Автор Тема: Четири и половина вагона българска история - съзнателно изгорени...  (Прочетена 3987 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ultrafutur

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 786
  • Amor vincit omnia

Четири и половина вагона българска история съзнателно изгорени


www.big.bg + www.epochtimes-bg.com
21.03.2007

Докато мнозина събират българската история парче по парче, други, в страха си и безотговорността към миналото я унищожават без да се замислят. А когато ние сами я погубваме, това дава право на други да ни я измислят.

В неочаквани моменти от историята ни, когато всеобщите социални и политически нагласи клонят в модерни посоки, изведнъж се повдигат въпроси, които в напрегнатото ежедневие са потънали в забвение. Най-неочаквано за всички ни, в лето 2005-то, 132 години след обесването на Апостола, Турция си поиска обратно архивите, свързани с делото на Васил Иванов Кунчев - Левски.

И точно сега му е времето да разкрием един срамен и тъжен факт от историята ни, която поради всякакви причини от столетия скъсяваме и унищожаваме.

През 1979 г. народният лечител Петър Димков разказа пред магнетофона ми как са били докарани в България ценните турски архиви, сред които са и документите за следственото дело на апостола Левски. И… как след това по-голямата част от тези архиви са били унищожени. Ето и неговия разказ

Моят сродник е инж. Никола Димков , който пръв още в 1916 година пише книжка и развива идеята за Световен съвет на нациите. По това време живее в Истанбул и помага на българите с каквото може. И ето че получава молба от българското правителство и от БАН дали е възможно да се докарат в България някои ценни документи от турския архив. Никола Димков им казва да не вдигат никакъв шум по тоя въпрос и да оставят на него да издебне момента.

И през 1934 г. не знам защо, но в Турция настанала голяма криза за хартия: халваджи-бозаджийте нямало с какво да си увиват стоката. По тая причина турците решават част от негодната според тях архива да разпродадат на халваджи-бозаджиите. Димков веднага използва случая, идва при проф. Владимир Хиндалов - най-известния тогава турколог. "Слушайте - казва - назначете една комисия така за прикритие, проформа и нека тя, начело с вас, г-н професоре, да дойде в Истанбул." Казал им още, че с него трябва да поддържа връзка само Хиндалов, другите от комисията да разглеждали музеите през това време.

Идва комисията, но само Димков и Хиндалов отиват в Тефтер-хането, дето предварително знаели, че се намира търсената архива. Димков казал на архиваря: "Слушай, бе чоджум, научихме, че разпродавате част от архива на халваджи-бозаджиите. "А, няма такава нещо, отвърнал турчинът, то е държавна работа, не може! "

" Хайде, бе чоджум - рекли нашите - недей така. Сега не сме ваши вече, не сме роби, равни сме и нека си бъдем приятели… Защо ви е нашата архива: е там какво станало по селата, вас какво ви интересува?" Архиварят пак им отказал, но ги завел в една голяма стая. На вратата пишело: "Булгар вилает". Не било стая, ами цяла зала, пълна с документи, по-голямата част били изпратени на Шуменския вилает и както обяснил турчинът, сред архивата имало документи за движението на богомилите, от което се интересувал лично султан Баязид II. Това, казал е важно за вас, но е важно и за Европа.

Като виждат, че турският чиновник се дърпа, вуйчо ми Никола намига на Хиндалов да излезе. Останал с турчина, рекъл му: "Хайде бе, било каквото била, казвай колко за държавата и колко - за тебе." И се разбрали така: никой не трябвало да знае. И условието било само едно - до заранта архивата трябвало да се изнесе. "Стиска ли ти? - попитал турчинът - иначе на заранта идват други хора да питат."

Никола Димков отива веднага при работниците във фабриката си, вика баш хамалина и му поръчва да свърши работата до сутринта, обещал му не една, а по пет надници на работник. Наредил им да откарат архивата направо на гарата. През това време той уговорил и началникът на гарата да му даде няколко товарни вагона за същата вечер. Добре, ама турчинът казва, че няма хамали. Димков му отвръща да бъде рахат, че и хамалите ще докара. Той само да се съгласи да пусне вагоните през границата. И му дал там, каквото трябва за да се уреди работата.

И хамалите се скъсали от работа, натоварили пет вагона, запечатват ги и цялата тази архива пристига в България.

Никола Димков написал писмо по проф. Хиндалов до БАН, в което съветвал никой да не знае за тази операция, да скрият добре архивата и да я пазят, да мълчат и да работят.
Пристигат тука, всички ги прегръщат, целуват ги, изкарват ги герои, сравняват ги с Паисий. В това време министър-председателят Андрей Тошев вика Хиндалов, благодари му и казва, че сега вече ще имаме по-пълна история, ще се прави не от отделни парчета, а с пет вагона документи.

По нареждане на премиера Тошев оставили вагоните в глуха линия на гара Побит камък. От тях вземат една малка част и започват да я обработват. Сред тази архива намират документите от следствието на Левски, на Велчовата завера и много други събития. Оказало се, че турците запазили документите на Велчовата завера по-добре, отколкото у нас съдиите запазват делата в свободна България. Към делото на Левски имало шест тетрадки - петте били по-същество за Левски и организацията му. Но шестата тетрадка бил с имената на шпионите - българи и гръкомани, които съобщавали на турските власти. И при работата върху тази част от архивите, някой изследователите и сътрудниците намират имената на дядовци и на бащи сред тия шпиони. Видели се в чудо какво да правят. В това време турското правителство се усетило и праща нота: по погрешка била предадена архивата, молят да се върне обратно и сетне ще ви се даде възможност да я ползвате. Такава била нотата до външното ни министерство.

И тогава проф. Хиндалов идва при мене. "Лоша работа - казва - турците се сепнали, искат си архивата обратно!" Отвръщам му следното: "Ние казвам, сме я чакали тази архива стотици години е сега да я върнем - това ще бъде голямо престъпление. Вземете я, не я карайте в Княжево, ами я докарайте на съхранение в казармата, тука в погребите, при нас, да я пазят войниците и лично аз. Що ще я връщаме, нали сме платили, купили сме си я? Имам тука и пет-шест кучета и място не за пет, а за петдесет вагона, да разтоварите. Тука ще си работите по-спокойно. Само че Хиндалов ме предупреди, че някои искали да я палят. Това е лудост, казвам, какво палене, по-добре я върнете там да се пази за някое време."

Но Хиндалов през това време заминал някъде, надделяло мнението да се изгори другата част от архивата, за да не се върне на турците и да заличат следите.

И един ден идва професорът, ама залита като пиян. "Чакай бе - питам - какво става с тебе, инфаркт ли имаш пиян ли си?" "Не - вика - къде да беше инфаркт, да не съм жив да чуя видя какво са направили? Изгорили я, изгорили архивата на гарата, четири вагона и половина българска история изгорили, запалили са я…" И тогава още ми казваше, че не можел да се начуди откъде са подушили сърбите, гърците, турците? Защо нашите са решили, че е по-добре да я изгорят архивата, а не да я върнат? И от тази среща с Хиндалов, след онези няколко минути, той вече не се оправи. Ходеше като луд.

И моят вуйчо инж. Никола Димков едва понесъл новината. Каза че това е позор, да сме имали историята в ръцете си и да я изгорим. Само един мерзавец Херострат си е позволил да гори такива чудеса, но след това си посипал главата с пепел и го запалили да изгори сред опожарения Ефески храм.

Моят шурей Харалампи поп Анастасов казва на Никола Димков, че ще открие престъпниците. Отива при Хиндалов и му поръчва да си напише мемоарите. Хиндалов ги пише и не след дълго умира. И когато дошъл моментът да се търсят тези мемоари, Харалампи поп Анастасов отива в дома на Хиндалови. Там го изслушват и му казват, че мемоарите са откраднати.

Дошли трима души, направили обиск, взели му писанията и изчезнали. Това става през 1936 г. Архивите са докарани в България през 1934 г. и следващата година са работили върху тях. И вече през 1936 година изгарят 4-те вагона и половина на гара Побит камък в не знам коя си глуха линия.

Знам тази история отчасти като очевидец и от това, което двама други очевидци и действуващи лица ми разказаха. Но какви са били заговорите и предателствата, може би други са разказали и трябва да се потърсят.
musica universalis

Здравчо

  • Гост
Да не говорим и колко българска история гние в библиотеката на Ватикана...
След падането под византийско огромен брой книги (тези, които не са послужили за подпалки на печката на някой си грък - както се казва в един извор) са били продадени и в крайна сметка се озовали във Ватикана.
но за да бъдат прочетени, от там ти искат автор и име на книгата. А когато не знаеш нито едното, нито другото, нямаш достъп. Красота.
и не става дума за конспирации, а за поезия, проза... хроники, вероятно... Кой знае...

Неактивен babyunderground

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 1
http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=1018270
сетих се, че преди време бях чела за това тук, дали вагоните наистина са били изгорени.....

Неактивен =======

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 391
Ето още материали за ПЕТЪР ДИМКОВ, събрани от книги

ЗА ЛЕЧИТЕЛЯ ПЕТЪР ДИМКОВ
СРЕЩИ МЕЖДУ НЕГО И БАБА ВАНГА
„Аз съм мълчаливият Космически разум, никога не приказвам за това, което виждам. И не развалям сладостта на моите чада с празни приказки“.
Този древноегипетски надпис доста приляга за надслов на езотеричното (най-общо казано) около легендарния лечител Петър Димков, още повече, че е намерил за необходимо не само да го запише, но и да го публикува в една от книгите си.
Внукът му, който носи неговото име и вижда аурите на хората, казва, че тази на дедко му е най-голямата, най-широката, най-блестящата и с най-много цветове. И че в този момент, когато поставя ръка върху главата на болния, до него застава едно многосветло и много блестящо същество и нещо му говори.
Лечителят признава на близките си, че наистина в този момент на него му се казва каква е кармата на болния. Но дори болестта да е кармично нелечима, той нищо не споделя със страдащия, дава му плана, насоките и надеждата за излекуване. Защото ако болестта не се лекува, твърди лечителят, според окултния закон нейният носител ще се прероди в следващия си живот с вродено заболяване. Всяка болест е нарушение на някакъв закон, което трябва да бъде разплатено. И когато я лекуваш, ти всъщност ликвидираш кармата.
За този момент, началото на прегледа, се мълвят легенди. Едни казват, че нещо преминава през цялото им тяло, пронизва ги; други твърдят, че изведнъж им олеква, сякаш той отнема болката; трети са убедени, че пред тях стои прероденият Василий Врач.
Той никога и пред никого, дори пред най- близките си, не споменава какъв е бил в предишните си животи, въпреки че го знае. Но знае и друго: следвай мига, в мига бъди силен; няма минало, няма бъдеще, сега ти изграждаш бъдещето си, а какъв си бил - няма какво да го мислиш! За него има значение дали именно сега живееш, или не по божия закон. И ако искаш да вървиш по него, да си здрав и силен, трябва да подредиш, дори да преобразиш живота си.
...
Оздравяването ще е дълго, трудно, мъчително дори - не може години наред да си грешил, да си съсипвал организма си, а да се изце- риш изведнъж. С лечението си болният извървява, така да се каже, обратния път - към оздравяването, от което болестта го е отдалечила. Справедливо е този път да бъде равен с „пътя на болестта“. Това е логичното! И ще е цяло щастие, казва лечителят, ако успеем да го съкратим: бързането не е присъщо на природата; прибързаността пък изобщо няма място в нея...
...
Но в ония дълги години, в които му е забранено да лекува и милиционери отпъждат от къщата му дошлите от цялата страна, той променя режима си. Тръгва да преглежда и лекува по „конспиративни“ квартири, върви по кривулиците и неведомите пътеки на своята „тайна мрежа“, опасала цялата страна.
Но често се случва, обикаляйки от явка на явка, да прегледа не трийсет, а три пъти по трийсет човека.
Довлича се вкъщи като бито куче и тогава не могат да му помогнат ни студената вода, ни молитвите, ни медитациите. Просто пада на леглото от умора и за да избегне инсулта, моли жена си да настърже и му върже на главата сурови картофи.
Всяка вечер преди да си легне, той подрежда нещата върху бюрото така, че на следващата сутрин да продължи работата си веднага, без излишно суетене.
След това прави вечерния си тоалет и отива пак да се помоли, да се предостави в ръцете на Бога: „Господи, огради тялото ми със светлината си и го пази. Отивам да се моля, отивам да се уча, отивам да работя. Искам да посетя школата на Всемирното бяло братство. Господи Иисусе Христе, това е твоята воля. Амин“.
....
Знае се, че Дънов е бил ясновидец и е виждал ако не всичко, то поне много от тези неща. Има тук един любопитен факт, който признават даже неговите противници и преследвачи-комунистите, защото се отнася за техния вожд и учител. Та любопитното е, че Дънов неведнъж спасява от арестуване Георги Димитров - живели са някога в една къща на ул. „Опълченска“ 66 в София. Учителя „вижда“ как идват агентите, предупреждава Димитров и докато той се измъква отзад, Дънов ги посреща, разговаря с тях и ги задържа.
...
Но за нас е важно друго - при най-тежкото боледуване на Петър Димков през 1971 г. той моли дъщеря си да му чете за червените лъчи на светлината. И до днес, щом стане дума за този момент от боледуването му, Лили Димкова помни наизуст думите от книгата, при които баща й прави неимоверни усилия, сякаш да хване червените лъчи и да се облее с тях: „Победа. Превъзмогване. Неговата десница и неговата свята мишца направиха му спасение. Защото чрез тебе ще разбия полк, а чрез Бога моего ще прескоча стена“. Спомня си огромното напрежение, упование, вяра да почувства думите: „Който побеждава, ще наследува всичко. Кога врагът нападне като река, духът Господен ще го засипе...“ .
...
И ако вече по времето на социализма в България все пак имаше някакви феномени, два от тях са безспорни: пророчицата Ванга и народният лечител Петър Димков. Малцина обаче знаят за тяхната дългогодишна дружба, за тайните им срещи и разговори.
А всъщност те се познават и тачат много отдавна, още преди Ванга да стане толкова известна. И тя, както Петър Дънов преди нея, изпраща много хора за лечение при „брат Димков“. Доста често идва при него заедно със сестра си и не за друго, а само за да си говорят. Нейните „визити“ се пазят в дълбока тайна, защото можем да си представим що народ би хукнал натам, където са и двамата.
Близките на Димков не са присъствали на тези разговори, оставяли са ги сами - нито тя, нито той са го искали, но всъщност Ванга е идвала, за да си говори със сродна душа и затова гледали да не им се пречкат.
Лили Димкова си спомня, че около 1963/4 година основната тема на техните разговори са били извънземните същества. Ще мине цяло десетилетие, преди в България да се появят апокрифни писания от чужбина за НЛО и други чудати неща по тези въпроси. Но те са ги обсъждали още тогава и са били убедени, че извънземните не идват за лошо, нямат намерение да унищожават планетата, защото ако искат, могат за един миг да го сторят. Говорели са, че са много напреднали технически и идват да охраняват Земята от други нашественици, но между тях има и такива с враждебно отношение, които биха могли да навредят. Но че всъщност главната им цел е да запазят планетата в нейната цялост, защото ако стане нещо с нея, се нарушава целият цикъл на Слънчевата система. А това би навредило на безкрайно много други същества, които ние не виждаме, но всъщност са си реални.
Близките на Димков не са присъствали на тези разговори, оставяли са ги сами - нито тя, нито той са го искали, но всъщност Ванга е идвала, за да си говори със сродна душа и затова гледали да не им се пречкат.
Лили Димкова си спомня, че около 1963/4 година основната тема на техните разговори са били извънземните същества. Ще мине цяло десетилетие, преди в България да се появят апокрифни писания от чужбина за НЛО и други чудати неща по тези въпроси. Но те са ги обсъждали още тогава и са били убедени, че извънземните не идват за лошо, нямат намерение да унищожават планетата, защото ако искат, могат за един миг да го сторят. Говорели са, че са много напреднали технически и идват да охраняват Земята от други нашественици, но между тях има и такива с враждебно отношение, които биха могли да навредят. Но че всъщност главната им цел е да запазят планетата в нейната цялост, защото ако стане нещо с нея, се нарушава целият цикъл на Слънчевата система. А това би навредило на безкрайно много други същества, които ние не виждаме, но всъщност са си реални.
У Димков има известно ясновидство, не така развито, както при Ванга, която не само вижда астралните тела на покойниците, но и общува с тях. Известно е, че когато са ходили при нея да я питат за някой умрял, тя е искала да носят и саксия с живо цвете, с което е общувал покойникът. Много е държала на това. И тя, и Димков твърдят, че цветята, ако ги обичаш, излъчват положителна енергия, която влияе благотворно върху човека, дори ако си по-напреднал, можеш много лесно да общуваш с тях.
Друга тема на техните беседи била телепатията. По това време при Димков попаднала отнякъде една руска книжка, в която обяснявали как телепатията може да бъде развита, но не между всички, а трябва да се намери двойка, при която много силно се предава.
И даже описвали как индивид А и индивид В ще действат в подводници при военни действия, без да може някой да ги засече. Димков и Ванга говорели колко много са напреднали руснаците и американците по тези въпроси; обсъждали силата на мисълта и какви неща могат да се внушат с нея на други хора - мисълта, изречена или не, вече е набрала стремителна духовна енергия, която може да въздейства. И двамата били убедени, че ако това сега е достояние само на някои люде, при определени условия по-нататък в развитието си човешкото същество неизбежно ще усъвършенства тези способности, ще ги развива към телепатия, ясновидство и прорицателност.
За разговорите им малко се знае. Сега Лили Димкова съжалява, че не се е заседявала при тях, но това е - минало и заминало.
Яков Янакиев "Чудесата на Петър Димков"
...................


ИРИСОВАТА ДИАГНОСТИКА - ПЕТЪР ДИМКОВ
Знанието да се определят болестите по очите, особено по техния ирис, е много старо. То се е зародило в Древен Египет и се е разпространило с по- голям или по-малък успех в Индия, Китай, Япония, Тибет, Вавилон. И досега остава неразгадано откритието на египетския жрец Ел Акс, който в ония времена достига върховете на иридофотографията. Върху специални метални пластини след специфична и непозната за нас химична обработка с пясък, билки и други вещества, той е успявал да заснеме ирисова картина, фиксирайки я върху тези пластини. Такива пластини бяха намерени в гробницата на Тутанка- мон и то много добре съхранени. По тях съвременните иридолози определиха здравето на тогавашния фараон като твърде слабо.
В папирусите на Ватиканската библиотека има безспорни данни, че това знание е било практикувано от египетските жреци. Димков твърди, че Наполеон донесъл от Египет и подарил на папата две мумии, в чиито саркофази били намерени папирусите, съдържащи описания на ирисовата диагностика. Оттам я усвоили йезуитите, но я използвали не за лечение, а за „божествено откровение“, с което карали хората да вярват в чудеса.
Петър Димков бе категоричен, че най-големи знания за очите са постигнали египетските жреци и българските богомили. А той самият бе един от малкото лечители в света, които не само познават, но и използват, развиват и усъвършенстват това знание, за да спасят живота на много хора. Според него в човешкия организъм има 11 000 чифта нерви, единият край на които води в окото. И всяка промяна в организма се вижда като на екран в очите - разбира се, ако можеш да гледаш и знаеш кое какво означава. Но най-интересното е, че в ириса са проектирани не само минали и сегашни страдания, но и болести, които ще се развият след време.
Пред Николай Антонов лечителят признава с каква жадност поглъща и най-оскъдните сведения за ирисологията! Намира ги не събрани на едно, а пръснати, като изречени мимоходом свидетелства за това или онова заболяване, на този или онзи случай. Събира ги така, както събира „доказателствата“ за билките и лечебните вещества. Подрежда ги, открива прилики, съвпадения. Замисля се над разликите - тоест над различните твърдения за едно и също нещо у двама или повече ирисолози. И се чувства като ученик, на когото е поставена задача и трябва непременно да я реши. Но как може да постигне това? Единствено чрез опит и практика! Търпеливо гледа, разсъждава, записва. Прави си скици на ирисите на всеки болен - по-точно на заболелия орган и конкретната му проекция в ириса. Съпоставя еднаквите заболявания и разбира, че тук работата се свежда до налучкване на съвършено микроскопични промени.
Димков преработва книгата си „Очна диагноза“ няколко пъти, не намира издател и я предава в Агенцията за авторско право. След излизането на първия том от „Българска народна медицина“ и журналистическия интерес към него той за първи път публично заговаря за ирисодиагностиката и за собствения си опит. Разказва и пред руския снимачен екип, който прави филм за него, предизвикал огромен интерес. Излъчват го два пъти по Централната съветска телевизия, а след това го пускат по кината. И тръгват потоци писма - хората искат да знаят повече за легендарния лечител, да се срещнат с него, да го попитат за нещо важно, съкровено, значително...
Многотиражното списание „Огоньок“ изпраща свой кореспондент, за да направи специално интервю с лечителя. От опита му в ирисовата диагностика се заинтересуват най-добрите руски учени в тази област. У нас пристига проф. д-р Фьодор Ромашов, който води дълги разговори с Димков, часове наред наблюдава неговите прегледи и му предлага да напишат съвместна книга.
Казва му така: „Ще използваме вашия опит, но аз ще ви помогна с моите 10 000 цветни снимки на очите. Вие работите с едно просто увеличително стъкло, а ние работим с апарат, който увеличава 26 пъти и има възможност моментално да прави снимки. Тъй че ще модернизираме вашия труд. Когато излезе на бял свят, книгата ни ще носи заглавие „Учебник по очната диагноза“ от Петър Димков и Фьодор Ромашов.“
Някои от разговорите между двамата са се водили в кабинета на генерал Иван Михайлов - член на Политбюро и Държавния съвет, който има най големи заслуги за издаването на Димковата книга „Българска народна медицина“. Скоро след това генералът нарежда на адютанта си полковник Дойчинов да направи копие от ръкописа на Димков, за да го изпратят на руския учен.
Дотогава към този ръкопис не проявява интерес нито едно издателство, копие от него пет години събира прах в кабинета на зам-министъра на народното здраве доц. д-р Сибила Радева. Но щом разбира, че от това ще става голяма работа, адютантът прави още десетина копия, раздава ги на свои приятели лекари, някои от които в скоро време започват да се хвалят и претендират, че това е техен труд. Точно затова Димков депозира книгата си в Агенцията за авторско право. Той е вече на 93 години и няма нито време, нито сили да ходи по разни инстанции и да се разправя със самозванци. Само махнал с ръка и продължил да си гледа работата.
По същото време друг руснак, най-големият специалист в областта на ирисодиагностиката проф. д-р Евгений Вельховер, признава пред Николай Кафтанджиев, че „в схемите на Димков има неща, които ги няма даже в американските и немските схеми, които се смятаха за най-добрите“.
Въпреки тези перипетии все пак „Очна диагноза“ стигна до руските автори Е. С. Вельховер, Н. Б. Шульпина, 3. А. Алиева и Ф. Н. Ромашов и бе цитирана в труда им „Иридодиагностика“.
...
Яков Янакиев "Чудесата на Петър Димков"



Неактивен =======

  • Малко Писал
  • **
  • Публикации: 391
ПЕТЪР ДИМКОВ, ЛЕЧИТЕЛЯТ
Доброто, казва Петър Димков, е естествената същност на човека. Случвало се е много близки негови хора да го питат: „Защо, чичо Петре, тези, които правят добро, винаги срещат пречки и неприятности?“. А той се усмихва и клати глава: „Ами защото само с доброто може да се върви нагоре, а за да вървиш нагоре и вършиш добро, трябва воля. Пътят нагоре е стръмен, не е лесен, има пречки, има спънки. А злото е нанадолнище...“.
"За всяко нещо трябва да се благодари. Само благодарният човек може да засили действието на жизнените функции на своя организъм“.
...
Дъщерята на лечителя разказва, че навремето, преди 1944 г., много искала да учи в Американския колеж или в училището „Санта Мария“. Таксите обаче били много високи, а тя вече знаела, че цялото им семейство от шест човека се издържа с малката пенсия на баща й.
Все пак споделила с него желанието си и изказала съжаление, че той няма повече пари.
Той се засмял и рекъл: „Ако исках, бих могъл да бъда милионер.“.
"А защо не станеш!" - чак подскочила Лили.
Отговорът помни и досега:
 „А защо ми е такава раница на гърба?!“.
...
Полковник Петър Димков е принуден да напусне армията през 1936 г. Пенсиониран е преждевременно и в това няма нищо чудно. Цялата му служба е подчинена на родолюбиви идеи, чист и действен патриотизъм, невероятна за един военен самостоятелност. В неговите действия има твърде много предизвикателство, отдавна забелязано и наблюдавано от царя и царедворците. Чашата преляла, когато през 1935 г. във Варна, по повод честванията и строежите, посветени на Владислав Варненчик, влязъл в пряк контакт с дипломатическите мисии на Полша и Унгария в София, без да иска позволение от съответните служби. Добре знаем, че цар Борис III го тегли все към Германия, която накрая ще му изяде главата, така че не би могъл нито да прости, нито да преглътне славянофилските изпълнения на Димков. Като прибавим републиканските убеждения на своенравния полковник, искрените му симпатии към Русия, липсата на верноподанически чувства към „особата“ - има ли по-удобен от него за уволнение?
Не знаем какво е загубила армията, но знаем какво е спечелил народът - един лечител, пред чийто дом всяка сутрин е като в „Спасова могила“ - известния разказ на Елин Пелин. Къщата на улица „Златовръх“ №47 в София, която Димков закупил с обезщетението от армията, много скоро се превръща в притегателен център за болни от цялата страна. След години една приятелка на дъщеря му ще отбележи: „Никога не съм виждала в частен дом стъпалата на стълбите да са толкова изтъркани - като в държавно учреждение. Кой знае колко хора са минали оттука“.
...
Най-голямото му прозрение обаче, което го прави велик лечител, е:
„Лекува се не болестта, а болният - индивидуално. Задачата на истинското лечебно изкуство се състои в това: да се намери за всеки болен съответния му лечебен метод“. Затова и в неговите толкова търсени и ценени планове заляга правилото: „Не болният трябва да се нагажда според лекуването на дадена болест, а лекуването трябва да се нагажда според болния“.
...
Един разказ на дъщеря му ни разкрива нещо такова: „Имала съм доста и различни странни случаи, които винаги с татко съм споделяла. Много ми е помагал, обяснявал, за много неща ме е предупреждавал, на много неща ме е учил кое какво е и как е. Ето този случай, в който става излъчването от тялото. Бях си легнала рано следобед, но не спях. Беше ясно, слънчево - хубав ден, летен трябва да е бил, защото беше топло; прозорецът - отворен. И изведнъж аз гледам съвършено ясно цялата стая отгоре, от една изумителна перспектива. Видях си тялото, както лежи на леглото - всяка подробност; и страшно любопитно разглеждах всичко отгоре, ама много горе. Бях съвсем спокойна, само любопитството ме изгаряше сякаш. И знам, че ясно си казах: „Охо, значи така е, когато човек умре“. И в следващия момент аз отново бях в тялото си, всичко беше съвсем ясно и нормално.
Веднага станах, отидох при татко и му разправих. Той ме разпита най-подробно и от разговора ни разбрах колко много знае за тия неща, а никога не ни беше разказвал за тях. Накрая ми каза: „Получила си един много важен урок. Ти си усетила как запазваш ясно съзнание за всичко, въпреки че си извън тялото си. Само трябва да знаеш, че не бива да искаш сама да го правиш. То се прави само с помощта на опитен ръководител. Иначе има опасност в тялото ти, докато не си в него, да влезе блуждаещ дух и е много мъчно след това да се освободи тялото от него“.
Димков знае доста неща и за магията - възхищава се на жреците на бялата магия, ония посветени, достигнали до огромно знание. Като Боян Мага, който владеел силите на природните закони и можел да ги управлява. Лечителят твърди, че магията е същевременно и наука, и изкуство - с нейна помощ древните жреци на Египет, Вавилон, Асирия, Тракия, Елада и Иран, последователите на Заратустра, които са познавали Бога на светлината, чрез религиозни действия, думи и заклинания са подчинявали свръхестествените светли (ангелски) сили и са вършели чудеса от ранга на „хирургия без кръв“ и много други.
Тези маги се наричали служители на бялата магия, защото са прилагали знанията си изключително за доброто на човечеството, но за жалост корифеите на днешната официална наука не знаят нищо за постигнатото от тях.
Жреците пък, които са познавали Бога на тъмнината (сатаната) и са му служили, за разлика от първите са използвали тази наука изключително за правене по невидим път на зло на хората във вид на разни страдания, болести, включително и смърт. Затова тези магове се наричали служители на черната магия. В средните векове тази магия била много разпространена между европейските и мюсюлманските народи. И до днес, уверява ни Димков, тя се шири безнаказано между всички народи на планетата.
...
Болестта не е химия, а философия. Лекуването не е „гълтане“ на таблетки или пиене на билки, а мъдро преосмисляне на случилото се с цел да бъде победено. Това изисква преди всичко възмогване на духа. В края на краищата оздравява онзи, който истински желае да оздравее“.
...
На 3. X. 1981 г. (събота) Петър Димков се качва на Витоша, на „Копитото“, сред любимата си природа, където снимат филм за него. Хората от екипа разказват, че бил все така остроумен, усмихнат, непрекъснато се шегувал. Прибира се както винаги от планината - зареден с нова енергия. Разказва на близките си как е прекарал деня, вечеря, отива в банята, после подрежда бюрото си така, че на сутринта да започне работата си веднага, без излишно суетене. След това си казва молитвите и ляга да спи. Няма нищо необичайно, всичко е както винаги.
На сутринта, като се събужда, жена му първо усеща, после вижда, че е починал. Лежал на гръб, в обичайната поза за почивка, лицето му спокойно, отпуснато, чисто. А часовникът на ръката му спрял на 2 часа и 3 минути. Такова нещо се е случвало и при други хора с много силно биополе, когато при отделянето на душата, часовникът им спира.
Предишната нощ, в петък срещу събота, точно преди да заспи, дъщеря му вижда в просъница как я обливат ярки, блестящи, направо приказни цветове. Усеща някаква радост като при наближаващо тържество, като очакване за празник. И си мисли: „Какво ли прекрасно нещо ще се случи?“.
Чак по-късно, когато се поокопитва от смъртта на баща си, Лили Димкова си спомня за прочетеното някъде у Учителя Дънов, че когато си заминава една душа, която самоотвержено е работила за Бога цял живот, служейки на хората, в невидимия свят настава празник и там я посрещат с огромна радост.
Лили и досега смята, че нейното видение е било прелюдия към празника в невидимия свят. Между бащата и дъщерята винаги е имало силна духовна връзка. Но и тя признава, че баща й е един изключителен дух - явява й се още преди 40-я ден от смъртта, когато душата е още толкова силно свързана с миналото си тяло, с всички предмети. А той има силата да говори така, че дъщеря му да чува всяка дума. След това на няколко пъти е „идвал“ сам, без тя да го вика - за да й каже нещо, да я предупреди или напъти; друг път тя го е призовавала и го е молелела за някакъв отговор. Никога не е отказал да се яви, да й помогне, продължил е да бъде нейната най-голяма закрила като в живия живот.
След няколкото „духовни“ разговора с баща си Лили Димкова някак случайно се сеща как Банга й е казвала, че за да имаш по-добра духовна връзка с някого, трябва да пазиш нещо негово, което той е ценял и обичал. Оттогава тя държи под възглавницата си един много стар, дълги години носен и обичан от баща й джобен часовник, който вече не работи; там пази и венчалния му пръстен. А от любимата му броеница си е направила гердан, който носи при особени случаи. Така духовната им връзка продължава - от нея научаваме, че там, „горе“, Петър Димков е ръководител на астрална болница и продължава да работи за нас.
Яков Янакиев "Чудесата на Петър Дънов"

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27