Вестник "Шок", 31.07.2003 г.
БИВШИЯТ КМЕТ НА ЧИРПАН ПЕТЪР ПОПДИМИТРОВ И ДЪЩЕРЯ МУ АННА ОТКРИХА В МЕСТНОСТТА КАРАСУРА, НАРЕЧЕНА “БЪЛГАРСКАТА ТРОЯ” УНИКАЛНИ КАМЪЧЕТА С ИЗОБРАЖЕНИЯ НА БИБЛЕЙСКИ СЦЕНИ. ТЕ ПРЕДХОЖДАТ С 5000 ГОДИНИ САМОТО СВЕТО ПИСАНИЕ.
Преди три години историкът от Варна доц. д-р Николай Панайотов след многогодишни изследвания, открития и изводи, засягащи стихията му – епохата на халколита по нашите земи, пророкува категорично: “Един ден оригиналът на Библията – първата версия на Стария завет, ще бъде открит в България.” И ето, че преди дни телефонът на ШОК-овия репортер иззвъня. От другата страна на жицата бе най-големият наш колекционер на кости от праисторически животни Петър Попдимитров. Той е първият демократично избран кмет на Чирпан и автор на книгата “Неизвестното тайно изкуство на неолита”. Той пожела да съобщи пред изданието на народа сензационната новина за разкритията, които е направил заедно с дъщеря си Ана Димитрова. Става въпрос за наскоро откритите от него стотици кремъчни късове (артефакти) в местността Карасура край Чирпан. Тази местност с множество исторически пластове още преди 20 години бе наречена от известния немски археолог проф. д-р Михаел Вендел “Българската Троя”.
- Какво е новото ви сензационно откритие?
- Наскоро открихме с дъщеря ми Анна в Карасура неколкостотин малки кремъчни късове (артефакти). По тях имаше странни изображения. Започнахме да се питаме за какво са служили тези кремъчета, кой ги е изработвал и с каква цел. Освен това “картините”, изографисани от двете им страни, са триизмерни и почти невидими с просто око. Под определен ъгъл на светлината се появяват различни сюжети – досущ като картинките от популярните някога японски картички. Кремъкът, на който са изобразени, е изключително твърд минерал и не позволява обработка. Съпругът на дъщеря ми, който е зъболекар, опита с борчето на зъболекарската машина да изпише само два инициала на едно кремъче и инструментът за секунди бе “изяден”. Как тогава е станало сътворяването им? Сред поредното им “препрочитане” вече сме убедени, че това са графични изображения на Божието слово.
- Може ли да се каже, че това е Библия върху кремък!
- Твърденията ни са железни, още повече, че са плод на много тежък и задълбочен труд. А и аз като син на свещеник добре познавам Библията и още от дете я чета, изследвам и изучавам, затова имам право да твърдя подобно нещо.
- Сигурно осъзнавате колко абсурдно на пръв поглед е това?
- Разбира се, че съм наясно с това, което говоря. Досега нито един учен не е допускал, че точно в неолита ще има такива данни. След втория прочит на артефактите вече сме абсолютно убедени, че те съдържат библейските сюжети, пластично моделирани върху кремък, които предхождат с повече от 5000 години самото писание.
- Да не би да искате да кажете, че тези кремъчни артефакти са строшените от Моисей скрижали, които според Светото писание сам Господ написал с огнен пръст върху каменните плочи (в Библията не е уточнено какъв вид е камъкът) и ги е дал като заповеди на еврейския народ?
- Не, това са по-скоро сюжетите от петте Мойсееви книги, с които започва Стария завет. Или пък са заповеди, които предхождат тези скрижали с цели 5000 години и формират епоса на хората от онази епоха. Знаем, че тези картинки и сюжети са части от нещо цяло, от някакво цялостно законодателство. И сякаш съществува една “вечна книга на живота”, която по някакъв начин е предавана от “някого”.
- А знаете ли за сензационните твърдения на доц. Николай Панайотов, че библейският Рай не е бил между реките Тигър и Ефрат, а в Добруджа? Че първата земя на евреите е на територията на днешна България и че някъде у нас ще се открие и оригиналът на Библията, който е писан преди епохата на халколита с пиктограмно писмо?
- Да, запознат съм, но това не повлия върху “прочита” на артефактите. Преди няколко дни обаче се свързах по телефона с доцент Панайотов и му разказах за откритието си. Той беше много изненадан и каза буквално: “Това, което сте открили потвърждава моята теория!” - Той допускаше, че оригиналът на Библията не само ще бъде открит у нас, но и че ще бъде “написан” на златни или медни плочи. Оказаха се кремъчни.
- Опишете някои от “прочетените” картини с библейски сюжети.
- На един от експонатите е изобразено Дървото на живота с плода (библейската ябълка). И изкусителката змия е тук и е показано как е наказана за деянието си от Бог да бъде бита по главата за изкушението над човечеството, и то точно както Мойсей го разказва на народа в псалмите: “И тя ще ти нарани петата, но ти ще й строшиш главата.” На друг от артефактите е изобразена библейската сцена с убийството на Авел от брат му Каин. По кремъчните артефакти са изобразени точно ония животни, които трябва да се ядат, и тези, които Господ забранява – чистите и нечистите животни. Но има и известна разлика. Ето например Моисей забранява свинята да се яде, въпреки че е двукопитно (но не е преживно животно). Но по артефактите виждаме, че и свинята, и магарето, и мечката са били в “менюто” на неолитния човек – това е разликата, но открихме, че и тя има обяснение. Уникалното при тези артефакти е и това, че те предават кинетично изкуство чрез динамичната оптика и кинетичните движения. Нещо повече – смятаме, че древните хора са познавали огледалното въздействие на предметите, а науката започна да се занимава с този проблем едва наскоро. Тези кремъчета притежават и необяснима енергийна сила – изпитвал съм го, въпреки че най-малкото от тях е от порядъка на 15 мм, а най-голямото стига 70 мм.
Вестник "Шок", 31.07.2003 г.