Автор Тема: Гатанка?  (Прочетена 31373 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Albinoni

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 859
  • „L'amour est l'enfant de la liberte"
Re: Гатанка?
« Отговор #15 -: Януари 22, 2007, 15:36:35 pm »
Ами да де, точно той държи ножа, Юда,  с бялата коса, нали?
„L'amour est l'enfant de la liberte" Всяко нещо, до което се докосваш е част от Пътя! Достигни до ис

Eon

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #16 -: Януари 22, 2007, 15:38:18 pm »
Юда е тъмничкия с кесията, по-горе пише.

Неактивен Albinoni

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 859
  • „L'amour est l'enfant de la liberte"
Re: Гатанка?
« Отговор #17 -: Януари 22, 2007, 15:42:23 pm »
хахахха, да бе, така де - ТЪМНИЧКИЯ, С КЕСИЯТА :P, упс, ама и аз къде гледам , хехе, благодаря, нещо се разсеях ;)
„L'amour est l'enfant de la liberte" Всяко нещо, до което се докосваш е част от Пътя! Достигни до ис

Неактивен portentosum_mare

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 38
Re: Гатанка?
« Отговор #18 -: Януари 22, 2007, 18:55:39 pm »
Ножът  според мен е в обърната китка на Петър, който съзаклятнически говори на Мария или Йоан, кой както му харесва. Бройката ръце е точна-Йоан е скръстил(a) своите, лявата ръка на Юда сякаш иска да се притегне към Йоан, а точно Петър е този с ножа в лявата ръка и дясна към Йоан. :-\ Май в тази композиция всички знаят нещо, което или се опитват да скрият от Христос, или се опитват да му кажат.Определно ме смущава този \"коалиционен блок\"
Интересна символика наситина, ще се пробвам да намеря сполучливо качена картина и да и направя един анализ :)
Да забием Дан Брayн,а?
« Последна редакция: Януари 22, 2007, 19:02:42 pm от portentosummare »
В утротo, когато само ти, знаеш, че е още снощи,  животът е красив.

Неактивен asdfghjkl

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 783
  • Невъзможно е нищо
Re: Гатанка?
« Отговор #19 -: Януари 23, 2007, 01:53:54 am »
Ножа го държи този с бялата коса (който и да е). Просто си е обърнал китката, все едно когато се подпирате на кръста и си обръщате ръката.
 Шерлок Холмс аз съм го обучавал.   ;)
« Последна редакция: Януари 23, 2007, 02:13:09 am от asdfghjkl »
Oh, look at you... Look at you! Stop trying to control everything and just LET GO! LET

Неактивен GNOSTIC

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 255
Re: Гатанка?
« Отговор #20 -: Януари 23, 2007, 08:50:24 am »
Няма как, учителю на Шерлок Холмс, ръката с ножа да е на Петър. Ако увеличиш изображението и на двете снимки ще видиш, че той спира /хванал е тази ръка. А другата му е пред лицето на Йоан/Мария.
Така че, тук въпросът вече е какво е скритото послание на Леонардо. Знаем, колко е бил прецизен в композиционно отношение. Нещо загатва....какво...? :-\ С тази ръка вповече...

Неактивен DreamCatcher

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 368
Re: Гатанка?
« Отговор #21 -: Януари 23, 2007, 15:43:44 pm »
Въртете го, сучете го трудно ще се разбере какво е искал да загатне.

Трябва да започнем по обратния ред - какво е можел да знае Леонардо, че да го загатне. И отново навлизаме в мътни води и територии на разни тайни братства.

Другият вариант е да помислим какво знаем ние за отношенията между христовите учиници и да видим как отговарят на картината. От там да проверим можел ли е Леонардо да е имал същата информацията като нашата, че и по-достоверна и да я е загатнал в картината.

Та какво знама аз за христовите ученици и изобщо христовото учение.
Важното във връзка със описаната ситуация на разединение в картината е, че такова май наистина е имало сред тях. Като начало Христос е имал две паралелни групи ученици. Едната съставена от жени, другата съставена от мъже. Пробовядвал е, че всички човешки същества сме братя, т.к. звездният ни отец е един и същ. В този смисъл не е правдиво жените да се поставят на второ място в обществото. Част от учениците от мъжки пол са го разбирали, друга час просто не са могли да възприемат подобен светоглед. Петър е един от вторите, даже най-активния. В Библията това не го пише, т.к. основните и части са писани от ученик на Павел, под негова диктовка, а той е имал същите виждания по този въпрос като Петър, ако не и по-закоравели.
Разединението станало още по-сериозно, когато станало ясно, че жените в по-голяма степен възприемат основните положения на христовото учение - все пак любовта е нещо типично за жеската същност. Мъжете ученици започнали да изпитват и завсит, особено онази част от тях, коята все още считала, че ученичките трябвада си знаят мястото, както другите жени в еврейското общество.
Истинската разлика си проличала след възкресението. Петър така се въодушевил от факта, че Христос се е върнал от отвъдното, че е победил смъртта, че забравил изобщо за основната идея на учението му - всички хора сме братя и трябва да се обичаме като такива. Вместо това Петър и неговият кръг от ученици съсредоточили своите проповеди върху фактът на възкресението. Именно петрови и павлови последователи пък и те самите направо, полжили основите на съвременната църква. За това до днес най-великият християнски празник е Възкресение христово и ние си го празнувама без да се сещама за основаните идеи на Христовото съзнание. Просто все едно, че почитаме един езически бог. Понеже в много митологии има такива образи, завърнали се от смъртта. Тъкмо поради тази причина и Петрово-Павловото христийнство навлязло толкова лесно в Римската империя.
Какво обаче станало с другите христови ученици. Тази част от мъжете, които не били съгласни с Петър и Павел. Те се разотишли и водили доста отчелнически живот, като проповядвали основните Христови идеи. Някои от тяхс стигнали до доста далечни земи, както знаем. Съдбата на жените също не била особено розова. Те водили своят живот така както ги бил учил училтелят, но естествено след неговата смърт и възкресение постепенно били смачкани от обществото.

И така, разделението в картината се вижда ясно. Ясно се вижда и чичко Петър Който има доста злобна физиономийка насочена към Мария Магдалена - най-изявената от женските му ученички, която после е описана в библията като някаква курва. На всичкото отгоре е хванал и нож, който само допълнително разяснява отрицателните му намерения. Женските образи, един или два, все тая, са определено загатнати. Все пак Леонардо е рисувал за същата онази църква, която е отричала тяхното съществуване. Колкото до това Христос, човекът е разперил ръце и сякаш се опитва да въдвори мир и спокойствие, но не успява. Въобще картината е просто гениална и който знае за какво става въпрос може да оцени истинското майсторство на Леонардо.
А, че може да има някаква конспирация за някакъв бокал, това също е възможно, но основно според мен картината изразява тези по-скоро идеологически различия сред учениците, задълбочили се след възнасянето на Христос.

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Re: Гатанка?
« Отговор #22 -: Януари 23, 2007, 15:58:51 pm »
Петър по принцип си е бил женомразец и ясно се вижда заплашителния жест към Мария Магдалена.В "Евангелие от Магдалина" се казва нещо от рода на:
 И Магдалина Му рече:
"Страх ме е от него,защото той ме заплаши и мрази моя пол".С други думи Петър е бил лееко в лево

А ръката с ножа наистина е излишна или по-скоро допълнителна...
Вторият мъж от дясно наляво е самият Леонардо.Той често се изобразява в картините си,и още по-често отвърнат от Христос.
А Юда е не онзи с кесията,а онзи със показалец щръкнал в жеста на Йоан Кръстител.

-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен GNOSTIC

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 255
Re: Гатанка?
« Отговор #23 -: Февруари 26, 2007, 15:15:21 pm »
Още един поглед към "Тайната вечеря"

Чудото в “Санта Мариа делле Грацие”

За пет века “Тайната вечеря” се е превърнала в най-разрушения щедьовър на изкуството. Какви ли не вмешателства е претърпяла фреската в манастира “Санта Мария делле Грацие” - Милано. “Претърпяла” е най-точната дума, защото всяко от тези вмешателства е отнемало от картината по нещо невъзвратимо. Най-страшни са били периодичните монашески “освежавания” на картината с “блажна боя”. Безбожно е било пробиването на врата през стената (и през картината) за по-голямо удобство при преминаване от едно помещение на манастира в друго. Това е ужасно, но почти същото е сполетяло фреската и при някои професионални реставрации, главно поради пълно непознаване на Леонардовите геосферични и космични конструкции, скрити под боите на “Тайната вечеря”.

В наши дни около фреската в Милано стават и добри чудеса. Една влюбена в картината жена се вглежда отвътре в живописния пласт на шедьовъра и с най-съвършени средства отстранява всичко наслоено от времето и чуждо на Леонардовата живопис. Този доста труден процес продължава вече 16 години. Картината бавно и постепенно придобива първоначалния си блясък. Тази дама, посветила толкова години на “Тайната вечеря”, е госпожа Пинин Брамбилла Барчилон. Както всички по света, така и ние в България желаем изключителен успех на нейния апостолски труд. Но трябва да признаем, че ние в България очакваме най-много от работата на професор Брамбилла Барчилон. Ние се надяваме, че тя първа непосредствено ще открие следите на деликатните Леонардови геометрични конструкции под боите на “Тайната вечеря”. Уверени сме в това, защото тези конструкции съществуват и някъде дори отчетливо се провиждат.

Само за сведение на читателя трябва да кажем, че по-голямата част от невидимите конструкции под боите на фреската постепенно стават видими за компютъра в българското изследване на Леонардовата картинна геометрия. Компютърът възстановява стабилно цялостната геометрична система на Леонардовата перспектомагика в “Тайната вечеря”. “Перспектомагика” е най-точното определение на Леонардовата картинна геометрия, която събира в хармонично единство повече от 15 разновидности на древната, обратната и ренесансовата перспектива. Това обяснява вековни загадки в тази област и е най-голямата и най-приятна изненада за всички, които обичат тази наука.

Компютърът в българското изследване прави своите добри чудеса. Той свободно “преминава” през стената на фреската и влиза в пространството на “Тайната вечеря”. Отначало “стъпва” на меката ленена покривка на масата на апостолите. След като измери точно ширината на масата, която досега беше трудно измерима, поради перспективата, преминава зад фигурата на Христос и уточнява до милиметър разстоянието между масата и отсрещната стена в картината, където светят трите прозореца. Всъщност прозорците са два, а между тях се намира огромна стъклена врата. Компютърът установява, като първа задача, точната форма и големина на полузакритото стъкло зад фигурата на Христос. То представлява изправен във височина “златен правоъгълник”. Компютърът определя намясто неговите действителни размери “до милиметър” и после ги смалява до размерите на перспективния образ на това стъкло в картината. След установяване точните размери и на цялата стъклена врата зад Христос, заедно с полукръглия фронтон над нея, както и размерите на страничните два прозореца, компютърът “преминава” вдясно към ярко осветената странична стена в залата на “Вечерята”. Когато се “провира” между “колоните” на тази стена, компютърът установява, че апостолите Матей, Тадей и Симон се намират зад “колоните” и заедно с определена част от масата са вън от залата на “Вечерята”. Тук за компютъра и за нас започва едно от чудесата на Леонардовите пространства в “Тайната вечеря”. Уж с очите си виждаме цялата маса със всичките апостоли вътре в залата, пък излиза, че това не е съвсем така. Компютърът бързо “се пренася” по масата наляво към другата стена и установява, че по законите на симетрията, и първите трима апостоли - Бартоломей, Яков Младши и Андрей - също са вън от залата на “Вечерята”, заедно с част от масата. Тука нашият компютър “разбира”, че е попаднал в друго измерение на Леонардовите пространства - така нареченото философско “четвърто измерение”. Компютърът е сигурен в кода на това ново измерение, защото е компютър, но нас ни кара силно да се замислим: Кой преди Леонардо е дръзнал да измерва тайните на многомерната Вселена? А във “Вечерята” Леонардо да Винчи кодира девет измерения на Пространството. Това няма аналог в неговото време, нито днес.

Компютърът дешифрира за първи път сложните Леонардови “геосферични” формули и построява точно “златните” модули на геокосмичните конструкции в “Тайната вечеря”. Тези транспространствени ходове на нашия компютър са възможни само защото той единствен “прочита”, направо от картината, автентичните Леонардови златни числа, с които геният на Ренесанса е пресмятал и оразмерил всичко в пространството на “Тайната вечеря”.

 Над боите, в боите и под боите на “Тайната вечеря” компютърът открива огромна и многомерна вселена, създадена от един невероятен Леонардо, останал непознат и в самия Ренесанс. Според нас, това е истинският Леонардо да Винчи. Може би затова дори и бомбата, долетяла до манастира “Санта Мариа делле Грацие” през Втората световна война, не е могла да разруши стената на фреската, защото “Тайната вечеря” е едновременно и библейско, и Леонардово геокосмично чудо.

Истинският Леонардо не може да си отиде от планетата, без дори да знаем, че е идвал.

Цветан Цеков - Карандаш


За детайлно разглеждане на картината :

http://milano.arounder.com/da_vinci_last_supper/fullscreen.html
« Последна редакция: Февруари 26, 2007, 15:20:53 pm от GNOSTIC »

Heinie

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #24 -: Февруари 27, 2007, 18:03:48 pm »
На голямата сника се вижда, че ножът е в ръката на Петър.

Неактивен miamotobg

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 175
  • Шинмен Миамото Мусаши
Re: Гатанка?
« Отговор #25 -: Март 02, 2007, 18:04:22 pm »
При това съвсем ясно се вижда, че именно Петър държи ножа с острието назад
1. Не носи злоба в себе си. 2. Прави разлика между печалбата и загубата във всекидневието. 3.Развива

Неактивен Joro Velev

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 541
  • Живот за пример, това е начинът. Мисия Bell Ringer
Re: Гатанка?
« Отговор #26 -: Март 04, 2007, 05:35:08 am »
Явно картината от първия линк е репродукция на тази от втория. Поне аз така я виждам.
Обаче има няколко различия.
Перспективите на двете са различни.
Има различия в предметите по масата.
Синия цват е заменен с зеленикав.
Третия отляво му е сменена главата.
Главата на петия герой е в различно положение и израз.
Вероятно има и още, но да не си играем на "открийте разликите".
Според мен са запазени жестовете, положението на ръцете и пръстите. Вероятно е някаква символика позната и на репродуктора.
"Излишната ръка" си е все там.....
Вероятно сте чували тезата, че учениците са били 13? Защо на картината са 12?
Това го пише и в "Евангелието на Юда", допускам да е споменавано и другаде.
Когато човек поиска да постигне нещо, намира начин, в противен случай - причина.

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Re: Гатанка?
« Отговор #27 -: Март 04, 2007, 20:15:01 pm »
Истината,която така и не намери място в Библията:http://www.youtube.com/watch?v=L_UDgYm7Nrg
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Неактивен DreamCatcher

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 368
Re: Гатанка?
« Отговор #28 -: Март 05, 2007, 11:56:41 am »
 ;D Гил, това е старо и златно, ама не знам дали му е мястото тука. Иначе хубаво си го изровил.

zahary

  • Гост
Re: Гатанка?
« Отговор #29 -: Март 17, 2007, 20:59:47 pm »
Да, Юда е този с кесията, а ножът е символичен елемент и съответства на КАБАЛИСТИЧНОТО КОПИЕ НА СЪДБАТА, сефира Г е б у р а от Дървото на живота при древните херметисти,  С КОЕТО ПО-КЪСНО Е ПРОМУШЕНО РЕБРОТО НА ХРИСТОС НА КРЪСТА. По друг начин астрологично погледнато това е Козирог, съзвездие имащо отношение към тежката изкупителна жертва направена от Исус Христос за покриване и заплащане на родовата карма на предвечния Адам.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27