Евреите и ПротоколитеПротоколите идентифицират движещата сила на
Новия световен ред с мощна група от крайно шовинистични, манипулативни, обзети от стремеж към господство еврейски лидери. Според Протоколите тези лидери презират обикновените членове на обществото; те експлоатират в техен интерес и целенасочено подкрепят антисемитизма, чрез който те успешно държат в подчинение “по-малките братя”, невинните обикновени хора от еврейски произход, принуждавайки ги да се подчиняват на деспотичното им управление. Въпросните лидери са описани като хора, преливащи от патологична омраза към гоите*, посветили се на разрушаването на културите и традициите на другите народи, ревниво пазейки своята. Целта им е създаване на
световно правителство и
управляване на униформено еднакъв и глобализиран свят.
Целите и намеренията им са изразени по крайно противен и отблъскващ начин. Солженицин заключава, че нито един нормален човек не би представил любимите си идеи по такъв принизяващ и провалящ автора начин.
“Ние извличаме злато от кръвта и сълзите им”,
“нашата сила е опира на глада на наемния работник”,
“революционерите са нашите човешки инструменти”,
“бруталните умове на гоите” и прочие, са според мен думи, приписани на евреите от враговете им. Един евреин би изразил подобни идеи по косвен начин.
Това, разбира се, не е неопровержим аргумент. Някои хора говорят със заобикалки, други предпочитат да директния начин на изразяване. Арменец от столицата на азербайджанците, Баку, сподели следното с мен в далечната вече 1988 година:
“Те са добитъка ни – без нашия арменски ум страната им ще се срути като картонена кула само за дни, те са само табун глупави магарета.” (Няколко месеца по-късно избухване на насилие в Азербайджан прогонва умните арменци от страната и оттогава азербайджанците се справят добре с управлението на страната си.) Дейвид Бен Гурион, първият лидер на еврейската държава, изкова еднаква по наглост фраза:
“Какво значение имат приказките на гоите, кой им обръща внимание? Значение има само онова, което вършат евреите!” Това изречение е почти директен цитат от Протоколите.Протоколите приписват на висшите еврейски свещеници фразата:
“Всяка еврейска жертва струва в Божиите очи хиляда гои!” Това изречение, връх на наглостта, не е празно антисемитско попадение. Двама министри от правителството на Шарон, Юри Ландау и Ивет Либерман, го изпълват със съдържание, настоявайки да се убиват по хиляда палестинци за всяка еврейска жертва. По време на демонстрация в подкрепа на изграждането на еврейския храм (18.11.2002 г.), еврейски екстремист призова всеки евреин да убие по хиляда палестински гои. Очевидно някои идеи на Протоколите не са чужди на съвременните евреи.
Израелският учен Израел Шахак и еврейски писател от Съединените щати, Нортън Мезвински, представят в общия си труд със заглавие
“Еврейският фундаментализъм в Израел” (6) множество изказвания на израелски равини, които пасват напълно на духа на Протоколите.
“Разликата между еврейската душа и душите на гоите е по-огромна и по-дълбока от разликата между човешка душа и душите на добитъка.” Шахак и Мезвински доказаха, че яростта на еврейските шовинисти не прави каквото и да било разграничение между палестинци, араби и гоите изобщо. С други думи, каквото и да се случи на палестинците, може да се случи и на всяко друго нееврейско общество, попаднало на пътя на евреите.
Наистина, ако Протоколите действително нямаха никакво връзка с трагизма на настоящето, то те със сигурност нямаше да се радват на такава широка популярност в наши дни. Евреите днес са достатъчно силни, за да мечтаят за господство, и някои го правят. Очевидно е, че някои идеи на евреите са отразени в текста на Протоколите. Други мисли се приписват на евреите по силата на “qui bono”.
Най-невъзприемливото обяснение на Протоколите е, че те са израз на самонадеяността на крайно древна конспирация на евреите, целяща покоряването на света. Радикалната филосемитска мисъл отрича способността на евреите за колективна работа. Тя ги представя като отделни индивиди, свързани в едно само чрез религиозните ритуали. Този възглед не се приема от евреите и влиза в противоречие със законите на логиката.
Солженицин не вярва в съществуването на висшите свещеници на Цион, въпреки че
“сплотеността и координацията на активната работа на евреите в интерес на напредъка им предизвиква много писатели (започвайки от Цицерон) да си въобразяват наличие на единен команден център, направляващ атаките им”. Без такъв световен център, без наличие на конспирация, евреите се разбират добре и са способни да координират действията си.
Евреите са съвършено способни да координират действията си, но се съмнявам дали човешки същества, били те евреи или англичани, руснаци или китайци ся способни да формират планове, изпълнението на които да обхваща векове и континенти. Никой не можа да докаже наличието на подобен план. Обикновено “антисемитите” (хора, които се съмняват или отричат благоразположеността на евреите към нееврейското общество) оспорват автентичността им като стори и Хенри Форд, който заяви (7) навремето:
“Единственото изявление, което искам да направя, е, че те пасват с процесите в света сега.” И това е така, възкликва Виктор Марсдън, английският преводач на Протоколите.
И все пак, това не е доказателство за наличието на еврейски заговор срещу народите в света. Можем да постигнем същите резултати, ако отхвърлим изцяло конспиративната линия чрез прилагане на концепцията за личния интерес към еврейското общество, както беше уместно представено от Шахак-Мезвински. Наемаме се да докажем, че тревожната концепция на Скритата ръка или на Висшите свещеници на Цион е преувеличен и ненужен.
Традиционното еврейско общество има структурата на “преобърната пирамида”, според думите на ционистките теоретици: тя обхваща много богати и учени хора, или такива свързани с властта или управлението – и много малко работници. Това изглежда странно, докато човек схване, че ционистите изкуствено разглеждат евреите така, сякаш те се намират във вечен развод с обществото, в което живеят. Еврейската “обърната пирамида” не би могла да съществува без фактическата обратно обърнатата пирамида на долните класи на нееврейското общество. Евреите се конкурират с елитите на нееврейското общество за правото да експлоатира нееврейския работник и селянин. Начинът на действие (modus operandi) на двата конкурента се различават фрапиращо. Докато неевреийските елити споделят някои ценности с долните класи и обикновено осигуряват някакво движение нагоре по отношение на експлоатираните класи, еврейското общество демонстрира свои собствени структури и ценности.
Икономически еврейската общност застава зад капиталистическата или полу-капиталистическата експлоатация на местните хора, а идеологически декларира вярност към лидерите си, отхвърляне на обикновените човешки отношения с местните хора, демонстрира краен етноцентризъм, расово и религиозно превъзходство по отношение на другите. Тя е периферна, маргинална общност, която не създава женитбени или приятелски връзки с хората извън нея. Като периферна общност, тя е се счита свободна от задължението да се съобразява с местното мнозинство, характерно за местните елити.
Пример:Еврейската общност от 17 век в Украйна е била колективен събирач на данъци и наеми. Тя е измъквала ШЕСТ пъти повече данъци и наеми на човек от местния феодал, пише известния еврейски украински историк Саул Боровой в книгата си, публикувана напоследък в Йерусалим. Еврейската общност в Магреб (Maghreb) е подкрепяла колониалната власт, заставайки срещу нееврейски съседи и т.н. Традициите им са забранявали установяване на нормални отношения с тях.
Нека да приемем, че такава общност действа по този начин в защита на егоистичните си интереси. Да забравим за конспирациите, за висшите свещеници на Цион, учени или не чак толкова учени. Единствената цел на общността е да съдейства за благосъстоянието си. За една периферна група това означава максимално разширяване на социалната пропаст между нейните членове и местното население, свеждайки до минимум евентуалната враждебна реакция.
В защита на собствените си интереси еврейската общност обикновено естествено застава зад всеки ход срещу местните елити, независимо дали той е лансиран от краля (такова беше поведението на евреите преди Френската революция) или е предизвикан от разбунтувалите се долните класи. Това не се прави поради любовта на евреите към демокрация или защото природата им е бунтовна по същество, а с една-единствена цел: подобряване на собствените им позиции. Съвършеното постижение за тях е избиване до крак или прогонване на местните елити: тогава членовете на еврейската общност ще могат да си присвоят техните позиции. Така стана в Съветска Русия и Съветска Унгария след Първата световна война. Избиване и заточаване на местните елити усили позициите по отношение на властта и влиянието на конкуриращите се с тях евреи.
Личният интерес обяснява еврейското нахлуване в сеещия страх Чека, съветската агенция да държавна сигурност. До 1937 год. евреите окупираха висшия еталон на предшественика на КГБ и милиони руснаци загубиха живота или свободата си. Обективната оценка сочи, че еврейските палачи всъщност са освобождавали работни места и къщи за съплеменници си. След екзекутирането и прогонването на руските елити, евреите вече бяха готови да прегърнат идеята за равенство, тъй като един син на равин лесно ще се справи с конкурент-син на руски работник или селянин, но ще му бъде трудно да направи същото със син на руски благородник.
По подобен начин постъпиха и евреите в Израел: след конфискацията на 90 % от земите на палестинците и след прогонването на 90 % от тях, през 1966 год. те благосклонно дадоха ограничени права на останалите от тях. Заселниците обещават да разширят тези права и до останалата част от палестинците, но след като прогонят по-голямата част от тях. В светлината на мощната еврейска подкрепа на Израел, няма причина да приеме, че начинът на действие на евреите в Палестина е по същество различен от намеренията на евреите в другите страна на света.
Солженицин пише:
“Екзекутираните по време на революцията офицери бяха руснаци, благородниците, свещениците, монасите, депутатите бяха руснаци. През 1920 год. до-революционните инженери и учени бяха заточени или избити. Те бяха руснаци, а местата им бяха заети от евреи. Руснаците, работещи в най-добрият руски психиатричен институт в Москва, бяха арестувани или заточени, а местата им бяха веднага попълнени с евреи. Еврейски доктори на високи позиции блокираха напредъка на руските студенти по медицина. Най-добрите интелектуални и художествени елити на руския народ бяха избити, докато евреите процъфтяваха в тези (смъртоносни за руснаците) години.”Новият еврейски елит също не се идентифицира напълно с руснаците, а провеждаше независима политика. Тя имаше съдбоносно въздействие през 1991 год., когато над 50 % от евреите (срещу 13 % от руснаците) подкрепиха про-западния курс на президента Елцин. През 1995 год. 81 % от евреите гласуваха за про-западните партии и само 3 % за комунистите (срещу 46 % от руснаците), според еврейския социолог д-р Ривкина в книгата й
“Евреите в след съветска Русия” (1996).
В непрекъснато разширяващата се Америка на евреите не се налагаше да убиват или отстраняват по друг начин местните елити; те се превърнаха в съществена част от него, която постави под контрол обществения диалог и си осигури значителна финансова власт. И тук те не се идентифицират напълно с американските гои: всяка години те принуждават Конгреса и правителството да изпращат пет милиарда долара на израелската им издънка, а сега се опитват да оставят Съединените щати да води тяхната война в Ирак. Те целенасочено дискриминират другите граждани на Съединените щати – в противен случай 670 % от водещите позиции в медиите нямаше да се заемат от евреи. Евреите във Франция също не се идентифицират с французите.
“Идентификацията им с Израел е изключително силна; тя засенчва връзките им със страната, в която живеят.” – пише Даниел Бен Симон в Хаарец. – “Тази двойна лоялност ми беше отлично разяснена от евреин-доктор от Ница.
“Ако трябва да избирам между Израел и Франция, ще избера Израел без колебание” – отговори ми той, без да се замисли дори за миг. Той беше израснал и отгледан във Франция; беше учил във френски медицински институт; родителите му са граждани на Франция; той говори френски с жена си и децата си. Но в дълбочината на сърцето си той чувства по-голяма близост с Израел.”В Палестина евреите не изпитват ни най-малко състрадание към местните жители. Те пътуват по пътища, забранени за палестинците, учат в отделни училища, един евреин ползва десет пъти повече водни ресурси от един гои и има седем пъти по-висок доход. По този начин отделянето на евреите от “другите” се превръща в житейски факт за много евреи.
За да бъдат добре, евреите трябва да положат необходимите усилия да прикрият прекалено силно привличащите вниманието обществена позиция, богатство и власт като спазват някои основни изисквания. Нужно е да се обърне внимание на следното:
- Приказките за холокоста помагат на евреите да преодолеят завистта.
- В едно моно етническо общество евреите изпъкват като единственото чуждо тяло в съответната страна, докато в едно мултиетническо общество те почти не се забелязват. Това обяснява защо евреите подкрепят нахлуването на имигранти от неевропейски страни в Европа: присъствието на тези имигранти ги прави по-слабо видими.
- Желанието да не се излезе извън изискванията на възприетото за политически правилното е друг начин за блокиране на дискусиите на (опасно) нарасналото влияние на евреите.
- Борбата срещу християнството и църквата има смисъл и значение само за едно нехристиянско общество: ако църквата е силна, християните ще предпочитат техен собствен, християнски елит.
- Глобализацията е естествено развитие за хора, пръснати по цялата глобус, ако не държат на местните обичаи и начин на живот.
- Обедняването на местните хора е другата страна на нарастващото обогатяване на еврейската общност.
В резюме, голяма част от идеите (макар и не всички), приписвани на евреите от Протоколите, са наистина идеи, полезни или необходими за благополучието на еврейската общност, без да е нужно да са непременно подплатени с огромна омраза към неевреите и/или водачеството на митичните висши свещеници на Цион. Тази е причината, която обяснява дългия живот на Протоколите.
Парадоксалното е, че ако не съществуваше израелския апартейд, тези факти щяха да останат невидими за обществата-домакини на еврейски общности.
------
[1] “Ездач без кон”, “Протоколите на свещениците от Цион” и “Внесен фанатизъм “ от Qais S. Saleh, CounterPunch, 13 ноември 2002 год.
http://www.counterpunch.com/saleh1112.htmlПовече по темата:
http://abcnews.go.com/sections/world/DailyNews/egypt021121_TV.htmlA[2]
http://books.guardian.co.uk/review/story/0,12084,775668,00.html“Отровните протоколи” от Умберто Еко
[3] CIDE HAMETE BENENGELI, с правописа на Сервантес
[4] Nom de plume of François Rabelais.
[5] Александър Солженицин: “Евреите в Съветския съюз и в бъдеща Русия” (на руски)
[6] Pluto Press, 1999
[7] в интервю, публикувано в “Ню Йорк Уърлд” на 17 февруари 1921 год.
[8] Данните са получени от Кевин Макдоналд от Калифорнийския университет.
Превод от англ. езикПревел: Благовеста Дончева* Старинен ръкопис, написан върху изтрит по-стар текст на пергамент. – Бел. на пр.
* Древносирийски бог на парите. – Бел. пр.
* Евреите наричат “гои” всички останали, които не са евреи. – Бел. пр.
Израел Шамир