Автор Тема: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?  (Прочетена 54600 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #90 -: Юни 26, 2012, 16:41:20 pm »
Змията  предизвиква избора (активното), гълъба олицетворява смирението (пасивното), само чрез смирение избора би довел до познание, оттам  и до Бог. Без едното няма движение -живот, а без другото няма извисяване, посока, така змията е безкрайното движение(кръг), a гълъба - Дух (криле), получава се спирала – поетапно движение нагоре – с крила, явно баланса между двете е доста труден, но явно Христос го е постигнал - както и да го погледнеш стигаш до разпятието – по хоризонталата – земното, по вертикалата – Божественото, разкъсван в избора си, човек или пълзи като змия или се носи като гълъб. Христос – Новия Адам  не се е изкушил.
Явно не змията го е изкушила, а е успял да примири крайностите, не е унищжил нищо и никой, а е успял да възстанови равновесието, нарушено, когато сме станали смъртни,земни(когато Господ поставя враждата между нашето потомство и това на змията, между горе и долу.. главата на змията и петата на човека)... да ни върне вечността ако я искаме, затова и не споменава змията като „лоша”, защото избора как ще живеем е наш, не на змията! Не е нужно да търсим „злото” , когато сме невинни, нали, просто тогава опитомяваме „змея-дракона...” в нас, а това става като сами си разграничим вътрешната природа, защото имаме и от змията и от гълъба завет. Идеята е - вътрешните силите да ЖИВЕЯТ в свещен брак(както е било изначало, защото пише - Бог създаде човек по свой образ и подобие, после при разделението на мъж и жена идва и „проблема с избора и змията и прехвърлянето на отговорността и разделението на зло и добро...и вместо женското и мъжкото да си партнират и да знаят, че един кръст носят, настъпва деление – и самомнение,  та до сега”), а не в противоречие и ако изглежда трудно то струва ми се е защото смесваме първичната природа – искаме змията да е добра или лоша, гълъба глупав и добър, а всяко нещо е в същността си, да го приемеш за себе си с цялото си съзнание такова каквото е това е смирение, (и само при това обстоятелство има истинност иначе има страх, неразбиране и т.н) незлоблив е невинния, мъдър осъзнатия,нито едно от двете качества не предполагат отхвърляне,нехаресване или друга форма на антагонизъм, само приемане, да по-бавно е, но по друг начин не знам как се постига Бог, от Земята и Свисше.

Неактивен x_name41

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 293
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #91 -: Юни 26, 2012, 20:16:25 pm »
Примерът със змеицата, който баба даде е много покзателен защото се вижда, че змията е много умно същество и в никакъв случай не трябва де се подценява от човека!
"מוזיקה מאריכה את החיים"

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #92 -: Юни 29, 2012, 23:05:38 pm »
Мъдра приказка.


Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #93 -: Юни 30, 2012, 04:17:32 am »
Отношението към Сатан, зависи от времевия порядък ,  може да се разгледа само в съотношение и в частност, а не обусловено и отделно, каквато цялост изразява  само  Бог, затова и ”пази ни от Лукавия, защото твое е царството и...” и също „„Бъдете прочее разумни като змиите и незлобливи като гълъбите!“ , тъй като в своята природа Сатан е осъдителен, то ако не се прибави и „незлоблив”, то проповядващия има разум, но сам се лишава от чувственост и само чрез разума съотетно съди за различията, което го поставя единствено в позиция на отрицание и бездушност – хладина, характерна за змията, но „да обичаш врага си” не може без чувство, само с разум ще изглежда немислимо. Необходимо е Завета да е изпълнен по сърце и мисъл, а не единствено по Заповед - по Воля(Старозаветие), защото тогава Закона се изопачава и словото е книжно (като при фарисеите), спазват се закони, но защо?- никой и не пита, това е безсъзнателно, и съответно извън живота слово, от което единствено и чрез лично самоосъзнаване, а не осъждение всеки един човек може да се избави, за да се роди и чрез духа.
 „В някои творби равините посочват Сатана като инкарнация на злото, чиито мисли са посветени на унищожението на човека. В този контекст, Сатана, импулс на злото и ангел на смъртта е един и същ образ. В ущърб на човека Сатана съди за всяка дума; затова не бива „да отваряте устата си за злото“, сиреч „за Сатана“[37]. Осъдителния взор на Сатана обаче не е всепроникващ; когато зазвучи шофара на Нова Година той се „обърква“[38]. On the Денят на очистването силата му изчезва; числената стойност на името му (вж. гематрия и Еврейски числа) е само 359, и така един ден остава отвъд неговата власт [39].”

” (Ранните равински еврейски текстове на Мишна и Талмуда показват, че Сатана е играел съвсем малка роля в еврейската теология. С течение на времето обаче юдаизма приема популярната концепция за Сатана, най-вероятно от зороастризма. Колкото по-късен равински текст се разглежда, толкова по-често се среща името на Сатана и неговите сподвижници.[26] Палестинският талмуд, завършен ок. 400 г. сл. Хр. има произход близък до този на Новия завет и е по-резервиран в употребата на образа на Сатана. Това заключение обаче се основава само на запазените части от тази версия на Талмуда.
Пример за това може да се види още в книгата Битие: змията, изкушаваща Ева да вземе забранения плод. Традиционно становище на библейските коментатори на класическия юдаизъм е, че змията описана в Битие е просто змия. Има различни мнения за това какво може да символизира тя: склонността към злото (йецер ХаРа), Сатана или Ангел на смъртта. Според някои интерпретатори тя е фалически символ. Според мидраш, преди това животно да бъде прокълнато да пълзи по корем, то е стояло изправено (еректирало) и е притежавало дар слово.
Традиционната еврейска концепция обаче поддържа становището, че Сатана не може да бъде разглеждан като независим. Във Вавилонския Талмуд[27], равинът Леви твърди, че „всичко, което Сатана прави, е в интерес на Бога“. Когато друг равин отишъл да проповядва същата идея в друг град, самият Сатана дошъл и „целунал нозете му“.)”
Змията или Сатан приема всяка Удобна на мисълта форма, но не докосва с това „св. Дух”, няма как, Сатан е цар на земята само времево, но казано е на Бог да се кланяме, без при това да не си плащаме земните сметки, ето затова Бог иска да сме незлобливи като гълъб и разумни, разума е според който тук се приема словото, но духа носи посланието, в сл. Змията е проводника- инициатора, предизвиква реинкарнацията а гълъба – завета Светия дух,чрез който става въплъщението на Божествената същност. На небето може и без тялото, но с тялото е за човека тук и сега, инак различията си остават различия и не се постига единство, а не това е искал Христос иначе просто щеше да е човек, а не въплътеното слово - син Божи.
"истина, истина ти казвам: ако някой се не роди свише, не може да види царството Божие" (Иоан 3:3).
Никодим пита: "как може човек, бидейки стар, да се роди? Нима може втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди?" (Иоан 3:4). Господ отвръща:
"истина, истина ти казвам: ако някой се не роди от вода и Дух, не може да влезе в царството Божие; роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух. Недей се чуди, задето ти казах: вие трябва да се родите свише" (Иоан 3:5-7). ...

 
„Не всички изследователи на свещените текстове са единодушни относно свръхестествената природа на Сатана. Рави Саадиа Гаон, философ и учен от 11 век, пише в коментара си към Книга на Йов, че Сатана е просто човек, поставил под съмнение праведността на Йов. Тази теза почива на критическа интерпретация на думата שטן или „противник“, „неприятел“, която според Саадиа се отнася само до намеренията на личността и няма отношение към духовното или свръхестественото.”
„В Книга на Енох се казва, че Сатана е изкусител и прелъстител на Ева, което е причина да бъде изгонен от рая заедно с други ангели поради злодеянията им[40]. От тогава той се нарича „Сатана“, макар дотогава името му да е „Сатанаил“[41].
„В Книга на Йов е разпознат като обвинител, „тайната на беззаконието“[45] и като звярът (ламя) в Откровение на Йоан. Разпространено е вярването, че преди въставането си Сатана е бил най-висш сред ангелите и „зорница на небосвода“. Традиционно като причина за падението му е посочвана гордостта му, завистта му към човека и желанието му сам да управлява рая. Наричан е „бесовски княз“[46]; „богът на тоя век“.[47]””
В Новия Завет Сатаната е описан като “"Голям червен змей със седем глави и десет рога, а на главите му – седем корони"” и е наречен “"големият змей, древният змей, наричан дявол и сатана, който мами цялата вселена “" (Откровение 12,3; 12,9), както и “" княза на въздушната власт"” (Послание до ефесяни, 2,2).
Трансформациите на Сатан определят единствено неговата времева позиция, без това да определя еднаквостта в отношението към него, в противен случаи делото на човека Иисус в пътя му към Голгота би бил немислим .
„Отново в Откровение на Йоан (12,7-9), намираме препратка към легендата, че Сатаната е паднал ангел: “И стана война на небето: Михаил и Ангелите му воюваха със змея, а змеят и ангелите му воюваха с тях, но не устояха и за тях не се намери вече място на небето. И биде свален ...Сатаната... 9 свален на земята, а заедно с него бидоха свалени и ангелите му”. Някои от текстовете на Новия завет обаче противоречат на тази представа. Така например се казва: "открай време дяволът съгрешава" (Първо послание на Йоан 3,8). Освен това той е "открай човекоубиец и не устоя в истината, понеже в него няма истина" (Йоан 8,44). Обяснението на защитниците на легендата, че Сатаната е прокуден ангел са, че едва след като е въстанал срещу Господ Ангелът е станал дявол и едва от тогава, от началото си като дявол е започнал да греши.”
Явно и самия дявол като обитател на Земното има своя еволюция, той се развива епохално, има пик на действие и неговата сила е зависима от отношението на човека в часност.  Той базира цялата си същност тук и на Земята, това, което е видимо, материята, съответно всяка временна форма и ако към нея се подходи с пристрастие, тоест се приеме илюзията за нейната първопричинност, но властта му е не над цялото в човека, а само чрез подмяна на значенията - илюзия, за да владее му е нужно да раздели – тялото в неговата физическа, чувствена и мисловна части, само тогава постига власт и това без Бог е недопустимо,  доколкото Сатан е в частност към Бог, а не обратно.
„В Евангелията Дяволът се явява като изкусител, който се опитва да накара Иисус Христос да злоупотреби с божествената си власт.
В Откровение на Йоан се говори за битката между силите на доброто (Архангел Михаил и ангелите му) и Сатаната, който е победен и заедно с привържениците си е изхвърлен на земята. След това настъпва хилядолетното Христово царство, по време на което Сатаната е окован и хвърлен в бездна (Откр. 20, 1-3). След това ще бъде освободен за кратко (Откр. 20, 7), ще властва известно време над хората, докато не бъде изгорен в огнено езеро(Откр. 20,11).
Сатаната (Луцифер) е бил най-довереният ангел, който е отговарял за хвалението за Господ (Баща). Той е бил най-красивия ангел и е имал най-много правомощия след светата троица. Но цялата тази слава не му е стигнала и си е помислил, че щом е на една крачка да управлява цялата вселена може да направи преврат и да завземе трона. За тази негова постъпка е изгонен от рая и затова много хора го наричат "падналият ангел". Сатана може да се превъплащава във всичко живо. Пример е змията в Битие в Стария завет. Сатана никога няма да се появи пред Вас с уродлива физиономия и с рога, защото Вие ще го познаете и ще го изгоните. Той ще се появи, като ангел на светлината за да може да Ви заблуди. В Новия Завет на Библията е описано, как точно да се предпазим от Сатана.
Различни употреби на Сатана в Танах
Еврейското „Сатан Каном“ се използва в Танах със смисъла на „противник“ или „неприятел“ (שׂטן), като е отнасян към:
•   Змията изкушила Адам и Ева. Тази асоциация е направена от Св. Йоан Богослов в Откровение (Апокалипсис) 20:1-2, където името Сатана е използвано като съществително. Тези отрицателни смисли в образа на змията са засвидетелствани в т.нар. от Езекия „Нехущан“ — медната змия, издигната от Мойсей в пустинята,[5] — а по-късно и от образа на Василиска в европейското митологично мислене. В самият Танах обаче такава връзка липсва.
•   Враг във война и в мир.[6]
•   „Противник“ или „обвинител“ пред отсъждащия.[7]
•   Противник, антагонист, поставящ пречки на пътя, като в Числа 22:22, където думата е употребена, за ангел Господен пратен да възпре пътя на чародея Валаам.
В Книга на Йов ха-сатан („противникът“) се явява като прокурор срещу човечеството в небесния съд пред Бог.[8] Другите ангели не са споменати по име. Сатана влиза в ролята на обвинител, оспорващ лоялността на човечеството пред Бог. Аргументът му е, че хората служат на Бога само заради благата, които той им дава. Господ разрешава на Сатаната да изпита Йов, като му забранява единствено да посяга на живота на праведника.
В 1 Паралипоменон (Летописи) 21:1, Сатана подбужда Давид към греха да преброи населението.[9] Това е първото място, където името Сатана се появява без определителен член като съществително име.[10] Петстотин години по-рано същата история представя самият Яхве като този, който е поръчал преброяването.[11] По-късната версия е написана след Вавилонския плен и е възможно да е повлияна от Зороастризма. (вж. Сатана като обвинител).
Сатана като обвинител
Навсякъде, където Сатана се появява в Библията като член на Божия съд, той играе ролята на обвинител. Този негов образ е най-ярко разгърнат в увода към Книга на Йов, където[12] той се появява заедно със „синовете Божии“, за да „застанат пред Господа“. Под синове Божии в този стих следва да се разглеждат ангелите, дошли да отчетат пред Бога делата си. Сатана е запитан от Бог[13] „отде дойде“. Отговора и следващият го диалог идват да подскажат, че този Сатана е част от „синовете Божии“ и присъства, за да отговаря пред Господ. Сетне той играе ролята на прокурор, виждащ само беззаконие и поставящ под съмнение благочестието на Йов. Според Сатана службата и почитта, които Йов оказва на Бог, са фалшиви и са плод само на факта, че Господ е благословил „делата на ръцете му, и стадата му се ширят по земята“[14]. Затова Господ позволява на Сатана да изпита вярата на Йов два пъти. Най-напред Сатана посяга на имуществото на Йов, дадено му от Бог, в това число и децата му.[15] Сетне той посяга и на самия Йов[16], като му е забранено да посяга само на душата на праведника.[17]
Това което Книга на Йов пояснява е, че Сатана е подчинен на Бог така, както другите ангели; няма власт над човешката душа; изкусител е той, не Бог[18]; нуждае се от божието разрешение, за да посегне на праведниците.

В християнската и други култури следните имена се употребяват като синонимни на Сатана[източник?] и/или на личностно олицетворение на злото:
•   Ариман, Ahryman – в Древна Персия
•   Ангат – име на дявола в Мадагаскар
•   Антихрист
•   Абадон (старозаветен демон, в Средновековието името му е било синоним на Сатаната)
•   Азазел (иврит: Княз на дяволите, също Самиел, Самаел)
•   Велзевул (от бог 'Ваал-себул', Княз Ваал)
•   Белиар (от Ваал, наричан също Белиал)
•   Злото
•   Луцифер (Светлоносеца)
•   Мефистофел (съкратено: Мефисто) – литературен герой на Гьоте в произведението му Фауст.
•   Мортус
•   Негеос
•   Уриан
•   Воланд (име на дявола в средновековна Франция, както и при Михаил Булгаков в романа Майстора и Маргарита)
Описателни названия и евфемизми
Има поверия, че назоваването на името на Дявола може да донесе нещастие или да го призове (макар според други легенди да е необходимо той да бъде призован три пъти, за да се яви), поради което хората използват описателни названия за него.[източник?]
•   Големият Дракон
•   Змията
•   Княз или Владетел на Ада
•   Княз на този свят (Лутер)
•   Зъбатия
•   Онзи с копитата
•   Падналият
•   Лъжливия
•   Княз на мрака
•   Лукавия
•   Рогатия
•   

 *Инкарнация (на латински: incarnatio, de incarnatum, incarnare) или въплъщение е израз от теологията, религиозно-философска доктрина, постулираща зачеването и раждането на разумно същество (най-често човек), което е материално проявление на трансцендентно същество или сила. С други думи това е чудотворният акт, при който свещеният дух приема човешки образ.
Християнството, индуизмът, будизъмът и кабала са най-известните традиции, ползващи тази идея, в контекста на своите верски системи.

Ползвани източници:  Уикипедия,
                                              „ Опит за тълкуване на беседата на Господ Иисус Христос с Никодим”  - Иво Братанов http://www.pravoslavieto.com/bible/docs/besedata_s_Nikodim.htm



Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #95 -: Юни 30, 2012, 11:20:44 am »
За размисъл:

*Джеймз Фрейзър „Фолклорът в Стария завет“ (Глава II - Грехопадението)
  - Не я намирам on line, тъй като е пред мен ако някой не разполага с книгата ще препиша глава II, която има отношение към темата)

*Махабхарата. Рамаяна Индийски национални епопеи (СКАЗАНИЕ ЗА АСТИКА
ПЕСЕН ПЪРВА Раждането на змиите и на техния изтребител — птицата Гаруда)
http://chitanka.info/text/2042/3#textstart

*Карл Густав Юнг Семинар по Кундалини Йоге Лекция Четвертая
http://castalia.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=1211:-4&catid=105:2012-02-09-21-28-35&Itemid=100035

*Петър Дънов ЧИСЛАТА НА ВАШАТА СЪДБА
http://www.dunov-knigi.com/svobodni-knigi.php?book_id=6

*Дао - Книгата от 5000 йероглифа

*БОГОМИЛСТВО И БОГОМИЛИ ЕПИСКОП СИМЕОН

*Богомилското учение Антон Глогов

*Мирча Елиаде Образи и символи http://chitanka.info/text/3595-obrazi-i-simvoli


*ЕВАНГЕЛИЕ НА ТОМА

Неактивен Yoda

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 150
  • Must be force be with you
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #96 -: Юни 30, 2012, 15:11:24 pm »
Иска ми се да уточним нещо, въпреки че темата не е за Сатана.
На Сатана му станало скучно и решава да се противопостави на Бог, след което бива "bann-ing"
И ... къде точно го изгонва Бог, ако Светът човешки още не е създаден? Или вече е създаден и даже Адам и Ева си живеят щастливо. Докато Сатана като змия не решава да ги изкуши. Вездесъщия и всезнаещ Бог не е знаел, че така ще стане или просто е "използвал" Сатана, за да не се "опетни" името му на добър дядо Боже.
Нещо не ми се връзва в цялата картинка ... Исус ако е чел историите на татко си, да посъветва учениците си, това което ги е посъветвал именно с този символ-змия. Защо не, като костенурка, сова или маймуна да са разумни?
« Последна редакция: Юни 30, 2012, 15:15:27 pm от Yoda »

Неактивен bogoizbrania

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 931
  • Homo Supermenos!
    • Олтар на непознатия Бог
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #97 -: Юни 30, 2012, 15:36:24 pm »
« Отговор #97 -: Днес в 15:11:24 »
Според моите открития, дявола и сатаната е алегоричен образ, според някои интерпретации на Писанията дявола е висш ангел съгршил и изхвърлен на земята. НО аз разкрих, че ангелите не могат да съгрешават, а само хората. Сатаната или дяволът са образи на човешката душа предала се на грях.
Soli Deo Gloria!

Неактивен Yoda

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 150
  • Must be force be with you
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #98 -: Юни 30, 2012, 15:49:54 pm »
Мен не ме интересува, защо е "изхвърлен", отлъчен или въобще разсърдил му се Бог, нито какъв е бил или е. А, имало ли е създадени хора в момента на случването на събитието със "скендъла"? Защото би трябвало поне Адам и Ева да са били създадени, за да може да се превръща в змия и да ги изкушава. Но от друга страна Бог нали е всезнаещ и би трябвало да предвиди, и ако иска да предотврати този "ужасен" грях на своите любими създания. А той не го е направил. Отпуска ли е бил? Командировка на друга планета, да прави свят ли? Що ли?

Мисълта ми е, във връзка с тълкуването, да не се смесва "разумност" което си е когнитивно човешко качество, с етичните като добро-зло, които са зависими и манипулируеми от религията, но не и разумността.

Неактивен mitko

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 843
  • Не прави това, което не искаш да ти се случва
    • профил
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #99 -: Юни 30, 2012, 17:51:53 pm »
Re:Търсиш - намираш, искаш - получаваш...
« Отговор #68 -: Декември 25, 2009, 21:51:41 pm »Цитат1:26 И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие;
3:22 И Господ Бог каза: Ето, човекът стана като един от Нас, да познава доброто и злото; и сега, за да не простре ръката си да вземе и от дървото на живота, да яде и да живее вечно,
      Освен,  че  Бог  допуска  наличието  на  други  Богове,  тук  ясно  Бог  посочва  защо  Адам  и  Ева  трябва  да  напуснат  Едемската  градина.  Причината  поради  която Бог  се  страхува  двамата  да  не  ядат  от  плодовете  на  безсмъртието  е  проявената  безотговорност!  Представете  си  знание,  безсмъртие  и  безотговорност  много  опасна  комбинация  нали?     

1:28 И Бог ги благослови. И рече им Бог: Плодете се и се размножавайте, напълнете земята и обладайте я, и владейте над морските риби, над въздушните птици и над всяко живо същество, което се движи по земята.
 2:17 но от дървото за познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.   
        За  каква  смърт  става  дума??
      2:15 И Господ Бог взе човека и го засели в Едемската градина, за да я обработва и да я пази.
 Е  как  да  стане  това  без  да  имат  знания  или  целта  е  била  следващаят  стих,  но   тогава  възниква  въпроса  от  кого  да  я  пазят 

    3:5 но знае Бог, че в деня, когато ядете от него, ще ви се отворят очите 3:7 Тогава се отвориха очите и на двамата и те познаха, че бяха голи; и съшиха смокинови листа та си направиха препаски.   
       Ето  грехът  на  змията,  отворила  е  очите   на  хората  -  събудила  е  любопитството   им


3:10 А той рече: Чух гласа Ти в градината и уплаших се, защото съм гол; и се скрих.
3:11 А Бог му рече: Кой ти каза, че си гол? Да не би да си ял от дървото, от което ти заповядах да не ядеш.
     Ако  те  са  осъзнали  сега,  че  са  голи,  значи,  че  и  Бог  е  бил  гол,  ако  пък  това  не  е  вярно,  то  нивото  им  на  разумност  е  било  много  ниско!  Признавам,  не  мога  да  се  справя  с  това  противоречие,
3:12 И човекът рече: Жената, която си ми дал за другарка, тя ми даде от дървото, та ядох.
3:13 И Господ Бог рече на жената: Що е това, което си сторила? А жената рече: Змията ме подмами, та ядох. Ето  проявата  на  безотговорност

3:21 И Господ Бог направи кожени дрехи на Адама и на жена му и ги облече.
3:23 затова Господ Бог го изпъди от Едемската градина да обработва земята, от която бе взет.
3:24 Така Той изпъди Адама; и постави на изток от Едемската градина херувимите и пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.
       И  Той  изпроводи,  а  не  изпъди  Адам  и  Ева  от  Едемската  градина  да  се  учат  на  отговорност Отговорен  и  любящ  родител  изпровожда,  а  не  изгонва  децата  си.

Re:Търсиш - намираш, искаш - получаваш...
« Отговор #59 -: Декември 23, 2009, 22:40:29 pm »Цитат      Преди  много  хиляди  години  когато  Бог  създаде  живота  на  земята  и  любуваики   се  на  творенията  си  реши  да  създаде нещо което хем да прилича на него хем да е по-различно! Надарил го с ум, чуственост, красота и упоритост, но го лишил от логичност и чуство за достатъчност за да бъде емоционално! Нарекъл го жена, радвала тя с красотата очите му, изпълвала с трепет душата му, докато един ден осъзнал, че тя е започнала да взема решения и понеже имал слабост към творението си решил да й създаде другар със скритата мисъл друг да й бере плодовете от капризите!! Нарекъл го мъж и ги заселил в градина която в последствие станала РАЙ - мечта на всички смъртни!! Предупредил жената да не  дава на мъжа от плодовете на знанието, защото ще й създава неприятности.......
      Но минало време на Ева и станало скучно! Адам - глуповат, груб и недодялан и тя решила да промени нещата!!! Какво  може  да  стане аз нали  ядох от дървото на знанието и отвела Адама при дървото на знанието, откъснала един плод и отхапала веднъж, за да му покаже, че става за ядене! Погледнала Адама и си казала: Много му е, ще стане много умен и отхапала пак............ и така докато останала огризката, нея му дала да си хапне!
А Бог гледал и се смеел! Какво ще измисли Ева за свое оправдание си рекъл - придал си сърдит вид и слязъл при тях!
    - Тате змията ме накара да дам  на Адам от забраненият плод - проплакала Ева!
    - А мене ме накара Ева!
Изплашил се Бог, като разбрал, че е пропуснал да вмени на творенията си чуството за отговорност!
Мислил, мислил и решил! - Ще им дам трудно съществуване, та дано сами придобият това качество! (Затова отговорните са приятни Богу) После ушил дрехи и ги изпроводил от градината, като им обещал, че когато и който се научи на отговорност към творенията Му и творенията Си ще се завърне в градината и ще има възможност да яде от плодовете на безсмъртието!!

"Въображението е по важно от знанието" Айнщайн

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #100 -: Юни 30, 2012, 18:13:09 pm »
Познанието се постига, чрез опита, не наготово откъсвайки плода, и да така естествено човек не поема отговорност за дело, което не смята за свое, а чуждо деяние, следователно и от опита си в постъпката се отказва и от отговорността за нея.

Неактивен x_name41

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 293
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #101 -: Юни 30, 2012, 18:21:49 pm »
Историята на баба със змеицата е много поучителна и затова трябва да я приемем като знак, който ни е даден отгоре за да ни напомни, че човекът далеч не е най разумното същество на света защото животните също притежават разум до голяма степен неразбран все още от нас хората.
"מוזיקה מאריכה את החיים"

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #102 -: Юни 30, 2012, 18:28:53 pm »
Човек - Homo sapiens, „разумен човек“ на латински език

Неактивен del

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 522
Re: "Бъдете разумни като змиите", какво значи това?
« Отговор #103 -: Юли 02, 2012, 17:37:56 pm »
    Ще си позволя да споделя с Вас малко от произведението на Антоан дьо Сент- Екзюпери  " Малкият принц "

  Предварително се извинявам на тези от Вас, на които цитатите ще се видят прекалено дълги, но повярвайте ми ако можех щях да ви помоля да прочетем заедно на глас тази книга и после да помълчим...
                                                 ...

"Когато бях на шест години, видях в една книга за Девствената гора със заглавие "Преживени случки" великолепна картина. Тя представляваше змия боа, която гълта дива животно.
...
В книгата се казваше: "Змиите боа поглъщат плячката си цяла, без да я дъвчат. След това не могат да се движат и спят шест месеца, докато храната им се смели."

     Тогава дълго мислих за приключенията в джунглата и също успях да направя с цветен молив първата си рисунка. Моята рисунка номер 1.
...........


Показах прекрасното си произведение на възрастните и ги попитах дали рисунката им вдъхва страх.

     Те ми отговориха: "Защо една шапка да вдъхва страх?"

     Моята рисунка не изобразяваше шапка. Тя изобразяваше змия боа, която смила слон. Тогава нарисувах вътрешността на змията боа, та да могат възрастните да разберат. Те винаги имат нужда от обяснения.
...............
XVII
Когато човек иска да бъде духовит, случва се да излъже мъничко. Аз не бях съвсем честен, когато ви разправях за фенерджиите на уличните фенери. Ония, които не познават нашата планета, ще имат може би поради това невярна представа за нея. Хората заемат твърде малко място на Земята. Ако двата милиарда жители, които населяват Земята, стояха прави и малко сгъстени, както на митинг, те спокойно биха се сместили на някой градски площад, дълъг двадесет и широк двадесет мили. Цялото човечество може да се струпа върху най-малкия остров в Тихия океан.
Разбира се, възрастните няма да ви повярват. Те си въобразяват, че заемат много място. Те смятат, че имат голямо значение като баобабите. Затуй вие ще ги посъветвате да направят сметка. Те обожават цифрите и това ще им хареса. Но вие не си губете времето с това ученическо наказание. Безполезно е. Вие имате доверие в мене.
Така, щом стъпи на Земята, малкият принц бе много изненадан, че не видя никого. Дори се уплаши да не е сбъркал планетата, но в тоя миг едно търкалце с лунен цвят мръдна в пясъка.
— Добър вечер — рече за всеки случай малкият принц.
— Добър вечер — рече змията.
— Върху коя планета съм паднал? — попита малкият принц.
— Върху Земята, в Африка — отговори змията.
— Ах! … Значи на Земята няма никой?
— Тук е пустиня. В пустините няма никой. Земята е голяма — каза змията.
Малкият принц седна на един камък и дигна очи към небето:
— Питам се — рече той — дали звездите не са осветени, за да може всеки човек да намери някой ден своята звезда. Виж моята планета. Тя е точно над нас… Но колко е далеч!
— Тя е хубава — каза змията. — За какво си дошъл тук?
— Имах неприятности с едно цвете — отвърна малкият принц.
— А-а! — рече змията. И млъкнаха.
— Де са хората? — обади се най-сетне малкият принц. — В пустинята човек се чувствува малко самотен…
— Човек е самотен и между хората — каза змията. Малкият принц й отправи дълъг поглед:
— Ти си чудновато животно — каза й най-сетне той. — Тъничка колкото един пръст…
— Но съм по-могъща от пръста на цар — рече змията.
Малкият принц се усмихна:
— Ти не си много могъща… ти дори нямаш крака… ти не можеш дори да пътешествуваш…
— Аз мога да те отнеса по-надалеч, отколкото всеки кораб — каза змията.
Тя се нави около глезена на малкия принц като златна гривна:
— Всеки, когото досегна, го възвръщам на земята, от която е дошъл — добави тя. — Но ти си чист и идеш от една звезда…
Малкият принц не отговори нищо.
— Жал ми е за тебе, ти си толкова слаб върху тая земя от гранит. Някой ден, ако много ти домъчнее за твоята планета, мога да ти помогна. Аз мога…
— О! Много добре разбрах — рече малкият принц, — но защо през всичкото време ти говориш със загадки?
— Аз разрешавам всички загадки — каза змията. И млъкнаха.
...
При кладенца имаше развалини от стара каменна стена. Когато на другата вечер се върнах след работа, видях отдалеч моя малък принц седнал горе с провесени крака. И го чух да казва:
- Не си ли спомняш? Не е точно тук!
Сигурно друг глас му отговори, защото той възрази:
- Да! Да! Денят е същият, но мястото не е...
Продължих да вървя към стената. Не виждах и не чувах никого. Но малкият принц отново се обади:
- ... Разбира се. Ще видиш къде започват следите ми в пясъка. Трябва само да ме чакаш там. Ще дойда тази нощ.
Бях на двайсет метра от стената и все така не виждах нищо.
След кратко мълчание малкият принц продължи:
- Хубава отрова ли имаш? Сигурна ли си, че няма да се мъча дълго?
Спрях със свито сърце, но все още не разбирах.

 

- Сега си върви - каза той - ... искам да сляза!
Тогава и аз погледнах към подножието на стената и подскочих! Към малкият принц се бе проточила една от онези жълти змии, които убиват човек за трийсет секунди. Бръкнах в джоба за револвера си и хукнах, но от шума змията се плъзна под пясъка като замиращо ручейче и с лек метален звук спокойно се мушна между два камъка.
Стигнах до стената точно навреме, за да поема в ръцете си моя мъничък принц, блед като сняг.
- Това пък какво е! Сега разговаряш със змиите!
Развих златното шалче, което винаги носеше. Намокрих слепоочията му и му дадох вода. Не смеех да питам нищо. Той ме погледна сериозно и обви ръце около врата ми. Усещах, че сърцето му бие като сърце на простреляна умираща птичка. Каза ми:
- Радвам се, че си открил повредата в машината. Ще можеш да се върнеш вкъщи...
- Откъде знаеш?
Тъкмо щях да му кажа, че въпреки всичко съм се справил!
Той не ми отговори, а добави:
- И аз днес се връщам вкъщи...
После, тъжно:
- Много по-далече е... много по-трудно...
Чувствах ясно, че става нещо необикновено. Стисках го в прегръдките си като малко дете и въпреки това ми се струваше, че пропада в някаква бездна и нямам сили да го задържа...
Погледът му бе сериозен, зареян в далечината:
- Имам твоята овца. Имам и сандъка за овцата. Имам и намордника...
И се усмихна с тъга.
Чаках дълго. Усещах, че той се стопля постепенно:
- Мъничък мой, теб те беше страх...
Разбира се, че го беше страх! Но се засмя тихо:
- Довечера ще ме е страх много повече...
Отново ме смрази усещането за нещо непоправимо. И
 разбрах, че не мога да понеса мисълта никога вече да не чуя този смях. За мен той бе като извор в пустинята.
- Мъничък мой, искам пак да те чувам как се смееш...
Но той ми каза:
- Тази нощ ще стане една година. Моята звезда ще бъде точно над мястото, където паднах миналата година...
- Мъничък мой, нали е само лош сън тази история със змията и със срещата, и със звездата...
Но той не отговори. Каза ми:
- Това, което е важно, не може да се види...
- Разбира се...
- Както с цветето. Ако обичаш едно цвете, което се намира на една звезда, е сладко да гледаш нощем небето. Всички звезди са цветя.
- Разбира се...
- Както с водата. Тази, която ти ми даде, беше като музика заради чекръка и въжето... помниш ли... беше хубава.
- Разбира се...
- Нощем ще гледаш звздите. При мен всичко е съвсем мъничко и затова не мога да ти покажа моята. Така е по-добре. За теб моята звезда ще бъде една от звездите... Тогава ще ти бъде хубаво да гледаш всички звезди... Всички те ще бъдат твои приятелки. Освен това ще ти подаря нещо...
Той пак се засмя.
- Ах, мъничък мой, мъничък мой, обичам да слушам този смях!
- Тъкмо това ще бъде моят подарък... ще бъде както с водата...
- Какво искаш да кажеш?
- Хората имат различни звезди. За тези, които пътуват, звездите са водачи. За други са само малки светлинки. За учениците те са проблем. За моя бизнесмен бяха злато. Но всички тези звезди мълчат. А ти ще имаш звезди, каквито няма никой друг...
- Какво искаш да кажеш?
- Тъй като аз ще живея на една от тях, тъй като аз ще се смея на една от тях, когато погледнеш нощем небето, ще ти се струва, че всички звезди се смеят. Ти ще имаш звезди, които знаят да се смеят!
И пак се засмя.
- И когато се утешиш (човек винаги се утешава), ще се радваш, че си ме познавал. Винаги ще бъдеш мой приятел. Ще ти се иска да се смееш заедно с мен. И понякога ще отваряш прозореца, ей така, за удоволствие... И твоите приятели много ще се чудят, когато видят да се смееш, загледан в небето. А ти ще им кажеш: "Да, звездите винаги ме карат да се смея!" И ще те помислят за луд. Ще ти изиграя много лош номер...
И пак се засмя.
- Ще бъде все едно, че вместо звезди съм ти дал цял куп малки звънчета, които знаят да се смеят...
И пак се засмя. После стана сериозен:
- Тази нощ... знаеш ли... не идвай.
- Няма да те оставя.
- Ще изглеждам, като че ли ме боли... ще изглеждам, като че ли умирам. Така е. Не идвай да гледаш, няма смисъл.
- Няма да те оставя.
Но той беше загрижен.
- Казвам ти го... също и заради змията. Да не те ухапе... Змиите са опасни. Могат да ухапят за удоволствие...
- Няма да те оставя.
Ала нещо го успокои:
- Наистина, те имат отрова само за едно ухапване...

През ноща не съм усетил кога е тръгнал. Измъкнал се е безшумно. Когато го настигнах, вървеше решително и бързо. Каза ми само:
- А, ти си тук...
И ме хвана за ръката. Но още се измъчваше:
- Сбърка, че дойде. Ще ти бъде тежко. Ще изглеждам мъртъв, но няма а е вярно...
Аз мълчах.
- Разбираш ли. Много е далече. Не мога да взема това тяло. Много е тежко.
Аз мълчах.
- Но то ще е като стара изоставена черупка. В старите черупки няма нищо тъжно...
Аз мълчах.
Той малко се обезсърчи. Но направи още едно усилие:
- Знаеш ли, ще бъде приятно. Аз също ще гледам звездите. Всички звезди ще бъдат кладенци с ръждясъл чекрък... Всички звезди ще ми дават вода...
Аз мълчах.
- Ще бъде толкова забавно! Ти ще имаш петстотин милиона звънчета, аз ще имам петстотин милиона извора...
Сега и той млъкна, защото плачеше....

- Тук е. Остави ме да направя сам една крачка...
И седна, защото го беше страх.


После добави:
- Знаеш ли... моето цвете... отговорен съм за него! А то е толкова слабо! И е толкова наивно. Има четири нищо и никакви бодли, за да го защитават от целия свят...
Седнах, защото не можех вече да стоя на крака. Той каза:
- Е... Това е...
Поколеба се още малко, после стана. Направи една крачка. Аз не можех да мръдна.

Само една жълта мълния до глезена му и нищо повече. За миг остана неподвижен. Не извика. Падна бавно, както пада дърво. Нямаше дори шум, заради пясъка."

Ето линк към книгата: http://chitanka.info/text/2102

 

Сходни теми

  Заглавие / Започната от Отговора Последна публикация
51 Отговора
37711 Прегледи
Последна публикация Април 17, 2012, 03:16:48 am
от Hacko
Water "Crop" Circles

Започната от H. НЛО

4 Отговора
12112 Прегледи
Последна публикация Юли 06, 2011, 12:41:54 pm
от Hacko
1 Отговора
8413 Прегледи
Последна публикация Октомври 25, 2008, 23:31:38 pm
от Peacekeeper
Anti - "Zeitgeist"

Започната от Breath « 1 2 3 4 5 » Мултимедия

65 Отговора
37896 Прегледи
Последна публикация Декември 06, 2012, 23:03:22 pm
от blade
7 Отговора
12105 Прегледи
Последна публикация Юли 10, 2009, 02:21:19 am
от Peacekeeper

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27