живее в къща с повече от четири жени. Забраната била приета в рамките на борба с проституцията.
Подобен закон съществува и в Тенеси, където за бордей се смята дом, където живеят повече от 8 жени. За мъжете също била постановена граница за съжителство в къща - 120.
Общоизвестно е, че американците се радват на най-много свободи. Една от тях, например, е правото да бият жените си.

В окръг Джаспър, Алабама, мъжът има пълно право да налага половинката си с пръчка, но само при условие, че диаметърът на тоягата на превишава диаметъра на показалеца на съпруга.
В Лос Анджелис, Калифорния, мъжете имат право да бият жените си с ремък. Ширината му не
трябва да е по-голяма от 12 см. В противен случай е нужно съгласието на жената.
В Арканзас не е важно с какво мъжът бие жена си, стига това да не се случва повече от веднъж в месеца.
Някои закони дават и огромна лична свобода.

В Индиана родителите могат да не плащат за лечение на детето си, ако докажат пред съда, че същевременно са се молили за неговото оздравяване.
Според законите Тенеси е рай за чревоугодниците. Там е позволено да се яде всичко, което човек удари със собствения си автомобил на пътя.
В Тексас процедурата за сключване на брак е прекалено облекчена - достатъчно е желаната жена да бъде представена три пъти пред приятели на мъжа като съпруга, за да се превърне тя в такава.
В Мичиган са най-либералните закони за притежаване на оръжие. Такова може да има всеки жител на щата, навършил 12 години.
В Юта не е забранено да се притежава ядрено взривно устройство, но пък изрично е
забранено то да се използва.
В Орегон е позволено да се пуши марихуана, но само у дома.
В Западна Вирджиния мъжете имат право да се съвокупляват с любимите си животни. Единственото условие е теглото на любимците обаче не трябва да превишава 18 кг.
В град Клоусън, Мичиган местен закон позволява на хората да спят със свине, крави, коне, кози и кокошки. Това, обаче, могат да правят само стопаните на животните.
Правата на фермерите също са добре защитени и в центъра на световното кино - Холивуд. Там е разрешено да прекараш по знаменития Холивудски булевард до 2 000 овце.
За паркиране на слон във Флорида е забранено да се взема по-голяма такса от тази, която се взема за паркиране на автомобил.
В Северна Дакота и Оклахома гражданите са задължени да си свалят обувките преди лягане. Тези правила били приети заради пияниците още преди 200 години. Ако полицията завари спящ на улицата с обувки, той може да бъде арестуван за пиянство."

И още много много много такива....
"Светът е моята страна.....да правя добро е моята религия" -Томас Пейн

Неактивен marhs

  • marh-s
  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 369
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #86 -: Ноември 07, 2009, 23:40:26 pm »

Примери:
"Местен съд задължил жителите на Денвър, Колорадо, да осигуряват габаритни светлини за котките си, които се разхождат нощем.
В Оклахома на кучетата е забранено да се събират на групи повече от три, ако нямат нарочно разрешение на властите.
И още много много много такива....

Unlock_the_Light link  :hi: :hi: Благодарско за примерите.Бях чувал преди, че в някои US щати имат чудновати и абсурдни закони,но тези примери са показателни.Имаш едно черпене :drinks:
Нищо, че те са малко отклонение от темата, но пък някои-например разрешеното "налагане" на жените-са близко до исляма, при който жените са подчинени на мъжете и са с много по-малко права. ;D
Харесва ми и забраната за кучетата, да не се събират повече от три, без разрешение он властите. ;D За БГ ще е много добро, ама има ли власти да го предложат ? :unknown:
А за свиркането под вода  ;D :lol:, ами то как може да се свири, че да го забранят.Може би имат предвид някакви други "свирки" :blum1:, знам ли  :lol:
« Последна редакция: Ноември 07, 2009, 23:52:27 pm от marhs »

Неактивен Z-931

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 729
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #87 -: Ноември 27, 2009, 11:06:45 am »


Учени твърдят, че свещената книга на исляма не е точно такава, каквато изглежда
От Мартин Брайт 
New Statesman (UK) 
 

--------------------------------------------------------------------------------
 
Новината от един изнесен наскоро научен доклад, че юдеи и палестинци имат общи генетични корени, не получи място в научните издания, защото политическата натовареност на неговите заключения, би направила четенето угнетяващо. Откритията, които можеха да бъдат разглеждани като повод за надежда или дори за солидарност между араби и израелци, бяха сметнати за прекалено горещи и неуправляеми.

Фурорът от генетичните открития не трябва да бъде изненада за учените от Близкия Изток и мюсюлманския свят, но там очевидно и най-безстрастните проучвания могат да бъдат пометени от заслепяващи идеологически пясъчни бури, а основанието за диалог затрупано веднага. Същото е положението и при високо ценените и деликатни области - като история и археология например-, където някои от откритията циркулират само в доверени академични кръгове. Цензурата, която души Близкия Изток, се е просмукала във всеки ъгъл на интелектуалния живот.

Далеч от периодичните списания, вестниците и ислямския свят, работи една група учени, която от три десетилетия извършва тиха революция в изследванията върху произхода на религията, Корана и живота на пророк Мохамед. Изводите на така наречените "нови историци" на Исляма са смайващи. Според тях се оказва, че ние не знаем почти нищо за живота на мюсюлманския пророк Мохамед; че бързият растеж на религията може да бъде обяснен най-малко с атрактивното за племената от арабския полуостров ислямско послание за победа и джихад; че Коранът е бил съставен или вероятно дори написан дълго след предполагаемата смърт на Мохамед през 632 година. И най-спорното твърдение на изследователите е, че в ранните дни на Исляма е съществувал анти-християнски съюз между араби и юдеи и че самият Ислям може да бъде разбран най-добре като еретично разклонение на равинския юдаизъм. 
 В работата си Джон Уонсбърг, Майкъл Кук, Патрисия Кроун, Андрю Рипин и Джералд Хоутинг, всички от University of London School of Oriental and African Studies (SOAS), поставят под съмнение не само ислямската версия за Исляма, тези "нови историци" започват своите изследвания от един факт, който от дълго време безпокои учените - почти пълната липса на свидетелства, останали от първите дни на тази религия.
Съгласно преданието мюсюлманството се заражда около 611 година, когато Мохамед получава откровение от Архангел Гавраил, че е последният земен пророк. Мохамед започва да проповядва на хората в Мека монотеистична вяра и когато не напредва, се придвижва с една малка група последователи към Ятриб /днешна Медина/, който по онова време е бил смесено юдео-арабско общество, разположено на 200 мили на север от Мека. Това преселване, станало през 622 година, отбелязва началото на ислямския календар. По-късно Мохамед се връща в своя роден град и когато умира, той вече е изградил ислямска империя в Арабия. Сто години след първото му откровение, арабите вече са завладели древните империи Византия и Персия и са създали една ислямска държава, разположена на територия от Испания до Индия.
Традиционната версия на тези събития остава изключително здрава дори сред модерните мислители в мюсюлманския свят. Във "Въведение в Исляма", пътеводител за начинаещите във вярата / който бе ревизиран тази година, заради атентатите в САЩ/ британският мюсюлмански писател /и редовен сътрудник на New Statesmen/ Зиаудин Сардар, споделя традиционното мнение за историята на религията: "Животът на Мохамед е познат като шурата и той е доказан от историята. Всичко, което е казал е било записано". Това, което Сардар не може да обясни, е как, в такъв случай, нищо не е оцеляло. Той казва, че пророкът е бил неграмотен, но около него непрекъснато е имало 45 книжници, които записвали всичко, което казвал или правил. Тези книжници също така отбелязвали и всички думи на Мохамед, свързани с правилното поведение. Всичко, което чували и виждали било записвано върху кости, на парчета от камък, пергаменти и папироси, които по-късно били събрани и използвани за допълване на Корана. Според Сардар, ние, в такъв случай, знаем какво е ял пророкът, как се е отнасял към жените, децата и животните, какво е било и поведението му в битките. Но, според новите историци, ние не знаем нищо такова. Те смятат, че всички твърдения на Сардар за историческа истинност са основани на легенди и слухове, разказвани от последователите на Мохамед. Обяснението на "новите историци" е, че по-късните генерации създават за исляма последователна структурна база, която да задоволява успешно нуждите на една сложна империя.

Първата биография на Пророка идва от 8-ми век, почти 150 години след предполагаемото създаване на религията, във време когато Ислямската империя се е разпростряла на запад до Испания и на изток до Индия. За историците от просвещенската традиция, тази празнина създава една сериозна бариера пред изграждането на авторитетна картина на ислямското начало. Пишейки в "Кеймбриджката илюстрована история на ислямския свят" Патрисия Кроун, най-откровеният и достъпен сред "новите историци", изразява общото недоумение на своите колеги: "Какво чувство може да ви създаде това?
 Мохамед несъмнено е личност, която променя курса на историята, но как го е сторил? За нещастие ние не знаем каква част от ислямските предания за него са истина и каква не е." Единственият източник преди 800-та е Коранът, казва тя, и той ни казва повече за старозаветните пророци Аврам и Мойсей, отколкото за Мохамед.
 През 70-те години група млади историци, работещи под ръководството на лингвиста професор Джон Уонсброук в SOAS, разработва нова техника. По примера на Уонсброук, те решават да погледнат на Корана като на литературен текст, да го сравнят с други религиозни текстове от същия период и да потърсят вътрешните връзки в неговия произход. Те откриват, че той съдържа много елементи на юдаизма, и по специално от Талмуда, който е колекция от коментари и интерпретации на старо-еврейската библия. Те заключават колебливо, че във формите, в които е оцелял, Коранът е бил съставен, ако не и написан, десетилетия след времето на Мохамед, като вероятно, приелите исляма в Близкия Изток, са въвели елементи от доминиращата по-рано в региона религия. Патрисия Кроу и Майкъл Кук, също от SOAS, правят сега дори още по-смайващ анализ при търсенето на оцелели свидетелства от ислямското нашествие. Според тях арменски, гръцки, арамейски и сирийски ръкописи, описващи растежа на исляма, доказват, че той по своята същност е племенна конспирация срещу Византийската и Персийската империи, с дълбоки корени в юдаизма, и че араби и юдеи са били съюзници в тези завоювани общества. Подкрепа към заключенията им идва и от откритията, направени по време на реставрацията на Голямата Джамия в Сана, Йемен, където работници, откриват на покрива й фрагменти от Коран, които се оказват сред най-старите оцелели до наши дни. Германски учени, които изследват ръкописите откриват, че някои от намерените текстове се отклоняват от приетата версия, която се счита от преданията за чиста и неподправена дума на Бога и изглежда, че някои от писанията са били вписани към по-ранните версии на текста. Редактирането, подкрепя вярата на Уинсброуг и неговите студенти, че коранът не датира от времето на Мохамед. Професорът по ислямска история в University of Virginia в Канада Андрю Рипкин, автор на една ревизионистка история на исляма, публикувана от Routledge, казва, че "ръкописите в Сана са част от процеса по запълване на дупките в нашето познание на това, какво се е случило." Лесно е да се разбере защо работата на "новите историци" оскърбява определени мюсюлмански кръгове, и без съмнение, това което твърдят е дълбоко провокативно. През 1987-ма, две години преди аятолах Хомейни да издаде "фатва" или смъртна присъда на Саламан Рушди за богохулство, Патрисия Кроун, тогава работеща в Оксфорд, пише следните думи за Алах и неговия Пророк Мохамед: "Богът на Мохамед подкрепя политиката на завоевание, защото обучава вярващите да се борят срещу неверниците, където и да се намират. Накратко, Мохамед трябва да завладява, неговите последователи обичат да завладяват." 
В "Meccan Trade and Rise of Islam" Кроун се опитва да докаже, че ранните мюсюлмански нововерци се обръщат към исляма, защото им обещава арабска държава, основана на завоеванието, насилието и грабежа. "Бог е казвал на арабите, че имат право да взимат земите, жените и децата на другите, и те действително се чувствали длъжни да правят това. Свещената война се съдържала в подчинението."
Зиаудин Сардар е един от няколкото мюсюлмански интелектуалци искрено ангажирани с новите историци. Той нарича работата им: "Евроцентризъм от най-екстремен и късоглед тип, който допуска, че нито една дума, написана от мюсюлмани, не може да бъде приета за свидетелство." Сардар категорично поставя западните ревизионисти в пост-колониалния ориенталски лагер, от който колониалните "експерти" непрекъснато изтъкват пред мюсюлманите, че те по-добре познават тяхната примитивна, варварска религия. "Триумфалното заключение на Кроун и Кук - казва той - беше, че ислямът е амалгама от юдейски текстове, теология и ритуална традиция." Сардар изтъква, че цялата академична отговорност за новата ислямска история идва от SOAS - колониална институция, прочута с обучението на генерации чиновници за Форин Офис и шпиони. В едно интервю пред американското списание Atlantic Monthly, Кроун изразява своето раздразнение от подобни атаки срещу нейната работа: "Коранът, като всеки друг ръкопис, има история, с изключение на това, че ние не я знаем. И когато се опитваме да я научим се надига вой от протести. Никой не би се интересувал от воя, ако той идваше от западняци. Но западняците чувстват повече респект, ако недоволството идва от други общества, смятайки, че ние се бъркаме в наследството им. Ние, ислямистите, не желаем и нямаме за цел да разрушаваме ничия вяра."
Другото място, в което картината на исляма като еретическо разклонение на юдаизма причинява особено оскърбление сред повечето мюсюлмани, са твърденията на новите историци, свързани със свещените градове Мека и Йерусалим. Съгласно мюсюлманското предание в ранните години на исляма Мохамед е променил посоката на молитвата от Йерусалим към Мека, когато се скарва с юдеите, докато изгражда в Арабия своето общество от вярващи. Новите историци отказват да се съгласят с тази версия. Използвайки археологически свидетелства от джамиите, изградени през осми век /след смъртта на Мохамед/, те се опитват да докажат, че много от мюсюлманските молитвени ниши са обърнати на север, а не към Мека.
Защо работата на тези учени получава толкова малко внимание? Отчасти това се дължи на становището на либералните западни интелектуалци и техните колеги от мюсюлманския свят. Те или не могат да бъдат заинтригувани от поставените проблеми, или се измъкват на пръсти от страх да не наранят чувствителността на вярващите. Но правейки това те позволяват на радикалните десни в САЩ да вземат роля и да обявят кръстоносен поход - християнският фундаменталистки подход към исляма. Даниъл Пайпс, писател и бивш съветник в Държавния департамент на САЩ, използва новата история, за да оправдае теорията за "сблъсъка на цивилизациите". Според него Западът е обречен на вечен конфликт с варварския мюсюлмански свят, а арабите на унищожение. Politicalusa.com, един брой от обвързани уеб-страници, създаден след 11 септември, порицава либералните "предатели", които се осмеляват да говорят срещу американската правителствена политика, включвайки една серия от псевдо-научни атаки срещу исляма. В една статия озаглавена "Митът на Мека" Джак Уилър /съветник на афганистанските муджахидини от времето на Рейгън/ фалшифицира новата история с аргумента, че мюсюлманите трябва да бъдат принудени да се съгласят, че религията им е основана на серия от скалъпени идеи: "Всички Бин Ладеновци в мюсюлманската терористична мрежа трябва да разберат, че светът скоро ще научи за Митът на Мека…"
Новите историци сами трябва да поемат отговорността за последствията, които техните аргументи носят в преобладаващата политика. Когато телефонирах на един от главните герои в дебата, учен от Лондонския университет, за да го попитам дали работата на новите историци не е присвоена от радикалните десни и християнските фундаменталисти, той ме предупреди да не публикувам статията. Не пожела и да бъде разкрита самоличността му. В един е-mail той ми писа: "нека оставим тези проблеми в тяхната прилична неизвестност". И това е резултат от страха от погрешно предаване или - дори по-лошо - от погрешно разбиране на тезите им. "Пингвин", издателят на "Сатанински строфи" на Рушди, отложи издаването на една спорна история на исляма, написана от професор Джерал Хоутинг. Рушди написа измислица и бе осъден на смърт, защото в нея обрисува Пророка като човек, който може да извърши грешка. Хоутинг, създателят на SOAS - ревизионисткото училище, стана мишена на ислямски демонстрации в Лондонския университет, когато неговите възгледи за първи път получиха гласност в мюсюлманския свят; а след като се пенсионира през 1992 година отиде във Франция, предпочитайки живота в неизвестност. Вярващите мюсюлмани едва ли ще бъдат разколебани от работата на малката група друговерски учени, работещи в британски и американски университети. Защо тогава в широките обществени дискусии след 11 септември няма дебат върху Корана и произхода на ислямската религия? Според Франсис Робинсън, редактор на "Кеймбриджка илюстрована история на ислямския свят", е важно "да не бъде изостряна мюсюлманската чувствителност, и това става чрез пренебрегване на по-широки обсъждания". Но той смята също така, че новата история на исляма остава в относителна неизвестност, заради "липсата на фигура сред новите историци, която да може да свърже успешно всички тези революционни идеи." " Но, повярвайте - казва той - това ще се случи и ще бъде много интересно да видим какви ще бъдат реакциите."
 
Мартин Брайт  редактор в английския Observer

Неактивен JG

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 408
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #88 -: Ноември 27, 2009, 12:46:47 pm »
 :hi: Аз съм чел два пъти Корана и съм сигурен, че съществото което разговаря с Мохамед не е ангел Гавраил. Понеже стилът на изразяване и задаваните въпроси са коренно различни. Но ми прилича доста на стила в Шримат Багаватам а това за мен е стилът на Луцифер. Подредбата на думите и внушението на идеи е същото като от Битие 3 гл разговора със змията изкусител.
А по принцип за мен Корана е коментар на Билията не е изключено да са намесени и фанатизирани Юдеи в написването. В Библията е описано времето и действието на арабските нашествия и е разбулен тяхния характер.Но това ще изясня по-късно когато стигна до този момент в темата за Книгата Откровение :)
Иоана 8:32 и ще познаете истината и истината ще ви направи свободни.

Неактивен Stalin

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 19
Re:Мохамед и исляма
« Отговор #89 -: Ноември 29, 2009, 17:37:39 pm »
Какво неясно има в написването на този коран? Мохамед беден , неграмотен , но се жени за богата вдовица по дъртичка от него вероятно еврейка щом е богата. Играе го жиголо , а после почва да ги шиба наред. А еврейските равини му написват после корана и изпоолзват новата идеология да завладеят половината свят. Същият метод после използват със създаването на комунистическата идеология или религия. К.Маркс също е живял с парите на богатата си жена и не е работил и един ден като пролетарий. С комунистическата зараза чифутите също завладяха половината свят. А сега май ще завладеят и целия свят с новата идеология- ГЛОБАЛИЗМА,  >:( >:( >:(

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27