Автор Тема: Французин откри тайната на техниката на Да Винчи  (Прочетена 10071 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен H.

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 8 652
  • In Lies We Trust...
12 Април 2006

Леонардо използва живописната техника “сфумато” при създаването на “Джокондата”



Френският специалист по история на изкуството Жак Франк (Jacques Franck) обяви, че е разкрил тайната на сложната живописна техника на Леонардо Да Винчи – “сфуматото”, използвано от него при създаването на “Мона Лиза”. Теорията си Франк е потвърдил експериментарлно, като плодът на усилията му по разгадаването на загадката бе представен на специална изложба във фрлорентинската галерия “Уфици”, съобщава The Independent.
     Техниката на светлосенки, използвана от Леонардо за нарисуването на Джокондата, интригува изследователите през последните 500 години. Изобразените на платното предмети нямат ясно очертани граници, преливат един в друг и “са разсеяни като дим” (оттук и италианския термин “сфумато”, б. ред.). При това дори тъмните участъци от картината някакси светят отвътре. Много художници от Ренесанса са опитвали да възпроизведат ефекта на “сфуматото”, но никой така и не разгадава неговата технология.
     Експертът по творчеството на Леонардо, Жак Франк, стига до извода, че Да Винчи е използвал увеличително стъкло при работата си над “Джокондата”. На майсторът са били нужни стотици часове, за да изобрази миниатюрните щрихи, поразили съвременниците му. Най-малкият от тях е дълъг не повече от 1/40-та от милиметъра, а работата с четката на Леонардо по лицето и ръцете на “Мона Лиза” е толкова съвършенна, че отделните щрихи не могата да се разграничат дори с рентгенови лъчи или под микроскоп. Според Франк, в някои участъци от картината ( например лицето), Да Винчи е нанесал до 30 слоя боя, като всеки от тях покривал с изключително тънък слой “имприматура” – бледожълт цвят, съвпадащ с този на първоначалния грунт под картината.
     В потвърждение на хипотезата си, Франк представя в “Уфици” 8 свои собствени репродукции на детайли от “Мона Лиза” и други творби на италианския майстор, издържани в техниката “сфумато”. 6 от тях представляват последователните етапи от създаването на очите и погледа на “Джокондата”, а останалите – копия на други картини на Леонардо, едната от които – “Света Анна” е отнела на Франк 3 000 часа работа с четката.
     Научното общество, занимаващо се с изследвания на изобразителното изкуство се отнася леко скептично към теорията на Франк, тъй като общата му репутация е неднозначна. Невероятните му познания като експерт по творчеството на Леонардо Да Винчи обаче не се отричат от никой.


Източник: www.bgfactor.org

Неактивен Gil-Galadh

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 983
  • V to the A to the D-E-R
    • chigot.blogspot.com
Еб**и глупостта е тя статия.ЛЕонардо се смята за откривател на "сфуматото",но то далеч не е мистериозно.От негово време насам се използва редовно,даже едно време наща даскалка по рисуване ни го беше обяснявала
-Какво е дзен?  -Fire-water burn на Bloodhound gang chigot.blogspot.

Heinie

  • Гост
A за устните й някой да е чувал теорията? Няма връзка със сфуматото, но все пак е много интересно.

Oberon

  • Гост
Че са били като на Анджелина Джоли:))? Шегувам се
Не съм я чувал ,каква е?

Heinie

  • Гост
На мен ми я показа една даскалка по рисуване (да пием за даскалките по рисуване!) в едно списание. Идеята беше, че когато вземем само устните й и ги завъртим на 90 градуса, получаваме точна картина на женски гол гръб в размери от няколко сантиметра. Ако намеря някакви снимки, че ги пусна.

Неактивен Admin

  • White Force Fighter
  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 742
  • MAY THE FORCE BE WITH YOU
    • Light Motion Design Studio
Eдин професор по История на изкуството в една лекция ни разказваше, че Леонардо изобразил себе си в картината. Целта му била да съпостави женското и мъжкото начало. Някаква психопатщина...какви ли не глупости ни разправяше. Абсолютен илюминат е този професор...такива ги бръщолеви понякога... :)
VOX UNIUS - VOX NULIUS
-------------------------------
The change is in your mind!

Неактивен asdfghjkl

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 2 780
  • Невъзможно е нищо
И аз съм чувал нещо подобно. Че Мона Лиза не била нито мъж нито жена, а някаква смесица м/у двете. И че Леонардо се опитал да представи мъжкото и женското в едно или нещо подобно.
Oh, look at you... Look at you! Stop trying to control everything and just LET GO! LET

Неактивен Cenestelle

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 585
  • stargazer
на мен теорията ми хареса, звучи правдоподобно
но честно казано намирам Мона Лиза за грозна и затова много не съм се интересувала от техниката на Леонардо
а за даскалките по рисуване, на много добри неща са ме научили, но предпочитам книгите
идва ми един леко неуместен израз във връзка с предложението да пием за даскалките - 'не чокаясь', както казват руснаците, нищо лично, но много развалят хубавите теории и идеи, а каквото ти трябва рядко обясняват - друго си е уикипедиа:)
sing what you can't say, forget what you can't play, hasten to drown into beautiful eyes....

Antonium

  • Гост
Който е открил Леонардо как е рисувал, моля да ми направи 5-6 картини и да ми ги изпрати :D :D :D

Oberon

  • Гост
какво искаш нарисувано на тях?

Неактивен Cenestelle

  • Пишещ
  • ***
  • Публикации: 585
  • stargazer
като стана дума, да обсъдим и заплащането... като оригинали ли ще ги таксуваме, или като добри копия:)
sing what you can't say, forget what you can't play, hasten to drown into beautiful eyes....

Antonium

  • Гост
Най-много обичам подаръците ;D

Неактивен eler

  • Четящ
  • *
  • Публикации: 63
да бе повечето неща ги има в шифъра на леонардо

ма има много глупости де

..

сборът от буквите на Мона Лиза бил 84 (не помня точно)  и на Леонардо толкова..всъщност едва ли не било това автопортрет в женски вариант

http://www.hauntedfog.com/images/Haunted%20Memories/The%20Da%20Vinci%20Corpse%20Changed.jpg     :P

аз навремето се си мислех че на заден план на повечето му рисунки има извънземни..обаче така и не открих

Неактивен Mirotvorec

  • Много Писал
  • *****
  • Публикации: 3 789
  • Азъ, от Народа на Еднорога
    • http://silverunicorn.org/
Учени от японската акустична лаборатория възпроизведоха гласа на знаменитата Джоконда.  Те доказаха, че Мона Лиза е имала нисък и спокоен тембър.

"Казвам се Мона Лиза. Истината е забулена в тайна."  Така говори Джокондата от екраните на японските телевизори на чист италиански език. За да моделират гласа наложило се е учените да изучат много стриктно строежа на лицевите кости на жената по нейния портрет.

"Предполагаме, че Мона Лиза е била спокойна, приветлива жена ... и много разсъдлива."-казва ръководителят на лабораторията Мацуми Судзуки

http://www.ufostation.net/news.php?readmore=232.
Не мисли като човек!-Крион

Неактивен ----------

  • Доста Писал
  • ****
  • Публикации: 1 581
Величието на Мона Лиза не се заключава в нейните светлосенки, а в пространствено зададената свещена геометрия на творбата. Цялата композиция е изчислена до четвърта единица след десетичните запетаи в принципите на златната пропорция, а фонът отвъд прозореца показва, че "стаята"  на Джокондата е доста по-високо над земята, отколкото кулата на един замък би могла да си представи - като че е в самолет... Има много разсъждения по този въпрос и част от тях могат да се потърсят в тази посока.

Вярно е, че образът на "пищната дама" далеч не е чисто женски - както и всичките останали образи на Леонардо, изобразената на разглежданата от нас картина не е точно жената Лиза; творецът се насочва към изобразяване на душите - такива, каквито биха изглеждали, ако можеха да се видят във висшите светове. А там те нямат пол, поради което мъжете и жените на Леонардо изглеждат някак безполови, прозрачни. Причината, от друга страна, в лицето на Джокондата да виждаме чертите на самия творец, е свързана с още една метафизична идея - тази за единството на съществата, където в крайна сметка всичките възможни лица са една всемирна душа, претворяваща се в различните тела. Ето защо много от персонажите на даВинчи изглеждат всъщност еднакви, или поне сходни, а по един фройдистки (и не само) път, ние ще можем да разпознаем твореца във всяка една от неговите творби - също както всеки от вас може да познае фрактално същността на flyDragon през този едничък post ;).

Друга особеност на Джокондата, в последна сметка, все пак може да се открие в използването на сфумато, на изключително прецизно и многослойно нанасяне на боята и на една специална особеност при устата - прословутата усмивка на дамата. Тази усмивка не е загадъчна, или не знам каква си, а е просто една оптическа илюзия, при която в различните слоеве на боята се нанасят различни степени на разтегляне на усмивката. Така, по един почти метафизичен начин, зрителят улавя движението на лицето, неговото преображение в унисон с живите настроения у самия зрител. Същите настроения позволяват да се навлезе в дълбинно пространствено впечатление, което позволява магичната материализация на един реагиращ, рефлексен образ, изпълнен в най-висшите златни хармонии на свещената геометрия. Това, че Леонардо е гениален, не са празни приказки! 
:)
Цитат
За да има надежда, че такова велико събитие щ

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27