Искам да науча за поне един който е минал и през езотериката и Библията и е избрал езотериката?
Елифас Леви (на френски: Eliphas Lévi) е псевдоним на Алфонс Луи Констан, френски окултист и кабалист. Една от най-популярните и влиятелни личности в Западната езотерична традиция, често пъти наричан "баща на модерния окултизъм".
Елифас Леви е роден на 8 февруари 1810 г. в Париж. Завършва семинария и през 1835 г. е ръкоположен за дякон към Римокатолическата църква, но никога не практикува свещеническият си пост, а по-късно е отлъчен от Църквата. През 1852 г. се среща с полския философ Хьоне Вронски, който го запознава с Кабала. Година по-късно (1853) се среща в Лондон с английския писател Едуард Булвер-Литън, член на Розенкройцерския орден. Същата година започва да използва псевдонима си Елифас Леви. Близък приятел с Флора Тристан (баба на Пол Гоген), Оноре дьо Балзак, Александър Дюма и Виктор Юго. През 1855 г. излиза най-важното му съчинение "Догма и ритуал на висшата магия" ("Dogme et Rituel de la Haute Magie").
...
Здравей, Ashaman
Елифас Леви винаги ме е впечатлявал. Има негово прекрасно изказване за Христос, което за съжаление не мога да намеря в интернет, ала е дори по-убедително от това на християнските проповедници, въпреки това Елифас Леви лично аз го ползвам, когато вниквам в значението на картите Таро, при сравнителна харектеристика, когато търся същността на даден символ, колкото и еретично да звучи.
Самия Ориген, който се смята за един от отците на Християнството, макар и отлъчен от Църквата, звучи по-скоро езотерично.
Ала има и други автори, които се ползват от Християнството на един или др. етап и отново сякаш звучат като Апокрифни текствове. Напр. Сведенборг, умишлено слагам целия цитат за него:
Еманюел Сведенбори, Еманюел Сведбери) е шведски учен, философ, християнски мистик, и теолог.
Сведенборг има големи успехи като учен и изобретател. На 56-годишна възраст той навлиза в религиозния етап от своя живот, в който започва да твърди, че изпитва видения и съновидения. Според последователите му това води до духовно пробуждане, където той усещал, че бил определен от Бог да пише небесни доктрини, основани на реформираното християнство. Твърди, че Господ отворил очите му, тъй че чрез тях той можел спокойно да посещава небето и ада, да разговаря с ангели, дяволи и други духове. Също заявява, че преживял Второто пришествие на Иисус Христос, който било духовно, а не материално. През останалите 28 години от живота си Сведенборг пише и публикува 18 теологични творби, от който най-известна е "Небе и ад" (1758), както и няколко непубликувани теологични труда.
Тези творби на Сведенборг предизвикали ред отзиви. Към края на неговия живот в Англия и Швеция се формирали малки групи читатели, изучаващи истината, която виждали в неговите учения, а няколко поети и писатели, сред които Уилям Блейк, Аугуст Стриндберг, Шарл Бодлер, Балзак, Уилям Бътлър Йейтс и Карл Юнг са повлияни от него. Прочутият психолог и философ Уилям Джеймс, също е последовател на неговото учение.
Обратното, един от най-видните шведски автори от времето на Сведенборг - Йохан Хенрик Келгрен, нарича Сведенборг "просто глупак", мнение споделяно и от държавната върхушка. Други го смятат за шизофреник. През 1768 г. в Швеция е предприето разследване от Лутеранската църква за ерес срещу трудовете на Сведенборг и срещу двама човека, който разпространяват тези идеи. Имануел Кант, който първоначално се отзовава положително за Сведенборг, по-късно написва и отпечатва остро критичен трактат срещу него.
250 години след смъртта на Сведенборг съществуват различни интерпретации на неговата теология (например: "Църква на Сведенборг"), а самият той е анализиран в биографични и психологични трудове.