Автор Тема: Гатанка?  (Прочетена 31452 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ssass

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 71
  • Днес ще го докажа,а утре ще го опровергая
Re: Гатанка?
« Отговор #30 -: Март 18, 2007, 10:26:38 am »
Първо искам да кажа, че ми е чудно как може да отхвърляте текстове от 3 век като фалшиви, а да търсите някакви истини във фреска от 16 век.
За някои по-горни постове, ми от тях лъха откровен култ към да винчи, което не ми се струва много не знам как да се изразя...

Та за картината:
Погледнете фигурите, които съм оградил, специално двете под масата може да са плод на въображението ми, но все пак.
Чия е ръката под масата? След леко осветляване се вижда, че държи лапа с три пръста
В ляво на масата има нещо като глава на змия, а пред фигурата до Христос в дясно, отново нещо като череп на змия или гущер.
Каква е тази табела над прозорците ??? Ако въобще е табела?
През първи век имали ли са стъкла на прозорците ?И ако не, тогава какво би могло да е посланието ..
И защо аджаба покрива гори, щото ако се увеличи определено се виждат форми на пламъци.
Човека в най-дясно сякаш е пребит и кърви.
А лицата на фигурите до него са червеникави.Може и да е заради повреди, но знаете  все пак ...

« Последна редакция: Март 18, 2007, 10:29:21 am от ssass »
Хаоса за едни е ред за други. „Summa sedes non capit duos.“ "Homo proponit, sed dei disponit." Пиян,

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Re: Гатанка?
« Отговор #31 -: Март 18, 2007, 23:07:46 pm »
МИ Леонардо-умира си да вкарва гатанки в картините си
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Здравчо

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #32 -: Март 18, 2007, 23:37:04 pm »
Не е въпросът, имали ли са прозорци, а имали ли са стъкла ;)
Което ме води на мисълта, има ли начин от фреската да разберем, че има стъкла... по-скоро няма, нали така :).

Но ако задълбаваме още, дали моделите на дрехите са от 1-ви век? Хм :-\
Поне 2 от одеждите ми се виждат подозрително ренесансови, защо ли...

Я! Ама те май седят на столове! Хм :-\

И откъде са намерили толкова голямо помещение, за да сложат шведска маса.

Олеле! Само проследете погледа на ученика със зеленикавата дреха вдясно от Иисус! Пада се вЛЯВО от Иисус, ако се поставим на негово място. Това не може да е случайност.

Погледнете към десния прозорец (наше дясно). Не виждате ли две полуголи човешки фигури! Приличат на кроманьонци! Единият носи нещо под ръка, нещо тъмно.

Аз пламъци не виждам, а раните по лицето на човека може да са вследствие от лошото състояние на фреската.

Не е правилно да се обсъждат репродукции, особено такива, които се въртят из нета. Хвала на човека, който пусна втория линк.

zahary

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #33 -: Март 19, 2007, 10:05:30 am »
Всеки вижда в тази картина това, което иска........дори автора и.

Неактивен GNOSTIC

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 255
Re: Гатанка?
« Отговор #34 -: Март 21, 2007, 16:08:56 pm »
Всеки вижда в тази картина това, което иска........дори автора и.

Не трябва да подценяваме Леонардо - в картините му няма случайни неща! ... не говорим за съвременни художници все пак! ;)

zahary

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #35 -: Март 21, 2007, 19:34:14 pm »
Цитат
Не трябва да подценяваме Леонардо - в картините му няма случайни неща! ... не говорим за съвременни художници все пак!
Именно за автора говоря, всеки един детайл от картината е символ на нещо в което той вярва.... :)
Леонардо действително не е случаен човек.

Спорт-Здраве

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #36 -: Май 28, 2007, 12:58:42 pm »
Бройката на стъпалата под масата не излиза. "Над" масата и "под" масата са символи също. Кои неща имат същество над масата, но нямат същество под масата? Всичко на нашата Земя си има над и под. Пришълците...не всички.
« Последна редакция: Юни 10, 2008, 21:37:24 pm от Mirotvorec »

Неактивен aviana

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 110
Относно: Гатанка?
« Отговор #37 -: Юни 10, 2008, 19:26:39 pm »
По принцип и в книгата "Шифърът на Леонардо" и в документалният филм за книгата "Кое е истина" се говори за ръкопис, в който се води разговор м/у Петър и Исус, в който разговор Петър казва на Исус"-защо обръщаш толкова внимание на Мария-Магдалена, нима тя е над нас "или нещо от този сорт :) И според документалният филм ножа в ръката на Петър е метафора, с която е изобразена ревноста му към Мария-Магдалена. Този ръкопис действително съществува, а за мен загатката е "от къде Леонардо е имал достъп до такъв документ, а Ватикана крие такива документи особено тези, които издигат жената в култ?"
« Последна редакция: Юни 10, 2008, 21:39:08 pm от Mirotvorec »
Най-голямата истина е тази в която искаш да повярваш.Най-голямата сила е тази да пребориш себе си.

Неактивен smehyrko

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 43
Относно: Гатанка?
« Отговор #38 -: Юли 02, 2008, 14:20:35 pm »
Наистина Леонардо от село Винчи голяма гатанка е оставил за поколенията.
Я да видим първо какво рисува Леонардо? Рисува "Вечеря" в "Горницата" в дома на Исус. М-дааа.. я сега да видим как така като рисува "Вечеря" през прозорците се вижда ясен ден? Леонардо ли се е объркал нещо или ние го разбираме погрешно. Безспорно Леонардо рисува подбуден от библейската Тайна Вечеря и първо май трябва да позиционираме библейското събитие и от там да тръгнем. Ами ако Горе в Дома на Исус, при Христос сиреч ми е мисълта, е Вечен Ден. Значи е вярно, че геният на Леонардо е закодирал многомерно изображение. Другото което се сещам, по библейската историография на Тайната Вечеря няма поканени и присъствали жени. Щото тук в сайта и такива мнение прочетах, че пресъствали жени. Ако Леонардо е рисувал библейско събитие, няма как да присъстват жени според Евангелието. Ако ли пък Леонардо не е гений / Духовен е по-верната дума/, няма как да иконографиса Тайната Вечеря - защото за иконографисването се иска прозрение Свише, сиреч трябва да си Духовен, неверниците казват гений, щото противното ги обвинява в безбожие.
 Трите прозореца пак символизират трите лица на Единосъщният Триединен Бог с трете Му лица - Бог Отец, Бог Син и Бог Свети Дух. Като най-големият прозорец е този на Светият Дух от когото идва Светлината на този свят - сиреч Христос и Той Христос  за това е позициониран от Леонардо в рамката на най-големият прозорец - този прозорец съответстващ на Светия Дух.
Според мене Леонардо е рисувал едно Духовно събитие със всичките му атрибути на многомерната Духовност. Чиста и съвършенна иконография /картина на Духовната същност е иконографията според мене/. Само където не го е казал, че иконографисва, защото тогавашните католици може и да не били много съгласни с иконографисването. За сегашните не знам. Нагледах се по различни НПФ /научно-популярни филми/ за "страхотния шифър" на Леонардо от село Винчи и всевъзможните му тълкувания. А аз защо така знам, че Истината може би е много по-простичка от различни комерсиални книжлета и филми? Ей, голям съм серсем- всички наопъки, а аз на, на терсене!
Но това си е мое мнение и ако не ви опонира на вашите разбирания по въпроса, сори, че съм по-различен. Но това е пУлУжението, в стадото с овце все трябва да има и по един коч с рога.

Неактивен bogoizbrania

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 931
  • Homo Supermenos!
    • Олтар на непознатия Бог
Re: Гатанка?
« Отговор #39 -: Юни 07, 2012, 13:44:30 pm »
   Официалната версия за композицията е следната / да си кажа, че не и вярвам-вярвам на очите си!/:

 * Вартоломей, Яков Зеведеев и Андрей Първозвани образуват композиция от три фигури; и тримата изглежда са изненадани. Двете ръце на Андрей Първозвани са в знак "стоп!".
Единственното което знаем от текста е, че са присъствали както и всичките 12 апостола. Какво точно са правили не е ясно, но тази композиция показва несъгласието и неразбирането какво се случва.
    * Юда Искариотски, Петър и Йоан образуват друга тройна композиция. Юда е в сянка, току-що разбрал, че планът му е разкрит. В ръцете си държи малка торбичка със сребро, която е получил като отплата за предателството. Петър изглежда ядосан. Той държи нож, който е насочен далеч от Исус. Най-младият апостол, Йоан, изглежда, че губи съзнание.
Юда се опитва да се изплъзне, той напуска тайната вечеря, под предлог, че ще дава на сиромасите, а отива да издаде мястото на молитва. Така той пропуска частта на приемане на виното, като символ на Изкуплението, ял е само от хляба - Словото. Петър държи нож, в текста се споменава че е предложил въоръжена съпротива, когато Йесус съобщава за идването на “неговият час”. Младежът с дъгата коса, не е жена и е дремел в скута на Йесус, не губи съзнание :-). Петър се обръща към него да иска той да пита Йесус кой е предателя, защото е ясно че тинейджър няма да бъде взет насериозно от първосвещенниците, само той е вън от подозрение. Ножът на Петър не “насочен далеч” от Йесус е скрит от него, защото самият Йесус забранява съпротивата на залавянето му.
    * Тома, Яков Алфеев и Филип образуват следващата тройна група от персонажи. Ясно се вижда, че Тома е разтревожен; Яков Алфеев изглежда имумен; ръцете му са във въздуха. Филип сякаш иска допълнително обяснение.
Тези тримата изобразяват въпросите “да не съм аз Господи!”, те искат лично оправдаване от обвинението за предателство.
    * Матей, Юда Яковов (Тадей) и Симон Зилот също са обединени като тройна композиция. И Тадей, и Матей са обърнати към Симон Зилот, вероятно да разберат дали той няма отговор на въпросите им.
Към Симон зелот се обръщат с въпрос за някаква вънщна помощ за ситуацията, зелотът обаче показва празните си ръце, като знак за безпомощност.
През 19 век е намерен ръкопис с имената на присъстващите; преди това само Юда, Петър, Йоан и Исус са идентифицирани точно. :-\????
Какъв ръкопис? ясно е кои са били на тайната вечеря, 12 апостола и Христос. Коя тоно фигура кой е не е ясно, все пак това е авторова интерпретация и само той може да даде отговор на въпросът. Тази картина наистина е била от 19-ти век, не по рано, но за сега нямам конкретни данни по въпроса. Освен, че тази техника на рисуване и видове бои са именно от 19-ти век, не по рано.
Soli Deo Gloria!

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27